Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 08 Дек 2019, 15:33

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Авг 2019, 16:37 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2019, 16:23
Мнения: 3
Местоположение: Варна
Здравейте,
Насочил съм се към закупуване на на Mazda 6 GJ 2.2 D 175 к.с. и моля, за и малко насоки. Доста четох за този двигател и мненията като цяло, са доста негативни. Като основен проблем се споменава,сравнително бързо износване на разпределителен вал и турбина, поради не доброто смазване на маслото, което се смесва с гориво при почистване на ДПФ-а.Колата към която съм се насочил е 2013г, със сервизна история на 120000км, като собственика твърди, че е сменял маслото на 15000 км, и само веднъж му е светвал прословутия надпис low oil pressure. Имали някакъв начин да се предотврати износването на вала и турбината? Например по-честа смяна на маслото и филтрите (10000км), превантивно отстраняване на ДПФ-а и т.н.
Може ли да се хванат някакви симптоми на започнало износване при прегледа на колата, преди покупката. Ще бъда благодарен на всяка компетентна информация, защото като цяло доста ми харесва този модел и ще се радвам да стана част от форума на клуб Mazda -България!
Благодаря предварително и лека вечер.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2019, 08:08 
Offline
фен
2013 Mazda 6

Регистриран на: 13 Авг 2018, 14:35
Мнения: 114
Местоположение: Sofia
Привет,

Сменяш масло на 10к...ама дори и да го сменяш на 10к ако караш основно градски тя ще ти наводни маслото за не повече от 8к...
Това е един омагьосан кръг от който няма излизане :)

Ако махнеш ДПФ-а този проблем го елиминираш - но ще имаш друг проблем , ще пропушва от ауспусите и ще мирише повечко на нафта.
ДПФ-а ти би трябвало да е още здрав но това лесно може да се разбере при един преглед на колата от човек който разбира. Има такива колеги във форума които се занимават с тези неща просто поогледай.

Ако е тръгнал да се прецаква разпределителния вал в следствие на лошо мазане , според мен може да бъде хванат само ако се отвори и се прегледа състоянито му - няма друг начин - а нали се сещаш че който продава колата никога няма да ти даде такова нещо да правиш :) :)

Та тука малко е кой ще хване късата клечка...

Успех!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2019, 18:08 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Авг 2019, 16:23
Мнения: 3
Местоположение: Варна
VPO написа:
Привет,

Сменяш масло на 10к...ама дори и да го сменяш на 10к ако караш основно градски тя ще ти наводни маслото за не повече от 8к...
Това е един омагьосан кръг от който няма излизане :)

Ако махнеш ДПФ-а този проблем го елиминираш - но ще имаш друг проблем , ще пропушва от ауспусите и ще мирише повечко на нафта.
ДПФ-а ти би трябвало да е още здрав но това лесно може да се разбере при един преглед на колата от човек който разбира. Има такива колеги във форума които се занимават с тези неща просто поогледай.

Ако е тръгнал да се прецаква разпределителния вал в следствие на лошо мазане , според мен може да бъде хванат само ако се отвори и се прегледа състоянито му - няма друг начин - а нали се сещаш че който продава колата никога няма да ти даде такова нещо да правиш :) :)

Та тука малко е кой ще хване късата клечка...

Успех!

Благодаря за отговора.
Все още се съм пред дилема и ще видя дали ще се престраша да я взема.
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2019, 12:50 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Апр 2018, 16:49
Мнения: 50
Местоположение: София
Моята е на 226к. Сменях разпределителен вал и голяма турбина на 196к. Преди това не съм имал никакви грижи.
Купувана е чисто нова от СМ, километрите са истински.
По принцип това не е кола за хора, които не са готови за сериозен ремонт поне веднъж, докато я притежават.
Освен минусите, обаче има и много плюсове.
Чипосах я и колата върви наравно с 3-литрови дизели, няма турбо дупка, зареждам скъпа нафта за 50 лв в понеделник и до събота вече съм забравил кога съм зареждал, а още имам гориво.
Сменям маслото на 10к, вместно на 15к както твърдят от СМ, смених превантивно и веригата на маслената помпа.
Ако се грижиш добре за тази кола, върви прекрасно за разхода, който дава в града и извън него.
Ходовата част е много здрава, не знам дали съм си създал това впечатление, защото карах Рено преди това, но Маздата е светлинни години по-здрава.

_________________
Mazda 6 GJ 2013, Sedan, Ultimate /2.2D Auto 201 hp, 499 NM/
"Ако след като слезеш от колата си не се обърнеш да я погледнеш поне веднъж, значи не си избрал правилната кола. Същото е и с жените."


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2019, 14:38 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Юни 2019, 11:09
Мнения: 41
Местоположение: Sofia
[Maverick] написа:
Моята е на 226к. Сменях разпределителен вал и голяма турбина на 196к. Преди това не съм имал никакви грижи.
Купувана е чисто нова от СМ, километрите са истински.
По принцип това не е кола за хора, които не са готови за сериозен ремонт поне веднъж, докато я притежават.
Освен минусите, обаче има и много плюсове.
Чипосах я и колата върви наравно с 3-литрови дизели, няма турбо дупка, зареждам скъпа нафта за 50 лв в понеделник и до събота вече съм забравил кога съм зареждал, а още имам гориво.
Сменям маслото на 10к, вместно на 15к както твърдят от СМ, смених превантивно и веригата на маслената помпа.
Ако се грижиш добре за тази кола, върви прекрасно за разхода, който дава в града и извън него.
Ходовата част е много здрава, не знам дали съм си създал това впечатление, защото карах Рено преди това, но Маздата е светлинни години по-здрава.

Колега би ли сподели на колко километри си я чипосал. ДПФ филтъра оставен ли е на колата или не. Дали износването на вала и турбото не се дължи именно на него и вкарваното гориво в маслото с километрите и годините?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2019, 14:39 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Апр 2018, 16:49
Мнения: 50
Местоположение: София
Grux написа:
[Maverick] написа:
Моята е на 226к. Сменях разпределителен вал и голяма турбина на 196к. Преди това не съм имал никакви грижи.
Купувана е чисто нова от СМ, километрите са истински.
По принцип това не е кола за хора, които не са готови за сериозен ремонт поне веднъж, докато я притежават.
Освен минусите, обаче има и много плюсове.
Чипосах я и колата върви наравно с 3-литрови дизели, няма турбо дупка, зареждам скъпа нафта за 50 лв в понеделник и до събота вече съм забравил кога съм зареждал, а още имам гориво.
Сменям маслото на 10к, вместно на 15к както твърдят от СМ, смених превантивно и веригата на маслената помпа.
Ако се грижиш добре за тази кола, върви прекрасно за разхода, който дава в града и извън него.
Ходовата част е много здрава, не знам дали съм си създал това впечатление, защото карах Рено преди това, но Маздата е светлинни години по-здрава.

Колега би ли сподели на колко километри си я чипосал. ДПФ филтъра оставен ли е на колата или не. Дали износването на вала и турбото не се дължи именно на него и вкарваното гориво в маслото с километрите и годините?

Чипосах я след като смених вала и турбото. ДПФ не е пипан и до днес.

_________________
Mazda 6 GJ 2013, Sedan, Ultimate /2.2D Auto 201 hp, 499 NM/
"Ако след като слезеш от колата си не се обърнеш да я погледнеш поне веднъж, значи не си избрал правилната кола. Същото е и с жените."


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2019, 19:14 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Юни 2019, 11:09
Мнения: 41
Местоположение: Sofia
Сам можеш да се досетиш това до какво ще доведе. НО ако изкара още 190 хиляди едва ли ще го мислиш :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2019, 17:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Авг 2019, 16:23
Мнения: 3
Местоположение: Варна
Днес карах въпросната кола и като цяло ми хареса, но очаквах малко повече мощност от 175к.с. Моделът е най-високото ниво на изпълнение, на 120000 км, обслужвана в СМ. Сега след като я карах и я видях на живо съм пред още по-голяма дилема.Колата ми харесва и само ме притесняват евентуално проблемите с вала и турбината. Иначе маслото е сменяно между 12 и 15 х.км, а не както препоръчва производителя - на 20х.км., което до някъде ме успокоява, че няма да е толкова износена заради разреденото с нафта масло, но знае ли човек.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб