Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 09:58

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2017, 07:27 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Освен да са хиперчувствителни сондите на 3-ките и да остава някакво количество неизгоряло гориво в генерацията!?
Я ги понапънете малко тея коли бре.. или по продължително спускане направете..
Направих клипче току що на път за работа но не ми се получи качването от телефона..
Най вероятно довечера или утре ще го кача...
(Пак да кажа в клипа става въпрос за 323-ка 97г)
Горе долу "дядото" на 3-ката :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2017, 20:38 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Ето колеги,
https://youtu.be/-4u9dkciIXI
Това е което успях да заснема.. :D 1-ва,2-ра, 5та без газ..
В началото е на място, тогава си работи на крайности бедна-богата-бедна.. и така до без край..
На клипа се виждат и уреда за сондата и волтметър(над уреда) който също показва стойностите от содната, разликата е че волтметъра е със 500 ms (милисекунди) реакция а сондата е 2 пъти по бърза от него.. та волтметъра в движение осреднява стойностите които му се задават и показва
горе долу на 90% вярно.
Аналоговия уред се вижда как се шматка напред назад като луд през това време :lol:
Та това е за сонда която е Narrow band тоест не е широколентова както обичат да се изказват някои хора.. (тъпа сонда) :lol: тя работи от 0.0 до 1 (понякога е показвала и 1.1) реално 0.1 е бедно а 0.9 е богато..
Най лесния начин за свръзка е с волтметър който е закачен на сигналния кабел към компа.
Така може да се следи за икономия на горивото.. :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2017, 22:42 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
@maZZda, много бега този дзвер! :)

Много добро клипче, готин кокпит и... всичко по темата!
Понякога се дразня от някои неща при теб, но този път си ти самият, ако ме разбираш.

Някои от моите приятели са и много добри автомонтьори,
диагностици и механици с многогодишна практика.
Преди това обаче, те са и много свестни хора и се радвам, че ги има и ги познавам.
Всеки един от тях е по-силен в определени области, а нашите "нови" стари коли
предоставят възможност да се виждаме регулярно.


Понеже този частен случай стана интересен, с един от тях (Стефан) си поиграхме малко:

https://youtu.be/Yj4e7XhzXe4

Не съм много сигурен в тези неща, но и 1.6i явно има принудителен празен ход,
а визуализацията така е решена на програмно ниво.
Защо - не знам, а вероятно няма и да разбера.
Ще е интересно, ако някой знае повече по темата и се включи.

Късно се сетих и за още един факт, който може да има значение -
1.6 е мотор е на Mazda, а 2.0 на Ford.

@maZZda, тройката е наследникът на 323, така, че не е
maZZda написа:
"дядото" на 3-ката

... а "таткото". :)

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 00:16 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
bat_Vite написа:
@maZZda, много бега този дзвер! :)

Даам, достатъчно че да надбега твоя дзвер. :D но това е друга тема..


bat_Vite написа:
Много добро клипче, готин кокпит и... всичко по темата!
Понякога се дразня от някои неща при теб, но този път си ти самият, ако ме разбираш.

Някои от моите приятели са и много добри автомонтьори,
диагностици и механици с многогодишна практика.
Преди това обаче, те са и много свестни хора и се радвам, че ги има и ги познавам.
Всеки един от тях е по-силен в определени области, а нашите "нови" стари коли
предоставят възможност да се виждаме регулярно.


Понеже този частен случай стана интересен, с един от тях (Стефан) си поиграхме малко:

https://youtu.be/Yj4e7XhzXe4

Постарал съм се да ми е удобно и приветливо докато се наслаждавам на шофирането(когато е възможно де)..Мерси!
Надявам се не мислиш че е умишлено.дразненето..
Просто споделям опит/знания..гоня истината.. :)
Радвам се че има хора с които мога да я гоня..(визирам доста хора от форума и не само)
Тук мога да вметна обаче, че трябваше да се спуснеш от височко без газ и то продължително за да е по коректно..
Вижда се че инжекторите имат цикли макар и нищожни..
Реално 0.69мс(милисекунди) т'ва колко молекули гориво ще влязат в камерата за малко повече от половин милисекунда?.. егати.. :shock:
И дали това е достатъчно че двигателя да харчи гориво чак литър/два?
Не е логично за мен.. евентуално ако колата ти е била за скандинавските страни правена и там при по продължителни спускания двигателя ще Езмръзне.. така има смисъл.. ама ще е частен случай/и, не масово..

bat_Vite написа:
Не съм много сигурен в тези неща, но и 1.6i явно има принудителен празен ход,
а визуализацията така е решена на програмно ниво.
Защо - не знам, а вероятно няма и да разбера.
Ще е интересно, ако някой знае повече по темата и се включи.

Говорих си с колега днес на работа по въпроса(голям капацитет) :lol: , той сподели че може да е един вид комфорт мярка Цитирам: "че да не ти счупи вратът когато стигне на оборотите зададени като idle."
Идеята му беше че по плавно и бавно сваля оборотите двигателя, за да не "скъса колянов вал или прочие, да не се усеща рязко придърпване и такива работи.. (при мен се усещат..) ама то и колата ми вози като каруца :lol: :lol:
Та може да има нещо такова вкарано в 3-ките.Ама защо само в 1.6???

bat_Vite написа:
Късно се сетих и за още един факт, който може да има значение -
1.6 е мотор е на Mazda, а 2.0 на Ford.

Ок, моя е японски също.. и бие 0..
Единственото което може да ме подвежда е че волтметъра показва десети, но не стотни.. но тогава аналоговия уред трябва да не пада до долу.. а той иска да си счупи стрелката в опората/спирачката на "бедно" :?

bat_Vite написа:
@maZZda, тройката е наследникът на 323, така, че не е
maZZda написа:
"дядото" на 3-ката

... а "таткото". :)

Правилно отбеляза че 3-ката е наследника на 323 поколението, но забравяш че има още един (BJ) модел преди края на 323-ките.. та аз така ги гледам.. модел след модел, години по години..
323 (BG 90-94);323F (BA,P,S,C 94-98);323F (BJ 98-03) и чак след това е Мazda 3 от 2003 нагоре..
И по тази логика.. дядо :D още повече че 20 годинки си е преклонна възраст за автомобилите.. :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 12:49 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 297
Местоположение: Plovdiv
maZZda написа:
bat_Vite написа:
@maZZda, много бега този дзвер! :)

Даам, достатъчно че да надбега твоя дзвер. :D но това е друга тема..





А такаа..Ай сега клипче,както си му е редът.. :D :D :D

OFF:maZZda, колко коня извадихте от колата? :roll: Мерихте ли я..ако не сте,дай да я премерим.. :wink:

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 15:25 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Имаш ЛС за да не отклоняваме темата^^^


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 20:14 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 27 Юни 2017, 15:14
Мнения: 57
Местоположение: София
Off topic:
Разбирате от материята, момчета. Респект!
Тепърва прохождам в ел. диагностика и е приятно да чета такива теми. Пък на някой среща може и да видя как се прави. :)

П.П. bat_Vite, не бих се сетил, че Еньо Мориконе е подходящ за озвучаване на клипче с кола, но е супер. 8)

_________________
Мазда 3 1.6 2006 бензин


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2018, 15:14 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
https://mazdaservice.org/info-systems/s ... mazda-egi/
Ей тука, редом с показаното от колегата firecock в друга тема, има и интересна графика как и кога сработва ппх.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2018, 20:24 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
От горният линк:
Цитат:
Продувка цилиндров

Если при пуске двигателя полностью открыть дроссельную заслонку, то ЭБУ отключит форсунки и прекратит впрыск топлива. Этот режим бывает полезен для продувки цилиндров чистым воздухом, если перед этим попытки запустить двигатель не увенчались успехом и цилиндры залило.

След толкова години случайно получавам техническо обяснение защо при по-старите двигатели ме научиха,
че паленето на "задавен" двигател става с въртене на стартер и натиснат педал на газта до ламарината. :)

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2020, 15:57 
Offline
любител
2004 Mazda 3

Регистриран на: 24 Авг 2020, 16:45
Мнения: 11
Местоположение: България
Здравейте, не искам да отварям нова тема, за това реших да попитам тук. На моята mazda 3 днес забелязах, че като запаля, оборотите са на 1500 и бавничко падат под 1000. Въпросът ми е, колко време им е необходимо да паднат до нормални обороти за стоене на свободна? Не засякох при мен колко беше времето, но ми се стори доста. Не ги разбирам още нещата от скоро съм шофьор. Благодаря предварително!

_________________
Mazda 3 1.6 105hp 2004


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2020, 23:53 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
newMazdaFan написа:
Здравейте, не искам да отварям нова тема, за това реших да попитам тук. На моята mazda 3 днес забелязах, че като запаля, оборотите са на 1500 и бавничко падат под 1000. Въпросът ми е, колко време им е необходимо да паднат до нормални обороти за стоене на свободна? Не засякох при мен колко беше времето, но ми се стори доста. Не ги разбирам още нещата от скоро съм шофьор. Благодаря предварително!

Нямате драма, нормално е това.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2020, 11:38 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
При по студено време, японеца е предвидил по високи обороти при студен старт за да може двигателя по бързо да стигне до загряване на сонда и катализатор за да мине по бързо в "ЕКО" режим а така и по бързо стопля двигателя,парно и прочие..
Напълно нормално нещо, ако не се лъжа на мойта баба 323Ф БА и трябват от 40секунди до минута и половина да паднат от 1800об/м до малко над 750об/мин. (Това когато си беше в заводски вид)
Сега иска повече времено(за това аз съм виновен) но
не е повече от 2 мин., 2.30..
Това коментирам за температури до -10градуса.
Ако е по студено респективно времето за загряване е повече..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2020, 12:32 
Offline
любител
2004 Mazda 3

Регистриран на: 24 Авг 2020, 16:45
Мнения: 11
Местоположение: България
Благодаря колеги! Живи и здрави!

_________________
Mazda 3 1.6 105hp 2004


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб