Ma®tin написа:
<би могло да си проличи дали ремъка е запазен може да изкара още малко >
Какво според вас означава "още малко"? Месец, два, година? 5 000км, 10 000, 50 000?
При автомобили "нов внос", на незнайни милиони километри е безумие, когато помпата и ангренажа са заедно, да не се сменят задно (+ролката/ролките) поне при първоначалното обслужване на автомобила.
Принципно си прав, ама само принципно.
В случая става въпрос за кола с верига, не с ремък, а ти продължаваш да пишеш за ремъци, без никой да го е съветвал колегата да не сменя ремък . Също така, уточнихме, че водната помпа и ангренажа нямат нищо общо при този двигател .
Водната помпа я върти пистовия ремък, а неговото състояние, както и това на съответните ролки лесно се определят дали са за смяна, има си калибровъчни уредчета, които като ги поставиш в каналите на ремъка и тези на шайбите, ти показват дали ремъка и ролките са за смяна.
maZZda написа:
Martod се е научил от "практика" кога веригата се е износила съдейки по това колко е излезнало буталцето за да компенсира отпуснатата верига.
Иначе си има методи и инструменти за измерването на веригата.Това че се износват и зъбните колела е абсолютно вярно, макар че те се износват заради "разтягането" на веригата, което се изразява във износването на малките втулки на всеки един щифт от веригата.По този начин разстоянието между тях нараства и така почват да се износват зъбите на колелата, тъй като вече веригата не ляга най долу между зъбите а се качва нагоре триейки във зъбите и променяйки тяхната форма.
Недей да пишеш от мое име,
може пък и от "теорията" да съм го научил,
то всъщност и на теория, на практика това е метода за определяне дали веригата е за смяна, като излезне буталцето на обтегача над 17 мм. ангренажа е вече в рисковата зона.
Също така, не пиши за неща, които не си виждал, че после като ги видиш голям смЕх ще падне.
Веригата на този двигател за който иде реч в темата си прилича с веригата която си описал толкова, колкото си приличат крокодила и северния елен .
Звената са без въпросните втулки и са чупещи, с триъгълна форма, просто дълбаят каналите на зъбчатките.