Здравейте , Преди половин година /горе долу/ взех от Германия/да се има впредвид/ Мазда 5, която карам служебно-лично и тъй като не намирам почти никакво инфо за автомобила, реших да Ви предложа моето мнение и виждане , което е предварително предупреждавам субективно , тъй като от 1999 г. управляваме само японски автомобили и досега най-"тежкият" ремонт е бил смяна на амортисьори. Ще се опитам да бъда максимално изчерпателен, поради факта че у нас форумите започват с определен въпрос на колега, който има зор за нещо и след второто или третото постване темата се разводнява , става абсурдна, прераства в малоумният спор /вековен/ дизел или бензин , ЦСКА или Левски , и свършва на никъде и човека става пишман , че е питал и остава с много повече четириумение, отколкото преди въпроса...
В началото да уточня.....карам коли от 1984 г., имал съм френски, немски, американска,италианска, японски......от японските аз лично съм най-доволен СЪОТНОШЕНИЕ КАЧЕСТВО-ЦЕНА. Това е третата ми поредна МАЗДА5 , първите две дизелови, тази е бензин ......започвам - ще пиша само факти, всеки да си ги тълкува както намери за себе си...
Карам MAZDA 5 , GTA , Start-stop, Sport.... , 2.0 benzin 150 DISI, 11.2011 г. - кожи, можи...най-висока версия , закупен на 4500 км от Германия /последните 6 автомобила съм ги купил само от Германия от дилъри на съответните марки на между 4000 и 30 000 км.....тук темата също е много дълга, няма да я коментирам/...
Първо да уточня: Мазда 5/новата/ има доста съществена разлика във всяко отношение от предходната/т.н. фейслифт/-като усещане, като возия и т.н............. И второ - НЯМА нищо общо между WV sharan / алхамбра, галакси/ и Мазда 5 , между Рено сеник и Мазда5, между Тойота Версо / във всичките и модификации / и Мазда 5 и примерно между Форд Цмакс и Мазда 5.............
Предимства на автомобила МАЗДА 5 като цяло , според мен:
0.Мазда 5 е ван със спортно излъчване и ужасно удобни задни плъзгащи се врати. 1.Произведен е в Япония. 2.Двигателя е на Мазда - 150 кс / подробност - при търсещи екстремен кеф може да се чипне до около 200 кс./ 3.Двигателя е със Старт Стоп система - още съм предубеден към тази екстра , но може би дава икономия на разхода. 4.Автомобила отвътре е доста просторен - широк , на задните седалки се седи удобно - без средната която е за възбудени дами , а на последният ред / 6-та и 7-та / , по добре не сядайте, ако сте над 7 години... 5. Странични огледала - големи и практични. 6.Разходи за гориво - БЕНЗИН - средно 8/100 , градско - 8 ,9 или 10 , междуградско - 90 км/ч - около 6,5 , 120 км/ч - около 8-8,5, 150 км/ч /Пловдив-София/ - около 10.5 , 180 км/ч - около 14 (всичко споделям на база компютър , само общият разход 8/100 е от реални зареждания - за уточнение на компа показва същия ). Най високата скорост , пробвана от мен е 200 - ....показваше моментен 18,7... Мисля , че след около 10 -15 000 км разхода ще падне с около литър - така ми се е получавало при почти всички коли , но само мисля ! 7.Колата е почти обезшумена - удоволствие е да слушаш тиха музика вътре и да се кара със 150 км в час. - почва някакво усещане за шум от въздуха или гумите над тази скорост , но и тогава не е дразнещо... 8.Аз лично ужасно харсвам страничните врати , а на този модел те са и електрически - много практична есктра . 9.Фаровете са ксенон , концентрирана добра светлина/ярка/ , НО на къси са малко ниски... 10.Возия - страхотна . 11.Стабилност на завоите - сериозна , а и колата е с нисък клиренс и това определено спомага за стабилноста ! 12.Има седем места - важно и за фирми и за големи семейства ! 13.Амортисьори - най-после ги оправиха , за разлика от предните два модела...няма скърцане, няма хъкване.. 14. Ускорение - не очаквайте от този автомобил въртене на гуми или мигновено изпреварване. 15 Подгряване на седалките. 16.Много функции са изнесени на волана.. 17.За всичките Мазди досега не се коментира горене на масло/защото няма/ , теч на антифриз/таково животно не се е случвало/ и други дребни и не толкова дребни проблемчета , които могат да те изкарат от равновесие , особенно когато годишно минаваш 50 000 - 80 000 км. и колата е важно да е ЗДРАВА и НАДЕЖДНА 18.Колата има 17" джанти и гуми, които много и отиват и представят релната и същност - с тях има комфортно-спортен характер и возия. - 16" са компромисен вариант - някъде беше писано, че 16" , щото пътищата ни били кофти и ала бала, тази кола е за 17" , когато пътищата са ти кофти има джипове за това... 19.Изключително здрав автомобил. 20. Масичките под седалките и нишите в тях са много практични. 21.Седалките се снемат лесно и се образува равен под - средната облегалка се върти - в колата ВЛИЗАТ 2 чифтта ски по дължина. 22.Багажника е с добър обем. 23. Муцуната ме кефи много.
Недостатъци;
1. Муден мотор / СПРЯМО ДИЗЕЛ - 143 кс/ - задъхва се при набиране на височина с 4, 5 човеак и багаж. - все пак да уточня колата е бензин. 2. Колата е НИСКА - ВНИМАНИЕ -дори страничните прагове на Новата мазда 5 са ниски ! 3. Направиха стоповете хоризонтални и колата е по-грозна от фейслифта / мое мнение/ 4. Сервиза е на 15 000 , а не на 20 000 или 30 000 като другите марки автомобили ! 5. Средната задна и последните 2 седалки са малки.
Разходи ако колата Ви е в гаранция :
1. Бензин - около 8/100 средно ! 2. Сервиз - на 15 000 - около 300-350лв крайна сума, на 30 000 - около 400-450 лв. 3. Гуми - летни - 17 "- около 150 -300 едната , зимни около 180 - 350 едната - това е много обширна тема 4. Честно не знам дали колата е с РЕМЪК или ВЕРИГА и н аколко време се сменя, даже не съм се замислял - Ще очаквам мнение на колега специалист и ще му бъда лично аз много благодарен ! 5. Гаранция - 3 год или 8 години в цяла Европа - 24 часа , 365 дни в годината.
Препоръки: 1. Колата е за здраво каране - ресурса е над 500 000 км - виждал съм Мазда 5 на 800 000 . 2. Мазда 5 е здрав и практичен ,може би най-добрия ВАН съотношение КАЧЕСТВО-ЦЕНА
Опитах се да отговоря на доста въпроси от форумите за новита Мазда 5! Ако нещо съм пропуснал, извинявайте и въпросвайте ! Ако съм малко субективен - също !
На всички колеги от всички марки , безаварийно, кАРАЙТЕ БАВНО и ДАВАЙТЕ МИГАЧИ...
Лек ден
|