Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:08

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2020, 09:31 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
nikivelikov написа:
Веднага след смяната палеше трудно и при освобождаване от скорост оборотите падаха почти до 300. Работеше с колебания.



Напомпа ли филтъра след като смени клапана? Аз при предната смяна го напомпах хубаво и нямах такива драми.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2020, 17:19 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
gyenchev написа:
nikivelikov написа:
Веднага след смяната палеше трудно и при освобождаване от скорост оборотите падаха почти до 300. Работеше с колебания.



Напомпа ли филтъра след като смени клапана? Аз при предната смяна го напомпах хубаво и нямах такива драми.


Не подкачих гориво, но палеше по-трудно и вървеше някак странно дори и след 10км пробег.
Мислех си, че съм попаднал на менте клапан.
След reset на помпата се оправи.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2020, 21:08 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
При мен нямаше такива проблеми след смяната, като не съм напомпвал на филтъра. Просто при първото палене направи няколко оборота докато запали и като тръгнах колата си вървеше перфектно. Следващите паления бяха без да се замисли.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2020, 11:05 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Как се водят тези двете
"Червена графика - нaлагане, bar
Зелена графика - позиция педал на газта"
на форскам?


Прикачени файлове:
20201013_120621.jpg
20201013_120621.jpg [ 50.37 KiB | Прегледано 6872 пъти ]

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2020, 22:06 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Радичев81 написа:
Как се водят тези двете
"Червена графика - нaлагане, bar
Зелена графика - позиция педал на газта"
на форскам?


Налягане - FRP_A
Педал на газта - APP

И двата параметъра ги следя в PCM модула

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2020, 15:59 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
nikivelikov написа:
Радичев81 написа:
Как се водят тези двете
"Червена графика - нaлагане, bar
Зелена графика - позиция педал на газта"
на форскам?


Налягане - FRP_A
Педал на газта - APP

И двата параметъра ги следя в PCM модула


Благодаря, забавих се с проверката тъй като по необясними причини Форскам-а ми на лаптопа и след три преинсталирания не иска да работи. Беше с разширен лиценз и след изтичането му нещо се сбърка.
Сега имам платена на тлф, но още не съм я разучил.
Въпрос :
Има ли ги някъде пояснени тези съкращения за разните функции като тези двете за които попитах?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2020, 19:06 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Когато си избираш кой параметър да се наблюдава, след всяко съкращение си е написан и целия текст, а от стреличката има допълнителни пояснения и различни мерни единици:
Изобржение е от демо режим
Прикачени файлове:
4A4EC548-034E-43EA-B84A-B6321DCD097F.jpeg
4A4EC548-034E-43EA-B84A-B6321DCD097F.jpeg [ 311 KiB | Прегледано 6788 пъти ]

Прикачени файлове:
DC99061F-7663-4359-BE8D-A94F691D64FE.jpeg
DC99061F-7663-4359-BE8D-A94F691D64FE.jpeg [ 169.49 KiB | Прегледано 6788 пъти ]

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Окт 2020, 14:21 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Ако случайно колата ви внезапно изгасне след което палите веднага и това става N пъти. С мръсна газ можете да я докарате до някъде - сервиз или в къщи и се почне почти седмична борба - гориво, филтри, дюзи, затапване и отпушване на какви ли не дупки и малко преди да ви предложат ремонт на двигателя, свалете тъпия китаец, хвърлете го в най близката локва и си сложете стария почистен клапан. Така ще може макар и тресящи се да минавате покрай спирките и да не треперите какво ще хванете в граския транспорт. Може и да е пословичната ми каръщина но ако спестя нервите на някого ще съм доволен.

P.S. Да продължа малко сагата. Някакъв продаваше клапани оригинални за Пежо, Ситроен, с холограмно стикерче за около 50 лева произведени в най-известната за мен държава Тимор Лесте. :lol: Нямат "О" пръстен обаче. Моя беше разкъсан а китайския беше изхвърчал кой знае къде. Колата не запали и ми светна квото се сетиш а на диагностиката имаше поне 12-13 грешки. Преди да ме догони инфаркта се сетих да видя дали съм закачил клемата. Естественно не. След това изчистих всичко ресетнах помпата и нещата дойдоха на ред. Разбира се претрисаше когата си иска. След няколко дни реших да адаптирам дюзите. Знаех че имам показатели извън нормата. Всичко заспа. Дюзите влязоха в норма, колата взе да върви и падна радхода с около 0.4 L. Пак тресе когато си иска ама не ме е оставяла. Спирам до тук да не урочасам нещо :lol: .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Последна промяна shveb на 23 Ное 2020, 20:15, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2020, 12:12 
Offline
любител
2001 Mazda 323

Регистриран на: 11 Мар 2015, 20:55
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Здравейте, вчера и аз смених моя с Китайски от aliexpress от link посочен на един от колегите в по-предните постове. На кутийката нямаше стикер Denso и т.н. Само номер. След смяната напомпах горивния филтър. Колата запали веднага, при подаване на газ на място до 2000-2200 оборота сякаш имаше прекъсвания на подаване на гориво (не мога да обясня точно какво беше), но после като позагря всичко се оправи. Върви нормално за сега и го няма досадното придърпване на моменти.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2021, 15:12 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Окт 2021, 14:59
Мнения: 2
Местоположение: София
Здравейте,
след като имам абсолютно същите проблеми, като описаните в тази тема - гаснене, играене на обороти, трудно палене (особено след като угасне)...изчетох темата, но се сетих, че този клапан (SCV) вече го сменях (преди 3-4 месеца), а проблемите си останаха. Майстора ми каза, че проблема е в дюзите. Може ли да ми кажете дали проверка на дюзите е следващата правилна стъпка, според вас, че доста се замотах вече в тези проблеми?
Колата ми е с Денсо дюзи - Мазда 6, дизел, 2006г, 143кс.

Благодаря ви предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2021, 20:04 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Това пусто тресене... Да може да са дюзи. Аз сменях какви ли не клапани и нищо. Имах една дюза с лоши параметри. Взех втора ръка уж проверена. Показа ми по-добри параметри, но колата пушеше с гаден бял смърдящ на сурова нафта дим. Това при запалване само, после чистеше. Бях намерил и някакъв евтин клапан за Пежо, Рено ... произведен не в Китай а в известата ни на всички държава Тимор Лесте. :cry: Викам ще я махам. Иначе си има хъс и не харчеше. И след две седмици взе да мърка и не може да видиш дима и отзад. Не разбрах дюзата ли "омекна", клапана ли се припасна или на бензиностанцията пуснаха хубава нафта. :lol: Претриса от време на време но кой ли комън рейл не го прави.
Та затова погледни с един FORscan да нямаш стойности над 100 на някоя дюза.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2021, 21:19 
Offline
любител
2009 Mazda 6

Регистриран на: 04 Май 2019, 16:20
Мнения: 44
Местоположение: София
За София да препоръчате къде да се проверят дюзи. На моя кокъл 100% има някоя дето си отива.. Усещал съм я да ми придръпва при 120км/ч, а и като карам на 1ва по лош път с мнооого лека газ почва да подскача :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Окт 2021, 09:06 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Където и да отидеш ще искат да са свалени. Играх тоя филм веднъж. Струва пари за диагностиката, но там има и един номер. Задължително ще има проблем който те ще ти го решат като ти набутат китайски разпръсквачи и ще ти осерат колата за маса пари. Сега направих друго-проверих с Форскана коя и колко са "лоши". Беше една. Купих втора ръка и я дадох да ми я поставят. Сам си вкарах в компютъра фабричните и параметри и стана това което съм описал по-горе.
P.S. Не искам да обидя дюзаджиите но аз просто попаднах на такива. Сигурно има и свестни хора.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2021, 09:02 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Окт 2021, 14:59
Мнения: 2
Местоположение: София
Здравейте,

Чудото стана, колата е перфектна в момента, направо не е за вярване, след 7-8 месеца мъка.
Голямо благодаря на Владо (чичо Владо), за който прочетох във форума.
Оставих колата в сряда и петък каза, че мога да си я взема. Отидох и всичко работеше като часовник. Това което ми каза, че е правил ЕГР клапана (затапване или прочистван), промивка дюзи и разни проводи за гориво. Сега пали от раз, няма придърпване, няма гаснене!

Препоръчвам този човек с две ръце, явно си разбира от работата! Други четирима майстори преди това ме пращаха да ремонтирам дюзи.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2021, 11:59 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
И я гледам, и поддържам, както никоя друга досега ....мазда (от подписа долу), закупена нова от СМ. Карам я 90% извънградско, сипвам нафта само на реномирани бензиностанции, че и добавка слагам от време на време...двг на 145хил...тая година какво ли не беше - ролка на алтернатор, няколко пъти записва грешка P0400, накрая свален и почистен ЕГР.
От известно време наблюдавам, при палене на студен двг изпушва яко бяло, вибрации около 10сек от моторния отсек и после се оправя....като е загряла пак се усеща лека неравномерна работа на мотора.
Днес пускам ForScan-a :

Прикачени файлове:
Fl_lrn_.jpg
Fl_lrn_.jpg [ 136.98 KiB | Прегледано 5172 пъти ]


Явно втора дюза заминава... кво да я правя , дайте съвет!

P.S. Гроздомицина свършва, годината НЕ....

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2021, 12:16 
Offline
любител
2009 Mazda 6

Регистриран на: 04 Май 2019, 16:20
Мнения: 44
Местоположение: София
Владо от Костенец дали се занимава с такива неща? По конкретно дюзи..

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2021, 14:54 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
Май трябваше да отворя нова тема за моите проблеми, но да допълня:
На следващия ден нещата се влошиха. Няма проблем с паленето, не гасне на празен ход( и никога не го е правила), но при палене изпушва и неравномерната работа на двг се задълбочи и като загрее. Пуснах една калибрация на дюзите и след като приключи нямаше подобрение, а стойностите на 2 от дюзите вече бяха над -100 ...
Опитах с известната добавка за почистване на дюзи, директно към помпата и обратната нафта във флакона. 20-30мин на празен ход с форсажи от време на време докато не свърши. После пак една калибрация и нещата се пооправиха, но пак стойностите на 2 от дюзите доближават 100. Спря да изпушва при палене и като загрее двг не се тресе.
Сипах нафта от друга бензионостанция и ще видя как ще са занапред нещата. Даже може и още една добавка да "изпие" по този начин.
Друго искам да попитам запознатите с ForScan:
1.Трябва ли да се прави reset ETB/EGR adaptation след почистване на ЕГР-а?
2.А, след почистване на MAF сензор-а, reset MAF sensor adaptation?
3.Ако се прави калибрация на дюзите, а горивото е кофти какъв ще е ефекта?

И друго, от скрийншота, който съм качил по-горе забелязвам, че последната калибрация е била преди 172км, а миля че беше преди повече от 3000км. Явно се е случило без мое разрешение...

https://youtu.be/wavEmHKApN4

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб