Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:03

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2018, 12:04 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Здравейте,

В момента съм на почивка в Родопите и ми светна лампата на таблото за алтернатора. Колата е Мазда 5 бензин 2007 г
При запален двигател напрежението е 11,6V.
Моля ви за съвет какво мога да направя на първо време, преди да викам пътна помощ?
Къде трябва да проверя за изгорял бушон или лоша връзка в някой куплунг?

Благодаря предварително на всички отзовали се!

Поздрави,
Марто

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2018, 13:11 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Юни 2016, 10:59
Мнения: 17
Местоположение: Бургас
Здрасти,
Предполагам има прекъснат или не добър контакт по връзката с кабела,
който възбужда алтернатора, за да може да генерира ток, ако алтернатора няма по-сериозна повреда. Като знам къде е наврян алтернатора достъпа до буксата в задната му част е много трудна. Трябва да се размърда ако можеш да стигнеш до там.
Сега двигателя работи само на акумулатор и
ще дойде момента да не може да запали.
За друго, да се включат колегите.
Успех ти желая.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2018, 13:23 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Здравей d_kolev, благодаря ти!

Проверих всички бушони при двигателя и в купето - здрави са.
С напипване поразмърдах всички куплунзи, които видях да се свързват около алтернатора и (може би?) това свърши работа - сега алтернаторът зарежда (~14,07V) и лампата на таблото не свети.
Много се надявам проблемът да не се появи отново, но честно казано се притеснявам.
Имате ли предположение какво може да дава такива симптоми? Ремъкът не изглежда да е отпуснат и не свири след запалване, сутринта беше хладно и имаше доста влага, но по принцип не съм имал проблеми в студено и влажно време.
Какво мога да очаквам да се случи в скоро време и какво според вас е добре да направя?

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2018, 13:33 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Юни 2016, 10:59
Мнения: 17
Местоположение: Бургас
Браво, че си успял!
Ами аз точно затова написах че е възможна, както се и оказа лоша връзка в куплунга
на алтернатора. Трябва да се почисти при възможност за да не прави проблеми и да
защипва стегнато ако с времето се е поразхлабила буксата. Ако има други причини като променлив волтаж, шумове...
Тогава вече може да се налага профилактика и подмяна това, което е причина за лошата работа.
Засега карай, не бой се :) както казват старите майстори.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2018, 10:40 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
За съжаление тази сутрин отново същия проблем - светна лампата на таблото. Като пробвах да размърдам пак куплунзите лампата не угасна и загасих двигателя, за да не изхаби акумулатора.
Колата пак нощува на хладно и влажно, да не би от това да е проблема? Овлажнени връзки или лош контакт някъде? Може би електрически проблем в самия стартер?

Всички съвети, преди да търся пътна помощ биха ми били от полза!

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2018, 20:00 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юли 2018, 21:16
Мнения: 37
Местоположение: Ямбол
Сигурно са ти четки,няма ли майстор наблизо?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2018, 21:48 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Юни 2016, 10:59
Мнения: 17
Местоположение: Бургас
Няма да стане само с размърдване на кабелите.
Търси ел монтьор или сервиз в най-близкото населено място


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2018, 11:17 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Здравейте,

Закарах я в сервиз в Доспат. Не успяха да намерят подходящи четки миналата седмица, затова нищо не направиха по колата.
За късмет при всяко загряване на двигателя, генераторът сработваше и почваше да зарежда - така успяхме да се приберем до София.
В един от сервизите, които ползвам ми отказаха, защото според тях проблемът може да е и извън генератора - вкл. в ел. инсталацията и дори в компютъра. Според тях генераторът при 5-ците и някои Фордове се управлявал от компютъра и те предполагат, че проблемът може да е в последния - съответно не се наемат да се занимават. Препоръчаха ми да намеря електричар, който да проверява разни връзки и тоци, преди да се ремонтира самия генератор. Само че аз такъв майстор не познавам и честно казано предпочитам първо да пробвам почистване на куплунзите на генератора, смяна на четките и евентуално (ако има как) замерване на диодния блок - да не би проблемът да е в него. Имам чувството, че нещо някъде не прави контакт на студено и като се поразшири при загряване сработва (все още).
Акумулаторът вече е на 3г, но като го меря се вижда, че държи пълен заряд, а и колата пали супер лесно сутрин по няколко пъти един след друг. Макар и да ми се вижда малко вероятно, смятам все пак да отида при акумулаторджиите да му направят един тест с товар, за да се види дали няма някакъв проблем с него.

Ще съм много благодарен на всеки, който се е сблъсквал със такъв проблем - да сподели как го е разрешил или ако има идеи откъде да започна с ремонтите.

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2018, 11:50 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 261
Местоположение: Пловдив
Най- вероятно диодната плочка на алтернатора е на края на живота си. Не си губи времето с проверка на акумулатора, а търси електричар, който разбира от алтернатори.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 21:40 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Точно това смениха ми смениха днес - диодния блок и засега работи нормално.
Утре пътувам за Пловдив и ще стане ясно дали всичко е ОК.

Edit: държи се засега гадината, седмица по-късно няма проблеми. Браво на колегата yo ko - позна проблема от раз. Благодаря на всички, които писаха в темата!

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб