Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 04 Авг 2020, 19:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2009, 09:04 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Сеп 2009, 15:43
Мнения: 56
Местоположение: Ruse
Здравейте приятели, от 3 седмици и аз съм вече горд собственик на Мазда3 - 2006 г. ,бензин, 2.0 двигател, 150 к.с. Направих скромните около 1500 км и първите ми впечатления са наистина добри. Все пак е още рано, но като изключим леко твърдото возене ( което е нормално за такъв тип кола ) и ограничената видимост при паркиране на заден ход, бих казал че това е един наистина прекрасен автомобил. Досега съм карал по прости коли и понеже не съм голям разбирател, бих ви помолил да ми дадете някои общи съвети относно поддръжката и експлоатацията. Колата е на 70 хиляди км. :
1. Кога се сменя горивен филтър, в книгата пише да не се сменя изобщо, а да се сменя някакъв филтър за проветряване на резервоара за горивото. Забелязвам, че когато не е в обороти при подаване на газта има едно леко замисляне за няма и секунда - дали е от въпросните филтри или от нещо друго.
2. Кога се сменя филтъра на климатика, и го дават единия алдехиден на купето, а другия поленов, може би имам само единия и аз не знам.
3. Ако някой се сеща и за нещо друго да ме светне, ще ви бъда много благодарен.
Желая ви много безаварийни км. с хубавите ви Мазди.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2009, 00:13 
Offline
фен
2006 Mazda 3

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Здравей колега, да ти е честита придобивката и мнооого безаварийни километри.
Относно 1-ва точка за съжалениe не мога да съм от полза аз съм с дизел 1,6. На дизела му дават 60 000 км. ресурс на горивния филтър.
2. Смяната на филтъра на купето се извършва в зависимост от ресурса който му дава производителя. Преди време бях пуснал темичка за смяната на филтъра, малко по-надолу във форума и ще видиш как се прави. Принципно в запрашената среда, в която всички шофираме не е лошо да се сменя по честичко. Аз сменям заедно със смяна на масло т.е. 15000 км. Стандартно някои производители дават ресурс 30 000 км. Относно филтрите мисля, че е само един, този на купето, състои се от две части, които се слагат една над друга.
3. Относно другото, за консумативи и рез. части виж темата за препоръчителните магазини и там където имаме отстъпки.
Пожелавам саааамо консумативи да сменяш. :wink:


Последна промяна aicho на 05 Сеп 2009, 09:08, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2009, 07:44 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Дек 2008, 02:02
Мнения: 6
Поздрави за новата Мазда във форума. Дано да нямаш никакви проблеми и аварии.
Аз също имам удоволствието да се похваля с подобна придобивка :) Моята също е бензин 2.0 150кс и е автоматик.
Бих искал да добавя още няколко въпроса относно поддръжката на Мазда 3.
1. На колко атмосфери да се надуват гумите - става дума за 16 цолови джанти и гуми със ширина 205 (всесезонни)?
2. До колкото знам е нормално автоматик да превърта гуми. Има ли нещо като Stability/Traction Control или нещо подобно, което да предотвратява това? И съответно как се включва/изключва?

Благодаря ви предваритно и успех на всички.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2009, 08:17 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 11 Юли 2009, 11:51
Мнения: 414
Местоположение: София
системата за стабилизиране при мазда е DSC може ад имаш бутон за изключването и - намира се от ляво на волана , иначе по принцип тя си седи включена и когато се задейства на таблото светва една оранжева лампа с нарисувана кола на нея


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2009, 14:05 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 01 Сеп 2009, 15:43
Мнения: 56
Местоположение: Ruse
Обещавам да пиша на кирилица!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2009, 15:30 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Дек 2008, 02:02
Мнения: 6
Мерси много за отговорите.
Моята е от щатите наистина.
Относно маслото на скоростната кутия - за автоматик казват, че на 50 хиляди км е препоръчително, но не и задължително да се сменя. Предполагам, че за ръчна кутия ще поне на половина повече :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2009, 09:10 
Offline
фен
2006 Mazda 3

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
trayanm написа:
Поздрави за новата Мазда във форума. Дано да нямаш никакви проблеми и аварии.
Аз също имам удоволствието да се похваля с подобна придобивка :) Моята също е бензин 2.0 150кс и е автоматик.
Бих искал да добавя още няколко въпроса относно поддръжката на Мазда 3.
1. На колко атмосфери да се надуват гумите - става дума за 16 цолови джанти и гуми със ширина 205 (всесезонни)?
2. До колкото знам е нормално автоматик да превърта гуми. Има ли нещо като Stability/Traction Control или нещо подобно, което да предотвратява това? И съответно как се включва/изключва?

Благодаря ви предваритно и успех на всички.

На вратата или на рамата около вратата на шофьорското място трябва да имаш стикер с препоръчителните размери и налягане на гумите.
Един съвет, за зимата си купи зимни гуми и е препоръчително да са по тънки от 205 мм, за да имаш по добро сцепление на мокри и заснежени участъци.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2009, 19:25 
Offline
любител
2008 Mazda 3

Регистриран на: 05 Окт 2008, 11:48
Мнения: 43
Местоположение: Sofia
aicho написа:
trayanm написа:
Поздрави за новата Мазда във форума. Дано да нямаш никакви проблеми и аварии.
Аз също имам удоволствието да се похваля с подобна придобивка :) Моята също е бензин 2.0 150кс и е автоматик.
Бих искал да добавя още няколко въпроса относно поддръжката на Мазда 3.
1. На колко атмосфери да се надуват гумите - става дума за 16 цолови джанти и гуми със ширина 205 (всесезонни)?
2. До колкото знам е нормално автоматик да превърта гуми. Има ли нещо като Stability/Traction Control или нещо подобно, което да предотвратява това? И съответно как се включва/изключва?

Благодаря ви предваритно и успех на всички.

На вратата или на рамата около вратата на шофьорското място трябва да имаш стикер с препоръчителните размери и налягане на гумите.
Един съвет, за зимата си купи зимни гуми и е препоръчително да са по тънки от 205 мм, за да имаш по добро сцепление на мокри и заснежени участъци.


2,2 е налягането при този размер.Относно зимата не съм имал никакъв проблем с 205 зимни гуми.По важно е според мен е да са нови и от реномиран производител .ДСЦ системата в автомобила си върши работата повече от перфектно.
За инфо зимните ми гуми са 205/55/16 Good Year Ultragrip 7+

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2009, 14:40 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 01 Сеп 2009, 15:43
Мнения: 56
Местоположение: Ruse
Много ви моля някой да ми отговори на горе зададения въпрос относно горивния филтър. Колата е бензин и ме интересува кога се сменя. В книгата пишат, че има два филтъра - горивен и някакъв за проветряване на резервоара. Имам приател който работи в магазин за авточасти и ми каза, че по тяхните каталози дават само един филтър. Някой сменял ли е скоро. Нека който разбира да ми обясни, къде се намират тези филтри и кога се сменят.
Благодаря предварително. :)))))


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2009, 15:35 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 05 Авг 2008, 14:32
Мнения: 111
колега, аз на твойто место бих сменил всички консумативи в самото начало, а след това - вече по нужда. Както и маслото в скорости - задължително трябва да се смени, защото не се знае предишния собственик как я карал, дали е сменял. А автоматик е такава чекия, че като се преебе - ремонта отива в цифри, въпреки че оправянето му на някои коли по-лесно от ръчката. С гадно масло - се задръства мозъка и турбините, и автоматика става по-бавен, това е най-малкия проблем. Иначе грубо се гледа дали маслото е съвсем зле, или може още малко да се покара по следния начин: заставаш в лек баир 2-3% вкарваш директ, пускаш спирачка, ако колата тръгва нагоре без газ, значи има още живот.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2009, 15:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 01 Сеп 2009, 15:43
Мнения: 56
Местоположение: Ruse
Благодаря много колега, бях се отчаял защо никой не отговаря, а толкова хора преглеждат темата. Вярно че въпросите ми не са много важни, но то човек като не разбира ... нали знаеш. Моята не е автоматик, ръчна е и в момента е на 72 хиляди, в книгата е дадено да се смени на 75 маслото на скоростната. Скоро ще го сменя, но съм сигурен че км са реални и затова това не ме притеснява много. Иначе си и смених масло, филтри ... но без горивния. Че затова питах, понеже в нашия град няма Стар Моторс, имам си едно мое майсторче, доволен съм засега - че той ми каза че можело да се изчака поне до 80 хиляди за горивния филтър, понеже била бензин и не било толкова фатално. А така и никой не сподели за този филтър нищо. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2009, 00:48 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 05 Авг 2008, 14:32
Мнения: 111
аз всеки път като сменям консумативи - сменям горивния филтър, и го правя през 10-12 хиляди. Защото примерно по книгата на х5 й дават да се сменя масло на 20 хиляди, ама това не значи че не мога да го сменя на 15 или 10. така и с маздата. не мисля че колата се чупи от това, че всичко сменяш по-често


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2010, 16:48 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Яну 2010, 14:04
Мнения: 7
Местоположение: София
skype: p37r0va
Здравейте,

от 2 седмици си имам мазда 3 1.6 дизел, 2005 година и съм доволна (засега).
Имам няколко питания,които може и да ви се сторят не на място,но аз съм боса в автомобилно-техническата област.

Доколото прочетох,този автомобил не бива да харчи повече от 6-7 на сто,на мен разхода ми достига 8-9 , но това е когата е още студен двигателя.Принципно имам чувството че бордовия ми компютър си показва каквото си иска,но не знам как да регилирам точността му,за да имам ясна представа от реалния разход.
Освен това,вечер бордовия ми компютър не свети-знам че има едно копче от което можеш да регулираш степента,но не знам кое е копчето :(

Сутрин когато я паля има един специфичен звук,мещо като свестене и определено идва от под предния капак-но отново не знам дали е задето двигателя е студен или просто имам проблем.

И последното нещо,което ме притеснява е че едното от двете кръгли копчета на таблото не работи.
Има две кръгли големи копчета,едното е да увеличаваш градусите на и да пуснеш парното,а другото е да го изключиш и да увеличиш силата на топлата струя въздух-на мен то не ми работи и питането ми е при какъв специалист трябва да отида,за да ми го поправи и каква би могла да е причината да не функционира?

Благодаря за вниманието

Петя


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2010, 19:47 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1440
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
p37r0va >> Като я взе колата прави ли и ТО (Техническо обслужване)- масла, филтри, ангренаж и тн? Ако не си го направи възможно най-скоро! От критична важност е да се смени ангренажа! Последно говорих с майстори и понеже тука във форума се заформи спор, колко ремъка има двигателя, и дали е с верига и ремък, последно се оказва, че има само ангренажен ремък, който върти клапаните, водна помпа и тн., а скъса ли се ремонта на двигателя ще е цифра!

По първия въпрос, една от причините за голям разход може да е замърсен въздушен филтър. Иначе как го изчисли разхода? Само градско ли я караш?

За свистенето, е трудно да се каже, трябва да се провери на отворен капак на двигателя от къде се чува.. Може да са ролки, може да лагер, може и да е друго.

За копчетата на таблото, ако ти е включен климатроника, копчето за усилване на вентилатора в случая не важи, мисля че ако се завърти климатроника трябва да се изключи, но не съм сигурен.. ще пробвам на моята, но е сигурно че климатроника трябва да е спрян, за да може да се ползва ръчния режим. Копчетата по принцип наистина са две, едното е за регулиране скоростта на вентилатора (това лявото), а другото се настройва температурата.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2010, 11:33 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Яну 2010, 14:04
Мнения: 7
Местоположение: София
skype: p37r0va
SEAL >> Много ти благодаря за отговора.

Относно ТО-всички масла съм сменила,само ремъкът остана и това ще го направя в най-скоро време.

Днес ще проверя за климатроника и лявото копче-но мисля че и при спрян климатроник не функционира.

Колата съм я карала само в града и не знам колко харчи извънградско.

Съответно вчера(може би защото съм жена и технически неграмотна) изпаднах в ебати комичната ситуация.

Намирам се в София,вечерта в адското задръстване и вали сняг и аз не успях да намеря от къде да си пусна течност за чистачките,а предното и задното ми стъкло бяха нелепо мръсни и се измъчих доста.Знам,че тук може да ме попитате дали имам течност за чистачките и отговора ми би бил - надявам се,баща имаше бойната задача да свърши тази работа и дано го е направил.Днес ще се помъча да "открия" откъде се пуска течността и дано успея.

Що се отнася до "несветещия" нощтно време бордови компютър,не знам защо е така.Сигурна съм че има копче което да регулира светенето му,но просто забравих кое е.Имам копче което определетя степентта на осветяване на километража,и това го правя...ама за борд компютъра не знам :(

Какво да ви кажа,вече на 20% съжалявам че имам кола,именно защото съм неграмотна и някакви дребни неща,които може и да не се окажат такива ме вбесяват.

Хубав ден и дано следващото ми писане е по-надеждно!

Петя


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re:
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2010, 11:51 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
"До колкото знам е нормално автоматик да превърта гуми" :shock: Е това сефте го чувам...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2010, 13:16 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1440
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
p37r0va>> Копчето което регулира и осветеността на LCD дисплея (този над радиото ти), се намира ляво от волана, близо до вратата, точно до бутона за исключване на DSC и представлява връткалце. Точно под нивото на волана гледаш в ляво, трябва да имаш там бутони..

Колкото за пръскането на вода на стъклото, при натискане на ръчката на чистачките назад, пръска, за задната чистачка, пък края на лостчето се върти в двете посоки, като при мене степените са: ON- непрекъснато включени, INT- през итнервал, OFF -изключена, а като минеш през всички, пръска отзад, същото е и в обратна посока ако ги изредиш.... то моята има маса глезотии, като на същата ръчка има и пръстен, който е за настройка на дествитето на чистачките, защото имам и АUTO функция при която се пускат сами. Днеска ми отне доста време да ги проуча, но в User manual-а има всичко :lol:

Общо взето ръчката на чистачката е идентична като на всички останали коли. В ако е в изключено положение, едно нагоре, чистачките правят един цикъл, почиства и спира, ако натиснеш пък надолу едно, почват да чистят мисля циклично, със паузи, после следващото беше бавно непрекъснато, после още по бързо и тн..

За техническото обслужване, влиза следното което е добре да се направи веднага след като вземеш колата: Смяна на масло, маслен филтър, въздушен филтър, Ремъци- всички възможни (тука има едно НО... Ангренажния ремък в Аутодата го водят да се сменя на 160 000 мили, което е 256 000 км!!! Това за оригинален ремък!!! Честно казано доста сервизни техници като го виждат това, после гледат ето така :shock: и не вярват. Аз лично ще я карам в понеделник да гледат моята и ако е ОК няма да го сменя, до към 120 000 км), евентуално горивен филтър - сменя се на около 60 000 км, евентуално и филтъра за климатика, които гледах че се водят 2, те пък се сменят на около 25 000 км или по-малко.

Хубаво е да си дръпнеш user manual-a от линка... Там си има директория за Мазда 3. След това пък сядаш и четеш стига да разбираш английски :roll:

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Yandex [Bot] и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб