Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 10 Авг 2022, 16:50

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2022, 13:39 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Мар 2021, 07:04
Мнения: 3
Местоположение: Добрич
Здравейте.

Преди седмица подмених пистов ремък и паразитна ролка на Мазда 6 1.8 бензин (няма газ), 2003 г. След подмяната се появи шум в областта на алтернатора, наподобяващ ритмично въртеливо движение, което е най-отчетливо при запалване на студен двигател. При спадане на оборотите след няколко минути работа на двигателя шумът става едва доловим, чувайки се единствено при целенасочено слушане директно над алтернатора в двигателния отсег.

Замерих напрежението при акумулатора със следните резултати:
- 12.59V при изгасен двигател и след престой от 9 часа.
- 12.35V когато ключът е в положение ON на гнездото за запалване.
- Напрежението пада до 10.5V в момента на завъртане на стартера, непосредствено преди запалване.
- Около 14.3V при работещ двигател без включени консуматори.
- Около 14.3V при работещ двигател с включени консуматори.
- Около 14.3V при работещ двигател на 2000 оборота без включени консуматори.
- Около 14.3V при работещ двигател на 2000 оборота с включени консуматори.

Съответната индикация на таблото изгасва след запалване на двигателя, нямам проблем със запалването, слаби светлини и т.н. Няма ремъчно свирене или постоянен шум, наподобяващ износен лагер.

Прилагам кратко видео с въпросния шум.
https://youtube.com/shorts/pezaux7Gjp8?feature=share

Доколкото успях да огледам ролката на алтернатора, тя няма механизъм за свободен ход. Не се наблюдава клатене на ролката при работещ двигател, макар и да не се вижда ясно във видеото.

Нямах възможност да присъствам на подмяната на ремъка и паразитната ролка, тъй като бях на работа, съответно забравих да поръчам на баща си да помоли човека в сервиза да прегледа останалите ролки след демонтаж на стария ремък, а и явно самият механик не го е направил след като подобна проверка не е била заявена от баща ми.

Купих колата август 2020 г., като до момента по този възел съм подменил само пистов ремък и паразитна ролка, подмяната на която се наложи поради леко клатене при въртене, което забелязах наскоро.

Предполагам, че е възможно въпросният шум да се дължи на износени лагер/лагери на алтернатора. Ще Ви бъда благодарен за мнения.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2022, 21:50 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2021, 11:05
Мнения: 105
Местоположение: София
Ако си сменил останалите неща та само лагерите на алтернатора остават.
Механика би трябвало да ги е проверил.
Но от друга страна при по-стегнатият нов ремък нещата спрямо алтернатора стоят по друг начин.

_________________
caryЦар


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2022, 20:23 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Юли 2022, 19:40
Мнения: 15
Местоположение: София
Здравейте и аз има такъв проблем. Мазда 6 2007-2013 г. бензин 2.0, 147 к.с.. След смяна на пистов ремък, оптегач, водеща ролка и паразитна рока, се чува на всеки оборот на ремъка същия звук като на колегата открил темата. / според мен обаче при него има и допълнителен щум от някоя разбита ролка /.
Преди смяната не съм чул такъв звук, въпреки, че и трите ролки бяха разбити.
Имам съмнения, че снадката на ремъка /въпреки, че е нов и е контитек/ има издатина и като пременава през гладка ролка приплъзва и дава този звук като лоп .......лоп........лоп ......лоп на всеки оборот. Този звук се чува всеки път когато надписа на ремъка премивата на едно и също място. Като си поставя нокъта на пръста върху гладката страна на ремъка, при работещ двигател, на един оборот на ремъка, на едно място на ремъка ми избутва нокътя. За съжаление изхвърлих стария ремък, че беше нацъвкан.
Мислех да сваля ремъка и с флекса да изтъркам издатината, но се чудя дали няма да го повредя.
Моля за Вашите мнетия от къде е проблема и как може да се реши.
Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юли 2022, 13:36 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Сеп 2021, 13:27
Мнения: 27
Местоположение: Варна
.

_________________
Mazda 6 GH 2.0 Estate


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Юли 2022, 15:17 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
nickyhristov написа:
Здравейте и аз има такъв проблем. Мазда 6 2007-2013 г. бензин 2.0, 147 к.с.. След смяна на пистов ремък, оптегач, водеща ролка и паразитна рока, се чува на всеки оборот на ремъка същия звук като на колегата открил темата. / според мен обаче при него има и допълнителен щум от някоя разбита ролка /.
Преди смяната не съм чул такъв звук, въпреки, че и трите ролки бяха разбити.
Имам съмнения, че снадката на ремъка /въпреки, че е нов и е контитек/ има издатина и като пременава през гладка ролка приплъзва и дава този звук като лоп .......лоп........лоп ......лоп на всеки оборот. Този звук се чува всеки път когато надписа на ремъка премивата на едно и също място. Като си поставя нокъта на пръста върху гладката страна на ремъка, при работещ двигател, на един оборот на ремъка, на едно място на ремъка ми избутва нокътя. За съжаление изхвърлих стария ремък, че беше нацъвкан.
Мислех да сваля ремъка и с флекса да изтъркам издатината, но се чудя дали няма да го повредя.
Моля за Вашите мнетия от къде е проблема и как може да се реши.
Благодаря предварително!



А ремъка който сложихте какъв размер е?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2022, 10:36 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Юли 2022, 19:40
Мнения: 15
Местоположение: София
Ремъка е по католог за този автомобили е закупен от Тех Ко. При преглед на ремъци за Мазда 6, GH, 2.0 бензин, 147 к.с. в сайт "Авточастите24" имат разлики само в милиметри. Най-късия 2238 м., а най дългия е 2290 м. т.е разлика от 52 мм или 5.2 см. Най много предложения са в размер от 2238 мм. до 2241 мм. Този който е на колата в момента и дава този проблем е Контитек 2241 мм. и си впасна добре на ролките. Според мен нормално трудно го сложихме. Освен това нали има оптегач и той оптяга ремъка да не излезе при въртене. Второто част на предложените ремъци от сайта е в диапазон от 2280 мм -2290 мм. Според мен разлика от 5.2 см. е много и ако сложа от тях ще е много хлабав и ще изиза.
Вие какво имате предвид, че този който съм сложил не е точния размер и затова дава този щум?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2022, 12:40 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
nickyhristov написа:
Ремъка е по католог за този автомобили е закупен от Тех Ко. При преглед на ремъци за Мазда 6, GH, 2.0 бензин, 147 к.с. в сайт "Авточастите24" имат разлики само в милиметри. Най-късия 2238 м., а най дългия е 2290 м. т.е разлика от 52 мм или 5.2 см. Най много предложения са в размер от 2238 мм. до 2241 мм. Този който е на колата в момента и дава този проблем е Контитек 2241 мм. и си впасна добре на ролките. Според мен нормално трудно го сложихме. Освен това нали има оптегач и той оптяга ремъка да не излезе при въртене. Второто част на предложените ремъци от сайта е в диапазон от 2280 мм -2290 мм. Според мен разлика от 5.2 см. е много и ако сложа от тях ще е много хлабав и ще изиза.
Вие какво имате предвид, че този който съм сложил не е точния размер и затова дава този щум?


Именно възможно е да е от кофти ремък, същия проблем съм го имал при мен ремъка е 6РК2290 , слагам същият но понеже Конти нямат такъв слагам Дайко, след 10к км започва едно леко цъкане само на студено, сменявам го със друг ремък и нещата умрат до следвщите 10к км, накрая се принудих да сложа 6РК2285 на Конти и за сега всичко е ОК.
Може да си проверите по рама в сайта на www.japancars.ru точно какъв ремък ви се полага и от там вече е въпрос на качество.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2022, 20:57 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Юли 2022, 19:40
Мнения: 15
Местоположение: София
Благодаря!
Ще се поровя в сайта да видя.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2022, 21:49 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Юли 2022, 19:40
Мнения: 15
Местоположение: София
Направих справка и излиза по рама 6РК2240, а аз съм сложил 6РК2241, т.е един миличетър по-дълъг. Мислиш ли, че за разлика от 1 мм ще дава проблем? Ще пробвам с друг и ако се реши ще пиша. Благодаря.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2022, 19:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Мар 2021, 07:04
Мнения: 3
Местоположение: Добрич
Здравейте и благодаря за дискусията и за линка към japancars.ru.

VIN проверка в сайта показва 2260 мм. дължина на пистовия ремък за 1.8 бензин (L=2260 GATES W/AIR CON.). Старият ми ремък е Gates Micro-V Horizon 6PK2260, а новият, след чийто монтаж се появи въпросният шум от алтернатора, е Dayco 888K6 6PK2255. С други думи, настоящият ремък е с 5 мм. по-къс от подменения. Друг е въпросът, че трябваше да се заинтересувам за препоръчителните параметри на ремъка преди подмяната.

Търсене в горепосочения сайт по номер на част, в случая LFA1-15-909 (BELT'V',W/P&A/L&P/STG&A/C), препоръчва продукти с кодове 6PK2257 и 6PK2260, докато 6PK2255 отсъства от списъка.

Предполагам, че логичният ход в случая е подмяна с ремък с дължина 2260 мм., тъй като в момента по-късият, макар и с 5мм., пистов ремък явно оказва влияние на алтернатора, тъй като до подмяната липсваше какъвто и да е шум по този възел.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2022, 14:21 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
nickyhristov написа:
Направих справка и излиза по рама 6РК2240, а аз съм сложил 6РК2241, т.е един миличетър по-дълъг. Мислиш ли, че за разлика от 1 мм ще дава проблем? Ще пробвам с друг и ако се реши ще пиша. Благодаря.


Не мисля, по скоро е от самият ремък.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2022, 14:23 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
npnenov написа:
Здравейте и благодаря за дискусията и за линка към japancars.ru.

VIN проверка в сайта показва 2260 мм. дължина на пистовия ремък за 1.8 бензин (L=2260 GATES W/AIR CON.). Старият ми ремък е Gates Micro-V Horizon 6PK2260, а новият, след чийто монтаж се появи въпросният шум от алтернатора, е Dayco 888K6 6PK2255. С други думи, настоящият ремък е с 5 мм. по-къс от подменения. Друг е въпросът, че трябваше да се заинтересувам за препоръчителните параметри на ремъка преди подмяната.

Търсене в горепосочения сайт по номер на част, в случая LFA1-15-909 (BELT'V',W/P&A/L&P/STG&A/C), препоръчва продукти с кодове 6PK2257 и 6PK2260, докато 6PK2255 отсъства от списъка.

Предполагам, че логичният ход в случая е подмяна с ремък с дължина 2260 мм., тъй като в момента по-късият, макар и с 5мм., пистов ремък явно оказва влияние на алтернатора, тъй като до подмяната липсваше какъвто и да е шум по този възел.


Или ремъка е проблем или ролката която сте сменили, имал съм случай чисто нова ролка да яде ремъка и за 10к около нея всичко става в гумени налепи от това че "яде" ремъка.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Юли 2022, 17:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Мар 2021, 07:04
Мнения: 3
Местоположение: Добрич
Здравейте.

Миналата събота смених пустия пистов ремък. Замених двумесечния Dayco 888K6 6PK2255 с Gates 6PK2260. След смяната шумът от алтернатора значително намаля, но не изчезна напълно, като въпросното ротационно движение се чува слабо при заслушване над алтернатора при отворен преден капак.

Смених си ремъка сам с помощта на един купешки инструмент за пистов ремък – комплект лост с дължина 58 см. за издърпване на обтяжната ролка и разхлабване на ремъка, удължител 22 см. и 6 вложки, общо 39 лв., като демонтирах единствено казанчето за течност на чистачките. Проверих и състоянието на ролките, като към момента няма шумове при въртене и/или клатене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2022, 16:28 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Юли 2022, 19:40
Мнения: 15
Местоположение: София
Здравейте на всички!
Ще споделя опита след като открих този проблем. Смених новия ремък Контитек 6Р2241 с нов Гейтс 6Р2238, т.е 3 мм. по-къс. Както казах по-горе по сайта е 6Р2240. За съжаление в магазина нямаха 6Р2240. Шума от лоп....лоп..... лоп на всеки оборот намаля значително, но все още го има. Много по тихо, но все пак. Както писах по-горе, сменени са оптяжна ролка, паразитна ролка и водеща ролка. Проверени са ролките на алтернатора и климатика на свален ремък и няма нещо обезпокояващо. С две думи същото като при колегата npnenov. Ще покарам така, ако не улегне ремъка, ще видя самите нови ролки както казва JIebak.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Авг 2022, 19:35 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2021, 11:05
Мнения: 105
Местоположение: София
nickyhristov написа:
Ремъка е по католог за този автомобили е закупен от Тех Ко. При преглед на ремъци за Мазда 6, GH, 2.0 бензин, 147 к.с. в сайт "Авточастите24" имат разлики само в милиметри. Най-късия 2238 м., а най дългия е 2290 м. т.е разлика от 52 мм или 5.2 см. Най много предложения са в размер от 2238 мм. до 2241 мм. Този който е на колата в момента и дава този проблем е Контитек 2241 мм. и си впасна добре на ролките. Според мен нормално трудно го сложихме. Освен това нали има оптегач и той оптяга ремъка да не излезе при въртене. Второто част на предложените ремъци от сайта е в диапазон от 2280 мм -2290 мм. Според мен разлика от 5.2 см. е много и ако сложа от тях ще е много хлабав и ще изиза.
Вие какво имате предвид, че този който съм сложил не е точния размер и затова дава този щум?


6РК-2240 е за 1,8 и 2,0
6РК-2290 е за 2,5
А какъв размер беше този който свали?

_________________
caryЦар


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Авг 2022, 14:01 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
zorbata написа:
nickyhristov написа:
Ремъка е по католог за този автомобили е закупен от Тех Ко. При преглед на ремъци за Мазда 6, GH, 2.0 бензин, 147 к.с. в сайт "Авточастите24" имат разлики само в милиметри. Най-късия 2238 м., а най дългия е 2290 м. т.е разлика от 52 мм или 5.2 см. Най много предложения са в размер от 2238 мм. до 2241 мм. Този който е на колата в момента и дава този проблем е Контитек 2241 мм. и си впасна добре на ролките. Според мен нормално трудно го сложихме. Освен това нали има оптегач и той оптяга ремъка да не излезе при въртене. Второто част на предложените ремъци от сайта е в диапазон от 2280 мм -2290 мм. Според мен разлика от 5.2 см. е много и ако сложа от тях ще е много хлабав и ще изиза.
Вие какво имате предвид, че този който съм сложил не е точния размер и затова дава този щум?


6РК-2240 е за 1,8 и 2,0
6РК-2290 е за 2,5
А какъв размер беше този който свали?


Не съм съгласен с последното твърдение, моята 6-ца е 2.0 и лично аз съм свалил оригиналния 6РК2290.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2022, 09:59 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4803
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
JIeBaK написа:

Не съм съгласен с последното твърдение, моята 6-ца е 2.0 и лично аз съм свалил оригиналния 6РК2290.
Твърдението си е вярно, просто си забравил да кажеш, че твоята шестица не е внос от Европа. Европейките са с 6PK2240.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2022, 14:02 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
martod написа:
JIeBaK написа:

Не съм съгласен с последното твърдение, моята 6-ца е 2.0 и лично аз съм свалил оригиналния 6РК2290.
Твърдението си е вярно, просто си забравил да кажеш, че твоята шестица не е внос от Европа. Европейките са с 6PK2240.



Мислех че България е в Европа :shock: Моята е купувана от Стар-Моторс тук в България, ама това какво значение има?

Може би разликата идва от това че е 2.0 DISI мотора???


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2022, 07:25 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4803
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
JIeBaK написа:


Мислех че България е в Европа :shock: Моята е купувана от Стар-Моторс тук в България, ама това какво значение има?

Може би разликата идва от това че е 2.0 DISI мотора???

Не е от това, че е ДИСИ, всъщност аз не съм се изразил правилно, :) не е за ЕС а за държави извън ОНД (общност на Независимите Държави) става въпрос .
Явно Японците ни смятат за зависима държава :lol: и за това колата ти е с по дълъг ремък.
За държавите от ОНД 1.8 и 2.0 моторите са с по късия ремък, независимо дали е 147 или 155 к.с.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2022, 15:09 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
martod написа:
JIeBaK написа:


Мислех че България е в Европа :shock: Моята е купувана от Стар-Моторс тук в България, ама това какво значение има?

Може би разликата идва от това че е 2.0 DISI мотора???

Не е от това, че е ДИСИ, всъщност аз не съм се изразил правилно, :) не е за ЕС а за държави извън ОНД (общност на Независимите Държави) става въпрос .
Явно Японците ни смятат за зависима държава :lol: и за това колата ти е с по дълъг ремък.
За държавите от ОНД 1.8 и 2.0 моторите са с по късия ремък, независимо дали е 147 или 155 к.с.


Почти бях убеден, че е от ДИСИ-то, защото 2.3 турбо мотора е със същия ремък, а нали и той е ДИСИ.
Но няма никакво значение,важното е да се открие проблема на колегата.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2022, 11:24 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Юли 2022, 19:40
Мнения: 15
Местоположение: София
Този ремък който свалих на мазда, 6, 2.0 бензин 147 к.с. с рама започваща с J, т.е. произведена в Япония и е закупена от швейцария е 6РК 2240 и беше оригинален. Колата е обслучвана само в Мазда Швейцария. Оригинални бяха въздушен, маслен и филтър на купето, но тава няма значение. Имам съмнение, че понеже оптегача с ролката е SKF, паразитната ролка е INA, а водещата ролка NTN и нещо не се напасват. Следващия път ще купя комплект ремък, оптегач с ролка, водаща ролка и паразитна ролка на SKF.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб