След като компютъра регистрира грешка в ЕГР клапана реших да го сваля и почистя. За целта се прави необходимата подготовка за достъп до клапана. Маха се кората на двигателя. Развива се скобата на въздуховода към въздушния филтър, издърпва се гумения пръстен който държи въздушния филтър и се освобождава самия филтър, маха се буксата на дебитомера и филтъра се вади от леглото му. Маха се гумената тръба на филтъра.Развива се гайката на силовия кабел на стартера( преди това откачвате клема на акумулатора) и кабелите се извъртат леко надолу( така освобождаваме място за развиване на долните два болта придържащи корпуса на егр клапана. Развиват се двете гайки горе на тръбата влизаща в егр- а, после се развиват двата долни болта,на същата тръба, маха се тръбата, разхлабват се четирите болта придържащи егр към двигателя, разположените в ляво горе и долу са за гедоре камък 12 а тези в дясно горе и долу за 14, идва най трудната част, развиването на гайките на тръбата от към въздушния филтър( заради тази манипулация се маха самия филтър) , развиват се с камък 12 ( горната) и звезда 12 долната. Ако ги развиете, значи има шанс да свалите клапана. След като вече сте го свалили и го държите в ръцете си трябва да свалите корпуса с моторчето след което остава механичната част ( стеблото с клапана) натискате от горе стеблото и то трябва да се предвижи напред като същевременно се вижда как отваря, ако пуснете възвратната пружина го връща в затворено положение. Какво би било проблем? Трудно движение на стеблото, блокирало стебло, заяждане при движение, неплътно затваряне и т.н. С две думи то трябва да се движи с лекота. При мен имаше задържане и съпротивление при натискане, и сажди разбира се, но не толкова колкото очаквах, силно се съмнявам, че в мига в който мина нашата нафта от там се случиха всички беди,. Егр се проверява много лесно дали работия, натискаш съединителя на празен ход и звукът на двигателя става много гърлен, т.е. ЕГР отваря , след пускане на съединителя двг утихва защото ЕГР затваря. Чистенето се,извърши с ултразвук, после с WD40 пръсках стеблото и го раздвижвах многократно и забърсвах с парцалче докато не ми хареса как се движи. Монтажа е по обратния ред. Чистенето на егр клапана е много важно тъй като според мен, ако той не работи коректно би се стигнало до много бързо задръстване на ДПФ а и колата е мудна в ниските обороти.
|