Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 22 Окт 2018, 09:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Май 2018, 15:51 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 103
Местоположение: София
Колеги,привет...
М6 2,3 2005
Къде е датчика на термометъра
за външната температура,че тази седмица е по-топличко,а вътре на дисплея на AMB показва 19-20 градуса...а колата я пече цел ден на паркинга....и в движение пак така...
Дали се е прецакал нещо?
И още едно питане: като седи на слънце и се напече....не отключва и заключва само предните врати..,задните бачкат....
Сутрин и вечер на хлад заключва и отключва всичките....

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2018, 18:53 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 336
Местоположение: Варна
Някъде отпред зад решетката пред радиатора.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2018, 14:23 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 229
Местоположение: София
theblacklotus написа:
И още едно питане: като седи на слънце и се напече....не отключва и заключва само предните врати..,задните бачкат....
Сутрин и вечер на хлад заключва и отключва всичките....


Аз съм така само със шофьорската явно нещо като се нагрее омеква и пречи на палците да се изместят до край, защото на първо отключване мести палеца до средата на второ отключва до края. На студено го няма тоя проблем, ама още не съм разглабял да гледам кое и как.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2018, 14:45 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 103
Местоположение: София
Ще чакам да видя някой патил,да каже отде иде проблема....

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2018, 07:43 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 509
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Относно АМВ температурата, най вероятно сензора, който е терморезистор(термистор) си е променил стойностите от стареене или по друга причина, окиси по конекторите или проблем по инсталацията, на последно място остава контролера на Климатроника .
За вратите, централното заключване е изградено на микромоторчета вградени в механичните брави на вратите.
Моторчетата са обикновенни правотокови четкови мотори.
Проблемът е в самият микромотор, в тях има вградени малки буферни резистори, които в годините стареят и стават зависими от температурните разлики.
Тези резистори се поставят с цел , ако блокира моторчето, да не запали инсталацията, а също и да поемат първоначалният моментен удар от високият пусков ток, за да се избегне искренето на четките.
Има Оправия но ремонта е тегав тоест много пипкав :) , както вече казах по горе тези резистори (0.1ом) са вградени в самото микромоторче вътре, а моторчето е кернирано!

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2018, 08:21 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 509
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Това е бравата централното заключване, в много случаи , колекторчето е в окаяно състояние, както и четките, оттам липсва тяга(сила) за да раздвижи механиката.... но за радост всичко е отремонтируемо макар трудно и изнервящо !
Разглобяване, разкерниране на микромотора , почистване на четки и колектор, шлайфане на колектор, смяна на резистора и обратно керниране на мотора сглобяване на всичко и работи безотказно!
Другият по лесен начин е смяна на Бравите с моторчетата :D Моторчетата не се продават отделно :)


Прикачени файлове:
Коментар на файл: четките и четкодържателя преди ремонт
i.jpg
i.jpg [ 90.12 KiB | Прегледано 734 пъти ]
Коментар на файл: Бравата
A.jpg
A.jpg [ 112.75 KiB | Прегледано 735 пъти ]
Коментар на файл: Самият механизъм с моторчето-разцепен
B.jpg
B.jpg [ 110.67 KiB | Прегледано 735 пъти ]
Коментар на файл: Моторчето
C.jpg
C.jpg [ 98.39 KiB | Прегледано 735 пъти ]
Коментар на файл: Колектора преди ремонт
D.jpg
D.jpg [ 71.02 KiB | Прегледано 735 пъти ]
Коментар на файл: Колектора след ремонт
E.jpg
E.jpg [ 87.21 KiB | Прегледано 735 пъти ]
Коментар на файл: Четките и четкодържателя след ремонт
F.jpg
F.jpg [ 94.84 KiB | Прегледано 735 пъти ]

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2018, 17:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 583
Местоположение: Варна
rockton написа:
Това е бравата централното заключване, в много случаи , колекторчето е в окаяно състояние, както и четките, оттам липсва тяга(сила) за да раздвижи механиката.... но за радост всичко е отремонтируемо макар трудно и изнервящо !
Разглобяване, разкерниране на микромотора , почистване на четки и колектор, шлайфане на колектор, смяна на резистора и обратно керниране на мотора сглобяване на всичко и работи безотказно!
Другият по лесен начин е смяна на Бравите с моторчетата :D Моторчетата не се продават отделно :)

А лесно ли се сменя патрона на ключалката? Моя са го напъвали и от 1 година ме чака да го сменя, но все отлагам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2018, 06:22 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 509
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Да , сравнително лесно е ,при наличие на умения и сръчност.

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2018, 08:28 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 11 Фев 2013, 13:15
Мнения: 48
Местоположение: София
ето го иначе къде седи датчика за външна температура.


Прикачени файлове:
rrr.jpg
rrr.jpg [ 64.23 KiB | Прегледано 655 пъти ]

_________________
2013 Mazda CX-5 2,2 Skyactiv-D 4x4 Revolution
2007 Mazda 6 2.0D-143hp
http://www.avtoklimaticisofiq.com/prices.html Сервиз за автоклиматици в София
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2018, 13:30 
Offline
фен
2003 Mazda 6

Регистриран на: 16 Май 2012, 14:52
Мнения: 156
Местоположение: Пазарджик
Здравейте,

Тези моторчета дали няма да свършат работа?

https://www.aliexpress.com/item/High-Qu ... 4c4dIXZR4e

Успех


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2018, 17:07 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 103
Местоположение: София
Баси тегавинята...по добре си сменим целите електро брави с други...
Мерси колега.Много беше изчерпателен.
Респект!

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юни 2018, 06:58 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 509
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
alex_ad написа:
Здравейте,
Тези моторчета дали няма да свършат работа?
https://www.aliexpress.com/item/High-Qu ... 4c4dIXZR4e
Успех

Да, стават, стига да имат шпонков засек за оста, за да не превърта в пластмасовият червячен винт.

theblacklotus написа:
Баси тегавинята...по добре си сменим целите електро брави с други...
Мерси колега.Много беше изчерпателен.
Респект!

Разбира се , най доброто , бързо и лесно решение е чисто нови locking механизми, но ако ги има в наличност тук в BG.
Иначе, ибей или алиекспрес, чакане 20-30 дни.
Това което показах е бюджетно решение в рамките на един ден и цена наполовина от второупотребни ,с гаранция че ще работят докато колата някой ден стигне до "мястото" за рециклиране (не поради тотал щета) :)

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2018, 21:09 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 103
Местоположение: София
Оправих си показанията на температурата...
Датчика беше фанал 2 милиметра гняс...
След изчистване с парцала...почна да показва
нормални стойности....климатика взе да духа ледено студено....че преди тва...се едно немах...

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2018, 20:05 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 87
Местоположение: Хасково
Да не пускам нова тема.

Къде е вътрешния датчик за температура?
Зад жабката зад едно капаче има хоризонталено пъхнат филтър.
Въздуха отвън директно в него ли отива? Или по нагоре има нещо да спира едрите боклучета.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2018, 20:37 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1948
Местоположение: селянин в София
Радичев81 написа:
Да не пускам нова тема.

Къде е вътрешния датчик за температура?
Зад жабката зад едно капаче има хоризонталено пъхнат филтър.
Въздуха отвън директно в него ли отива? Или по нагоре има нещо да спира едрите боклучета.

1. Вдясно долу под волана имаш едни прорези, от там смуче въздух от купето и мери температура.
2. Не знам да има решетка или друго преди филтъра на климатика.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2018, 20:53 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 87
Местоположение: Хасково
Някой датчик не дава правилна информация. Климатика работеше мин. лято. Сега духа топло. Компресора работи. Не изписва service би следвало да си има фреон. Ще сменя филтъра и ще почистя тия датчици. Странна работа. Някой някъде спомена, че на рециркулация духало по топло отколкото на външен въздух. И това трябва да проверя, че моя си стои също на рециркулация.
Като го пусна от Auto и натисна АС бутона какво трябва да видя да изписва?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2018, 12:57 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 229
Местоположение: София
Радичев81 написа:
Някой датчик не дава правилна информация. Климатика работеше мин. лято. Сега духа топло. Компресора работи. Не изписва service би следвало да си има фреон. Ще сменя филтъра и ще почистя тия датчици. Странна работа. Някой някъде спомена, че на рециркулация духало по топло отколкото на външен въздух. И това трябва да проверя, че моя си стои също на рециркулация.
Като го пусна от Auto и натисна АС бутона какво трябва да видя да изписва?


Като натиснеш ауто си сменя само между AC и AC ECO режимите в зависимост от това каква температура е измерило в купето и показанията на сензора който се намира отпред в ляво пред шофьора. Ако дадеш на AUTO и завъртиш на 16 градуса би трябвало горе на дисплея да пише AC___ AUTO. Като завъртиш на 25-26 градуса би трябвало да изпише AC ECO AUTO. В Auto режим климатика винаги работи. За да го изключиш трябва да натискаш AC копчето докато не изчезне надписа AC на дисплея.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2018, 17:17 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 87
Местоположение: Хасково
Аха ясно, благодаря
Явно бъркам нещо по настройките пък и филтъра се оказа мн. мръсен. Днес успях само да почистя датчиците и цял ден изгубих с една тъпа пералня. Б@си 2 лагера да сменя трябваше да режа барабана.
Другата кола се развали тъй, че най после се заех да се порадвам на Маздата. На първо четене кат и сложих нафта от ОМВ взе, че позагуби пъргавината и разхода скочи :evil:
Преди беше с някаква скъпа от Газпром. На метана си знаех сега какво ще трябва да дебна къде и кога има читава нафта ли? Да е@а и гадините мръсни. Бил съм в Ирак. Нафтата е на вид точно като водата и едвам мирише. Какво по дяволите ни продават тук?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2018, 19:54 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 198
Местоположение: София / Стара Загора
Това, че не изписва "service" не означава, че фреона не е малко и не може да охлажда добре. Моята като я взех беше така, имаше просто много малко фреон и не изписваше нищо, но в същото време почти не охлаждаше. С ForScan може да провериш показанията на сензорите за температура и ако са ОК да отидеш да ти проверят количеството на фреона.
Успех.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2018, 20:51 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 87
Местоположение: Хасково
Ако друго не помогне ще ида да го проверят няма как.
Търсих из стари снимки от Форскам за температура от тия датчици, но не намирам.
Да не ги вади само ако е вкл. климатика?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2018, 20:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 198
Местоположение: София / Стара Загора
Ами всъщност на мен не ми се е налагало да проверявам показанията на сензора за температура в купето и не знам дали с ForScan може да се изведат показания точно от този сензор. На някой ако му се е налагало и го е правил може да сподели. Проверка на самия сензор може да се направи с мултицет, но дори и да излезе читав не се знае какво отива в блока за управление на климатроника като сигнал.


Прикачени файлове:
CABIN TEMPERATURE SENSOR INSPECTION.PNG
CABIN TEMPERATURE SENSOR INSPECTION.PNG [ 70.78 KiB | Прегледано 206 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб