КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахване
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=39&t=33853
Страница 1 от 3

Автор:  FiverM [ 13 Апр 2013, 18:39 ]
Заглавие:  Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахване

Уважаеми колеги, бих желал да освежа позамрелите теми за DPF.
Карам Мазда 5 2,0 дизел 143 к.с. 2006 г. с DPF.
Проблемите са ясни на повечето от вас които карат автомобили с това устройство. Те разбира се са много неприятни и по-важното: с появата си обезсмислят всичките достойнства на хубавите ни иначе автомобили. Защото никак не върви човек да си купува автомобил от световно призната марка, от висок и скъп клас и да се окаже, че той е надежден колкото Вартбург, (с разликата, че Вартбурга можеше да се ремонтира почти всякак, на всякъде, от всекиго) и че може най безцеремонно редовно да те оставя на сред път заради недоразумението DPF. Поне аз в този вид го смятам за недоразумение. При което поддръжката и редовния риск от фалове не си струват нервите и парите, а трайното решение е трудно, скъпо и спорно.
Има стари постове в които се говори за успешно премахнат DPF.
Ето защо, моля колегите които са осъществили тази операция на автомобилите си, да споделят опит след като са минали 1, 2 и повече години и са навъртели повече километри.
Как се държи автомобила с премахнат DPF в дългосрочен план?
Броя на петиците и шестиците, макар и не най-често срещаните автомобили се поувеличи и смятам че инфото ще бъде от полза за всички които ги карат.
Благодаря ви!

Автор:  Fila [ 13 Апр 2013, 21:00 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Здравей колега аз премахнах моя филтър преди около година и половина за това време съм навъртял над 30 000 км.
Проблеми след интервенцията нямам, аз го замених с емулатор за доста парички но тогава просто нямах друг избор. :lovemazda: :twisted: Единственото което ми направи впечатление е че започна малко да пуши (преди премахването на филтъра нямаше пушене) няма покачване на нивото на маслото, но отново трябва да се занулява DPF след смяна на маслото. Минах на друг вид масло доста по-евтино (заради сертификатите на маслото с филтъра трябваше да карам с С1 сега карам с С2-3) смених и вискозитета на маслото от 5W30 на 5W40 (личен избор) :idea: .

Автор:  FiverM [ 19 Апр 2013, 10:22 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Благодаря Fila!
Моля всички още веднъж за активност по темата! Мисля, че е много актуална.

Автор:  SLX [ 19 Апр 2013, 20:50 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Моят съвет е да коментираш това в раздела за мазда 6, двигателят и проблемите с ДПФ са същите, но шестиците са далеч по-многобройни. Независимо от уверенията, които чу в онзи сервиз, все пак има хора, които могат надеждно да премахнат филтъра.

Автор:  VRPerformance [ 31 Дек 2013, 02:14 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

прав си колега,махат се без грижи софтуерно и без мигащи лампи и аварийни режими :)

Автор:  neumornia [ 03 Май 2014, 15:06 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Преди месец премахнах филтъра на моята 6-ца. Софтуерно и хардуерно! Така прецених надявам се да е правилно решение в дългосрочен план, всички знаем какви са горивата, маслата. И не на последно място съветите да карам по агресивно за да се регенерира филтъра правилно в градски условия(винаги да гледам да карам около и малко над 2000оборота), лично на мен това не ми допадна. Като крайна цена след малко разкарване, звънене по телефона, търсене, и т.н. излезе оклко 300лв. Като филтъра след физическо премахване се изкупува и значително намалява крайната цена. В момента с резонаторно гърне малко повече се чува турбото и леко е повишен шума(но не чак толкова), забелязва се значителен черен пушек най вече към 3000-3500 оборота при рязко настъпване, но него може да го е имало и преди това просто филтъра го е събирал :). При нормално каране 1500-2200 не се забелязва! Ако съм пропуснал нещо питайте.

Автор:  isaak.angel [ 05 Май 2014, 12:51 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

@ neumornia - да споделиш къде направи манипулацията по премахването на ДПФ-а, гледам че си от София?

Автор:  neumornia [ 06 Май 2014, 09:33 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Софтуерната част при Владо има писано много за него из интернет, занимава се с чип тунинг. А хардуерната част може почти нявсякъде където правят гърнета. Като филтъра си го взимам и после продавам така да се каже!

Автор:  FiverM [ 13 Май 2014, 16:14 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Здравейте отново,
Нека, след като създадох тази тема преди повече от година, и аз да споделя опита си!
Премахнах DPFa на автомобила си чрез смяна на софтуера. Без монтаж на емулатори. От тогава съм минал около 15 000 км. Забелязал съм само една значима промяна. Автомобила и преди премахване на DPFa и сега, от време на време, далеч не всеки път, на дълъг път след като загрее добре, започва да губи мощност. Преди премахването светваха лампите DPF и MIL (Check engine) и двигателя минаваше в авариен режим, като една от грешките които се появяваха беше свързана с MAF сензора. т.е. не с DPFa. След принудителна регенерация на DPFa и изчистване на грешките всичко е ОК. Сега, след премахването, същия ефект се появява при същите условия. Разбира се няма грешки, нищо и не свети, но което е важното не се появява и MAF грешката. Спиране на двигателя за около 10ина мин. оправя нещата и пак съм на път. Вероятно тряба да си сменя MAF сензора. Кое обаче е важното??? Къде е онази грешка която няма нищо общо с DPFa???
Бих се радвал да споделите мисли. Както по въпроса с грешката, така и по самото явление.
Благодаря!

Автор:  VRPerformance [ 24 Ное 2014, 15:22 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

FiverM написа:
Здравейте отново,
Нека, след като създадох тази тема преди повече от година, и аз да споделя опита си!
Премахнах DPFa на автомобила си чрез смяна на софтуера. Без монтаж на емулатори. От тогава съм минал около 15 000 км. Забелязал съм само една значима промяна. Автомобила и преди премахване на DPFa и сега, от време на време, далеч не всеки път, на дълъг път след като загрее добре, започва да губи мощност. Преди премахването светваха лампите DPF и MIL (Check engine) и двигателя минаваше в авариен режим, като една от грешките които се появяваха беше свързана с MAF сензора. т.е. не с DPFa. След принудителна регенерация на DPFa и изчистване на грешките всичко е ОК. Сега, след премахването, същия ефект се появява при същите условия. Разбира се няма грешки, нищо и не свети, но което е важното не се появява и MAF грешката. Спиране на двигателя за около 10ина мин. оправя нещата и пак съм на път. Вероятно тряба да си сменя MAF сензора. Кое обаче е важното??? Къде е онази грешка която няма нищо общо с DPFa???
Бих се радвал да споделите мисли. Както по въпроса с грешката, така и по самото явление.
Благодаря!


колега това което ти се е случило на теб е нормално когато ти е махнат филтъра но не по начина които ние го махаме,при вас са ви го махнали с едни програмки които ви изтриват всички кодове за грешки в ЕЦУ-то и сега каквото и да стане няма да ви записва грешка...така е като ползвате някакви хора които си нямат на идея от софтуер,а не се доверявате на професионалисти :) За да ви е наред колата сега трябва да се прави наново софтуера :)

Автор:  FiverM [ 24 Ное 2014, 16:42 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Колега masterful,
Аз си смених MAF сензора с нов, афтър маркет. От eBay. Излезе ми около 110 лв. с доставката. Знаех от преди махането на DPFa, че е за смяна. След смяната описания по-горе ефект (загуба на мощност от време на време) изчезна. Колата си върви добре, може би ускорява малко по-бавно, но и MAFa не струва 700 лв. Диагностиката ми отчита малко повече въздух на празен ход. Не знам при тебе дали би станало така. Ако DPFa си е заминал трябва да се грижиш за него. MAFa отделно.

Колега VRPerformance, може би си прав. Част от диагностиката може-би си е заминала с DPFa. Ама как да разбере човек кога на кого за какво да се довери??? Кой освен официалния сервиз може да даде гаранция за нещо? А там предлагат само смяна на DPFa. За цените всеки сам може да се осведоми.

Автор:  neumornia [ 25 Ное 2014, 15:43 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

В крайна сметка как може да се установи по елементарен начин дали е остана някаква диагностика, или са изтрити всички кодове за грешки.

Автор:  VRPerformance [ 25 Ное 2014, 19:02 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

FiverM написа:
Колега VRPerformance, може би си прав. Част от диагностиката може-би си е заминала с DPFa. Ама как да разбере човек кога на кого за какво да се довери??? Кой освен официалния сервиз може да даде гаранция за нещо? А там предлагат само смяна на DPFa. За цените всеки сам може да се осведоми.
Прав си,но например аз си давам гаранция за софтуера и когато някой е имал някакви проблеми или съмнения съм бил насреща :)

Автор:  FiverM [ 26 Ное 2014, 10:50 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Не мога да кажа какви са референтните стойности на каквото и да било.
При мерене на здрав MAF-сензор на празен ход измерих 6 g/s. Сензора с който съм сега ми дава около 8 g/s.
За елементарен начин да се разбере дали всичко е наред с диагностиката:
1. Това което пиша е на базата на мой личен опит и не ангажира никого с нищо. Мене също. Не нося отговорност за това ако на някого след елементарен тест му се наложи посещение на сервиз.
2. Дори и за елементарен тест е необходим поне елементарен тестер и поне елементарни познания. Все пак говорим за едни от най-сложните автомобили. В тях едва ли нещо може да се нарече елементарно.Не бих препоръчал на никого да тества без да е сигурен какво точно прави.
Ето един елементарен начин да се провери дали всичко с диагностиката е наред:
"Премахва" се някое устройство. В моя случай например откачих конектора на MAF-сензора. Ако таблото се разсвети (DPF, Check engine, може и други лампи), диагностика има. Ако се прочете ECU-то трябва да има грешки свързани със съответното устройство. Двигателя може да мине в авариен режим. След теста конектора се връща на мястото му и грешките се изтриват. За целта е еобходим елемнтарен тестер или неелементарен сервиз в който да се изтрият грешките. НЕ СИ ГО ПОЗВОЛЯВАЙТЕ АКО НЯМАТЕ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ИЗТРИЕТЕ ГРЕШКИТЕ ВЕДНАГА!
Ако при такъв тест не светне нищо, диагностиката не е наред. Дали някое устройство в автомобила работи зле може да се разбере чак като се издъни.
Колега neumornia, то май не стана много елементарно, но това мога да кажа от личния си опит.

Автор:  neumornia [ 26 Ное 2014, 18:01 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Мда значи съмненията ми се затвърдиха напълно. Преди премахване на филтъра съответно преработка на софтуера си четях грешките със кабелчето ми за 15$ и си работеше. Сега вече виждам само живи данни, няма грешки и не записва грешки!

p.s. Това със изключването на EGR-a вярно ли е. До колкото разбрах след софтуерно премахването на DPF-a се изключвал и EGR. Освен това премахване захранването на "дроселовата клапа"!

Автор:  FiverM [ 01 Дек 2014, 08:54 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

neumornia, най-вероятно нещата са точно такива.
Понеже темата се раздвижи, аз си ъпгрейднах софта. Сега вече имам диагностика. Веднага, със самия ъпгрейд, таблото ми засвятка здраво. Лампите DPF (макар, че самия филтър го няма), Ceck Engine и Battery (тази за акумулатора) светнаха, като DPF мигаше. Прочетох 2 грешки. MAFa не мереше нито маса нито температура. Т.е. беше си напълно отишъл. Той си ми е стара болка. Тя и колата напоследък си вървеше зле, но нали не мига.... Да напомня, че по-горе похвалих този MAF, защото струваше само 110 лв. Е, трайността му е много малка. Сложих си стария MAF, с който автомобила от време на време на дълъг път губи мощност, изтрих грешките и колата "заспа". Трябва да се снабдя с читав MAF сензор. Това, че светна и лампата за зареждане на акумулатора, предполагам, че означава липсваща ел.верига. Едната или двете на MAFa. Ако някой мисли друго, моля да сподели!
Бих посъветвал всички със софтуерно свалени DPFи и липсваща диагностика, да потърсят ъпгрейд за възстановяване на диагностиката.

Автор:  neumornia [ 02 Дек 2014, 16:08 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Добре, а какво става със аварийния режим, регенерациите. Ще започне да качва маслото. Във ъпдейта няма да премахната частта със филтъра.

Автор:  FiverM [ 03 Дек 2014, 14:58 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

neumornia, говоря за ъпгрейд, а не за възстановяване на оригиналния софтуер. Ъпгрейд в който DPFa си е махнат по съответния начин. Диагностиката знае, че той си е там и винаги всичко му е наред. Във връзка с DPFa няма грешки, не светят лампи, няма гориво в маслото, не му се качва нивото, няма регенерации нито авариен режим (който за други грешки си остава) и въобще DPFа го няма.
Мисля, че е най-добре да отидеш при хората които са ти махали филтъра (софтуерно). Те знаят какво е правено, вероятно и какво трябва да се направи, за да си имаш диагностика и безпроблемен "DPF".

Автор:  neumornia [ 03 Дек 2014, 20:31 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Аз вече съм го питал човека, той отговори че няма проблем /то се знае/. Каза ми че той диагностика не прави, тъй че да се оправям както мога. Най елементарния тест като извадя датчика на въздушния филтър не се отчита или записва никаква грешка. Преди веднага записваше грешка за входящия въздух. Така наречения ъпгрейд колко ти струваше? на мен ми казаха че ако съм с по новата версия било по скъпо премахването на DPF! Като попитах за бекъп на стария ми казаха няма нужда в стармоторс щели да ми го върнат!

Автор:  VRPerformance [ 03 Дек 2014, 20:48 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

аз имам голяма база данни от оригинални софтуери за мазда :) та ако трябва да се връща в оригинал няма проблеми може да стане :)

Автор:  FiverM [ 04 Дек 2014, 11:16 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Ако там където са ти сваляли DPFa не могат да ти доправят софтуера така че да си има диагностика, обърни се към други които се занимават с това. Колко ще ти струва е въпрос на договорка. Който първоначално ти е свалял DPFa, ако има здрав търговски нюх и е ъпгрейднал познанията си, може да ти го ъпгрейдне и без пари. Но казваш че там не става. На всякъде другаде мисля че си нов клиент. Т.е. мисля че дали отиваш със оригинален софт и физически наличен DPF, или както си сега-няма разлика. Не знам, пробвай!
Що се отнася до бекъп на оригиналния ти софтуер, не бери грижа, имат го на много места. Мисля обаче, че такъв не ти е необходим, защото връщането на предишния ти софт означава и физическото връщане на DPFa. А това е крачка назад, освен ако не си купиш нов DPF, но такъв случай не познавам.
Така че моят съвет е: Давай напред! Възстанови си диагностиката! Може и да ти струва някакви пари, но без нея може да ти струва и повече. Може и много повече.

Автор:  neumornia [ 04 Дек 2014, 14:07 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Благодаря за съветите, не съм и мислил за връщане на филтъра :) при тези цени и тази нафта в България. Ще потърся на първи време някаква информация на първо време къде могат да се занимаят със установяването и решаването на този проблем.

Автор:  isaak.angel [ 06 Яну 2015, 12:42 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

по-добре е да се почисти наистина и да не се премахва спор няма, но въпросът е колко продължава ефекта от почистеният ДПФ и колко $ струва това удоволствие?

Автор:  ihristov [ 06 Яну 2015, 14:48 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Гледам на сайта на Bardahl примерно се продават, но цените са мале-мале.
Particulate filter cleaner-за 141лв. и се препоръчва на 5к да се прави :o
Другото Bardahl - Комплект за почистване на DPF на 160лв. сигурно стига за повече чистения, но колко?
Сигурно има и други производители, но не вярвам цените да са много различни.
Като си сложи и сервизът надценка и хептен скъпо става, а ако струва 30-40лв. почистването надали ще е за дълго.

Автор:  VRPerformance [ 18 Яну 2015, 20:42 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

почистването е или временна работа или без никакъв ефект,а цената на един препарат от 150-160лв не е малка за да си правиш експеримент,аз лично след като знам че с премахване си става без проблеми бих го махнал :)

Автор:  Stanko86 [ 07 Май 2015, 19:23 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

VRPerformance написа:
почистването е или временна работа или без никакъв ефект,а цената на един препарат от 150-160лв не е малка за да си правиш експеримент,аз лично след като знам че с премахване си става без проблеми бих го махнал :)


Естествено,че е така още повече, че вашата фирма разполага с техника,която безпроблемно изолира ДПФ филтъра от бордовия на колата, доколкото знам техниката ви се справя безпроблемно с бордови компютри Денсо нали така ? Точно те са мъката на много гаражни майстори, които се чудят как да изолират функцията ДПФ от борд компютъра на колата, къде поради липса на софтуер, къде поради липса на правилна техника за диагностика :) !

Автор:  vasko.76 [ 08 Май 2015, 08:03 ]
Заглавие:  Re: Мазда 5/6 2,0 дизел 143 к.с. DPF. Почистване или премахв

Махайте DPF-то :) Аз съм много доволен от тази интервенция! Обаче продължих да си карам с препоръчваното масло/мое мнение/ и двигателя не се чува като работи :)

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/