Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 04 Апр 2020, 01:24

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2020, 14:57 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Здравейте колеги,
Бях се зарекъл да не си вземам М6 след фиаското с предната , но така се стекоха събитията че от 2 месеца се сдобих с дизелово комби първа генерация фейслифт 121кс. Беше на един приятел който напусна България и не смята да се завръща насам. По спомени като я купи имаше проблеми с паленето - труден старт, като запали бълва синкав дим . Понеже е австрийка има евросветлини които работят постоянно на контакт.Инак доста стегната и пъргава е колицата :).
След като остана за постоянно в ръцете ми се захванах с трудното палене...... Съответно продънен DPF ( ведно с катализатора) и чападжийски осран софтуер на компа. Намерих здрав непипан комп и го прехвърлих на колата - чудо ! Запали от раз без никакви проблеми, но след 10-ина км светна DPF-a и TSC-то и колата влезе в авариен режим ( нищо ново под слънцето). Бях си наумил да преработя евросветлините в БГ :) или поне да светват със закъснение - лесно изпълнимо с едноп ардуино модулче. Ардуиното има доста свободни ресурси и след седмица ровене и четене из нета разбрах как да симулирам правилната работа на DPF-a. Сега близо 1500 км след ъпгрейда няма нито пушеци зад мен , нито светещи DPF или TSC индикации по таблото. Колата е пъргава , прави страхотни ластици и съм много доволен от нея. :lovemazda: :lovemazda: :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2020, 22:22 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Добавих снимки на самото Ардуино и връзките към компа


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Връзките с компа
IMG_20200318_144958831.jpg
IMG_20200318_144958831.jpg [ 918.9 KiB | Прегледано 659 пъти ]
Коментар на файл: Ардуиното
IMG_20200318_144936664.jpg
IMG_20200318_144936664.jpg [ 789.86 KiB | Прегледано 659 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2020, 22:41 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Колега, страхотна идея.
Би ли драснал и една схема на свързката към компа на двигателя и по каква логика го лъжеш
Благодаря

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2020, 23:04 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Май 2017, 23:20
Мнения: 93
Местоположение: Уелс
nnn1972 написа:
Добавих снимки на самото Ардуино и връзките към компа


Евалла за хитринката.
С'я ще разсърдиш някой "майстори" щото джаджата е 30лв. пък те взимат по 300, че и повечето осират софтуера.
Какво подава на компа? Че данните от сондите са перфектни ли?

_________________
М6-2.0-143к. 2007г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2020, 06:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
nnikbg написа:
Колега, страхотна идея.
Би ли драснал и една схема на свързката към компа на двигателя и по каква логика го лъжеш
Благодаря

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Ако искаш може даже и да се видим :) Все пак сме варненци , а и ходим на работа все още :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2020, 07:00 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
ralef написа:
nnn1972 написа:
Добавих снимки на самото Ардуино и връзките към компа


Евалла за хитринката.
С'я ще разсърдиш някой "майстори" щото джаджата е 30лв. пък те взимат по 300, че и повечето осират софтуера.
Какво подава на компа? Че данните от сондите са перфектни ли?

Принципно си прав :) 4 са нещата които трябва да се манипулират , но едното не е супер задължително.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2020, 10:51 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 516
Местоположение: Варна
nnn1972 написа:
nnikbg написа:
Колега, страхотна идея.
Би ли драснал и една схема на свързката към компа на двигателя и по каква логика го лъжеш
Благодаря

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Ако искаш може даже и да се видим :) Все пак сме варненци , а и ходим на работа все още :)
ааа, никакво виждане...
Казвай каква се прави дистанционно :)
Вчера набързо се порових и мосля, че се кара ардуиното да симулира разлика в налягането в зависимост от натоварването на двигателя.



Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2020, 11:06 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Не точно, там се прави повторител на напрежение с ОУ, ардуиното управлява показанията на термосондите :)

Изпратено от моят moto g(6) с помощта на Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2020, 11:21 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 516
Местоположение: Варна
nnn1972 написа:
Не точно, там се прави повторител на напрежение с ОУ, ардуиното управлява показанията на термосондите :)

Изпратено от моят moto g(6) с помощта на Tapatalk
Значи ти не си махнал термосондите а ОУ симулира сигнала за разлила в налягането.
Дай една схемичка де...


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2020, 18:59 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Сензорите за температура са на 56, 57 и 33 краче на компа. ( първи, втори и трети сензори), Стойностите се подбират опитно и е приятна занимавка за 30-ина минути. :) На 81 краче е диференциалния датчик, дебитомера на 54. ОУ взима сигнал от дебитомера и го буферира към диференциалния. Всички промени в стойностите трябва да са след началната проверка на датчици и системи от компа и поне 20 сек след запалване на двигателя. Термосондите са високоомни NTC-та ( около 300к при 50 градуса) , еднакви. При 500 градуса са около 700 ома. Трябва да се внимава със сензора на 33 краче - той е след DPF частта и не трябва да превишава температура от 770 градуса. Всички термосензори са към маса на 72 кр. . Термосондите отчитат ъемпература на преминаващите газове, затова настройките на допълнителните съпротивления се правят с диагностика и живи данни.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2020, 20:37 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Май 2017, 23:20
Мнения: 93
Местоположение: Уелс
Преди време си мислех за същата циганийка, но не ми достигаха познанията за реализацията.
Браво колега - адмирации!

_________________
М6-2.0-143к. 2007г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2020, 08:55 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Благодаря за разяснението градски.
Мойта мазда е бензин но са ми интересни дизеловите неволи :)
До колкото разбрах, термо сондите се заменят с фиксирани съпротивления.
ОУ симулира промяна на налягането в DPFa в зависимост от натоварването на двигателя. А ардуиното какво прави?


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2020, 16:28 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Не не се заменят термосондите,ористо се добавят съпротивления.Ардуиното брои времената и включва допълненията в правилните моменти

Изпратено от моят moto g(6) с помощта на Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2020, 20:49 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Днес направих още една модификация - премахнах частта с ОУ и вместо нея добавих малко надупчени ламарини вътре в DPF-а за да създават съпротивление на пътя изгорелите газове, като суздавам диференциално налягане окло 6 кПа. Напълно достатъчно е да смята компа че всичко с диференциалния сензор е ок. Една идея е по-тромава , но се преглъща


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2020, 20:56 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 504
Местоположение: Айтос
А какво се случва ако допълнителните резистори са включени от самото начало?
Да не би при даване на контакт да отчита грешка в термодатчика заради ниското съпротивление?
От година съм си купил 1кОм многооборотни потенциометри за да наглася температурата и на трите датчика на 700 градуса, но все не намирам време.
Аз диференциалния датчик съм го излъгал като съм свързал към него само единия маркуч /този, който да дава положителна диференциална разлика/

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2020, 08:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Както писах по-горе трябва да се модифицират стойностите поне 20-ина секунди след запалване на мотора, но не преди това. Във всички други случай се записват грешки в компа.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Работни температури при изправен DPF и катализатор
catalyst_temp.jpg
catalyst_temp.jpg [ 87.18 KiB | Прегледано 459 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2020, 10:49 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 516
Местоположение: Варна
nnn1972 написа:
Не не се заменят термосондите,ористо се добавят съпротивления.Ардуиното брои времената и включва допълненията в правилните моменти

Изпратено от моят moto g(6) с помощта на Tapatalk
а не може ли ардуиното да се замени с едно обикновенно време реле.
Да речем двигателя стартира и релето започва да брои 25 сек и включва резисторите.
С този симулатор спира ли се регенерацията на DPFa или тя трябва да е изключена софтуерно.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2020, 11:59 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Ще е малко по-сложно. Ще ти трябва реле с 4 независими групи контакти

Изпратено от моят moto g(6) с помощта на Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2020, 12:59 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Колкото до регенерациите - до момента за 1700км (вече) няма регенерации. Алгоритъма на регенерациите брои 300км при нормални темеператури на изгорелите газове. Ако се поддържа температурата на граничните стойности за режим край на регенерация не се появява нова заявка от компа


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2020, 09:11 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Имам дизелово мицубиши. При него съм изключил ЕГР с помоща на 5кОм съпротивление поставено на термосензора ма MAFa. При това съпротивление ECUто мисли, че на външната температура е под 5 грцелзий о държи винаги ЕГРра затворен. Така карам вече година без никакви проблеми. Обмислям твоя вариант за DPFa но за сега той работи добре и ще отложа интервенцият.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2020, 15:45 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 504
Местоположение: Айтос
nnikbg написа:
Имам дизелово мицубиши. При него съм изключил ЕГР с помоща на 5кОм съпротивление поставено на термосензора ма MAFa. При това съпротивление ECUто мисли, че на външната температура е под 5 грцелзий о държи винаги ЕГРра затворен. Така карам вече година без никакви проблеми.

Това не бърка ли компютъра за количеството въздух, което постъпва в двигателя?
Нали обем по температура дава колко грама въздух влиза в мотора.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2020, 17:09 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 516
Местоположение: Варна
nikivelikov написа:
nnikbg написа:
Имам дизелово мицубиши. При него съм изключил ЕГР с помоща на 5кОм съпротивление поставено на термосензора ма MAFa. При това съпротивление ECUто мисли, че на външната температура е под 5 грцелзий о държи винаги ЕГРра затворен. Така карам вече година без никакви проблеми.

Това не бърка ли компютъра за количеството въздух, което постъпва в двигателя?
Нали обем по температура дава колко грама въздух влиза в мотора.
Бърка но мисля, че е пренебрежимо малко влиянието.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2020, 06:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
С падането на температурите се появи нов параметър за следене - компенсацията на температурата на DPF-a. Датчика е до диференциалния .Предполагам че тази компенсация определя температурата за начало на регенерацията - когато е по-студено да започне при по-ниска и съответно при по-ниска да свърши. Вчера сутринта при 0 градуса целзии компа записа P2482 - неизправен датчик 3. Утре служебно ще трябва да ходя до Търново и ще събера нови данни.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2020, 08:55 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 504
Местоположение: Айтос
Според мен температурния датчик до диференциалния датчик няма отношение до включване на регенерациите. Мисля, че служи единствено за компенсиране на показанията на диференциалния датчик защото е температурно зависим.
Доколкото видях Р2482 е за прекъсната верига към температурния датчик в DPF. Може би трябва да потърсиш проблем само там.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Мар 2020, 19:50 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Като изключим многото КПП-та стигнахме и се върнахме нормално от командировката до Габрово. Колата се държа прекрасно , разхода бе около 5.5 с пълен багажник и 5-ма по 100 кг. :). Само един път присветна DPF заради завичена температура , но след дорегулиране всичко бе ок . Така че може да се каже че се получил що-годе свестен емулатор на DPF :).
Ако някой реши че му трябва да пише - насреща съм и с помощ и с направа :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб