Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 09 Юли 2020, 13:53

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Щека за маслото
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2011, 22:32 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Дек 2010, 22:46
Мнения: 6
Местоположение: Варна
skype: antoniykov
Здрасти на феновете!
Отскоро се сдобих с Мазда 3, дизел 1.6, произв. 01.2006. След обичайната смяна на куп нужни неща си долях 4л. масло. На щеката за измерване на маслото не се показа нищо. Внимателно вглеждане показа, че щеката е от форд и явно дължината й е грешна. Въпросът ми е елементарен, но като не го знаеш.... Колко е дължината на щеката за въпросния двигател, например от тапата, която затваря измервателната тръба, до долния й край? Да знам какво да търся. Благодаря на добрия колега с рулетка и сърце )))

_________________
четете между редовете. Там няма правописни грешки!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2011, 01:34 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 11 Юли 2009, 11:51
Мнения: 414
Местоположение: София
да, щеката е форд защото двигателя е форд !!! надали е объркана, но ако държиш утре мога да измеря мойта

_________________
Mazda 3 1.6 Diesel, 2005


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2011, 18:36 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1440
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Значи, маслото даже трябва точно да е 3,8 литра.. Ако е повече, минава малко средата на между минимума и максимума. Проверката трябва да се прави на равно и при студен двигател. :!:

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2011, 13:23 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2010, 22:46
Мнения: 6
Местоположение: Варна
skype: antoniykov
Маслото беше 3.5л, после долях до 4.0л. На щеката - нищо. Двигателят е с номер PSA9HZ10JB310012415. Според капацитети от махалата това е пежо, макар, че тези двигатели ги има къде ли не, но организацията на външните елементи е различна за всеки производител. На практика не знам какво да търся. Най-елементарното е да сравним дължината. Моята е 56см. от фланеца до края на щеката.

_________________
четете между редовете. Там няма правописни грешки!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2011, 15:31 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 17 Мар 2009, 18:51
Мнения: 127
Местоположение: София
Двигателя и на мен ми казаха че е от пежо (което не е лошо, ХДИ-то на пежо са от най-добрите дизели) така че може би щеката си е наред. Ако колегата не премери мога и аз да премеря на моята утре :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2011, 18:43 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2010, 22:46
Мнения: 6
Местоположение: Варна
skype: antoniykov
Хайде, колеги! Нека си ги примерим :) ... щеките!!!

_________________
четете между редовете. Там няма правописни грешки!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2011, 14:07 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 11 Юли 2009, 11:51
Мнения: 414
Местоположение: София
и мойта е 56см

_________________
Mazda 3 1.6 Diesel, 2005


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2011, 16:18 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2010, 22:46
Мнения: 6
Местоположение: Варна
skype: antoniykov
Благодаря! Макар,че от това не ми олекна... :(

_________________
четете между редовете. Там няма правописни грешки!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2011, 10:16 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Дек 2008, 13:42
Мнения: 6
Местоположение: Ст.Загора
И моята е 56 см. :D

_________________
Мазда 3,1.6-2008 дизел


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2011, 12:52 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2010, 22:46
Мнения: 6
Местоположение: Варна
skype: antoniykov
Благодаря, колеги! Ясно е, че 56 е точната дължина. Ще търся зайчето другаде :shock:

_________________
четете между редовете. Там няма правописни грешки!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2011, 19:16 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1440
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Повреден датчик за налягане на маслото? На щеката маслото трябва да е между двете деления иначе, за да се знае че има. Ако не е не трябва да се кара докато не се долее. Иначе рискуваш блокаж на двигателя. Виж и дали не тече от някъде масло.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2011, 08:28 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2010, 22:46
Мнения: 6
Местоположение: Варна
skype: antoniykov
Датчикът реагира нормално. Но действително имам разход на масло, особено при каране на високи обороти по-дълго време. Видимо няма теч. Смених капака над разпределителния вал, от който се отвеждат маслените пари към турбото. В капака има монтиран клапан за отделяне на маслените капки от парите. Старият беше задръстен, но ремонтът е невъзможен. Продължава да губи масло. Възможно ли е по този път маслото да се засмуква от турбото?Нужно ли е това за турбото (нали мазането му е по друг начин)? Шлангчето е с диаметър 20мм, което ми се струва, не споря, прекалено за отвеждане на маслени пари. Но това е може би друга тема.

_________________
четете между редовете. Там няма правописни грешки!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2011, 22:06 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1440
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
По принцип, идеята на това маркуче е да през него да засмуква само маслените пари и в последствие, те биват вкарани в цилиндрите и изгорени, но е много възможно да засмуква в повече и направо тея пари да се кондензират и в следствие да намериш масло както в тръбата водеща въздух от филтъра, така и на входа на турбото. Не е хубаво да има много масло на входа на турбото (образували се локвичка в долната част), защото същото масло бива засмуквано от турбината и в следствие може да бъде вкарано в интеркулера, а там може да почне да се събира в количества, което не е хубаво също.. При мене се беше получило точно това, но след като смених турбината с чисто нова го забелязах. Отделно при мене има и чип и четох по форуми че при дигане при дигане на конете при турбинирани двигатели и възможно да започне да смуче повече от картерните газове и това се решавало със съд за картерна вентилация.. е аз си монтирах таккъв и за сега нямам проблеми и турбото седи доста по-чисто на входа.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб