Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Яну 2021, 05:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2020, 16:08 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Колеги някой знае ли на 2.0DI TS 2007 143hp какво се сменя заедно с ангренажния ремък? Някъде се спомена, че на ролките можело само лагерите да се подменят. Вярно ли е? На всички ли? Колко са и водната също ли се сменя с него? Препоръчайте ми майстор Пл, Пз, Ст. Загора, Хасково.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2020, 14:09 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Хора поне някой да каже къде има пдф с тоя двигател. Разгледах доста от качените във форума нито един не показва 1:1 тоя ремък.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2020, 14:30 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 386
Местоположение: София
Autodata имаш ли да погледнеш? Може би там го има нарисуван заедно със всичките обтегачи.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2020, 15:45 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Нямам аутодата. Имам 20на пдф-а свалени от форума, но единствения за фейслифт показва само бензиновия двигател.
Прерових из нета, ютуб все различни двигатели са.
Поне ако някой може да погледне и ми снима ще съм благодарен.
Ако не намеря майстор ще трябва сам да се оправям и поне да знам какво ме чака. Тук наоколо са правим всичко и ще ида при тях само в краен случай.
Модел 6 TS D 143 1998CC
Vin JMZGG14R601702551

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2020, 16:37 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 386
Местоположение: София
Радичев81 написа:
Нямам аутодата. Имам 20на пдф-а свалени от форума, но единствения за фейслифт показва само бензиновия двигател.
Прерових из нета, ютуб все различни двигатели са.
Поне ако някой може да погледне и ми снима ще съм благодарен.
Ако не намеря майстор ще трябва сам да се оправям и поне да знам какво ме чака. Тук наоколо са правим всичко и ще ида при тях само в краен случай.
Модел 6 TS D 143 1998CC
Vin JMZGG14R601702551


Двигателя е RF7J и мисля, че ангренажния комплект на всичките е един и същи. https://cdn.motordoctor.de/thumb?m=1&id ... f=94077796 Според тая картинка имаш една паразитна ролка и една обтяжна. В комплектите които виждам да се продават из интернет има само 2 ролки, без рамената.

Водна помпа също е хубаво да смениш, така и така си разпилял. Мисля че не беше няква сериозна сума.

Цитат:
Тук наоколо са правим всичко и ще ида при тях само в краен случай.


Говори ми. Със една Мерива при 3 майстора ходим, че задържат спирачни апарати, те обясняват, че нямало проблем и може да се кара така, а като загреят тия накладки почва да свири като влак. Чак се замислям ако не ми провърви в сферата в която съм в момента да отворя сервиз по вашия край.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2020, 19:42 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Благодаря колега! Значи това ми е подредбата. Поне да знам кое къде е.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2020, 07:12 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4690
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Радичев81 написа:
Ако не намеря майстор ще трябва сам да се оправям и поне да знам какво ме чака.
Гледай да намериш майстор и то такъв дето знае какво прави, че освен ремъка и ролките които са на снимката има и един хидравличен обтегач, който има тънкости при монтажа и много често се случва след такова обслужване да се къса ремъка и да се трошат кобилици .
Лагерчето за което си чел, че може да се сменя не е по ангренажа, а на обтегача на пистовия ремък, а на паразитната му ролка не си струва да се сменят двата лагера, защото излизат по скъпо от нова ролка, аз например я предлагам на 30 лв. нова . :)
Хубаво е да се обърне внимание и на механизма за свободен ход на генератора, много често проблемите по пистовия ремък са свързани именно с него .
Водната помпа ако е оригиналната по добре не я закачай, изкарват по 4-500 хиляди километра стига да не е карана колата с вода, вместо с антифриз .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2020, 11:40 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Е затова търся майстор. Да знае какво и как се прави. Благодаря за поясненията и препоръките!

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2020, 20:08 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
След като не намерих майстор я дадох в един сервиз. Snr взех ремък и двете ролки да сменят.
Направо на проблема.
На втора и трета най осезаемо при подаване на газ чувам двигателя да хърка.
На свободна при подаване на газ няма.
Преди смяната може да го е имало, но е било по слабо защото сега веднага след като взех колата ми направи впечатление.
Вече минах към 400км.
Предположения какво се е случило?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2020, 23:29 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Съжалявам, че ъп-вам темата но проблема адски ме дразни. Хъркането не спира чувам го постоянно при подаване на газ 3,4,5 с всяко настъпяне хърка. На автопилот като си поддържа някаква скорост каквато и да е го няма.
Каква може да е причината дайте идея какво да проверявам. Пишман станах дето сам не си смених ангренажа.
Вървежа си е както преди.
Да не са подпряли добре двигатя и да е провиснал и разместил нещо по лещата тая преди дпф? Ама на място не хърка егати звука се чува отпред
При неправилно зацепване ще хърка ли така?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2020, 18:16 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 14 Юли 2015, 13:13
Мнения: 135
Местоположение: София
При мен имаше подобен звук при определени обороти, оказа се разхлабен ангренаж и биеше в пластмасовия капак(беше му и време за смяна та смених всичко) та поискай второ мнение според мен дали добре са го сложили.

_________________
Mazda 6 2007 Sport Wagon 2.0 143hp Diesel


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2020, 20:25 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
voodoo написа:
При мен имаше подобен звук при определени обороти, оказа се разхлабен ангренаж и биеше в пластмасовия капак(беше му и време за смяна та смених всичко) та поискай второ мнение според мен дали добре са го сложили.


Ако са преебали обтегача може и да е хлабав ремъка.
Сам да я отворя какво да правя най много да видя белезите по зацепването дали съвпадат.
Може ли да сменя обтегача без да вадя ремъка?
Да кажем да завъртя колелото да съвпаднат белезите да застопоря с болтчета и да го сменя.
Най големия проблем е, че няма на кой да я дам да търси проблема .

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2020, 08:40 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4690
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Най големия проблем е, че търсиш съвети, а като ти ги дадем не ги спазваш .
Казах ти по горе, че ако не намериш човек дето знае какво прави ще береш ядове точно с този обтегач, ти си я "дал в един сервиз" да ти я правят. А в този сервиз дали са виждали такъв двигател, един Господ знае .
Можеш да смениш сам обтегача, без да се сваля ремъка, не ти трябва и застопоряване с болтчета, ама не те съветвам да си го сменяш сам. Пак ти казвам, за да нямаш после ядове отиди при човек който разбира .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2020, 19:05 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Слушам много добре съветите, но тъй като никой не ми препоръча човек тя стана каквато стана.
Още в първия пост посочих 4 града в които мога да отида за смяна. 25 дни никаква препоръка.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2020, 19:40 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1558
Местоположение: Густо Майна Филибето
Ами вземи му се обади на martod най-накрая и иди до Стамболийски да ти оправи колата. То бива бива чесане на езиците...

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2020, 09:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4690
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Радичев81 написа:
Още в първия пост посочих 4 града в които мога да отида за смяна. 25 дни никаква препоръка.
Ами нямаме майстори за препоръчване нито в Пазарджик, нито в Стара Загора и Хасково, още по малко в Плевен . :D
Можеше да поровиш малко из темите и да ги откриеш сам. :)

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2021, 16:57 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Покрай почивките намерих време да сменя обтегача и нещата се оправиха. Съветвам ви, ако слагате стария да се уверите, че майстора знае как се процедира.
Слагам някоя снимка да има, че аз потърсих и нямаше точно такива.


Прикачени файлове:
A5.JPG
A5.JPG [ 33.22 KiB | Прегледано 363 пъти ]
A4.JPG
A4.JPG [ 33.24 KiB | Прегледано 363 пъти ]
A3.JPG
A3.JPG [ 65.51 KiB | Прегледано 363 пъти ]
A2.JPG
A2.JPG [ 32.04 KiB | Прегледано 363 пъти ]
A1.JPG
A1.JPG [ 37.74 KiB | Прегледано 363 пъти ]

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2021, 09:29 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4690
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Радичев81 написа:
Покрай почивките намерих време да сменя обтегача и нещата се оправиха.
Хубаво е, че са се оправили нещата, хубаво е, че си качил снимки, ама имам лоша новина .
За да пътуваш по спокойно с тази кола, трябва да го правиш упражнението още веднъж .
И ти като всеки средно-статистически майстор си пропуснал най важния детайл в този възел, :) никъде на снимките не виждам шайбата за подсигуряване срещу прехвърляне на зъб, ако изтърве обтегача, пък може и аз да съм кьорав . mhihi
Не знам защо повечето майстори я смятат за излишна и я хвърлят на кучетата още при първата смяна на ремъка, както са направили и твоите майстори или някой преди тях, но заради тази шайба можеш да береш много ядове, ако се окажеш карък и обтегача изтърве .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2021, 15:28 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Благодаря за информацията! Нямам избор ще я карам така до лятото че почна зимата. Не знам къде е тази шайба сега научавам за нея. Лятото и без това ще разглобявам пак за да сменя долния капак на ангрнажа. Протрит е от ролката на пистовия и има дупка. Колкото и да го мислех се наложи пак него да сложа че нямах време да търся друг.
Някъде има ли снимка или информация относно тази шайба?
И още един въпрос. Из пдф споменават за някакъв датчик чийто кабел върви по този капак.Никъде не видях такъв. Защо?


Прикачени файлове:
tb2.JPG
tb2.JPG [ 90.76 KiB | Прегледано 313 пъти ]

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2021, 21:14 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 523
Местоположение: Айтос
martod написа:
...никъде на снимките не виждам шайбата за подсигуряване срещу прехвърляне на зъб...

Брей, явно и при мен са си спестили тая шайба.
Не съм я срещал по ръководствата.
Моля за информация как изглежда и къде се монтира, че да си я възстановя при следващата смяна на ремъка.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2021, 09:41 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4690
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
nikivelikov написа:
Брей, явно и при мен са си спестили тая шайба.
Не съм я срещал по ръководствата.
Моля за информация как изглежда и къде се монтира, че да си я възстановя при следващата смяна на ремъка.
Ники, изглежда също като една шайба, :lol: стои на обтегача отгоре, нанизана на оста му, ляга по периферията на обтегача и ако случайно обтегача изтърве, котвата на която е хваната обтяжната ролка ляга на нея и така ремъка не може да охлаби до толкова, че да прехвърли зъб .

Изображение


Радичев81 написа:
И още един въпрос. Из пдф споменават за някакъв датчик чийто кабел върви по този капак.Никъде не видях такъв. Защо?
Искаш да кажеш, че ти го няма датчика на коляновия вал ли ? #-o Датчика е точно под хидравличния обтегач, а кабела му минава не по този капак който търсиш, а по горния .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2021, 18:18 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Със сигурност кабел там няма свалих и двата капака. Намерих и една снимка що годе се вижда под обтегача, но не разбирам къде му е мястото на тоя датчик. Там никъде наоколо нямаше кабел.
Благодаря за помощта!


Прикачени файлове:
t4.JPG
t4.JPG [ 58.94 KiB | Прегледано 244 пъти ]

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2021, 22:57 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 523
Местоположение: Айтос
martod написа:
nikivelikov написа:
Брей, явно и при мен са си спестили тая шайба.
Не съм я срещал по ръководствата.
Моля за информация как изглежда и къде се монтира, че да си я възстановя при следващата смяна на ремъка.
Ники, изглежда също като една шайба, :lol: стои на обтегача отгоре, нанизана на оста му, ляга по периферията на обтегача и ако случайно обтегача изтърве, котвата на която е хваната обтяжната ролка ляга на нея и така ремъка не може да охлаби до толкова, че да прехвърли зъб .

Изображение


Радичев81 написа:
И още един въпрос. Из пдф споменават за някакъв датчик чийто кабел върви по този капак.Никъде не видях такъв. Защо?
Искаш да кажеш, че ти го няма датчика на коляновия вал ли ? #-o Датчика е точно под хидравличния обтегач, а кабела му минава не по този капак който търсиш, а по горния .

Благодаря за информацията. На следващата смяна на ангренажа ще си потърся такава шайба.
А при моя двигател RF7 /какъвто вероятно е и на Радичев81/ няма датчик и кабели в предната част на коляновия вал. Вероятно датчика, който е на кожуха на съединителя и брои зъбчатата на маховика върши тая работа.
Виждал съм по клипчета такъв датчик отпред, но на по-стария двигател RF5.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2021, 23:27 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Тая шайба нищо чудно и нарочно да я хвърлят. Истинските и съвестни майстори са отдавна голяма рядкост. Пък колко от тях знаят, че трябва да е там е отделен въпрос.
Аз тоя дето му дадох да сменя ангренажа го попитах знае ли за ТАЗИ как точно става и отговори, че нямало страшно правили сме много ТАКИВА коли.
После както стана ясно преебал обтегача, не ми каза че ангренажния капак е протрит и с дупка ( ако не е заради него и това) а, че липсва и шайбата за подсигуряване предполагам и идея си е нямал пък знам ли може и да я е метнал.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2021, 09:43 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4690
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Радичев81 написа:
Със сигурност кабел там няма свалих и двата капака. Намерих и една снимка що годе се вижда под обтегача, но не разбирам къде му е мястото на тоя датчик.

Така е, освен снимката, чак сега видях в подписа ти, че си 143 коня, :D датчика е от другата страна на мотора и чете от маховика .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2021, 11:22 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 38
Местоположение: София
Мдаа и при мен липсваше тази шайба на обтегача, когато сменявах ремъка. Първата смяна е правена в СМ :), явно там са я прибрали...
Благодаря martod.
За инфо, при мен също го нямаше кабела за този датчик, CКP мисля, както и нямаше възможност за застопоряване на горивната помпа с болтове (двигателя от подписа), само на разпределителния вал.
Ще е от полза, ако някой има достъп до тази шайба да даде инфо за точните размери.

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2021, 18:23 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 523
Местоположение: Айтос
bronco написа:
Ще е от полза, ако някой има достъп до тази шайба да даде инфо за точните размери.

Поразрових се и видях, че шайбата не е толкова обикновена, даже бих казал сложна за изработка. Има си и прорези...
Някои производители предлагат обтегача в комплект с шайбата.
Прикачени файлове:
0D27AEB1-4643-425C-B8B7-6D7A39B583D6.jpeg
0D27AEB1-4643-425C-B8B7-6D7A39B583D6.jpeg [ 32.78 KiB | Прегледано 155 пъти ]

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2021, 20:33 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 144
Местоположение: Хасково
Прореза е заради щифта. Мисля, че може да се мине и с обикновена само да има необходимата дебелина и диаметри.
Не видях да се предлага с обтегач в комплект.
Купих Феби и нямаше.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2021, 17:23 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 38
Местоположение: София
Поразрових и аз в нет-а. На този OE номер RFY012715 излиза някаква пластмасария за 20лв.


Прикачени файлове:
Без име.jpg
Без име.jpg [ 25.63 KiB | Прегледано 71 пъти ]

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.
Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб