Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:08

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Въпрос за носачи
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 17:41 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
От около година усещам волана доста хлабав и предницата доста трополи по начупен асфалт и някои по-големи неравности. При проверка на ходова в 2 сервиза всичко е бетон. "Сто процента" им вярвам при положение че нищо не съм сменял и окачването е на 18г. Наистина луфтове при проверки няма никакви, но все пак гумените тампони сигурно са си изживяли живота и ще трябва да сменям нещо по моя инициатива, че не е комфортно така.

Някой който е минал по този път може ли да не насочи откъде може да е проблема?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 17:52 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
При натискане на спирачките волана почваше да играе. Реших че са дискове. Имах разбит шарнир. Смених целия носач и волана заспа.
P.S. Не може да ти трополи колата, да не е пипана предницата толкова години и всичко да е наред. На подемник на висящи колела се разклаща странично колелото отдолу и се следи за луфтове.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 18:01 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
shveb написа:
При натискане на спирачките волана почваше да играе. Реших че са дискове. Имах разбит шарнир. Смених целия носач и волана заспа.
Имам такова играене при спиране от висока скорост. Имам и лека вибрация около 120км/ч, която гоня от години и не е от гуми и джанти, но е същата като усещане.
А като смени носачите самата возия подобри ли се? Поне като усещане за стегнатост, то е ясно че не вози като Мерцедес тая кола


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 18:25 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Ако смениш носачите комплект и 2та все едно друга кола ще караш. За вибрациите вътрешните карета проверете. Виж като изключиш от скорост на 120 пак ли продължава. Също така може да се получи от лош баланс на някоя гума...примерно много тежест излишна да се сложили.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 19:36 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Колата стана съвсем друга. Смених само единия. Някакви полски през приятел от сервиз за 69 лв., но си заслужаваше.
Не смених само шарнира защото беше сменян. Те са запресовани и вървят с носача. Сменят ги като избиват старите. Слагат се нови със зегерка която изхвърча и затова ги заваряват. Представих като изкъртят заварката как ще сложат нови и затова си купих комплект. Не съжалявам.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Последна промяна shveb на 23 Окт 2021, 19:40, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 19:36 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
valio323 написа:
Ако смениш носачите комплект и 2та все едно друга кола ще караш. За вибрациите вътрешните карета проверете. Виж като изключиш от скорост на 120 пак ли продължава. Също така може да се получи от лош баланс на някоя гума...примерно много тежест излишна да се сложили.


Проверени са каретата, едното даже го смених с лек луфт, както и лагера на дългата полуоска. 3 комплекта гуми и джанти и баланс на всяка сезонна смяна, не винаги при същия гумаджия.

Отиват на долни носачи нещата уж. При остри неравности имам чувството че задния им тампон поддава и колелото играе напред-назад. Само че тествах с рязко спиране и тръгване и нямаше такова нещо - записах видео. Друг вариант е цялото магаре да се движи - неговите тампони да са омекнали, но не бих се хванал да се занимавам с тях.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 19:38 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
shveb написа:
Колата стана съвсем друга. Смених само единия. Някакви полски през приятел от сервиз за 69 лв., но си заслужаваше.
Мерси колега, на следващото обслужване ще ги сменя сигурно. Може и кормилните накрайници, така и така ще се ходи на реглаж след това. Може ли координати на твоя човек?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 19:44 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Биалетка тропа когато имаш вертикално двустранно друсане. Носач/шарнир когато заклащаш ляво дясно(корабно люлеене).
vladki4 написа:
shveb написа:
Може ли координати на твоя човек?

София... Ама сега го лекувам от Ков. :(

P.S. Добре че се похвалих. Днес се разтропах пак. :lol:

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Последна промяна shveb на 24 Окт 2021, 10:58, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2021, 19:53 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
shveb написа:
Биалетка тропа когато имаш вертикално двустранно друсане. Носач/шарнир когато заклащаш ляво дясно(корабно люлеене).
vladki4 написа:
shveb написа:
Може ли координати на твоя човек?

София... Ама сега го лекувам от Ков. :(


Няма тропане на нещо, което вече е тотално заминало, иначе да го бяха хванали по сервизите. Биалетките са бетон. Просто едно такова цялостно усещане на кофти износена возия по гумените тампони (аморт. са сменяни) и ме съмняват тампоните на долния носач, но на проверка излизат ОК. Има разлика с това как беше колата преди. Налагало се е да я карам доста по покъртителни пътища, надали си внушавам.
Щом казваш че е станала друга колата с новите носачи, не знам какво друго може да е. Даже гумите са ми на 3 месеца


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2021, 13:19 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
vladki4 написа:
и ме съмняват тампоните на долния носач, но на проверка излизат ОК.

А в какво се изразява проверката, дали са скъсани тампоните ли?

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2021, 15:05 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Окт 2021, 15:57
Мнения: 3
Местоположение: Варна
Имах подобна ситуация с друга кола преди време(старата ми астра), вдигаха я на подемник в два сервиза за проверка на ходовата част. При движевние по неравности се усещаше почуване в предницата и имаше усещане все едно предницата е много лека.
Проблемите се оказаха два:
1. луфт в ляв лагертампон на амортисьора
2. ляв и десн външен накрайник.
Когато е вдигната на подемника, колелата висят и при напъване с щанга някой "майстори" не хващат къде има разбито. Като е пусната на земята завиваш волата, хващаш с ръка външния карайник и някой друг разклаща колелото или завърта леко волана. Ако е тръгнал накрайникът ще го усетиш веднага с ръка


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2021, 17:23 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
martod написа:
vladki4 написа:
и ме съмняват тампоните на долния носач, но на проверка излизат ОК.

А в какво се изразява проверката, дали са скъсани тампоните ли?
Визуално, с щанга и клатене на колелетата проверяват


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2021, 19:30 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
vladataBL написа:
Когато е вдигната на подемника, колелата висят и при напъване с щанга някой "майстори" не хващат къде има разбито.


Няма и да го хванат, защото не се проверява така. Освен ако не е супер разджамбен. Елементарни неща са това ...

Когато се проверява шарнирно съединение, трябва да се освободи колелото, като масата на колата се пренесе на носача, където е пружината. Това е общото правило, без значение от кинематичната схема на окачването! Така ще се натовари шарнира в нормално положение, като същевременно можем да го клатим през колелото. Ако виси, пружината с цялата си сила е натиснала шарнира в крайно положение и може и да не успеем да напънем достатъчно през шангата, за да се усети че мърда. Или може шарнира да е опрял плътно в тази си част, която не е износена.

Виждал съм всякакви опити, но правилния начин е по схемата по-долу. Най-лесно се усеща, като се хване шарнира в шепата, докато другарчето клати щангата. Ако се усеща и минимално мърдане в шарнира, чао-чао ...
Държим шарнира, щото може да шава и от луфт на главината и лагера, т.е следва да се прави разлика между двете. Има един инструмент със щипка и часовник, но мисля е овъркил. Мърда ли, сменяме. Това е.

За мак-ферсън изглежда така:
Прикачени файлове:
Screenshot 2021-10-24 201457.jpg
Screenshot 2021-10-24 201457.jpg [ 89.39 KiB | Прегледано 4642 пъти ]



Обща схема на шарнир. Този е с индикатор на износването. Това, за да си обясним още по-добре смисъла на горе-написаното.
Прикачени файлове:
Screenshot 2021-10-24 202528.jpg
Screenshot 2021-10-24 202528.jpg [ 94.93 KiB | Прегледано 4642 пъти ]


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2021, 08:39 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
vladki4 написа:
Визуално, с щанга и клатене на колелетата проверяват

С щангата и визуално, при вдигната кола могат да усетят само предния тампон на носача, дали е разбит, задния е под напрежение (усукан) и почти не може да се определи дали е за смяна.
Симптомите които описваш по горе, ме навеждат към задните тампони, за това, спри колата някъде на равно, застани пред едната гума и и удари 2-3 яки (седесарски :D ) шута, после пред другата, пак няколко ритника и ако забележиш при шутовете гумата да се измества повече от 2-3 милиметра назад към купето, задния тампон е за смяна . Кофтито износена возия, за която говориш по горе идва точно от това изместване на гумата по всяка дупка и неравност.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2021, 10:53 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
martod написа:
vladki4 написа:
Визуално, с щанга и клатене на колелетата проверяват

С щангата и визуално, при вдигната кола могат да усетят само предния тампон на носача, дали е разбит, задния е под напрежение (усукан) и почти не може да се определи дали е за смяна.
Симптомите които описваш по горе, ме навеждат към задните тампони, за това, спри колата някъде на равно, застани пред едната гума и и удари 2-3 яки (седесарски :D ) шута, после пред другата, пак няколко ритника и ако забележиш при шутовете гумата да се измества повече от 2-3 милиметра назад към купето, задния тампон е за смяна . Кофтито износена возия, за която говориш по горе идва точно от това изместване на гумата по всяка дупка и неравност.
Ако гледаме дясно колело например, шутовете на 9ч ли трябва да ги бия или няма значение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2021, 13:28 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
vladki4 написа:
Ако гледаме дясно колело например, шутовете на 9ч ли трябва да ги бия или няма значение
Може и на 9 без 15, :lol: важното е да си пред колата и да сриташ по яко гумата назад.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2021, 18:07 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Ако има такъв луфт 2-3 милиметра досега щеше да забележиш, че новите ти гуми са изядени отвътре.Ако си ходил и на реглаж скоро щяха да ти го кажат със сигурност защото няма да могат да го направят.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 20:40 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Сетих се и нещо друго. При диагностика ако не се открива нищо но колата тропа са тампони на стабилизиращата щанга. Сядаш вътре и двама по-яки почват да клатят колата странично. Ако чуваш и усещаш тропане откъм краката е щангата. Те понякога майсторите имат съмнение но гледат да отидеш при друг защото за два тампона по 5 лева се разкачва напречната греда и си е разправия.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб