Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Окт 2018, 01:24

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2013, 21:00 
Offline
любител
2006 Mazda 5

Регистриран на: 04 Яну 2011, 15:06
Мнения: 79
Някой пробвал ли го е http://www.youtube.com/watch?v=w-gO6p6DjFM?
По принцип го открих случайно но има доста такива трикове за mazda 6
но според руснаците става и за mazda 5 http://mazda5.ru/forum/index.php?showtopic=6268 просто буксата е на друго място http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Мар 2013, 09:40 
Offline
любител
2006 Mazda 5

Регистриран на: 21 Авг 2012, 13:34
Мнения: 3
Местоположение: Плевен
Да става пробвал съм го :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Мар 2013, 09:09 
Offline
любител
2006 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 04 Яну 2011, 15:06
Мнения: 79
Ок колега мерси за отговора :) а калибрация на инжекторите някои правил ли е по този начин :shock: ?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 21:11 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Окт 2013, 13:57
Мнения: 11
Местоположение: пазарджик
пробвах го много пъти и не става да не-би защото ми мига лампичка за отворени еар-беци?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2013, 21:06 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Окт 2013, 13:57
Мнения: 11
Местоположение: пазарджик
Поправям се! Всичко става перфектно но съм чел за мазда 6 там казват червената жица на маса !!! А при мазда 5 е горна в дясно на буксата т.е. при мен горе в дясно е зелена жица . Току що го направих ! Мигаше ми DPF - Свързах горна дясна жица на буксата отпред при двигателя над радиатора към минуса на акумолатора или към шаси все едно повтарям че при мазда5 тя е зелен цвят! След това давате на контакт - натискате педала за газта 10 пъти след което лампата за подгряващи свещи ви мигва 5 пъти което значи че всичко е ок! Гасите контакта и махате жицата! след това си карате като по-старо му- никакви ядове! А някой хора плащали в сервизите пари за тази работа?! СРАМОТА! А е добре малко от малко да се знае английски и да се чете и да не се бърза! МАЗДАТА е страшна кола!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2013, 00:31 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
този в клипа няколко пъти повтаряше kabel verde. т.е зеленият кабел :D
Ресетна ДПФ-а защото ти мигна лампата инцидентно, предполагам че не си го направил заради смяната на маслото както е описал датчанина в How to reset after an oil change? Някой да е пробвал процеса за чистенето на ДПФ-а за Мазда 5, пак ли става със зеленият кабел и стъпките описани в http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm?

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2013, 20:20 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Окт 2013, 13:57
Мнения: 11
Местоположение: пазарджик
Там е работата че знам Немски и малко Английски а това кабел верде дори не знам на какъв език е! По важно е че това действа и най вероятно ще става и за чистене на ДПФ-а и за всичко останало описано в този сайт


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2014, 18:25 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
ето тук намерих още едно клипче за ресетване на ДПФ след смяната на маслото http://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss, този път на английски :mrgreen: и за мазда 5 фейслифт, буксата си е на същото място като преди фейслифта :mazda-logo:
Ако някой е правил и другите трикове описани по-горе нека да сподели...

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2014, 16:32 
Offline
фен

Регистриран на: 23 Авг 2006, 12:26
Мнения: 127
Местоположение: sofia
Здравейте, аз също го пробвах след смяната на масло и работи, само че при мен сработи от 3-тия път като мисля защото натиснах третия път педала 5 пъти но една идея по бързо.Колата е мазда 5 перва регистрация 01.2008 дизел 143 коня.

начин на действие:
1.Взимате един по дебел(колкото да влезе в гнездото на буксата) едножилен кабел около 1 метър.
2.Единия край на кабел се вкарва в горна дясна дупка(Е) на буксата при мен е зелен кабела който излиза отзад на това гнездо. Другия край на кабела се заземява на купето или на "-" на акумолатора (аз го сложих на "-" на акумолатора)
Изображение
3. Влизате в колата давате на контакт - ключа на "ON" не я палите (светват всички лампи след това изгасват повечето, остват да светят тази на двигателя в лявата половина на таблото и няколко други не помня кои.
4. Натискате педала на газта 5 пъти до долу сравнително бързо след като се е върнал в изходно положение(при мен така сработи)
5. Ако всичко е ок трябва да ви мигне лампата за свещите 5 пъти Изображение
6. Изключвате от контакт вадите кабела от буксата слагате капачката на буксата и сте спестили около 40-100лева които може да дадете за бира или за други благинки.
7. Ако не сработи се връщате на точка "2".

!По време на процедурата изключих духалката и радиото за всеки случай- един вид да няма никакви ненужно включени неща.

П.С. По подобен начин могат да се регулират инжектори и да се се регенерира DPF. Ако ми се наложи да пробвам и регенерацията на DPF ще пиша и за нея, но тя се прави при напълно загрял вклчен двигател, пак така на буксата и се натиска педала 2 пъти но не съм го пробвал и не мога да кажа че работи. Братушките пишат че работи. Това би трябвало да става за всички дизелови двигатели MZCR на МАзда 3. 5 и 6.

Успех на всички

_________________
кара: MAZDA 323F BA 1.5 1997
MAZDA 5 CR 2008г. 143кс.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2014, 22:45 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
Браво, супер детайлно описание на процедурата за нашите любими ванове :lovemazda:

Молба до модераторите ако може да сложат темата като важна :!: , за да не се загуби сред множеството теми...

Само ще си позволя да дам в допълнение http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=36291 за режимите на ДПФ-а.

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2014, 20:28 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
Потвърждавам, че след смяна на маслото и следването на стъпките на колегата описани по долу, DPF-а се ресетна успешно и при мен чак от 3-тият път... мерси за детайлното описание...

deadman написа:
Здравейте, аз също го пробвах след смяната на масло и работи, само че при мен сработи от 3-тия път като мисля защото натиснах третия път педала 5 пъти но една идея по бързо.Колата е мазда 5 перва регистрация 01.2008 дизел 143 коня.

начин на действие:
1.Взимате един по дебел(колкото да влезе в гнездото на буксата) едножилен кабел около 1 метър.
2.Единия край на кабел се вкарва в горна дясна дупка(Е) на буксата при мен е зелен кабела който излиза отзад на това гнездо. Другия край на кабела се заземява на купето или на "-" на акумолатора (аз го сложих на "-" на акумолатора)
Изображение
3. Влизате в колата давате на контакт - ключа на "ON" не я палите (светват всички лампи след това изгасват повечето, остват да светят тази на двигателя в лявата половина на таблото и няколко други не помня кои.
4. Натискате педала на газта 5 пъти до долу сравнително бързо след като се е върнал в изходно положение(при мен така сработи)
5. Ако всичко е ок трябва да ви мигне лампата за свещите 5 пъти Изображение
6. Изключвате от контакт вадите кабела от буксата слагате капачката на буксата и сте спестили около 40-100лева които може да дадете за бира или за други благинки.
7. Ако не сработи се връщате на точка "2".

!По време на процедурата изключих духалката и радиото за всеки случай- един вид да няма никакви ненужно включени неща.

П.С. По подобен начин могат да се регулират инжектори и да се се регенерира DPF. Ако ми се наложи да пробвам и регенерацията на DPF ще пиша и за нея, но тя се прави при напълно загрял вклчен двигател, пак така на буксата и се натиска педала 2 пъти но не съм го пробвал и не мога да кажа че работи. Братушките пишат че работи. Това би трябвало да става за всички дизелови двигатели MZCR на МАзда 3. 5 и 6.

Успех на всички

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2014, 23:01 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
Днес се получи и калибрирането на инжекторите, стъпките са както са описани по-долу за :mazda-logo: 6:

1. Make sure the engine is warmed up (important).
2. Start the engine.
3. Connect the pin in the red circle 5 times within 5 sec. to earth (chassis).
4. The glow plug light flashes 5 times when the calibration is finish (< 3 min). **
5. If not got to (2).

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm

Разликата както е описано по-горе е че буксата се намира на различно място при :mazda-logo: 5 - ето снимки за по-добро онагледяване:

Прикачени файлове:
buksa1.jpg
buksa1.jpg [ 250.33 KiB | Прегледано 6705 пъти ]

Прикачени файлове:
buksa2.jpg
buksa2.jpg [ 159.43 KiB | Прегледано 6705 пъти ]


При мен стана още от първият път, само да вметна че вместо да премигва лампата на подгревните свещи при мен светеха постоянно докато се извършваше калибрацията (около 3-4 мин) и се осеща как при калибриране на всеки отделен инжектор двигателя достига 1200-1300 rpm, след това пак се връща до нормалните 700-800rpm и така се повтаря за всеки поотделно...

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2015, 14:35 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 04 Дек 2014, 13:16
Мнения: 44
Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги,смятам и аз да си сменя сам маслото и като изчетох темата и гледах клипчето имам един въпрос - Колко пъти се натиска тоя педал :) - 5 или 10 пъти ?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2015, 00:56 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
10 пъти, то си пише по-горе...

Sent from my Onyx_QS using Tapatalk

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2015, 06:15 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 04 Дек 2014, 13:16
Мнения: 44
Местоположение: Пловдив
deadman написа:
Здравейте, аз също го пробвах след смяната на масло и работи, само че при мен сработи от 3-тия път като мисля защото натиснах третия път педала 5 пъти но една идея по бързо.Колата е мазда 5 перва регистрация 01.2008 дизел 143 коня.

начин на действие:
1.Взимате един по дебел(колкото да влезе в гнездото на буксата) едножилен кабел около 1 метър.
2.Единия край на кабел се вкарва в горна дясна дупка(Е) на буксата при мен е зелен кабела който излиза отзад на това гнездо. Другия край на кабела се заземява на купето или на "-" на акумолатора (аз го сложих на "-" на акумолатора)
Изображение
3. Влизате в колата давате на контакт - ключа на "ON" не я палите (светват всички лампи след това изгасват повечето, остват да светят тази на двигателя в лявата половина на таблото и няколко други не помня кои.
4. Натискате педала на газта 5 пъти до долу сравнително бързо след като се е върнал в изходно положение(при мен така сработи)
5. Ако всичко е ок трябва да ви мигне лампата за свещите 5 пъти Изображение
6. Изключвате от контакт вадите кабела от буксата слагате капачката на буксата и сте спестили около 40-100лева които може да дадете за бира или за други благинки.
7. Ако не сработи се връщате на точка "2".

!По време на процедурата изключих духалката и радиото за всеки случай- един вид да няма никакви ненужно включени неща.

П.С. По подобен начин могат да се регулират инжектори и да се се регенерира DPF. Ако ми се наложи да пробвам и регенерацията на DPF ще пиша и за нея, но тя се прави при напълно загрял вклчен двигател, пак така на буксата и се натиска педала 2 пъти но не съм го пробвал и не мога да кажа че работи. Братушките пишат че работи. Това би трябвало да става за всички дизелови двигатели MZCR на МАзда 3. 5 и 6.

Успех на всички


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2015, 07:46 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 30 Май 2007, 07:06
Мнения: 173
Местоположение: София
Здравейте,
Тука момчето показва калибрирането на дюзите по различен начин

http://vbox7.com/play:48be18d356

Поздрави

_________________
Mazda 626 2.0D Comprex
Mazda 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2015, 11:06 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 13 Фев 2015, 16:01
Мнения: 164
Местоположение: Pleven
Здравейте,
Кога е необходимо да се прави калибриране на дюзите?

_________________
Ако искаш един мъж да мисли повече с горната си глава, го обърни с краката нагоре :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2015, 22:38 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
Аз го направих заради неприятното тресене на празен ход, който имах въпреки че смених и подковоидният тампон на двигателя, смея да твърдя след калибрацията се оправи!
Относно колегата с питането за ресетването на ДПФ-а колко пъти се натиска педала на газта -10 пъти, 5 доколкото си спомням беше за калибрирането... Или пък най добре с Форскан да се направи за да не брои толкова :D

vasko.76 написа:
Здравейте,
Кога е необходимо да се прави калибриране на дюзите?



Sent from my Onyx_QS using Tapatalk

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2015, 12:35 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 04 Дек 2014, 13:16
Мнения: 44
Местоположение: Пловдив
При мен ресетването на DPF-а се получи с пет натискания на педала на газта.Тръгнах да натискам 10,но след петия лампата започна да мига.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2015, 15:34 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 13 Фев 2015, 16:01
Мнения: 164
Местоположение: Pleven
Пробвах няколко пъти ,но нещо калибрирането на дюзите не ми се получи :( Нали зеления кабел? 5 пъти на "-" клемата в рамките на 5сек.?

_________________
Ако искаш един мъж да мисли повече с горната си глава, го обърни с краката нагоре :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2015, 16:43 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 440
Местоположение: Айтос
Задължително условие при калибрирането е да е загрял мотора до работна температура. Та дори и температурата на горивото да е над /ако не греша/ 45°С

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2015, 18:01 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 13 Фев 2015, 16:01
Мнения: 164
Местоположение: Pleven
така беше .... пак ще пробвам като намеря време

_________________
Ако искаш един мъж да мисли повече с горната си глава, го обърни с краката нагоре :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2015, 21:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 440
Местоположение: Айтос
Винаги проверявам температура през OBD буксата защото по уреда не мога да преценя 60°С ли са или 90°С
При 60
Прикачени файлове:
60.jpg
60.jpg [ 12.17 KiB | Прегледано 5601 пъти ]

При 70
Прикачени файлове:
70.jpg
70.jpg [ 11.3 KiB | Прегледано 5601 пъти ]

При 80
Прикачени файлове:
80.jpg
80.jpg [ 9.79 KiB | Прегледано 5601 пъти ]

При 90
Прикачени файлове:
90.jpg
90.jpg [ 11.42 KiB | Прегледано 5601 пъти ]


Всъщност ползвам FORScan за тези процедури :)
Вече и за Android =D>

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2015, 09:58 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 13 Фев 2015, 16:01
Мнения: 164
Местоположение: Pleven
Да бе ,...и аз съм забелязал,че седи по средата ама температурата си е различна :D Много неточно са го измислили този уред ....

_________________
Ако искаш един мъж да мисли повече с горната си глава, го обърни с краката нагоре :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2015, 19:15 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Яну 2013, 09:20
Мнения: 6
Местоположение: София
Относно буксата за изчистване дпф при мазда 6,2006г дизел се намира при бушоните под предния капак и става по описания от колегите начин с 5 натискания на педала за газта. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2015, 18:30 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Ное 2015, 11:20
Мнения: 10
Местоположение: София
Да и при мазда 6 е по същия начин, натиска се 5 пъти за 5 секунди, не по -бързо и не по-бавно.

_________________
MAZDA
ZOOM ZOOM


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб