Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 00:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2018, 00:18 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Martod се е научил от "практика" кога веригата се е износила съдейки по това колко е излезнало буталцето за да компенсира отпуснатата верига.
Иначе си има методи и инструменти за измерването на веригата.Това че се износват и зъбните колела е абсолютно вярно, макар че те се износват заради "разтягането" на веригата, което се изразява във износването на малките втулки на всеки един щифт от веригата.По този начин разстоянието между тях нараства и така почват да се износват зъбите на колелата, тъй като вече веригата не ляга най долу между зъбите а се качва нагоре триейки във зъбите и променяйки тяхната форма.
Давам пример със вече тествано и утвърдено становище:
Два екземпляра велосипеди със абсолютно еднакви скоростни системи(з. Колела с вериги и прочие) карани във абсолютно еднакви условия(винаги заедно) в период около 5 години или +-18 000км
Като при единия не е сменяно нищо от скоростната система(само редовното почистване и смазване)
А при другия веригата се сменяше на всеки 3-4хиляди км.
Първия велосипед до такава степен му бяха износени зъбите с веригата че накрая прескачаше на която и да е предавка под среден напън..
На втория(със смяната на веригите) износването на з.колела беше почти незначителна спрямо нови з.колела и скоростната система си работеше отлично.
Реално да, при велосипедите това е външна предавка и атмосферните условия оказват огромно влияние свързано със животът на ск. системи но е нагледен пример за това как се износва дадената верижна система и как е по добре да се поддържа.
Друг е факторът дали си заслужава финансово.
Ако ролките са безбожно скъпи а веригата е достъпна, бих я сменял на 200 000км без да се замисля, но ако ролките са също достъпни, бих сменил целия комплект на 500 000км.примерно!
Не знам и не искам да знам какви са цените на тези компоненти, поради простата причина че съм далеч по доволен от автомобил чийто двигател е толкова по опростен и лесен за сервизиране или ремонти спрямо новите му събратя, че мога да го разглобя и сглобя в домашни условия без кой знае какви специални познания и инструменти.
Който е решил да се хване на хорото да си го играе,
За всички останало,
има домашна ракия..
:D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2018, 16:56 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Ma®tin написа:
<би могло да си проличи дали ремъка е запазен може да изкара още малко >
Какво според вас означава "още малко"? Месец, два, година? 5 000км, 10 000, 50 000?

При автомобили "нов внос", на незнайни милиони километри е безумие, когато помпата и ангренажа са заедно, да не се сменят задно (+ролката/ролките) поне при първоначалното обслужване на автомобила.

Принципно си прав, ама само принципно. :)
В случая става въпрос за кола с верига, не с ремък, а ти продължаваш да пишеш за ремъци, без никой да го е съветвал колегата да не сменя ремък . Също така, уточнихме, че водната помпа и ангренажа нямат нищо общо при този двигател .
Водната помпа я върти пистовия ремък, а неговото състояние, както и това на съответните ролки лесно се определят дали са за смяна, има си калибровъчни уредчета, които като ги поставиш в каналите на ремъка и тези на шайбите, ти показват дали ремъка и ролките са за смяна.

maZZda написа:
Martod се е научил от "практика" кога веригата се е износила съдейки по това колко е излезнало буталцето за да компенсира отпуснатата верига.
Иначе си има методи и инструменти за измерването на веригата.Това че се износват и зъбните колела е абсолютно вярно, макар че те се износват заради "разтягането" на веригата, което се изразява във износването на малките втулки на всеки един щифт от веригата.По този начин разстоянието между тях нараства и така почват да се износват зъбите на колелата, тъй като вече веригата не ляга най долу между зъбите а се качва нагоре триейки във зъбите и променяйки тяхната форма.
Недей да пишеш от мое име, :D може пък и от "теорията" да съм го научил, mhihi то всъщност и на теория, на практика това е метода за определяне дали веригата е за смяна, като излезне буталцето на обтегача над 17 мм. ангренажа е вече в рисковата зона.

Също така, не пиши за неща, които не си виждал, че после като ги видиш голям смЕх ще падне. :D
Веригата на този двигател за който иде реч в темата си прилича с веригата която си описал толкова, колкото си приличат крокодила и северния елен . mhihi
Звената са без въпросните втулки и са чупещи, с триъгълна форма, просто дълбаят каналите на зъбчатките.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2018, 18:28 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Доообре де..
Вярно, не съм си играл с такъв двигател,
Принципът е същия.. веригата се наебава("разтяга") първа и колелата от нея.Има възможност да се смени само верига, ако колелата са в добро здраве(не чак толкова износени) във връзка с това писах.
а това че пиша от твое име... без коментар.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2018, 23:44 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
maZZda написа:
Доообре де..
Вярно, не съм си играл с такъв двигател....

Дано скоро да не се налага.
Къде прочете как Марин определя дали верига е за смяна? Не съм запознат, от любопитство питам.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2018, 08:46 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
От 2-рия му пост в темата.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2018, 22:22 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2013, 10:26
Мнения: 10
Местоположение: ---
За да не отварям нова тема:

Има ли начин при оглед да се разбере колата дали гори масло, примерно: мазен ауспух, странен шум, вибрации от двигателя, омасления някъде в двигателния отсег? Или си трябва пробег и засичане по щека?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2018, 10:08 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 24 Юли 2011, 20:15
Мнения: 354
tsvyatkoff написа:
За да не отварям нова тема:

Има ли начин при оглед да се разбере колата дали гори масло, примерно: мазен ауспух, странен шум, вибрации от двигателя, омасления някъде в двигателния отсег? Или си трябва пробег и засичане по щека?


Когато купувах моята почетох по темата и останах с впечатление, че трябва да пипнеш ауспуха вътре, всеки един ауспух ще ти изцапа в черно пръста, но като си го разтъркаш трябва да падне. Не успееш ли да си го изтъркаш само с пръсти, това е знак, че гори масло.

Колко е вярно ще кажат по-знаещите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2019, 12:07 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Яну 2018, 16:24
Мнения: 2
Местоположение: Пловдив
Здравейте и от мен! Ориентирал съм се и аз към покупка на Мазда 3, втора генерация (2009+). Двигателите (1,6 бензин и 2,0 бензин) търпят ли монтирането на Газов инжекцион, т.е. да НЕ е директно впръскване? Двигателят наистина ли е на Форд и какво ви е мнението за него? Все пак, всички знаем бъзиците за Форд :D С риск да предизвикам отново спор, но изчетох много внимателно мненията ви за обслужването на веригата и се обърках повече - да се сменя ли превантивно или да се направо нужната проверка и ако всичко е наред, да не се пипа?
Търся автомобил хечбек, около 2008 година, бензин и да става на газ. Желанието ( :D ) ми е тази кола да я карам дълго време, като разбира се и поддръжката да не е умопомрачителна. Вече сума ти време се оглеждам за автомобил от подобен клас, като по едно време обмислях и покупката на Mitsubishi Lancer Sportback, но поради ред причини се отказах, като другата алтернатива ми е Toyota Auris 1,6 124 к.с.
Приемам всякакви мнения и съвети (стига и да има какво да се добави, спрямо предните мнения в тази тема).
Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2019, 16:11 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
alexbg90 написа:
Здравейте и от мен! Ориентирал съм се и аз към покупка на Мазда 3, втора генерация (2009+). Двигателите (1,6 бензин и 2,0 бензин) търпят ли монтирането на Газов инжекцион, т.е. да НЕ е директно впръскване? Двигателят наистина ли е на Форд и какво ви е мнението за него? Все пак, всички знаем бъзиците за Форд :D С риск да предизвикам отново спор, но изчетох много внимателно мненията ви за обслужването на веригата и се обърках повече - да се сменя ли превантивно или да се направо нужната проверка и ако всичко е наред, да не се пипа?
Търся автомобил хечбек, около 2008 година, бензин и да става на газ. Желанието ( :D ) ми е тази кола да я карам дълго време, като разбира се и поддръжката да не е умопомрачителна. Вече сума ти време се оглеждам за автомобил от подобен клас, като по едно време обмислях и покупката на Mitsubishi Lancer Sportback, но поради ред причини се отказах, като другата алтернатива ми е Toyota Auris 1,6 124 к.с.
Приемам всякакви мнения и съвети (стига и да има какво да се добави, спрямо предните мнения в тази тема).
Благодаря предварително!


Здравей,
Говориш явно за Mazda 3 BL (2009-2013) през 2011 е facelift. Двигателя е 2.0 - 151Hp. За повече информация виж -> https://www.auto-data.net/bg/mazda-3-ii ... 51hp-31461 и е с директно впръскване. Става на газово, но са малко хората които могат да го направят и това е от типа 15% бензин и 75 % газ на 100км.
За това колко са здрави и т.н не мога да ти кажа тъй като аз съм с Mazda 3 BK 2008 2.0 150hp.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2019, 17:40 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Тои се е ориентирал към 3ка 2009+.......ама по долу търси кола 2008год.Точно единият крак е на феиса другият на по старата.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб