Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:38

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2013, 08:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 26 Юни 2012, 19:45
Мнения: 101
Местоположение: На път
skype: highway_bs
Здравейте колеги

Бих искал да споделя с вас поредния (успешен за сега) експеримент за ремонт на така известния клапан SCV Mazda 6 Дизел.Предварително изчаках пробег от 1000 км да са съм сигурен че има някакъв ефект.
Мой колега имаше този проблем и преди да поръчаме клапана решихме да опитаме.

Симптоми:
Колата гасне ежедневно на празен ход , понякога 6-7 пъти на ден
Нестабилни обороти на празен ход. Вибрации на двигателя свързани с нестабилните обороти.

Решение:

Оказа се че клапанчето има съвсем просто устройство и само механичен проблем може да попречи на правилната му работа.
Клапанчето се сваля и се маха малкия гумен уплътнителен пръстен.Задължително !
Потапя се до половината в съд със силен обезмаслител - в случая Ацетон
С външен токоизточник докато клапана е потопен се пускат кратки импулси на електрическите му изводи.
В началото клапанчето прищтраква глухо но след 10-15 мин раздвижване звука става по отчетлив
На дъното на съдечето с ацетон започват да падат черни твърди частици
След това клапанчето се изважда извън съдчето и се подават импулси 1-2 мин докато се изчисти от ацетона
Поставя се обратно гуменото пръстенче.

Всяко статично миене на клапанчето не би помогнало защото при замърсяване електромангнитната част не може да преодолее съпротивлението на твърдите частици. трябва да се използва силен обезмаслител който да превърне малките лепкави частици в твърди , за да могат да излязат.

След монтирането на клапана горните симптоми изчезнаха. Ще ви информирам допълнително ако експеримента има по дълготраен ефект. Би трябвало :)

Забележка :
При подаване на импулси с напрежение 12 волта (консумацията е около 1 А) може да предизвиква искри и подпалване на ацетона. За това не е лоша идея веригата да се прекъсва с малко ключе.
Добре е да се ползва токоизточник с възможност за ограничаване на изходния ток до 1 А

Успех с експериментите :)

Поздрави

В.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013, 07:08 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
Браво, колега!
Много са гледали поста ти - никой не реагира. Считам, че подобни експерименти и споделянето им с аудиторията следва да бъдат поощрявани!
Аз харесвам опита ти! Преди 2 години, когато сменях моя клапан, също направих опит за прочистването му, но осланяйки се само на химичните свойства на обезмаслителния спрей. Моите комплименти за решението ти с електролизата! =D> =D> =D>
С оглед на забележката ти, как мислиш - би ли била добра идея използването на зарядно за акумулатор с потенциометър? Имам предвид, че щипките на зарядното ще преодолеят възможността за прескачане на искра и запалване на ацетона; потенциометъра - да свалим силата на подавания ток; ключ за импулса - този на самото зарядно.
Пишеш, че консумацията е 1 А - импулса с каква сила на тока си го направил? С по-малка или равна?!
Благодаря предварително за твоите отговори!

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013, 13:15 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Ное 2010, 14:40
Мнения: 52
Браво колега! Спомням си, че клапана на hidalgo след почистване изкара 1 седмица. Дано този експеримент се окаже успешен и никога да не ти се налага да го сменяш.

:lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013, 20:47 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2012, 19:45
Мнения: 101
Местоположение: На път
skype: highway_bs
Здравейте колеги

Изминатите километри станаха вече 1700 като за момента няма никакъв проблем. Нито гаснене нито промяна в оборотите. На 3000 км ще репортвам отново , но ме увериха че колата в момента върви перфектно и гореспоменатите проблеми вече ги няма
Държа да подчертая че това не е регулярно измиване на клапана или престояване в някакъв разтвор .
Това е трипътен клапан (предполагам както при термостата) и загубата на движение на стержъна му оставя клапана я някакво междинно положение което смущава работата на помпата

За съжаление не знам колко е фабричното работното напрежение (ток) на електромагнита. За това използвах външен токоизточник който беше нагласен на 12 волта с ограничаване на тока (зашитата ) на 1А от страх да не подпаля бобинката на клапана. но с 1 А нямаше никакъв проблем, дори не загря

Импулсите които се подават на клапана са кратки, до толкова колкото клапана да има време да отвори или затвори. Приблизително около 0.5 -1 сек. Това не е критично. Въпроса е да не се държи под напрежение дълго време което да нагрее намотката.
Всичко това има за цел да движи клапана докато е потопен в ацетона . и да изхвърли частиците. Нямам идея дали в клапана има части които са разтворими в ацетон за това и не държах клапана дълго време в ацетона. мисля че електромагнита е изолиран от средата с горивото, но за всеки случай.

За използване на акумулатор като токоизточник - възможно е , но трябва да има нещо което ограничава тока. Предполагам може да се използва някаква лама 12 волта - 12в х 1 А = 12 вата , ако не бъркам в сметките, последователно вързана с веригата.
Предолагам че зарядното за акумулатор няма да е подходящо зашото очквам че напрежението на изводите му ще е повече от 14 В и тока ще е ограничен на не по малко от 5 А
трябва да се чува отчетливо щтракане на клапанчето. Потенциометър би могъл да се ползва само за ограничаване на тока , но не и за превключване. все пак трябва да е жичен за да издържи на ток 1 А :)

Ако съм пропуснал нещо или имате други въпроси - насреща съм :)

Поздрави

В.


Последна промяна Elibon на 17 Апр 2013, 20:58, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013, 20:54 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2012, 19:45
Мнения: 101
Местоположение: На път
skype: highway_bs
Като допълнение използвания регулируем токоизточник е подобен на този :
http://youfutools.en.alibaba.com/produc ... UPPLY.html

Успешните ремонти , или успешното решаване на проблем е добре да се споменава тук.
Малко офтопик - Има колеги които идват тук с проблем , решават се или не, но като цяло идват само когато имат проблеми (зор) което не изглежда много коректно. Все пак целта на един форум е да се споделят не само проблеми но и решения. Смятам че до момента имам някакви (надявам се постоянни) решения на 2 типични проблема - информационния дисплей и SCV
Надявам се с времето ще съм в състояние да намеря и други решения. Зависи какъв проблем ще ми се стовари на главата :)

В.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2013, 06:46 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2010, 21:10
Мнения: 297
Местоположение: София
Elibon написа:
...Предолагам че зарядното за акумулатор няма да е подходящо зашото очквам че напрежението на изводите му ще е повече от 14 В и тока ще е ограничен на не по малко от 5 А
....

Извинявай, аз имах предвид, че моето зарядно е с потенциометър, който ми регулира силата на изходящия ток (от 0,5А до 5А, през 0,5А стъпка), като по този начин с него мога да зареждам от акумулатора на скутера ми, до този на колата.
Виж, обаче си прав за изходното напрежение...и аз не съм измервал колко е изходното такова на зарядното, но съдейки по това на зарядката на колата най-вероятно ще се окажеш прав и това не е решение...
Предложението ти с паралелно свързаната лампа е много добро...ще помисля върху него дали няма слаби страни, които бих ни вкарали в приключение :-k

И аз като теб не мисля, че краткият престой на клапана в ацетон не би имал негативно въздействие - все пак той е направен да работи постоянно в среда на дизелово гориво, който също има свойства на разтворител.

Отново, комплименти за решението ти!

_________________
Нека бъдем толерантни и интелигентни на пътя!
Потребителят управлява с наслада Мазда 6 2.0 CRDi 100 kW, 2004.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2013, 08:31 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2012, 19:45
Мнения: 101
Местоположение: На път
skype: highway_bs
В случая е важен тока който протича под товара на бобинката
може и с 20 В да се захрани важното е тока да не надвишава определена стойност
Мисля че ще стане

Ще се радвам някой който повтори ескеримента да сподели какво е станало

поздрави

В.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2013, 12:09 
Offline
фен
2003 Mazda 6

Регистриран на: 16 Май 2012, 14:52
Мнения: 168
Местоположение: Пазарджик
Здравей,

Не би трябвало да имаш проблем и с 14V. Все пак ако бобината се комутира директно от захранването на колата, дали ще е 11V или 14.5V ,не би трябвало да е проблем. Ако искаш да бъдеш сигурен, можеш да сложиш във веригата и една интегрална смехма 7812, тя ще ти смъкне напрежението на 12V, а и не може да пусне повече от 1,5А. Струва стотинки и я има във всеки магазин за електронни компоненти.

Поздрави.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2013, 21:15 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Апр 2013, 18:26
Мнения: 22
Местоположение: София
Здравейте и от мен. Аз имах същият проблем, ремонтираха ми клапана, всичко беше ок повечето време, но на моменти палеше трудно. Вчера обаче ми изгасна два пъти и вторият едвам запали. Днес пална от раз и оборотите мръднаха може би един път.Като цяло, май по-голямата част от времето е ок, но вчера я карах цял ден и по едно време взе да дава дефект. Сякаш колкото повече карам, толкова по-зле става. И като постои се оправя. От какво друго може да е драмата?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2013, 22:47 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2012, 19:45
Мнения: 101
Местоположение: На път
skype: highway_bs
grafa написа:
Здравейте и от мен. Аз имах същият проблем, ремонтираха ми клапана, всичко беше ок повечето време, но на моменти палеше трудно. Вчера обаче ми изгасна два пъти и вторият едвам запали. Днес пална от раз и оборотите мръднаха може би един път.Като цяло, май по-голямата част от времето е ок, но вчера я карах цял ден и по едно време взе да дава дефект. Сякаш колкото повече карам, толкова по-зле става. И като постои се оправя. От какво друго може да е драмата?



Здравей

Симптомите приличат на описания случай , но бих искал да попитам какво значи "ремонтиран" ?
Клапанчето има съвсем просто устройство , но не подлежи на разглобяване.
Единствено може да се ограничи хода му в следствие на замърсяване. ако е бил само измит това едва ли ще помогне

Използвам случая да отбележа че всичко си е все още ОК с почистения клапан. Забравих да уточня километрите но в следващите дни ще направя и това


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Май 2013, 06:08 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Апр 2013, 18:26
Мнения: 22
Местоположение: София
Честно да ти кажа, не знам какво точно значи. Свалян е, правено е нещо, сменяна е помпичката преди горивнит филтър. 70 лева ми взе пича, като за него има добри отзиви. Но какво точно е направил, нямам идея. Тъпото е, че докато беше в сервиза, палеше веднага. Симптомите са много плаващи, ту е добре, ту е зле... Ако въпросният майстор благоволи да си вднигне телефона, ще го попитам как точно го е ремонтирал. Да не се окаже, че само го е заплакнал.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Май 2013, 08:20 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2012, 19:45
Мнения: 101
Местоположение: На път
skype: highway_bs
grafa написа:
Честно да ти кажа, не знам какво точно значи. Свалян е, правено е нещо, сменяна е помпичката преди горивнит филтър. 70 лева ми взе пича, като за него има добри отзиви. Но какво точно е направил, нямам идея. Тъпото е, че докато беше в сервиза, палеше веднага. Симптомите са много плаващи, ту е добре, ту е зле... Ако въпросният майстор благоволи да си вднигне телефона, ще го попитам как точно го е ремонтирал. Да не се окаже, че само го е заплакнал.


Вероятно само го е промил с някакъв разтвор
Но за да има ефект клапанчето трябва да се "разработи" в режима описан по горе за да паднат твърдите частици които пречат на движението му

Всяко статично измиване без подаване напрежение на клапана не би имал почистващ ефект

Аз съм извън страната , а има ли някой колега който има необходимите неща за да помогне на grafa за това ?

Интересно ми е някои да повтори процедурата за да имаме по сигурни данни че метода работи :)

Поздрави

В.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2013, 20:13 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Май 2013, 15:36
Мнения: 4
Местоположение: София
Здравейте!Аз имах сходни проблеми.Въртях се като луд по майстори.Оказа се,че клапанчето ми е сменено.След още ръчкане се оказа(поне за сега) , че има яко тиня в резервоара и се е запушила цедката.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2013, 09:09 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2012, 19:45
Мнения: 101
Местоположение: На път
skype: highway_bs
Използвам момента да апдейтна темата че за момента не знам вече колко хил км ремонтирания клапан не е показал дори един проблем .. всичко е ОК


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2016, 10:49 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Юни 2015, 21:05
Мнения: 14
Местоположение: varna
Здравейте колеги,

Някой може ли да ми каже каква точно е функцията на този клапан?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Авг 2016, 06:46 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
И аз Съм чистил такъв клапан на машина за почистване на бензинови дюзи.Слагам го в ултразвуковата вана с разтвор за почистване и му подавам импулс от комутатора,около 500-600 импулса в минута.Ако клапана е просто мръсен се оправя няма грижи.Ако вследствие на твърдите частици се нарани буталцето то заклинва в цилиндъра в които се движи

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2017, 15:08 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Ное 2008, 19:59
Мнения: 6
Здравейте колеги, и от мен едно мнение относно въпросния ремонт. Днес свалих клапана и го потопих в едно срязано шише от половин литър колкото да покрия частта която влиза в гнп-то в обезмаслител(обикновен за печка и мотори). Подавах му ток от зарядно за акумулатор, видимо се отделяха черни точици. След няколко серии, може би 10ина минс го извадих и още малко го обработих с ток, докато спре да излиза обезмаслител от него. След монтажа колата запали трудно 1те 1-2 пъти (предполагам заради въздух, който е влязъл докато клапана беше махнат), но след това всичко беше перфектно - нито едно загасване на свободен ход, нито на светофар, нито докато просто си стои и си работи. Утре сутрин ще е истинския тест, но изглежда, че има подобрение, защото преди интервенцията карах колата и докато загря напънлно си гаснеше почти всеки път когато я оставя на празен ход.
Няколко дни по-късно колата продалжава да пали и работи без проблеми дори и на -5 едната сутрин:)

_________________
2004 Mazda 6 GY 2.0 DI
1995 Audi Coupe 2.0i ABK


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2017, 12:43 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
По какъв начин закачвате кабелите на пинчетата ? Има ли поляритет ? Как давате импулсите ?

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2018, 09:36 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Фев 2018, 19:02
Мнения: 5
Местоположение: Шумен
Здравейте !
Имах проблеми с гаснене и "играещи" обороти.
Четох тази тема и реших, че е от SCV.
Снощи направих почистване с ацетон и подаване на ток /12v -директно от акумулатора/.
За около 15-20 минути.
Преди това го разглобих и го зашкурих с фина водна шкурка /имаше леки петънца от износване/.
В YouTube има клипчета как става.
След това покарах 20-тина км - всичко е ОК!
Днес имам още 10км - засега стабилни обороти на празен ход и никакво гаснене.
При промяна ще споделя.

_________________
Mazda 6 2007 дизел 143к.с. GY


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2018, 10:13 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Фев 2018, 19:02
Мнения: 5
Местоположение: Шумен
Тока се подава на пресекулки - цък,цък,цък .....
Горе-долу по два пъти в секунда.
Положителния полюс на клапана/плюса/ е откъм фаровете .

_________________
Mazda 6 2007 дизел 143к.с. GY


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2018, 18:29 
Offline
фен
2007 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2013, 14:26
Мнения: 203
Местоположение: София
Сега нека и аз да разкажа моята драма. Всичко започна след зареждане на Шел, с уж по-добрия им V-Power дизел. Оборотите започнаха да играят, когато не се подава газ. Може би и преди са били нестабилни, но не се е забелязвало по стрелката на оборотомера, а само по леките промени и вибрациите в мотора. И така с цял резервоар, кофти нафта, проблема започна да се задълбочава. Оборотите падаха все по-ниско при първо запалване, но при вдигане на температурата, като че ли нещата се нормализираха. Една сутрин при -1 едва запали от 4-5 продължително въртене и прекъсване. Другото, което забелязах е, че когато съм на скорост и се движа на обороти, без да подавам газ, колата върви на тласъци. Няколко дни по-късно изгасна за първи път, след 2-3 дни започна да гасне по 2-3 пъти на ден, при отнемане на газта и чакане по светофари. При почти всяко запалване, без значение студена или топла, оборотите в ниските играеха. Нафтата свърши и заредих на Ромпетрол. Веднага след като се прибрах, угасих и запалих отново, оборотите бяха доста по-стабилни. Пак гаснеше, но мотора се държеше доста по-добре. Въпреки това при ускоряване на 2-3к оборота, от време на време губи мощност. Грешката, която беше записана е P0089. След изчистване на грешката, оборотите на топъл мотор заковаха стабилни ~750 и докато беше топла ги държи стабилни на всяко палене. Налягането от помпата обаче се мени от ~38000 +/- 2500, което не е ОК. Утре на студено ще видя как е и ще пиша отново и при първа възможност ще направя описаното почистване, за да видим, дали ще има подобрение. Колата е Mazda 6, 143 к.с, 2006 и SCV клапана ми е от късите - този на прикачената снимка.
Каква е цената на нов? Заслужава ли си да правя опит да го почиствам или направо да го подменям?


Прикачени файлове:
20181227.png
20181227.png [ 1.05 MiB | Прегледано 20126 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2018, 10:58 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
bodlio написа:
Сега нека и аз да разкажа моята драма. Всичко започна след зареждане на Шел, с уж по-добрия им V-Power дизел. Оборотите започнаха да играят, когато не се подава газ. Може би и преди са били нестабилни, но не се е забелязвало по стрелката на оборотомера, а само по леките промени и вибрациите в мотора. И така с цял резервоар, кофти нафта, проблема започна да се задълбочава. Оборотите падаха все по-ниско при първо запалване, но при вдигане на температурата, като че ли нещата се нормализираха. Една сутрин при -1 едва запали от 4-5 продължително въртене и прекъсване. Другото, което забелязах е, че когато съм на скорост и се движа на обороти, без да подавам газ, колата върви на тласъци. Няколко дни по-късно изгасна за първи път, след 2-3 дни започна да гасне по 2-3 пъти на ден, при отнемане на газта и чакане по светофари. При почти всяко запалване, без значение студена или топла, оборотите в ниските играеха. Нафтата свърши и заредих на Ромпетрол. Веднага след като се прибрах, угасих и запалих отново, оборотите бяха доста по-стабилни. Пак гаснеше, но мотора се държеше доста по-добре. Въпреки това при ускоряване на 2-3к оборота, от време на време губи мощност. Грешката, която беше записана е P0089. След изчистване на грешката, оборотите на топъл мотор заковаха стабилни ~750 и докато беше топла ги държи стабилни на всяко палене. Налягането от помпата обаче се мени от ~38000 +/- 2500, което не е ОК. Утре на студено ще видя как е и ще пиша отново и при първа възможност ще направя описаното почистване, за да видим, дали ще има подобрение. Колата е Mazda 6, 143 к.с, 2006 и SCV клапана ми е от късите - този на прикачената снимка.
Каква е цената на нов? Заслужава ли си да правя опит да го почиствам или направо да го подменям?

Здравей,
нов клапан е около 200лв. ,така че пробвай първо тази процедура по полиране и почистване.Не е сложно и нищо не губиш :) : https://www.youtube.com/watch?v=nNmwuyAiG1o
https://www.youtube.com/watch?v=JcV5y4bzwzA
https://www.youtube.com/watch?v=N7dO8m_rjk0

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2018, 11:36 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
bodlio написа:
Сега нека и аз да разкажа моята драма. Всичко започна след зареждане на Шел, с уж по-добрия им V-Power дизел. Оборотите започнаха да играят, когато не се подава газ. Може би и преди са били нестабилни, но не се е забелязвало по стрелката на оборотомера, а само по леките промени и вибрациите в мотора .......

Колега и аз откакто съм взел колата съм със същите симптоми. Близо година. Минах през всичките теми включително и тази. Имах съмнение че е след сипване на лошо гориво и въпреки това не смених бензиностанцията. Накрая се започна ремонт на дюзи, ЕГР клапан, инспектиране на турбината, смяна на софтуера и нещата като че ли понамаляха но пак претрисаше и придърпваше. Случайно смених бензиностанцията и с всяко зареждане симптомите намаляваха до почти изчезването им. Всички тия неща описани по-горе ми скъсаха нервите и джоба. За това те съветвам да почнеш от най-евтиния вариант. Реши проблема с горивото първо. Щом нещата са се променили след смяната на бензиностанцията шанса това да е причината е доста голям.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2019, 09:40 
Offline
фен
2007 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2013, 14:26
Мнения: 203
Местоположение: София
Свалихме клапана и го разглобихме. Цилиндър, пружинка и бутало. Това със раздвижването би имало смисъл, само ако в клапана са попаднали боклуци. Ситуацията е следната, от едната страна па буталцето, също както е на първото клипче, което колегата е постнал с митсубишито, е грапаво и без блясък. Това обяснява защо от време на време колата работи както трябва, а понякога не, тъй като вътре буталцето е възможно да се завърти в някакъв момент... И точно както е на клипчето, с водна шкурка 2000 направихме полиране на буталцето. Проблема е, че самия цилиндър, в който влиза буталцето, също е грапав на едно място, а няма как да го загладим вътре.
След сглобяване, оборотите на празен ход са стабилни, стреката не се мести, но се долавят леки промени във вибрациите на мотора. Като че ли държи една идея по-високи обороти, което вероятно се дължи на леко шлайфаното буталце и получената в следствие на това, хлабина. Мотора на високи обороти вече не придърпва и също работи стабилно. Не мога да кажа, че операцията е успешна, тъй като тази сутрин на -4, не можах да запаля. Наложи се да въртя 7-8 пъти и едва когато задържах за по-дълго, успях. Ако температурата е -10-15 има голяма вероятност да не мога да запаля въобще, което не ме устройва. Извода е, че това е временно решение, и нов клапан трябва да бъде поръчан, в случай, че по цилиндърчето има щети. Ще тествам още няколко сутрешни запалвания и ще пиша, какъв е резултата.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2019, 23:43 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Ное 2017, 22:54
Мнения: 17
Местоположение: Пловдив
Здравейте, колеги.
Едно питане имам по темата. Някой пробвал ли е да си купи SCV клапан от китайците. Цените са доста по-достъпни, а до колкото виждам повечето отзиви са положителни.
Пример: https://a.aliexpress.com/k0Cy14Fe

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2019, 19:57 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте.
Аз почистих моя и работата се подобри, но на моменти оборотите пак започват да играят и поръчах от АлиЕкспрес ето този: https://www.aliexpress.com/item/32835500015.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dOjFJTN.
Още не е пристигнал, но като дойде и го сменя ще пиша как е.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2020, 09:48 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
DAJelev написа:
Здравейте.
Аз почистих моя и работата се подобри, но на моменти оборотите пак започват да играят и поръчах от АлиЕкспрес ето този: https://www.aliexpress.com/item/32835500015.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dOjFJTN.
Още не е пристигнал, но като дойде и го сменя ще пиша как е.


25000 км преди да почнат да се появяват пак симптомите :) Аз съм с такъв. Мисля да си оправя и стария и да си ги връткам :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2020, 21:22 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
DAJelev написа:
Здравейте.
Аз почистих моя и работата се подобри, но на моменти оборотите пак започват да играят и поръчах от АлиЕкспрес ето този: https://www.aliexpress.com/item/32835500015.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dOjFJTN.
Още не е пристигнал, но като дойде и го сменя ще пиша как е.

Като пристигне на него ще пише DENSO Made in Japan :lol: . На моя така пише. Казвам го защото у нас се продават същите за по 150-200 лева та да не се подлъгвате. Още не съм го сложил но ще пиша и аз за резултатата.


Прикачени файлове:
IMG_1183.jpg
IMG_1183.jpg [ 249.43 KiB | Прегледано 17864 пъти ]

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2020, 22:25 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
И моя пристигна тази седмица. Абсолютно същата е кутийката. Днес го смених и на първо четене оборотите са стабилни. Като покарам колата малко повече ще пиша как е и при пълзенето в задръстване, че там много ме дразнеше като лашка колата. Дано да се оправи и това.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2020, 18:58 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
От вчера и аз съм с "японски" клапан от Китай ;)
За 100км наблюдението ми е, че се държи добре.
Веднага след смяната палеше трудно и при освобождаване от скорост оборотите падаха почти до 300. Работеше с колебания.
След reset на помпата, съм повече от изненадан - стабилна работа и плавно ускорение. Явно РСМ-а се адаптира по клапана на помпата, а китайския си иска ново "адаптиране"
Добре се виждат колебанията на налягането при стария клапан.
Червена графика - нaлагане, bar
Зелена графика - позиция педал на газта - %
Прикачени файлове:
Screenshot_2020-01-27-17-14-35.png
Screenshot_2020-01-27-17-14-35.png [ 227.21 KiB | Прегледано 17657 пъти ]

Прикачени файлове:
old.jpg
old.jpg [ 419.13 KiB | Прегледано 17657 пъти ]

Прикачени файлове:
new.jpg
new.jpg [ 423.75 KiB | Прегледано 17657 пъти ]

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Barloc и 37 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб