Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 00:33

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2021, 08:32 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
Търся сервиз за диагностика на Демио в Пловдив,от 1 седмица търся,оказва се че имали различна букса тези модели преди 2000 г и не мога да намеря сервиз с такава...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2021, 14:23 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Различна?
Различна от обд2 или различна от заводската която мазда слагат по принцип?
Обд2-ката е 16 пинова на два реда по 8 а тази която се закача за заводския диагностичен куплунг на мазда е 17 пина на 3 реда така да се каже.
За какъв куплунг говорим?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2021, 20:38 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Демио са със 17 пинов конектор на Мазда. Не може да няма кой да я прочете тая тъпа кола в цял Пловдив. Отиди при някой, който се занимава целенасочено само с диагностика, трябва да имат конектор за Мазда.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2021, 00:26 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Ми като е ОБД1 който и да е ще прочете дрънки..
Диагностика с лед-че, това е.
Има много изписано тук във форума, пък и в интернета как се прави.
Ако човека не може сам да се справи, да ми пише, ще я погледна да видим кви кодове ще извади..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2021, 08:25 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Диагностика в произволен сервиз е противопоказна. Не са един и два случаите, когато светват всички грешки на света, само защото колата е пипана от пишман специалисти и палена с откачени датчици. Обикновено следва мнима смяна на куп части, която е чиста проба пари за нищо.
Ако светват грешки, нулира се компютърчето и пак се тества. Така сме сигурни, че няма грешки от майсторски грешки.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2021, 15:50 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
оказа се че е заминала помпата в резервоара,или поне така каза майстора :( трябвало да се сваля целия резервоар


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2021, 20:09 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Казвам да я прочетат, не да я ръчкат. Има разлика според мен ...

Моята каруца последно я четаха с някакво Делфи, през преходник към ОБД. Нищо сложно няма в толкова стара кола, тя и кой-знае какво няма да каже. Не знам защо се шашкате толкова.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2021, 08:22 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
колата на студено пали от раз,набира си нормално и като мине 1-2 километра и леко загрее - при подаване на газ се спъва,не реагира...един майстор ми каза да намеря термодатчик и да го изключа, ма аз не го открих, другия вчера ми каза че е помпата в резервоара ма не е 100% сигурен :( интересно че като тръгне да го прави тва със забиването,ако я изгася за 10-на секунди и я запаля като че ли се оправя за няколко минути...днес й сипах малко повече бензин да видя дали има някакъв ефект - малко по-нормално се държеше като че ли,пак забиваше ама по-малко и по-нарядко...изглежда има някаква връзка


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2021, 14:10 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Както писах по горе иска да се провери за кодове запаметени в компютъра.
Това с едно диодче и "мостче" ще си покаже веднага къде я сърби и боли..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2021, 11:27 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
с благодарност към съфорумника maZZda, с когото все пак отхвърлихме 1-2 вероятности за проблема, но пак съм на изходна позиция - проблема си остана ама имам вече и още една горивна помпа :) - нова и шумна...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2021, 21:07 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Значи остава да проверите:
- регулаторът на налягането на горивото, дали поддържа налягане и дали се държи нормално с/без вакуум
- електромагнитният клапан на вакуума на горивния регулатор
- пътя на излишното гориво от регулатора на налягането до резервоара, дали не е позадръстен
- канистъра за бензиновите пари от резервоара - състояние, пукнатини, вакуум към всмукателния колектор
- ламбда сондата, дали не се е омързеливила
- уплътненията на горивните дюзи към всмукателния колектор
- ако мототрът е с делко, пък и да не е, дали преварението на запалването е в норми
- датчикът на дроселовата клапа, дали е
- запалителна бобина, дали като позагрее отваря пробиви и започва да работи зле.
- комутаторът също
- ЕГР клапан, дали затваря при подаване на газ. Електромагнитен или вакуумен, може да поспекъл и да иска чистене.
- клапан картерна вентилация, дали не е позадръстен и ни затворен, ни отворен, и да иска промивка.

Изобщо, толкова ли няма един свестен механик в цял Пловдив, или вече не им се занимава с нормални коли, които не генерират печалби като новите тамагочита и хилядите им вечни грешки, светещи на таблото като елха.

Колегата maZZda не влиза в числото на последните. Поздрави, че се е отзовал!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2021, 22:10 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Драгойчо написа:
Значи остава да проверите:
...
Изобщо, толкова ли няма един свестен механик в цял Пловдив, или вече не им се занимава с нормални коли, които не генерират печалби като новите тамагочита и хилядите им вечни грешки, светещи на таблото като елха.


Цената на това в "нормален" сервиз, ще струва колкото цената на автомобила. Затова добрите сервизи ремонтират скъпи коли, защото има икономически смисъл. Ако на някой ентусиаст му се занимава. лошо няма. Хем и да разбира, хем и да има оборудван сервиз, хем и да не иска много пари. :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2021, 08:11 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Случайно имам наблюдения върху доста сервизи и механици. Проблемът изобщо не е икономически, а ментален - диагностиките на новите коли направо ти казват какво да правиш стъпка по стъпка, включително с кой номер инструмент. Механиците вече не мислят, а когато не мислиш, изтъпяваш - всеки психилог ще го каже и докаже.

Всичко от списъка се проверява за някой и друг час. Каквато и да е цената на час, пак няма да струва колкото колата. Айде стига изсмукани от пръстите обяснения на елементарни проблеми. Може да е масово, но пак е нелепо!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2021, 15:15 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
Драгойчо написа:
Значи остава да проверите:
- регулаторът на налягането на горивото, дали поддържа налягане и дали се държи нормално с/без вакуум
- електромагнитният клапан на вакуума на горивния регулатор
- пътя на излишното гориво от регулатора на налягането до резервоара, дали не е позадръстен
- канистъра за бензиновите пари от резервоара - състояние, пукнатини, вакуум към всмукателния колектор
- ламбда сондата, дали не се е омързеливила
- уплътненията на горивните дюзи към всмукателния колектор
- ако мототрът е с делко, пък и да не е, дали преварението на запалването е в норми
- датчикът на дроселовата клапа, дали е
- запалителна бобина, дали като позагрее отваря пробиви и започва да работи зле.
- комутаторът също
- ЕГР клапан, дали затваря при подаване на газ. Електромагнитен или вакуумен, може да поспекъл и да иска чистене.
- клапан картерна вентилация, дали не е позадръстен и ни затворен, ни отворен, и да иска промивка.

Изобщо, толкова ли няма един свестен механик в цял Пловдив, или вече не им се занимава с нормални коли, които не генерират печалби като новите тамагочита и хилядите им вечни грешки, светещи на таблото като елха.

Колегата maZZda не влиза в числото на последните. Поздрави, че се е отзовал!


благодаря колега,за насоките! интересно че няма никакви проблеми с паленето и тръгване на студено,като измине1-2 километра тогава почват проблемите,на празен ход също работи без прекъсвания,гаснене и т.н..забелязах че като й сипя повечко бензин,работи малко по-добре...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2021, 22:51 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Много станахте диванните експерти ...

Мотането около 20 годишна кола, листенето на хартиени мануали, закачането на осцилоскопи, ровенето на одървени кабели, свалянето на опечени пластмасови чаркове без да ги строшиш и при това за пръв път (понеже такова не съм виждал на пътя, камо ли родило в сервиза) ще МИ ОТНЕМЕ ВРЕМЕ! Което после клиента трябва да плати + мотането за части (да ги намери някой, щото в Левчето нямат) + търси втора употреба + ама тва ногу скъпо бе + това няма да го сменяме (щото почти винага излизат повече неща за смяна) + ама ти я прави, пък тя не върви пак + един приятел ми каза че е едикаквоси - смени го + ... + ...

Това всичко не е някои и друг час драги. Затова повечето колеги не им се занимава с такива коли. Разбирам ги, и аз ги избягвам.

Пък като си толкоз отворен, вкарай я в твоя гараж и я направи. Дет'са вика - 2 кафета време :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 09:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Ей, адидас! Правиш ли разлика между диагностика, търсене на части и ремонт? Диагностика бе, батка. Диагностика! Ако диагностиката каже на собственика, че ремонтът не си струва, щото един куп пластмаси и болтове ще дадат фира, и щото няма части по лев, пак той си решава дали или. Това, че не ти се занимава, само потвърждава написаното от мен по горе. Аре, жив и здрав!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 09:30 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
вчера-ново двайсе....реших да напълня резервоара до горе да видя ще има ли някаква разлика...и чудо :shock: и снощи и тая сутрин колата си върви без грешка,все едно нищо й няма....даже новата почпа дето боботеше като пералня, сега не се чува...изглежда проблема е свързан с нивото на бензина....


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 10:11 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
На помпата има ли фитър в долния край? Представлява един мрежест чорап, който филтрира резервоарни мизерии, но и въздух, когато нивото падне.
И да, при много ниско ниво на горивото, помпата започва да сърба, както ние сърбаме гореща чорба. Засмуква и въздух.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 11:39 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
Драгойчо написа:
На помпата има ли фитър в долния край? Представлява един мрежест чорап, който филтрира резервоарни мизерии, но и въздух, когато нивото падне.
И да, при много ниско ниво на горивото, помпата започва да сърба, както ние сърбаме гореща чорба. Засмуква и въздух.


има,майстора дето сменя помпата каза че го е почистил


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 21:01 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Някъде преди години някои имаше проблем подобен. Тръбичката се беше прецакала ли изгнила и и при ниско ниво на бензина засмукваше въздух и прекъсваше.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 22:56 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
След като при пълен резервоар има осезаема промяна, проблемът ще е вътре в него..
Трябва да се отвори и проверят вероятните причинители на подобен проблем.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2021, 00:39 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Драги ми Драгойчо драг. Лист от 12 ЕВЕНТУАЛНО счупени неща не е диагностика. Диагностика е от тия да го сведеш до няколко (3-4 да кажем, не може всичко да е строшено). Тоест, едно по едно - всичко набелязано в списъка да се провери и дефектова. Което неизбежно е свързано с демонтаж/монтаж (и риск от счупени дейтали). Със сигурност консултация с мануала. Това е време, времето е пари.

После, ЕВЕНТУАЛНО ако се стигне до ремонт, почват другите саги. Ама за да се стигне до ремонт, се прави диагностика. Да знаем какво да ремонтираме, нали така :) Често се случва, че самата диагностика е доста по-дълга от ремонта. Оказва се соленоид от моргата за 5 лева, ама съм го ровил половин ден. Случва се ... После колко да му взема на клиента?

Така я разбирам аз таз работа. Затова и съм честен и дирекно си им казвам, че не знам къде ще му излезе края. И избягвам да работя такива коли. Повечето колеги, понеже са го яли тоя, и те са така.



По темата: Аз лично бих започнал със системата за вентилация на резервоара. Точка е в списъка Драгойчов по-горе. Има там един EVAP клапан се вика. Прилича много на такъв проблем. Ако не работи, обикновено дига грешка и святка джеки-чана на таблото. Вие успяхте ли да я прочетете тази кола?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2021, 08:08 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Никакви грешки няма в паметта на еку-то.
Явно не успява да засече проблема..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2021, 09:45 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Възможно е наистина да прави вакум и да товари помпата. Да пробва без капачка на резервоара да покара.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2021, 10:21 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
в понеделник напълних резервоара догоре и до тая сутрин - никакви проблеми...тази сутрин веднага след като ми направи проблема спрях на първата бензиностанция и като отворих капачката на резервоара не чух никакво свистене...напълних я пак догоре,проблема почва да го прави при наполовина пълен резервоар и колкото повече намаля горивото - толкова по-често почва да губи мощност...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2021, 08:58 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Някакво развитие по решаването на проблема?
Измерване на налягането на горивото при пълен и поизпразнен резервоар?
Други проверки, за които писахме по-горе?

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 14:07 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юли 2011, 13:40
Мнения: 14
засега няма развитие,иначе щях да пиша...пълня резервоара догоре и карам докато стигне нивомера на средната черта-там някъде почва да прави проблема,иначе пробвах да карам с отворена капачка на резервоара-няма разлика, на път съм да й сложа газова уредба заради тоя проблем :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 20:04 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Има една метална тръбичка в резервоара която започва отгоре и стига почти до дъното. Явно е изгнила нещо или е пукната и засмуква въздух когато стигне до нивото там.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 23:46 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Извинявам се много, но тази тръбичка от горе до долу покрай помпата си е за обратния бензин и няма как да влияе на поведението на колата дори да е изгнила до горе баш.. :idea:

Имам стара помпа(здрава и работеща) пазя си е за резерва, може да я заменим ако колегата иска и да пробва с нея.
Гледам са абслютно еднакви (поне по интернета са) та ако иска може да пробва..
поне нищо няма да изгуби..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 13:49 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
https://www.megaparts.bg/product/1041264353#gallery
Едната с чорапчето имах впредвид.Не се изразих правилно.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб