Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 01 Фев 2023, 10:57

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 119 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2019, 17:19 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1146
Местоположение: София
@ enen - колега аз съм с ей такива:
https://www.aez-wheels.com/EN
купих ги още лятото на 2013, малко след колата, още незнаех че СМ правят зимни комплкти. Джантите сами на зимни гуми, оргиналните са ми на летните, смея да твърдя че разлика няма, и едните и другите извъртяха по един комплект гуми, не по друга причина, аз защото на 4-тата година сменям без значение от километрите.
При мен като цена обаче се върза почти колкото в СМ, няъде около 800-900 ми излязоха джаните БЕЗ ДДС и толкова са гумите, демек 1200 едниото и 1200 другото, в СМ ако не се лъжа в началото на зимата направиха оферта за 4 джанти 17" + 4 зимни гуми Бриджстоун + монтаж/демонтаж/баланс + 5 литра зимна течност за около 2800 тотал.

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 10:29 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1263
Местоположение: София
DreamcatcheR написа:
... Почнах малко да поразмислям за 16"...
... Какво мислите - ясно е, че 18" изглежда по-добре, а 16" за зимни условия е малко по-подходящо. Доколко ще стане по-мека возията? Много ли чувствително ще се усеща? Аз в момента нямам проблем с нея, но по по-неравни пътища си се усещат повечко неравностите. Така като гледам, в момента вариантите ми са 2: 1) чакам до средата на декември СМ и взимам 16" комплект всичко за 1800; 2) взимам хубави 18" зимни гуми за около 900-1000 лв.


В конкретната ситуация с нова кола и 18" летни гуми бих избрал офертата от СМ за комплект зимни гуми, джанти и датчици на 17".
Ще боли, когато плащаш, но ще си спестиш потенциални главоболия и загуба на време.
Принципно слизането на по-нисък цолаж гуми има два основни плюса - цена и комфорт.
Разликите при управление, спиране, движение на мокро, аквапланинг са малки.
През зимата по-тънките гуми имат осезаемо предимство предимно на пресен неутъпкан сняг.

Може да се спестят малко пари, ако гумите се купят от друго място, но джантите, датчиците и монтажът от СМ.

Безаварийно!

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 12:57 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Ное 2019, 21:18
Мнения: 9
Местоположение: София
Благодаря ви на всички за съветите. Реших да остана с 18". Преди малко от Диана взех зимни гуми, които според гумаджиите са страхотни за парите си. В действителност - доста са меки, не са шумни, предпазват по-добре джантата от летните (взех малко по-различен размер - 225/40 R18 92V XL, вместо 215/45 R18). Ако ви кажа колко пари струват, сигурно ще ми се изсмеете :) ~ 100 лв/бр. Taurus, произвеждат ги в Сърбия. Много са сходни с Riken. Нисък клас се водят, но прецених, че и без това няма да се спуквам от каране през зимния сезон, нито ходя на ски, нито пътувам често из страната. Вариантът с комплект от СМ може да го направя след няколко сезона. Но като цяло 16" ще стоят доста по-зле на тази кола. 488 лв гумите с монтаж и хотел на летните. Датчиците им трябваше малко време да се опреснят, но всичко е ОК. Времето ще покаже дали съм направил сполучлив избор. Четох коментари за тези гуми, че хората са доволни. Ще видим :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 14:41 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 465
Местоположение: zhe internetz
Ужас...
Добре поне, че няма зима сега. Нова, страхотна кола с възможно най-долнопробните гуми. Че и друг размер... Дано поне е по каталог, макар че ме съмнява.
Твоя си е колата, за мен това е голяма глупост. И това встрани от джантите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 15:44 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 243
Местоположение: Крън
На размер са по-малки с 14 мм в диаметър. Не че няма да се търкалят, ама можеше да избереш по близки до оригинала. Като покараш дай инфо как се държат спрямо летните.

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 15:57 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Ное 2019, 21:18
Мнения: 9
Местоположение: София
Оригиналният размер нямаше никакъв избор - само едни Мишелин. Тествах ги за кратко, като се прибирах. Със 140 на магистрала в дъжд - идеално се държат. Ще пиша, ако усетя някакви промени в поведението.
Ходих с приятел, който разбира (или поне много повече от мен) и има роднини сред монтьорите в сервиза, с които също се допитахме. Просто това решение не съм си го взел ей така, за да спестя само някой лев. Бях приготвил 1500 за всеки случай :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 16:37 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2011, 13:44
Мнения: 4
.


Последна промяна antchev на 16 Яну 2020, 13:47, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 17:04 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 243
Местоположение: Крън
Тройката въпреки че е с 18-ки е с по-ниска гума от 19ките на 6цата, така че най твърдата возия се пада на Мазда 3. И аз съм с 18-ки , но на мен ми харесва. Новата тройка не съм я карал още.

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2019, 17:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 465
Местоположение: zhe internetz
ivan1 написа:
На размер са по-малки с 14 мм в диаметър. Не че няма да се търкалят, ама можеше да избереш по близки до оригинала. Като покараш дай инфо как се държат спрямо летните.

Имали са някакви непродаваеми боклуци и са го прецакали, като са го видяли, че е неориентиран. Не, че Firestone са топ гума, ама са доста над Taurus... и поне размерът щеше да е точен. Колкото и да не разбраш, все трябва да си достатъчно грамотен да отвориш книжката (или вратата) и да видиш какъв размер дава Мазда.

PS: DreamcatcheR, провери DOTа на гумите дали поне е от тая година, да не са ти дали стари гуми, че тогава съвсем лошо.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2019, 11:16 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
Лично за мен най-добре е да се кара на 17-ки през лятото.
Карах новата 3-ка и то още преди месеци и да ви кажа не ми харесва много возията. Ако има начин и възможност бих избрал 17-ки със сигурност.
Един път се товари повече рейката, един път е по-твърдо окачването и накрая за капак са ти доста по-скъпи и гумите.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2019, 13:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 24 Юли 2011, 20:15
Мнения: 354
Съжалявам, че се меся в чужда тема и още повече с питане за друга кола, ама виждам че има няколко човека, които разбират, така че може и да ми съдействат.

Карам Lancer Sportback '10. Оригинални джанти 16", на които имам 205/60/16. Според ето този сайт https://www.automobile-catalog.com/tire/2010/1996265/mitsubishi_lancer_sportback_2_0_di-d.html мога да сложа 225/50/16.

По-широката гума по какъв начин ще влияе на колата, разход, возия, пъргавост, и дали се налага смяна и на джантата с по-широка, или тези 2 см могат да се компенсират?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2019, 17:38 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Фев 2007, 22:45
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Евтините гуми са относително добри за първата година на използването им и после прогресивно губят качествата си по-бързо спрямо тези, които са се доказали.
Возията до голяма степен зависи от пътните условия, височината на гумите и... налягането в тях...
2,3 атмосфери са идеални за нашите пътища и за окачването на колата.
Японеца препоръчва 2,5 , но със сигурност не знае състоянието на пътната ни мрежа и какво е нивото на компетентност в сервизите на марката...


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2019, 19:35 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 243
Местоположение: Крън
Capolavoro написа:
Съжалявам, че се меся в чужда тема и още повече с питане за друга кола, ама виждам че има няколко човека, които разбират, така че може и да ми съдействат.

Карам Lancer Sportback '10. Оригинални джанти 16", на които имам 205/60/16. Според ето този сайт https://www.automobile-catalog.com/tire/2010/1996265/mitsubishi_lancer_sportback_2_0_di-d.html мога да сложа 225/50/16.

По-широката гума по какъв начин ще влияе на колата, разход, возия, пъргавост, и дали се налага смяна и на джантата с по-широка, или тези 2 см могат да се компенсират?

Този сайт има грешка. Отбелязано е 205/60/16, а всъщност имат в предвид 205/60/15. По диаметъра можеш да се ориентираш,652 мм е твоят диаметър за 205/60/16. Можеш да сложиш 225/55/16, но джантата трябва да е 7 инча или 7.5 широка. За разхода зависи, ако смениш джантата с по тежка ще се вдигне съвсем малко иначе не . Под малко разбирай 0,1-0,2 л/100. Пъргавостта ще се промени,ако олекне колелото като цяло , ако теглото е същото би трябвало да стане по муден автомобила заради по голямото съпротивление. И пак зависи от гумите, различните марки имат различна допирна площ.

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2019, 20:23 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 243
Местоположение: Крън
Един интересен тест.
https://www.ams.bg/content/mazda-skyact ... tel-031415

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2019, 20:37 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Окт 2019, 10:14
Мнения: 25
Местоположение: София
Та така - за октановото число :mrgreen:

Експериментирайки с едно или друго гориво (различни видове OMV u Shell), накрая стигнах до 100 октановия Shell.
Дали съвпадна с прословутото "разхлабване" на двигателя ли или пък ми се "отпусна" педалът на газта, ама тая 3-ка взе да става все по-малко астматична :roll: . Все си мисля, че донякъде е и от горивото.
Другият ефект, който забелязвам е осезаемо по-бързо достигане на работна температура.

Доста търсих да намеря нещо за въздействието на по-високия октан върху Skyactiv ама тва ше да е някаква тайна съизмерима с НЛО явленията.

Дотук официално само за някакво 2.5 T има данни за различна мощност при стандартно и при премиум гориво.

Все пак току просветна едно признание за по-новия SA-X Цък.

Цитат:
MAZDA'S AKIRA MARUMOTO:
"The engine really achieves good performance through high-octane gasoline. We were considering just using regular gasoline. But we decided to recommend high-octane premium gasoline for the Skyactiv-X. The biggest reason is performance. We are a company that really focuses on driving pleasure."


Малко ми се струва промяна на досегашните официални позиции.

Другото интересно са едни графики - малко стари и 'мъгляви': Цък.

Да се почваме - "пари на вятъра" или "върви повече".

На старите ми Honda 1.4 и 1.6 MPI съм убеден "пари на вятъра", за Skyactiv-G имам съмнения.

_________________
Mazda3 2019, Sky-G 2.0 M-Hybrid, 6MT, Sedan


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2019, 01:49 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1146
Местоположение: София
ivorpetkov - колега и аз съм ги правил тестовете и аз стигнах до същият резултат, то не случайно на ламаринената капачка на резервоара има разни надписи, поне при мен пише : "MIN RON95 preferred Super"
Иначе дали колата може да се движи с 95 еднозначно ДА, то имало и ЕУ директива по този въпрос :-)
Ето едно интересно клипче от преди 10 години, на BBC имаше едно предаване "5-та предавка" където првеха интересни тестове и ревюча, а не разправяха хуморески като Кларкъсн. Та ето:

https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI

Зададоха си същият въпрос, има ли смисъл, оказа се че колкото е по-мощен двигателя, толкова по-голяма е разликата между супер и обикновн 95 изгледай го интересно е.
А на въпроса пари на вятъра или не, предвид, че октановото число отразява склонността на горивото към спонтаннно възпламеняване, и предид високата степен на сгъстяване, то колкото по-малко склонно е да се възпламенява спонтанно горивото, толкова по-добре за мотора, нали?

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2019, 21:40 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 243
Местоположение: Крън
И аз карам с 100 октановия на Шел. Вече 41600 км, за да ме е страх да сипя 95 значи има разлика. Сипвал съм няколко пъти но не ми харесва как върви. Относно вървенето, като дойде време да смениш маслото,ако ти сложат 0W20 , ще усетиш разлика също. При мен с напредване на километрите пада и разхода, имам нов рекорд 4.7л/100 км за 386 км.

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2019, 21:46 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 465
Местоположение: zhe internetz
И с какво 0W20 ще помогне? Да не са сибирски зими тука, за какво е точно. На 40 градуса лятото ще усети разлика колко масло гори.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2019, 22:35 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 243
Местоположение: Крън
По леко се върти мотора, аз го усещам като се спускам по нанадолнище и развивам по висока скорост. Излиза че мотора оказва по малко съпротивление, което би следвало да означава и по-малко триене. Даже има разлика и дали работи климатика или не при спускането.
А иначе за зимата е ясно, че при първоначалното палене е по добре за мотора. За големите горещини наистина не знам дали не се разрежда, но би трябвало да са го измислили и това.

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2019, 23:37 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Апр 2014, 14:53
Мнения: 64
Местоположение: Sofia
Дочух слух от Старс моторст, за повредени дюзи от 100 октановия на Лукойл. Теорията била, че е застоял понеже е скъп и бил развален. Това колко е вярно, само от СМ могат да потвърдят. Аз не съм сипвал 100 октана от поне две години, ако не и повече. И предишната и сегашната харчат 95 и не го връщат. А ако вземе да го връща, още по-добре =)

_________________
Mazda 3(BP)

Предишни автомобили:
Toyota Carina E, Mazda 3(BK), Mazda CX 5(KE)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2019, 10:42 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2011, 13:44
Мнения: 4
.


Последна промяна antchev на 16 Яну 2020, 13:47, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2020, 09:03 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Апр 2012, 18:59
Мнения: 15
Местоположение: Europa
Карам Мазда 3 от 15 години. Живея в Западна Европа. Вече сменям за трети път тройка за по-нова /доплащам на концесионера , ползвам отстъпка/ От един месец съм с новата Мазда 3 скайдрайв 180 к.с. "Идвам" от Мазда 3 2016 - дизел 150 к.с. Първи впечатления. Пада ми застраховката , двигателят се таксува като хибриден , въпреки че дефакто си е бензин :D Сега по същество. Колата е революция , двигателят е уникален двулитров бензин без никакви турбини , но с много висока степен на компресия. Избягването на детонация от Мазда са постигнали със специални датчици в цилиндрите , нов профил на буталата и др. електроники , аз не съм инжинер и не описвам всичко в детайли... От гледна точка на шофьор - препоръката е да се кара с 98 октана. Първите 300 км направих със смес от 95 + 98. Сравнявам с дизела 150 к.с. , навата има сходна динамика. На ниски обороти се кара горе долу като дизела. Разликата от 30 коня се усеща при високите скорости , ускоренията над 130-140 км/ч. както и при по-рязко натискане на педала в градско например. Перформансът дава 216 км/ч но по обясними причини още не съм го достигал , при 170-180 км/ч колата е невероятно тиха. Мазда са подобрили още повече звукоизолацията. Консумация - по каталог се дават фантастични консумации от 4,2-4,4 л/100 . На практика е малко повече. При "галене на педала" на магистрала /около 110/ и без круиз контрол - разходът е около 5,5 л/100 , все пак невероятно за двулитров бензин. Очаквам с времето да сваля разхода. Ако си отпускаш крака на газта , естествено вдига на 7-8 и нагоре... Борд компютърът е модернизиран и много детайлен. На тъчскрийна /който вече изобщо не е "тъч" , управлява се само от конзолата/ имате подробен моментен разход , трасе по минути , предни разходи. Новата тройка 180 к.с. има абсолютно всички въобразими екстри и системи , които си представите. Въпреки че на досегашната имах много от тях , тука и на мен ми идват малко в повече. Първо , както казах , екранът е променен станал е по широк и леко завъртян към шофьора. Навигация Том Том. Аудио система Бос по традиция. Централната конзола е по-широка и с по-голям обем , два USB входа с възможност за айфон карплей. Автоматичен двузонов климатик , режимите се сменят сами ! Вие не правите нищо освен да регулирате температурата и вентилатора. Подгряване на волана , отопление на седалките. I-стоп , датчици за налягане на гуми ,мъртва зона и т.н. Преден и заден парктроники и камери общо 6 на брой. Инфо на челното стъкло /премахната е "плочката" на досегашната тройка , което е по-добре/ . Инфо за пътните знаци /чете ги и ги изобразява на челното стъкло/ , автоматичен стоп при препятствия/ не съм го ползвал слава Богу/. Автоматични къси дълги и плавна настройка. Невероятно нови фарове , нощното кране е истинско удоволствие и НЕ УМОРЯВА. Система за следене на лентата , раздрусва леко при излизане от лентата и натиска да се върнете. Система против заспиване. Аудио контрол на управлението /няма български/ , блуту , и др. опции са подобни на досегашната тройка. Има промяна в ръчната , вече няма ръчка а превключвател на централната конзола. Малко странно , но постепенно се свиква. Не коментирам интериора-взел съм най-високото ниво - кожа , светещи прагове и т.н. Материалите на Мазда са традиционно качествени...


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2020, 21:00 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 243
Местоположение: Крън
Всъщност дизела 2.2 по каталог го дават 4.1л/100 км ако е бил с ръчни скорости, а на автомата дават 4.8л/100 км. Сега можеш от първо лице да провериш дали гори колкото дизела , тъй като си ги карал и двата.
Като ги сменяш маздите с по-нови, колко процента от цената на новата плащаш?

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2020, 16:47 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
JaponV написа:
Карам Мазда 3 от 15 години. Живея в Западна Европа. Вече сменям за трети път тройка за по-нова /доплащам на концесионера , ползвам отстъпка/ От един месец съм с новата Мазда 3 скайдрайв 180 к.с. "Идвам" от Мазда 3 2016 - дизел 150 к.с. Първи впечатления. Пада ми застраховката , двигателят се таксува като хибриден , въпреки че дефакто си е бензин :D Сега по същество. Колата е революция , двигателят е уникален двулитров бензин без никакви турбини , но с много висока степен на компресия. Избягването на детонация от Мазда са постигнали със специални датчици в цилиндрите , нов профил на буталата и др. електроники , аз не съм инжинер и не описвам всичко в детайли... От гледна точка на шофьор - препоръката е да се кара с 98 октана. Първите 300 км направих със смес от 95 + 98. Сравнявам с дизела 150 к.с. , навата има сходна динамика. На ниски обороти се кара горе долу като дизела. Разликата от 30 коня се усеща при високите скорости , ускоренията над 130-140 км/ч. както и при по-рязко натискане на педала в градско например. Перформансът дава 216 км/ч но по обясними причини още не съм го достигал , при 170-180 км/ч колата е невероятно тиха. Мазда са подобрили още повече звукоизолацията. Консумация - по каталог се дават фантастични консумации от 4,2-4,4 л/100 . На практика е малко повече. При "галене на педала" на магистрала /около 110/ и без круиз контрол - разходът е около 5,5 л/100 , все пак невероятно за двулитров бензин. Очаквам с времето да сваля разхода. Ако си отпускаш крака на газта , естествено вдига на 7-8 и нагоре... Борд компютърът е модернизиран и много детайлен. На тъчскрийна /който вече изобщо не е "тъч" , управлява се само от конзолата/ имате подробен моментен разход , трасе по минути , предни разходи. Новата тройка 180 к.с. има абсолютно всички въобразими екстри и системи , които си представите. Въпреки че на досегашната имах много от тях , тука и на мен ми идват малко в повече. Първо , както казах , екранът е променен станал е по широк и леко завъртян към шофьора. Навигация Том Том. Аудио система Бос по традиция. Централната конзола е по-широка и с по-голям обем , два USB входа с възможност за айфон карплей. Автоматичен двузонов климатик , режимите се сменят сами ! Вие не правите нищо освен да регулирате температурата и вентилатора. Подгряване на волана , отопление на седалките. I-стоп , датчици за налягане на гуми ,мъртва зона и т.н. Преден и заден парктроники и камери общо 6 на брой. Инфо на челното стъкло /премахната е "плочката" на досегашната тройка , което е по-добре/ . Инфо за пътните знаци /чете ги и ги изобразява на челното стъкло/ , автоматичен стоп при препятствия/ не съм го ползвал слава Богу/. Автоматични къси дълги и плавна настройка. Невероятно нови фарове , нощното кране е истинско удоволствие и НЕ УМОРЯВА. Система за следене на лентата , раздрусва леко при излизане от лентата и натиска да се върнете. Система против заспиване. Аудио контрол на управлението /няма български/ , блуту , и др. опции са подобни на досегашната тройка. Има промяна в ръчната , вече няма ръчка а превключвател на централната конзола. Малко странно , но постепенно се свиква. Не коментирам интериора-взел съм най-високото ниво - кожа , светещи прагове и т.н. Материалите на Мазда са традиционно качествени...


Браво. Поздравления за хубавото ревю и за колата.
Харесвам я много, но чакам малко време да мине за да се видят слабите места и евентуално да се изчистят с по-новите версии и евентуално с фейслифт.

Не спомена дали е автоматик или ръчна скоростна кутия. Дали си взел хеч ил иседан.
С кеф бил покарал малко точно тази, защото когато аз ходих имаше тази с 122к.с

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2020, 22:45 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Апр 2012, 18:59
Мнения: 15
Местоположение: Europa
Мерси , да ви се връща на всеки мазда фен , стига да поиска. Отговарям на едно. Когато си връщаш предишната , концесионера ти прави оценка и тя е по благосклонна , отколкото пазарната цена. Доплащаш толкова , колкото не ти достигат от оценката на досегашната. Напр. 5 год. карана и на 80 000 км. доплащаш около 55 % от цената на новата. Има и лек дисконт в цената на новата по конфигурация която си избрал. Удобството тука е че те ти правят всичко , ти само си привеждаш по банковата им сметка доплащането , те ти казват кога да дойдеш да си предадеш старата , да вземеш новата. Вземаш си я с големия талон , регистрирана с табелите , даже питат какъв материал табели искаш-обикновени или по "токнати"... Значи аз идвам от дизел тройка модела 2016 , преди това пак бях на дизел тройка но 2011 , един модел седан леко спортно направен , голяма резачка беше , въпреки че и двете бяха с един и същ мотор.. Първата я върнах на 80 хил. в безупречен вид , сега последната я върнах на 50 000. Ами дизелите са си кучета ! Прекрасни мотори еластични , мощни и много , много икономични ... Жалко че им минава модата и ту тук ,там почват да ги удрят с ековинетки за някои мегаполиси. Вторичната им пазарна цена пада и т.н. Едно и също е навсякъде из ЕС ,дизелът минава в немилост... Първата ми Мазда /резачката/ в началото гореше 5,5-5,9 смесено. Идвал съм си до България доста пъти с нея , средно ми правеше 5,8-5,9 ,но немските магистрали , хърватските изкушават да гониш... Постепенно разходът й падна и преди да я върна съм правил редовно разход около 5,0 -5,2 . Ако си поставиш за пиниз на шосе може и до 4,5 съм свалял , но то е грехота такава кола да се кара с 80 км... :P Втората общо взето подобно , след година две и като й свикнеш ,разходът падна.Втората ми беше хеч. И двете с механични кутии /не обичам автоматики/ , споменатите разходи са при крачно шофиране без темпомат. С круиза разхода се вдигаше средно с 0,3-0,5 л. както и да си играеш на волана. Сега пак съм на хеч .Това първо пуснаха тука /Франция/ седан май ще има след някой друг месец , пък на мен не ми се чакаше. Сега за скрити проблеми дали ще излезнат ? Божа работа. Мислех си по този въпрос , все пак двигателят е съвсем нов тип и риска го има . Като излезе проблем - давам я да си го оправят /имам и една Фиеста екобост/ - Ако излезе бъгав експеримент , ще я сменя за следващата. Но не вярвам , Мазда е единствената японка , която се прави от японци. Няма туркие , няма тайланд ... та досега не съм видял проблем с предишните си мазди. Надявам се че и с тази ще е така! Хубава 2020 на всички маздаджии и безпроблемни километри :mazda-flag:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2020, 14:08 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Окт 2019, 10:14
Мнения: 25
Местоположение: София
..."концесионера ти прави оценка и тя е по благосклонна , отколкото пазарната цена" :mrgreen:
Това в 'белите' държави може и да е така и има логика та е така - ти им правиш услуга и те също.
Ама тук не е :)

_________________
Mazda3 2019, Sky-G 2.0 M-Hybrid, 6MT, Sedan


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2020, 15:28 
Offline
маниак

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 504
Местоположение: Botunec
ivorpetkov написа:
..."концесионера ти прави оценка и тя е по благосклонна , отколкото пазарната цена" :mrgreen:
Това в 'белите' държави може и да е така и има логика та е така - ти им правиш услуга и те също.
Ама тук не е :)

Какво казва опита тук в БГ?
След година май ще го гледам този филм...


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2020, 21:26 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Окт 2019, 10:14
Мнения: 25
Местоположение: София
Ако ще се купува Honda ще разкажа, за Mazda не ми стигна ентусиазъм за by back. За Mazda имам инфо от 2 ра ръка. В общи линии ти препочъват сам да продаваш.

_________________
Mazda3 2019, Sky-G 2.0 M-Hybrid, 6MT, Sedan


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2020, 00:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 465
Местоположение: zhe internetz
За БМВ също е по-добре да продадеш сам (инфо от личен опит).


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEW Mazda 3 2019/2020
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2020, 20:03 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Апр 2012, 18:59
Мнения: 15
Местоположение: Europa
Вижте ся , като казвам ,че концесионерът ти дава "благосклонна" цена , това не значи не можеш да опиташ да си продадеш старата на "партикюлие" , демек сам. Тука има обективна скала ARGUS , ака гледаш по нея цената ти може да излезе и по-висока от това което ти дава Мазда Фр. Обаче си имаш подводните камъни , рискът да попаднеш на мошеници е реален. Тука покупко-продажбите са много лесни /прекалено лесни/ , няма нотариуси , няма тънди мънди. Подписвате един типов договор , купувачът ти пише чек /много рисково !!/ или ти прави един банков превод , и си взима колата с талона. Стават измами , ако не познаваш купувача , може да изгориш... Така че за 1000-2000 евро не си струва , аз предпочитам мързеливия вариант "на готово".


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 119 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб