Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 01:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017, 19:16 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Когато работи на място има едно "претрисане" което наподобява на прекъсване на свещ(цилиндър) при бензиновите .Не се влияе от това дали е студена или загряла .При високи обороти не мога да го усетя .Намерих една стара тема но там много не ми стана ясно какъв е точно проблема и решението .Пали без проблем .Разхода е добър .Има мирис на нафта ,но предполагам че е от премахнатия DPF .
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=39&t=37374

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Последна промяна shveb на 16 Окт 2017, 22:40, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2017, 22:14 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Никой ли не е имал подобен проблем ? Усеща се на студен и на топъл двигател . Също така ако съм на първа ,втора предавка без да подавам газ колата се движи равномерно .Ако подам леко газ до 1200-1300 оборота колата почва да кандилка (нестабилни обороти) и може да угасне ако не подам повече газ .Така е и при смяна на скоростите трябва да съм над 1300 оборота за да зацепи без да придърпва .
Нещата са подобни на тези от този форум:
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... %82%D0%B8/

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2017, 00:13 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
МАФ чистил ли си? Филтри? Тампоните на двигателя гледал ли си ги?

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2017, 06:59 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Направи една калибровка на дюзите с едно кабелче в буксата и минуса на акумулатора ;)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2017, 07:16 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
VaskoVulev написа:
Направи една калибровка на дюзите с едно кабелче в буксата и минуса на акумулатора ;)

Взе ми думите от устата . :)

shveb написа:
Никой ли не е имал подобен проблем ?

Имали са, ама вече повечето стоят у фейса, тук идват като се появи някой нов неразрешим проблем . :)
Има теми из форума за калибровка на дюзите, потърси в раздела за Мазда 6 и Мазда 5, че тройките с този мотор са рядкост и си направи обучение на дюзите, най вероятно от там е това играене на оборотите, или ползвай някое клипче от нета .
Ето едно например .http://vbox7.com/play:48be18d356

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2017, 10:11 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
:ok:

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2017, 10:41 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
От там почнах теоретично след четене по темите . Букса при бушоните няма . Взех си кабел ELM327 пълно дърво не откри колата камо ли да я калибрирам . Сега от клипа на martod видях че може да има букса при радиатора . Разбира се за всеки случай си поръчах и марков кабел за диагностика .
Благодаря на всички за съветите и ако оправя нещата ще пиша .
По принцип преди да викна неволята ходих при двама колеги от форума за диагностика . Единият каза че е помлян софтуера заради дпф-а и не ми направи калибровка а другия каза че нещата не са толкова зле и пак минах без калибровка .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2017, 06:44 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юли 2016, 10:37
Мнения: 182
Местоположение: Tutrakan
на мен майсторът ми взе 15 лв за да ми почисти дросела и стъпковото моторче и оборотите заспаха.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2017, 15:54 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
tih0mir написа:
на мен майсторът ми взе 15 лв за да ми почисти дросела и стъпковото моторче и оборотите заспаха.

Аз съм дизел .

Открих буксата при радиатора ,но е само с два кабела .Черен-червен и зелен-червен .

Изображение

Може би е зелено и червено ако търся аналогия с цвят и топика но не смея да рискувам . Моля се кабела дето поръчах тоя път да е правилния :( .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2017, 21:56 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Не можеш да изгориш нищо,пробвай зеленият ;) Или ще тръгне да калиблира или няма да ти светне жълтата лампа за подгрева на свещите .

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2017, 16:03 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Калибрирах инжекторите с FORScan .Всичко мина по учебник .Ефект никакъв .
Върви на маховик .При натискане на съединителя шума на двигателя става боботещ .След пускане на съединителя този шум продължава още няколко секунди и изчезва .Тресенето на двигателя намалява при натиснат педал на съединителя но не изчезва.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2017, 19:39 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Аз когато сменях моя маховик+съединител на празен ход нямах притрисане.... имах вибрация точно при 1100-1300 оборота/след това изчезваше/. Така,че и на теб остава да е маховика ... 1300лв ми струваше моя комплект. Твоя мисля,че е малко по-евтин .

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2017, 21:31 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Благодаря на всички колеги за съдействието .Вдигам ръце . Кога е най-сигурния признак за смяна на съединител ,боксуване или невъзможност за включване ? Двигателите са ни еднакви защо да е по-евтин моя ? Може ли демпфера да замине преди водимия диск ? Това тресене има ли отражение върху скоростната кутия ?
Май станаха много въпросите :lol: .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Окт 2017, 09:46 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Oп...сега видях ,че и ти си с моя двигател :D /ама това жълтото отдолу да вземеш да го смениш бре/ .Има много вероятности .... примерно ако колатата ти е на 160к и съединителя е сменен на 100к то демфера трудно ще изкара втория съединител ;) Може да е заминал само лагера или само притискателя.Затова се сменя всичко в комплект! Ако възнамеряваш да си караш колата поне няколко години вземи си смени тези консумативи,въпреки че не са никак евтини :( Аз така направих,нищо че можеше да мина още 10-20к км. със стария комплект.Ефекта при мене беше изчезване на точно това притрисане при около 1000 оборота и омекване на педала на съединителя.При скоростия лост аз не усетих разлика/работеше си нормално и преди и след/.Ако не си сменял маслото в ск.кутия по добре го направи :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Окт 2017, 14:39 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Километрите са така (160 хил.).Имам сервизната информация от Стар Моторс . Съединител не е сменян . Ахгренаж на 120 хил. ,но за да спя спокойно го смених целия комплект с помпата преди седмица .
Някаси ми прилича на прекъсване на дюза .Неравномерно ,не се влияе от температурата на двигателя .Понякога на светофар така силно "придумква" сякаш ме набиват в земята .
Какво му е на жълтото ? Толкова време съм дебнел точно това :D . Ровя и при петиците и шестиците заради мотора .Преобладаващо мнение-дюзи .
Във форума на Ауди има абсолютно аналогична ситуация .Повечето твърдят че след ремонт ,рециклиране или смяна на дюзи проблема е отзвучал . Причина вкарване на по-голямо количество гориво .Та преди да ми побелее косата мисля да се откажа .
http://audibg.com/forum/index.php?/topi%20...%20%82%D0%B8/

P.S. В една тема на колега https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=38255&hilit=%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B8&start=30 който е минал през тия мъки се оказало че при премахване на DPF e изтрита дроселовата клапа ,но не е била изключена от захранването .Някой знае ли къде се намира ?(доколкото знам дизела няма дросел ,какво са имали предвид) На моята също е махан DPF .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2017, 08:29 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
При по старите дизели нямаше дросел, при теб има, на входа на всмукателния колектор се намира .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2017, 11:10 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Благодаря ! Ще се опитам да го намеря и да експериментирам .Ако го сваля за почистване налага ли се обучение на клапата ?

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2017, 13:05 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Махаш минуса на акумулатора преди да я сваляш,след това тя сама се обучава :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2017, 16:29 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Къде се намира МАП сензора и как се диагностицира ?

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2017, 16:40 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
След филтърната кутия,с две болчета за кръстата отвертка,....почиства се със спрей за дебитомери,след като го свалиш разбира се/пръскаш върху датчиците/.
п.п.Мислех ,че си го чистил вече :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2017, 19:02 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Юни 2017, 23:35
Мнения: 129
Местоположение: Варна-Боровец
Това е маф,мапа е след турбото.Провери да не взема въздух.Моята е хди,преди седмица правих ремонт,и преди да обезвъздуши хубаво прекъсваше на празен ход

_________________
Citroen C4 1,6 HDI 109
MAZDA 3 1,6 HDI 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2017, 19:18 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
shveb написа:
.....При натискане на съединителя шума на двигателя става боботещ .След пускане на съединителя този шум продължава още няколко секунди и изчезва....

Така и трябва да бъде.
Когато не е в движение и работи на място без натиснат съединител въпросната "дроселова" клапа е почти затворена и налягането в смукателния колектор е по-ниско от атмосферното.
Когато съвсем леко натиснеш съединителя /колкото да сработи датчика за натиснат съединител/ или пък леко натиснеш педала на газта, или пък колата е в движение на свободна предавка, тази клапа се отваря почти нацяло и тогава в смукателния колектор налягането е равно на атмосферното и звучи като боботене.
Можеш да наблюдаваш работата на клапата с FORScan - PCM модула, TP.OBDII /Throttle Position/ измерено в %. Имаше я и на друго място в PCM модула измервано в ъглови градуси „°”, но не ми се слиза до колата в тоя дъжд :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2017, 22:20 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Колега много благодаря за отговора и напътствията .Поне ме успокои за демпфера .
Има много теми за моя двигател RF7 с подобен проблем-нестабилни ниски обороти и тресене на празен ход .Най-много теми по тоя въпрос са на колегата kochtrela .Като му чета сагата се чудя как не му е побеляла косата .Из множеството подобни теми той единствено твърди че след смяна на МАП сензора няма вече проблем .
За това смятам да почна от там .Има ли начин за диагностика/тестване (P.S. открих доста клипчета)?
Може ли някой да посочи тук къде се намира :
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda&vin=jmzbk14r681604138&cat=AEBA11&grp_id=K2

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2017, 23:28 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... _id=1375AA
18-211C

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2017, 06:05 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Мисля, че трябва да уточним кой точно сензор търсиш - МАП или МАФ.
Не ми се вярва МАП сензора да влияе на работата на празен ход.
Ще проверя по- късно днес като му откача маркуча докато работи на празен ход.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2017, 14:59 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Manifold Absolute Pressure (MAP). Ще съм ти благодарен за експеримента .Ако може да снимаш къде се намира .
ihristov написа:
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda&grp_id=K2&vin=jmzbk14r681604138&cat=AEBA11&blk_id=1375AA
18-211C

Мерси колега .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 19:30 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Май 2016, 13:38
Мнения: 64
Местоположение: левуново
Да изтупаме малко прахта на темата.shveb до къде стигна с неволите?Аз имам същия проблем с моментно прекъсване на двигателя,без да се отразява на оборотите.
Сваляха ми дюзите и уж едната имала проблем,и я отремонтираха,но проблема с прекъсването си остана.Почистих дебитомера и целия смукателен колектор,заедно с ЕГР клапана.Мотора заработи доста по добре,даже разхода ми падна,но проблема си остана.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 20:18 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
За сега не пипам нищо . Проблема си стои . Мислех напролет да направя тия неща за които си писал . Сигурно няма да има ефект . Чета по въпроса и все повече залагам на дюза , но не ми се рови там . Сигурен ли си в хората които са ти проверявали дюзите ?

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 21:46 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Май 2016, 13:38
Мнения: 64
Местоположение: левуново
shveb написа:
За сега не пипам нищо . Проблема си стои . Мислех напролет да направя тия неща за които си писал . Сигурно няма да има ефект . Чета по въпроса и все повече залагам на дюза , но не ми се рови там . Сигурен ли си в хората които са ти проверявали дюзите ?


Не мога да съм сигурен в хората които правиха дюзите,макар,че са реномиран сервиз тук във Варна.Даже ми дадоха 4 хартийки с данни за всяка дюза и там всичко беше отбелязано с зелена отметка,което означавало,че всичко е наред.Носих хартийките в Стар Моторс (официалния сервиз на Мазда),гледаха ги,цъкаха като часовници,шушукаха си нещо и накрая заключението бе,че всичко е наред и да си карам Мазда-та без притеснения.
Относно чистенето на смукателния колектор- направи тази манипулация.Ще се изненадаш колко сажди има там.Ефект ще има и то значителен.Ако научиш как се обучават дюзите,дразни два реда-как става това.Нещо не мога да се справя сам с тази операция


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 22:17 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Това с всмукателния колектор ми се вижда хамалогия . Аз съм с двулитровия двигател .
Обучението на дюзите се прави с диагностичен кабел на базата на чип ELM 327 и софтуер FORScan .
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=25&t=44937

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб