Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:58

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2010, 06:38 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Сеп 2010, 06:26
Мнения: 24
Здравейте колеги.
От 6 месеца съм горд собственик на Мазда 6 комби дизел - 2004 г. Колата е много добра.
От известно време се появи едно тропане (пукане) при навиване на волана особено при маневри. В едната посока се усеща повече. Смених втулките на носачите, които се бяха закъсали но тропането не изчезна. При завой също го има когато колата се заклати. Този, който ми смени тампоните ме насочва към рейка, защото като напъне рейката надолу тропането изчезва. Въпроса ми е дали е рейка или е някое от каренцата на волана и как точно да диагностирам проблема?
Иначе ми казаха за пълен ремонт на рейката + отстраняване на някъкъв фабричен дефект 650 лв.
Благодаря предварително.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2010, 08:25 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Авг 2010, 08:39
Мнения: 29
и аз имам мазда6 комби от месец при мен е същия проблем и много ме дразни .пиши пак ако да обменим мнения как да отстраним проблема . и аз смених целите долни носачи взех ги от турция за 55дол единия и лагер за главината 40 дол .ще проверя колко струва цяла реика и ще пиша


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2010, 08:32 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Авг 2010, 08:39
Мнения: 29
иначе окачването е направено много добре с три носача е маслени тампони,но явно тая реика ще прави беля.а както каза и колегата никои не иска да се захваща с тая работа понеже е на страшно неудобно място.и ако ремонта се окаже скъп по доре да се слага нова а не само да се ремонтира .пиши пак


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2010, 11:42 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Яну 2009, 09:13
Мнения: 50
И аз имах подобен проблем, но като вкарах грес в шлиците на кормилния прът всичко се оправи. Сам си го направих за 10 мин.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2010, 19:19 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Сеп 2010, 06:26
Мнения: 24
Колеги, благодаря за отговорите!
Та това за кормилния прът уж го провериха имал си грес, ама ще взема и аз да пробвам да му вкарам с такаламита


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2010, 08:34 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Авг 2010, 08:39
Мнения: 29
и аз ще пробвам ,макар че при мен не е само скърцане а причуква, наи вече като се качвам на бурдюр


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2010, 20:11 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Сеп 2010, 06:26
Мнения: 24
Caci а как точно го вкара в щлиците ? няма гресьорка нито отвор... аз пробвах там дето влизат едни в други ама незнам колко съм успял.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2010, 20:46 
Offline
любител
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 09 Юли 2008, 21:07
Мнения: 73
Местоположение: София
Привет колега ,и аз го имах това тропане при завиване. Пепи ми рециклира кормилната рейка с труда ми излезе 400 лв.Това беше преди -8-9 месеца всичко е ок. нямам никакви грижи.

_________________
А ТИ ,изхвърляш ли фасове през прозореца ...Ганьо ?!! MAZDA6.136kc.DI.2005.Kombi.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2010, 15:54 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Яну 2009, 09:13
Мнения: 50
Издърпва се волана максимално. След това се разхлабва фиксиращия болт до шлиците(мисля,че беше ключ 14).Хубаво е между двата вала да се сложат белези за да се зацепи посъщия начин. Намазват се шлиците на ръка с по-твърда грес.Аз намазах и карданната връзка.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2010, 13:21 
Offline
маниак
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 31 Юли 2006, 14:21
Мнения: 600
на старата ми 6-ца 2005 г. ми смениха някакво уплътнение на кормилния прът и сложиха друга грес и се реши въпроса. Това по гаранция в Стар Моторс - Варна


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2010, 17:25 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Сеп 2010, 06:26
Мнения: 24
Вчера бях при Пепи. Каза, че е рейка.За ремонт около 600 лв . Май ще трябва да я правя ама може преди това в събота да опитам с грестта незнам и аз #-o


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2010, 13:22 
Offline
фен
2009 Mazda 6

Регистриран на: 20 Юли 2010, 11:06
Мнения: 227
Местоположение: Sofia
skype: dankatar83
Извинете за невежеството но кой е Пепи и как може да се свържа с него. Ако наистина оправя тези проблемчета по рейката.
Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2010, 21:00 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 04 Сеп 2010, 06:26
Мнения: 24
Пепи е монтьор има сервиз на Антим 1 в София тел. 0878680825


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2010, 10:50 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Фев 2010, 11:08
Мнения: 7
Здравейте колеги ! И аз имах този проблем на Мазда 6-2004 г. Предлагаха ми рециклиране на кормилна рейка,тампони и други от тоя род.Скоро се наложи диагностика на колата -в фирмения сервиз на Мазда до летището,на бул. "Хр. Колумб".Споделих за проблема- и го оправиха.Отговора беше,че са гресирали кормилния лост-това е.Обясниха ,че ако волана е фиксиран дълго време в една позиция,греста се "стича".Затова го раздвижвайте от време на време.Никакви рециклирания-хем скъпо,хем никакви гаранции .Потропването изчезна безследно ! =D> :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2010, 10:35 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Авг 2010, 08:39
Мнения: 29
благодаря колега спести ми много главоболия. щото големоте спецове твърдяха че трябва ремонт на реиката ама какъв и те не знаеха


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2010, 00:29 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2010, 00:11
Мнения: 1107
Местоположение: София
Здравейте,
аз също се сдобих с Мазда от няколко месеца и просто не вярвам на 70000км и при навиване на волана на дясно се чува тропане а също така се усеща и при подаване и отнемане на газта.Мислех ги за по-здрави но явно щетрябва да ремонтирам тази рейка.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2010, 10:29 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Авг 2010, 08:39
Мнения: 29
браво колеги :D тоя пепи да знаете е жив мошенник .на мен също ми твърдяха че е реика а един приятел ми гресира кормилния прът за десет мин и колата заспа.така спестих 500 лв.да знаете че ако гресирате намерете възможно наи гъста грес.благодаря на всички във форума.сега имам малко работа но утре ще обясня точно как става гресирането 8)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2010, 14:05 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2010, 00:11
Мнения: 1107
Местоположение: София
Здравейте отново,
аз също се обърнах към Стар моторс относно тропането във волана на моята 6-ца.Първо ме посъветваха да размърдам волана нагоре-надолу,напред-назад и наистина тропането намааля,но не изчезна.Обясниха ми,че греста от кормилната кутия се стича надолу ако не се мести волана дълго време,не възможно било за 70000 да се развали рейката. И тъй като не изчезна чукането съвсем ги посетих и срещу 24лв ми грсираха кутията и рейката иположението заспа,не се чува нищо.

Благодаря ви че прочетох за това тук!!!!

_________________
Мазда 6, 2.0 бензин 147HP 2007- ex
Мазда 6, 2.5 бензин 170HP 2008- ex
Мазда 6, 2.2 дизел 150HP 2016 AWD manual transmition-ex
Skoda Superb дизел 190HP 2019 4x4


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2010, 13:34 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 09:28
Мнения: 6
Местоположение: Варна
:) Колеги, първо здравейте. пиша за първи път. От месец приятелката ми се радва на чисто нова 6-тица от магазина. Та на въпроса; преди няколко дни, при почти спрала кола, и леко завиване от волана се чу доста силно "изпукване", не да тропа постоянно а еднократно но много силно. Аз го усетих по пода с крака. И ето това е моят проблем. Моля някой ако знае нещо да каже. :lovemazda: Благодаря предвариелно. :D

_________________
КОЛЕГИ, НЕ КАРАЙТЕ ПО-БЪРЗО, ОТКОЛКОТО АНГЕЛА ВИ ХРАНИТЕЛ МОЖЕ ДА ЛЕТИ :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2010, 13:54 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Колега, ако е било еднократно, то може просто колата да е била настъпила нещо...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2010, 06:27 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 09:28
Мнения: 6
Местоположение: Варна
може но... ако може и други мнения да чуя ще съм благодарен ;)

_________________
КОЛЕГИ, НЕ КАРАЙТЕ ПО-БЪРЗО, ОТКОЛКОТО АНГЕЛА ВИ ХРАНИТЕЛ МОЖЕ ДА ЛЕТИ :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2010, 08:26 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
А случвало ли се е повторно, или само в оня път????
Защото ми е чудно какво мнение очакваш - 'колата 'изпука' веднъж, но не знам от какво...'
Най-лесния вариант би бил в него момент просто да се огледа около колата - тогава всички въпроси биха били отпаднали от само себе си...
Дали наистина е имало нещо под гумите, или пък настъпана клонка, която е ударила колата отдолу?
Ако не е имало - добре е да се хвърли поглед отдолу на окачването. Такова рязко изпукване означава освобождаване на напрежение по окачването..... А дали нещо се е разместило, или просто напрежението е било от камъче - това се разбира по поведението на колата...
Дали нещо се е изменило...
Но имайки личния опит от здравината на окачването на новата шестичка (вече 60х.км), а и знаейки качеството на японците - ме съмнява да са изпуснали да затегнат някой болт.

При всички случаи - имате преглед на 1000км (ако не сте ги врътнали), където ще вдигнат колата и ще огледат окачването...
Споделете им това Ваше впечатление, за да огледат по-детайлно окачването...
За съжаление май някакво напрежение се е натрупало между хората в сервиза във Варна и не знам колко внимателно ще прегледат...
:?

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2010, 17:40 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2010, 09:28
Мнения: 6
Местоположение: Варна
за съжаление колега сте прав за сервиза и палачорите в него :? то да те е страх да си закараш колата там. а за пукането, сигурно е настъпила нещо. мерси :D

_________________
КОЛЕГИ, НЕ КАРАЙТЕ ПО-БЪРЗО, ОТКОЛКОТО АНГЕЛА ВИ ХРАНИТЕЛ МОЖЕ ДА ЛЕТИ :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2011, 11:43 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Яну 2011, 00:40
Мнения: 2
здравейте и от мен наскоро си купих мазда 6 от Германия и при мен го има тоя проблем с кормилната уредба незнам при другите как е но като чета доста хора се оплакват от това ,при завиване се чува нещо по скоро като прищракване и се усеща и в педалите четох че имало "стичане "на греста и се оправя като се смаже ,но дали е така ако някой има мнение нека го каже.маздата е 2003 г.1.8 120к.с


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2011, 09:15 
Offline
маниак
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 31 Юли 2006, 14:21
Мнения: 600
спарки написа:
здравейте и от мен наскоро си купих мазда 6 от Германия и при мен го има тоя проблем с кормилната уредба незнам при другите как е но като чета доста хора се оплакват от това ,при завиване се чува нещо по скоро като прищракване и се усеща и в педалите четох че имало "стичане "на греста и се оправя като се смаже ,но дали е така ако някой има мнение нека го каже.маздата е 2003 г.1.8 120к.с


при мен така се реши въпроса


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2011, 15:10 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Яну 2011, 00:40
Мнения: 2
ами дано е това и да се оправи,а да попитам в сервиз на мазда ли да отида или могат навсякъде да го направят?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2011, 11:25 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Авг 2010, 08:39
Мнения: 29
направи си го сам,просто издърпай лоста на кормилото после спускаш кормилото до долу дърпаш го назад колкото може .взимаш по възможност наи гъста грес или смеси греста с графит тъи като в повечето случаи луфта вече не е малък и подмазваш хубаво да може да влезе грес по навътре .това е ,цялата процедура ми я извършиха за 5 мин иза 0 лв така спестих 500 при Пепи.Това може да се прави переодично като се разчука 2 до 3 пъти годишно. :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2011, 19:34 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Май 2011, 18:34
Мнения: 38
Виждам че темата е стара ама сега и мен ме сполетя този проблем. При завой на дясно се чува някакво тропане в дясната част. При завой на ляво го няма този проблем. Колата не съм е карал близо месец. Може ли проблема да се реши със смазване на кормилния прът. Извинявайте за малко глупавия въпрос ама къде точно се слага тази грес. В участъка от пръта, който е в купето или при двигателя. Благодаря предварително.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2011, 00:43 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Апр 2011, 13:40
Мнения: 30
Здравейте,

от известно време забелязвам нещо подобно и при мен.
Далеч е от тропане, а по-скоро скърцане, нещо като гума, подскачаща на място... не знам как да го обясня.
Това става само при пълен ляв, последния половин оборот и само тогава.
Дори ако не е на място, а при тръгване, т.е. с минимална скорост, иначе с по-висока скорост и пълен ляв няма как да тесвам. ;)
Чува се доста добре и не знам притеснително ли е, идеи?

Благодаря.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2011, 06:04 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
Здравейте колеги,
в тази тема не един колега е попитал как точно и къде да се смаже кормилният прът. Отговор на този въпрос като цяло няма, а и аз не получих на ЛС, след отправено запитване до колеги. И така, "извиках неволята" и съм склонен да споделя с всеки заинтересован тази информация, на обща полза.
За смазване на кормилния прът стъпките са:
1. Сваляме предпазната пластмасова планка, намираща се под педалите. Пластмасовите гайки се освобождават и затягат на ръка!!! Внимаваме за третата опора на планката при ваденето й - трето водещо краче в средата на основата, срещуположно на другите две скрепени с гайки;
2. Освобождаваме в основата стяжния болт на шлицовата връзка, веднага под колянната връзка. Внимаваме като преди или след освобождаване на болта маркираме върху шлицовата стяжка и основата й под нея актуалната позиция. По този начин ще преодолеем изместването със зъб встрани при монтажа и положение на кормилото в ляво или дясно;
3. Освобождаваме волана и го местим нагоре и назад до технологични възможности. След това помагаме на шлицовата връзка леко с ръка като с леки лашкащи движения вадим стяжката от основата;
4. Стяжката е излязла от основата. Обръщам внимание, че след това долната част на пръта може да се сгъне в горната част и посредством чупещата колянна връзка под таблото, да се изнесе напред към нас за по-удобна работа;
5. Пускаме пръта надолу и пред нас се разкриват в пълнота шлиците, които трябва да смажем - тези между двата пръта, образуващи в пълнотата си кормилния такъв. Мажем обилно и от всякъде. Аз намазах и шлиците в основата, където влиза стягата, която коментирах по-горе;
6. Сглобяваме по обратния ред.
Резултат - перфектен!!!
Използван смазочен материал - графитна смазка. Убеден съм, че ефектът ще е същия и при обикновена грес, просто ще трябва упражнението да се прави по-често.
Успех колеги.

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб