Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 01:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2013, 18:01 
Offline
любител
2006 Mazda 3

Регистриран на: 03 Яну 2013, 21:31
Мнения: 11
Местоположение: Burgas
мисля да махам катализатора на мазда 3 1,6 дизел 110 коня 2005г,въпроса ми е може ли да стане някакъв проблем за работата на колата.Казаха ми,че щяло да даде някаква грешка и нз си какво.Някои махал ли е катализатор на мазда 3 .

_________________
Mazda 3 1,6 2005


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2013, 07:28 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Освен хардуеърното премахване, трябва да се оправи и софтуеъра, за да не ти дава грешка после. Това трябва да се направи от хора които наистина го могат и са го правили, защото ако не е направено читаво, колата може да влезе в авариен режим и двигателя да не работи така както трябва. Отделно интервенцията не е и от най-евтините. В София премахват за по 400+ лв.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2013, 16:17 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 6

Регистриран на: 15 Ное 2010, 14:28
Мнения: 543
Местоположение: София
Аз махах на мазда 6, в АСПО-то до ЦСКА. Ако има ламбда сонда се слага там емулгатора да залъже компютъра. На моята бензинова излезе 160 лв с работата+ емулгатор + резонантно гъне. Даже си взех стария катализатор и го продадох за 100 лв после.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2013, 18:12 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
altot написа:
Аз махах на мазда 6, в АСПО-то до ЦСКА. Ако има ламбда сонда се слага там емулгатора да залъже компютъра. На моята бензинова излезе 160 лв с работата+ емулгатор + резонантно гъне. Даже си взех стария катализатор и го продадох за 100 лв после.


Колата му е дизел, а там нещата са известни. Има си хора които ги правят качествено. В София има не малко... даже и тука има една 1, 2-ма които са добри. Стейч и Фурната.

viewtopic.php?f=59&t=30627&p=330637#p330637

Пробвай с някой, може да имат сервиз и за твоя град.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2017, 09:19 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Ное 2016, 17:58
Мнения: 1
Местоположение: SOFIA
altot написа:
Аз махах на мазда 6, в АСПО-то до ЦСКА. Ако има ламбда сонда се слага там емулгатора да залъже компютъра. На моята бензинова излезе 160 лв с работата+ емулгатор + резонантно гъне. Даже си взех стария катализатор и го продадох за 100 лв после.


Колега,може ли точният адрес на сервиза - търся къде да сваля и моят


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2017, 18:26 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
А какво всъщност те кара да го премахнеш катализатора.Търсиш по добра динамика и по нисък разход.... :?:

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2017, 18:32 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 297
Местоположение: Plovdiv
Позапушват се понякога,и особенно на коли по 100-на коня си личи доста..не могат да мръднат.. :D

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2017, 19:25 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
Доста сериозно трябва да е запушен да си проличи, иначе на читав няма голяма разлика от със и без... Аз бих го спасил по всякакъв възможен разумен начин, че не съм чул някой да си го върне след като го е свалил :D

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017, 16:19 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
Колеги, помислете малко преди да шкартирате я катализатора, я DPF филтъра. Ако има разумна възможност да ги запазите, направете го.
В Европа без тези атрибути колата остава на трупчета...
Рано или късно ще въведат същите изисквания и в Тикволандия, първо в София, а после и на други слънчеви места:
https://fakti.bg/avto/222086-kolite-bez ... n-ot-sofia

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017, 16:53 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
Отдавна трябваше да го въведат това в големите градове...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017, 18:07 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Повечето проблеми идват от печките на хората. Тук през вечер като падне (или се вдигне) налягането и целия град става в смог и не се диша. Хората горят шишета, гуми, и всякакви др боклуци. Дори статистически са казвали, че само около 15% идва от транспорта. Снощи си отворих в спялнята да се проветри за 15 мин и като си лягах буквално през глава трябваше да спя щото в малкото останали къщи наоколо горят всякакви неща.

Иначе и аз съм против старите бангии да си карат без карантията, независимо бензин или дизел - не се трае от смрад.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017, 19:00 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 03 Авг 2016, 21:45
Мнения: 208
Местоположение: София
Нека не бъдем лицемери: всеки, които има задръстен DPF го премахва - моят също го няма. Много ме съмнява, че ако на някой 10+ годишен автомобил му се затапи DPF-а, българският собственик ще даде няколко К лв., за да го смени.

Аз лично катализатора си го запазих именно, за да не вредя повече. Но повечето хора махат и него, за да изкарат и кинти (или поне минимизират стойността на цялата операция).

Както е казано по-горе "твърдото гориво" масово бухано в печки е главния проблем. И това не е нещо ново! Във всяко село и град смърди на пушеци от печките: няма Варна, няма София - навсякъде е отврат. Но какво да се прави - бедна държава: карат се стари автомобили, няма никакви стимули/ наказания за екологичност, тока скъп = въглища в печката и т.н.

Пък и ми е много интересно как ще се осъществява контрол (както при всяко друго нещо в татковината ни): при някои автомобили трудно може да разбереш дали има катализатор/ ДПФ или не; със сигурност пунктовете за ГТП ще си затварят очите (при определени условия) дори и да видят че нямаш; и т.н.

Не ме разбирайте погрешно - аз съм за опазването на околната среда и определено трябва да се почне отнякъде. Но за жалост когато си "бос, гол и гладен" мислиш "да ти е топло и да ти е пълен стомаха".

_________________
VW Golf 1.6D 1988 - железният --> Mazda 3 BK 1.6D 109 bhp 2007 - черната перла

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 09:44 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 297
Местоположение: Plovdiv
^^^ +1

Прав е колегата kkoychev,ако се предприемат такива мерки за DPF и катализаторите..колите в БГ ще останат една трета от сегашните.. :D

По скоро спешно трябва да забранят горенето на дърва и въглища в големите градове!Особенно димът от въглищата е отрова която всички дишаме!Аз живея в кв.Гагарин до колелото на Панаира,казвам ви вечер мирише като в цигански катун!Не можеш да си отвориш прозореца вечер,21век Пловдив,България!Те ще ми говорят за катализатори!

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 11:06 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 03 Авг 2016, 21:45
Мнения: 208
Местоположение: София
А пък тази забрана съвсем няма да я приемат, защото ще загубят още по-голям електорат :D Не познавам добре Пловдив, но Гагарин май не беше близо до центъра. Не казвам, че е ок там да смърди, но си представи да живееш в центъра на Варна и София и положението да е същото като в селата...

Това с катализаторите ми се струва малко прах в очите (имайки предвид моментното състояние на държавата ни): излизаме с много добре звучащо за "зелените" решение, което обаче нямаме никаква идея как, кога и кой ще го реализира.

_________________
VW Golf 1.6D 1988 - железният --> Mazda 3 BK 1.6D 109 bhp 2007 - черната перла

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 11:15 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 297
Местоположение: Plovdiv
Да,не е в центъра,но тя тази воня не си стои над нашия квартал..целия град е леш..
Изобщо тука си падаме по излишните движения..Вместо да се замислят,че в София наличието на твърди прахови частици във въздуха е колкото в Пекин :shock: град с 25М население...Замърсяването от колите е 10-15% от общото..

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 11:33 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
Доста по-карциногенно е издишаното от автомобилите, ако не горят шишета в печките де :D Но въпроса е принципен и местата с по-натоварен трафик трябва да се разтоварят по един или друг начин и най-накрая да почнат с данъчни и директни поощрения за екология, че иначе на никъде не вървим, особено сега като почне наплива на коли от скандинавските и западноевропейските страни (че те хората си работят по този въпрос)... И за отоплението на твърдо гориво има идеи, но не му е мястото в такъв форум :)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 11:58 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
За българина всичко опира до парите. Затова мисля, че решението не са забрани, които нашенеца веднага ще намери как да заобиколи, а поощрения. Не може данъка на 20 годишна бангия дето може да те отрови само като стоиш отзад да е 30 лв., а на чисто нова кола с Х пъти по-малко вредни емисии да е 300 лв. Не знам по другите държави как е, но тук колкото по-стара ти е колата, толкова по-добре откъм разходи.

Същото важи и за отоплението на дърва и въглища. Човека като няма какво друго да гори ще не ще гори дърва, въглища, вестници и рекламни брошури. Защо държавата дава дърва на социално слабите? Дай нещо друго - пелети, ваучери за ток.

Общо взето при нас нещата винаги опират до пари. Когато нямаш пари мислиш как да оцелееш и да минимизираш разходите, а не за екология. Всеки ден излизат нови решения, че еди си къде забраняват дизелите, или им вдигат таксите. И тея дизели познайте къде ще се озоват до 3-5 години.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 14:11 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 03 Авг 2016, 21:45
Мнения: 208
Местоположение: София
Именно това беше и моята идея.

А за поощренията (или по-скоро липсата на такива): имам чувството, че лоби-то на търговците с авточасти е много по-силно от това на вносителите на нови автомобили :D

Същото се отнася и за печките: силно лоби на производители на въглища и дървесина (Ковачки; държавни рудници, които лесно се цоцат; държавни лесничейства (т.е. като предходните); т.н.) и никакви (добре де, минимални) стимули за газифициране на домакинства, производства, т.н. А газта е несравнимо по-чиста...

И последно:
"Около 20% от населението се отоплява на въглища, а около 35% използват дърва по данни на Министерството на околната среда и водите. Това са двата енергоизточника, чиято употреба води до осезаемо замърсяване на въздуха и е причината за 60% от емисиите на прахови частици в населените места"

_________________
VW Golf 1.6D 1988 - железният --> Mazda 3 BK 1.6D 109 bhp 2007 - черната перла

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 15:41 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 297
Местоположение: Plovdiv
Точно поощрения трябват,ама наште тикви в парламента за морков не са чували,само за тоягата знаят.. :roll:

Като са толкова вредни дизеловите коли,вместо да ги забраняват да насърчат използването на коли с газови уредби които са в пъти по-екологични от дизеловите/бензиновите коли..Пример:Колите на газ,данъка 30% от нормалния и право на безплатно паркиране в центъра.
За 5 години няма да останат дизелови коли в БГ.или ако има ще се пренебрежимо малък процент. :wink: Така се прави!Не винаги да се тръгва с тоягата.
В Холандия знаете ли защо няма дизелови коли?Щото важи примера който съм дал горе..2008г. я изкарах в Хага,първо ми ставаше леко смешно като видя 600 S или Порш турбо да спират на газовите колонки на бензиностанциите,ама после ми се поизясниха нещата :D Там се карат хибриди,ел. коли и коли на газ тва е!

Тука е различно-ние сме гъзари,тея които карат на газ тъй като им е евтино,няма да им правим някакви отстъпки както в цивилизования свят,защото не замърсяват толкова,ами ще им забием още една такса 30-40лв.данък газова бутилка/или такса преглед на бутилка/ така беше до преди няколко години..След това каквото и да се напише по темата автомобили и екология в България е все тая..

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2017, 13:48 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 03 Авг 2016, 21:45
Мнения: 208
Местоположение: София
Ако желаете, разгледайте този сайт за замърсяване на въздуха:
http://aqicn.org/city/bulgaria/sofia/pavlovo/

По средата на страницата има исторически данни, които мисля добре онагледяват ситуацията: проблематични са зимните месеци и особено януари, когато си е най-студено по принцип. И какво означава това? Че през останалата част от годината движещите се автомобили са по-малко ли? Дори и да е така (част от хората зимата да ползвам автомобил, за да не мръзнат), то едва ли значението ще е толкова голямо. Същото се отнася и за атмосферните условия - мъглата със сигурност оказва влияние, ама чак пък толкова да е...

Та според мен това е още едно доказателство, че автомобилите замърсяват, но по-големите причинители са използваните въглища/ дърва за огрев плюс опесъчаването на улиците.

ПС: Темата я обърнах(ме) на еко вълна :D

_________________
VW Golf 1.6D 1988 - железният --> Mazda 3 BK 1.6D 109 bhp 2007 - черната перла

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2017, 18:56 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Фев 2017, 18:30
Мнения: 1
Местоположение: София
Здравейте, реших да пиша в тази тема вместо да отварям нова, но всъщност смятам да направя обратното на написаното в първия пост - колата от подписа я купих без катализатор, "нов внос", но търговецът не счете за нужно да ме уведоми за тази дреболия.
Поради адската смрад, която излиза от ауспуха и сравнително малката вероятност наистина да затегнат контрола върху емисиите на автомобилите, реших да си купя нов "aftermarket" катализатор. Намерен, поръчан, остава и да съм уцелил верния за тази кола. Въпросът ми сега е какво трябва да имам предвид при монтажа - четох, че при махане на катализатор се манипулират ламбда сондите, за да не се генерират грешки в компютъра. Това означава ли, че просто трябват нова/и сонда/и (те май не са евтини) или по-скоро препрограмиране на компютъра?

П.П. EGR-ът е изключен софтуерно поради съмнения, че не работи коректно без наличен катализатор. Трябва ли да се активира преди монтажа на катализатора, след това или по-добре без него?

П.П.П. Приемам и препоръки за сервиз, в който да се случи монтажът. Предпочитам такъв, който ще издаде документ за свършената работа.

EDIT: Монтираха го в KRAFT на Околовръстен път. Казаха, че при тази кола няма ламбда сонди около катализатора. Ужасната смрад на дизел изчезна. Доволен съм.

_________________
Mazda 3, '04, 1.6 DI Turbo, 109hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2022, 12:43 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 11 Сеп 2010, 18:56
Мнения: 142
Местоположение: София
skype: aladin6505
Здравейте,

при Мазда 3 при премахване на DPF задължително ли е да се махне и катализатора ?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2022, 11:54 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2013, 02:52
Мнения: 68
Местоположение: Ruse
aladin написа:
Здравейте,

при Мазда 3 при премахване на DPF задължително ли е да се махне и катализатора ?
Зависи кои двигател е,предполагам питаш за 1.6хди,там е задължително защото се изхлузва надолу и става тапа!

_________________
VRPerformance - Чип тунинг,Софтуерно премахване на ДПФ на МАЗДА,ДИНОСТЕНД


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб