Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:08

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2017, 13:56 
Offline
любител
2007 Mazda 5

Регистриран на: 23 Май 2016, 20:32
Мнения: 15
Местоположение: София
Колеги,

Прерових форума и не успях да намеря отговор на въпроса с дюзите - след осн. ремонт (рециклиране) една от дюзите издава звук (тракане). В Мазда казахм, че техния софтуер не може да обучи "стари" дюзи. Дмек "купи си нови". Първо мрънкаха, не били сложени в правилни ред, после че 1-ва била за смяна. Накря 4-та дюза била извън нормите. Понеже са в гаранация,
3 пъти ги свалям за проверка (в Diesel Center) - нищо. Всичко е в нормата.

Като цяло тракането е като на стар дизел (все едно трака на метал ), имам лека загуба на мощност. Не знам карането в такъв режим до колко е вредно за двигателя или самите дюзи. Затова карам по-малко, градско.

Преди време бях попадал тук на подобен случай (сега не намирам темата), и колегата май беше си купил дюзи на старо от автоморга. Изчетох съветите и статиите как да си ги "настроя" сам, но не искам да рискувам.

Като пълен непрофесионалист допсукам, че когато се тестват поотделно може всичко да е в нормите, но когато заработят в тандем може да изникне разлика - като например несинхронно подаване на гориво или др. и това да коства издаването на звук. Но това са мои размисли :)

Дайте съвет къде да търся накой да ги "обучи / настрои". Или какво да предприема?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2017, 19:39 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
В ТАЗИ тема за същия проблем ли питаш или сега се е появил нов?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2017, 20:20 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
И не разбрахме калибриране на дюзите пробва ли ? Елементарно е и може да пробваш сам да си го направиш/т.е. колата сама си го прави/ ;) Виж тука как става : https://www.vbox7.com/play:48be18d356

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2017, 03:28 
Offline
любител
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 23 Май 2016, 20:32
Мнения: 15
Местоположение: София
Да за същия проблем питам.
nikivelikov написа:
В ТАЗИ тема за същия проблем ли питаш или сега се е появил нов?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2017, 03:34 
Offline
любител
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 23 Май 2016, 20:32
Мнения: 15
Местоположение: София
Още не съм проблвал калибриране на дюзите. Но ще го пробвам. Много се надявам да помогне.

Извинявам се да глупавия въпроис, но калибриране и обучение на дюзи 2 различни неща ли са?

VaskoVulev написа:
И не разбрахме калибриране на дюзите пробва ли ? Елементарно е и може да пробваш сам да си го направиш/т.е. колата сама си го прави/ ;) Виж тука как става : https://www.vbox7.com/play:48be18d356


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2017, 06:57 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
За мен си е едно и също.
Аз го правя на всяка смяна на маслото.
Не мога да си обясня как така в сервиз ще ти рециклират дюзи и няма да ги калибрират наново с компютъра.
Погледни им и какви са стойностите на корекциите. Някъде съм чел, а и тук са потвърждавали, че при кореция над 100ms дюзата е за ремонт, но ти вече си минал тази част. Така че ако имаш такъв резултат следва нов стенд на Denso /не на Bosch както е писал колегата rockton в другата тема/да си вземеш новите кодове на дюзите, въвеждане на кодовете в PCM, ново обучение на дюзите и дано с това приключва сагата ти :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2017, 10:29 
Offline
любител
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 23 Май 2016, 20:32
Мнения: 15
Местоположение: София
Да внеса малко пояснения - демонтираха ми дюзите в сервиз Х, занесоха ги в Sofia Diesel Center, където ги рециклираха (калибриране не е правено защот опредполагам, че трябва да са монтирани). Първоначално ми показаха резултатите и имаше отклонения под и над нормите, но не огромни разлики. Върнах се в срвиз Х, сложиха дюзите (не знам какво са правили там, вероятно не са калибрирали нищо, предполагам), след това се появи шума. Отидох в Мазда, 2 пъти - и там ми казват, че техния софтуер не може да калибрира дюзите. Кодове не са ми искали никога. Предполагам, тези процедури (описани тук във форума) са им ясни. Или не ги знат или искат да ми вземат пари за нови.

Аз ще пробвам да направя описаната процедура за калибриране. Това с кодовете обаче не знам - нито имам кодове, нито знам (ако ги имам) къде да ги подам, нито пък софтуер имам.

Извинявам се за елементарния въпрос, но правилно ли разбирам, че имаме ръчно (автоматично) калибриране (по описания метод) и софтуерна настройка със задаване на кодове? Това 2 отделни неща ли са?


nikivelikov написа:
За мен си е едно и също.
Аз го правя на всяка смяна на маслото.
Не мога да си обясня как така в сервиз ще ти рециклират дюзи и няма да ги калибрират наново с компютъра.
Погледни им и какви са стойностите на корекциите. Някъде съм чел, а и тук са потвърждавали, че при кореция над 100ms дюзата е за ремонт, но ти вече си минал тази част. Така че ако имаш такъв резултат следва нов стенд на Denso /не на Bosch както е писал колегата rockton в другата тема/да си вземеш новите кодове на дюзите, въвеждане на кодовете в PCM, ново обучение на дюзите и дано с това приключва сагата ти :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2017, 15:11 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Отделни неща са: едното се прави за да може да ги чете компютъра ,а другото се прави за донастройка един вид.Това клипче,което което съм ти пратил го правя на всеки 20к км. То един вид колата сама си ги настройва/калибрира за да работят в синхрон след подаване на 5пъти на "-" са на акумулатора.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2017, 15:29 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Адаптирането въобще не е задължително, но е препоръчително за по-добра работа на мотора. Аз лично няколко пъти съм нулирал това адаптиране от чисто любопитство. Нищо съществено не се променя само дето ми се струва, че в ниски обороти не ускорява плавто. Даже в компютъра е заложено през 3000км ако има определени условия сам да си прави адаптация. Всъщност не се адаптира нищо по дюзите, а се адаптира компютъра по износването на дюзите.
Виж кодовете на зюзите са нещо съвсем различно. Задължително е да се въведат в компютъра. Ако само това ти е проблема /дюзи, а не нещо друго/ си късметлия, че пали и върви.
Кодовете са нещото, което казва на компютъра колко нафта впръсква дюзата за пределено време при определено налягане. Нали се сещаш, че и при идеални условия няма как да излязат еднакви дюзи от завода. Затова им се дава и код за да се знае отклонението от идеалната стойност. След рециклиране или дори само почистване, тия кодове няма как да не се променят. Затова е задължително след такава процедура да се свалят новите кодове,но на правилния стенд. Склонен съм да вярвам на колегата, който от опит твърди, че Бош не се справят с Денсо дюзи.
Вземи смени сервиз Х с У, но гледай в У да знаят за какво иде реч, че така още 4 месеца ще се луташ по мъките.

П.П. Извинявайте ако има правописни грешки - големи пръсти на малък смартфон ;)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2018, 17:37 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Май 2018, 17:28
Мнения: 1
Местоположение: Бургас
Здравейте, от една година имаме Мазда 5 дизел и сме много доволни от нея, но днес ни се случи нещо много странно. Пътувайки от Бургас за Варна на няколко пъти колата губеше мощност в движение, най-осезаемо на 1 и 2 предавка, на връщане за Бургас доста повече се усеща се загубата на мощност и пак беше временно и после се оправя. Дори на едно от кръговите в града едва потеглихме и след малко няма проблем. Колата е 143 к.с, 2006. Моля за помощ какъв може да е проблема. Искам само да кажа, че до вчера си я карахме без проблем, снощи заредихме и днес имаме проблем, може ли да е от некачествено гориво или са дюзи? Моля за мнения.
Благодаря.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2018, 23:43 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
hrisibs написа:
Здравейте, от една година имаме Мазда 5 дизел и сме много доволни от нея, но днес ни се случи нещо много странно. Пътувайки от Бургас за Варна на няколко пъти колата губеше мощност в движение, най-осезаемо на 1 и 2 предавка, на връщане за Бургас доста повече се усеща се загубата на мощност и пак беше временно и после се оправя. Дори на едно от кръговите в града едва потеглихме и след малко няма проблем. Колата е 143 к.с, 2006. Моля за помощ какъв може да е проблема. Искам само да кажа, че до вчера си я карахме без проблем, снощи заредихме и днес имаме проблем, може ли да е от некачествено гориво или са дюзи? Моля за мнения.
Благодаря.

Здравейте,
някакво инфо за DPF да имате ? Изолиране,промяна на софтуера,светели ли са ви някога някакви лампи по таблото? Възможно е да губите вакумите.......причини много ;)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб