Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:03

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Мигане на ДПФ-а
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 09:53 
Offline
фен

Регистриран на: 17 Ное 2011, 11:23
Мнения: 213
Местоположение: София
Здравейте колеги,

От два дена ми мига лампата на ДПФ-а.Мощността си е ОК, същото мисля и за разхода.Вчера с колега от форума(голям пич е, но не може да се прави реклама :D ) я закачихме на компютър - грешки няма.Вкарахме я ръчно в режим на почистване, продължава да си мига.Маслото е сменяно преди 3 300 км. и даже си го показа на компа.Четах по форума за колега който при смяна на маслото не нулирал, мигала му лампата вече 80К км.той така си карал, но мен малко ме дразни :evil:

Минава ми през главата за скапана нафта или водичка в нея, но защо чак сега като от 300 км. карам с тази нафта и добавчица на Кастрол ТДИ май беше


Някой има ли идея какво може да е???? :(

Благодаря предварително на всички


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 11:17 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Нивото на щеката променяло ли се е ?

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 11:24 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 17 Ное 2011, 11:23
Мнения: 213
Местоположение: София
Малко над F е, с Митака го гледахме снощи - добре е, за 3,3К км. се е дигнало с 2мм.
Знам за Пежата и за някои други коли пак същите години с ФАП филтри и т.н., че като сложат скапана нафта или има водичка почва да мига.
Не изписва грешка, да знаеш какво и има и за това налучквам #-o

Ще се радвам на всякакви предположения :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 14:40 
Offline
любител
2007 Mazda 6

Регистриран на: 11 Юли 2013, 07:44
Мнения: 39
Местоположение: Ботевград
То каква грешка да ти изпише повече - нали ти мига датчика... колко диференциално налягане показа диагностиката ?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 14:58 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 17 Ное 2011, 11:23
Мнения: 213
Местоположение: София
Здрасти колега,

В интерес на истината нямам представа за диференциално налягане, не знам какво точно гледаше Митака(техниката той си я разбира :D ).

А относно датчика, не си напълно прав, това, че мига ДПФ-а може да е от всичко, преди повече от две години като я купих мигаше ДПФ-а чек-а и количката,даваше си ясна грешка ЛАМДА СОНДА, та затова сега не знам на къде да се насоча :(

Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 21:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Да споделя и аз моя опит. Преди време и аз се сблъсках с мигаща лампа на ДПФ.
Първото, което си помислих бе, че е дошъл и моя ред да премахвам филтъра.
Тъй като в момента ELM-а не ми беше под ръка, нямаше как да прочета грешките.
Пуснах си една ръчна регенерация, но лампата продължи да си мига.
Така си карах два дни, нямаше никаква промяна във вървенето на колата.
След като се закачих към компа на колата беше се записала грешката /не си спомням номера/ за достигната граничната стойност на брояча на километри от смяна на маслото. При мен е 21000км. Нулирах брояча и лампата на ДПФ-а веднага спря да мига :)
Та мисълта ми, е че дори мигането е заради ненулиран брояч на маслото, пак се записва греша.
Миналата седмица посетих представителите на Мазда в Бургас заради печката. Та помолих да направят диагностика на ДПФ-а.
От диагностиката излезе някакъв коефициент 1,23, което било много добре, но не ми обясниха какво точно представлява тоя коефициент, какви са границите...
Никой колега има ли представа?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2013, 21:34 
Offline
любител
2007 Mazda 6

Регистриран на: 11 Юли 2013, 07:44
Мнения: 39
Местоположение: Ботевград
Ами според мен трябва да започнеш по метода на изключването, иначе си прав, че може от няколко фактора да е...ЕГР, ламба сонда, запушен филтър, голям брой неуспешни регенерации...абе ходене по мъките си е. Що не отидеш до Пепи да го диагностицира набързо. Относно коефициента, ако е над 3 е зле, под 3 има още живот във филтъра.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013, 08:17 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 17 Ное 2011, 11:23
Мнения: 213
Местоположение: София
Благодаря колеги,

При Пепи бях снощи, той не можа да се свърже с компа, смята, че буксата не ми е ОК.
Ще пробваме някои варианти днес, ако се свържем с компа и може да го занулим интервала, да видим дали ще се излъже, че е с ново масалце :D

Поздрави,


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2013, 08:05 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2009, 19:55
Мнения: 343
Ако имаш пари за трошене, пробвай да отидеш в Мазда да видиш какво ще ти кажат.

_________________
Сиво, Сиво.. та краСИВО
Toyota Auris 2006 - 2.2 DCAT - малък трудно управляем ракетен снаряд.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2013, 11:06 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Колега, защо не опиташ с тия трикове:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
По този начин не се налага да ползваш OBD буксата.
Преди да си купя ELM-а, така си нулирах брояча.
При мен триковете работят.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013, 09:04 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
След нулиране на интервала се оправи всичко.
С триковете пробвахме, но при него освен регенерацията, другите не можахме да ги сработим!

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2013, 08:43 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 17 Ное 2011, 11:23
Мнения: 213
Местоположение: София
Благодаря на всички колеги за отговорите.

Да с Вили пробвахме няколко варианта, но не би :D Буксата явно ми е ОК (само при Пепи даваше проблем),на друго място ме разчетоха, занулихаинтервала и всичко беше ОК.
Нещо явно сме ропуснали да занулим при смяната на маслото и от там мигаше ДПФ, все пак съм минал 17К км. според компа на колата :D

Поздрави :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2013, 02:00 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2013, 02:52
Мнения: 68
Местоположение: Ruse
Колеги,ако имате големи проблеми с ДПФ-ите се обаждайте,имам голям опит вече с тях,и съм единствения които е махнал ДПФ на Mazda CX7 2.2d както и новата мазда 6 пак с него мотор :)

_________________
VRPerformance - Чип тунинг,Софтуерно премахване на ДПФ на МАЗДА,ДИНОСТЕНД


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2014, 19:02 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
за много години колеги!

и на мен днес на връщане по магистралата ми мигна ДПФ лампата и след минати към 100км още продължава да си мига. Не съм усетил промяна в мощността на колата, набираше си добре и над 2000rpm и според мен не е изпадала в авариен режим. Не съм 100% сигурен, но при смяната на маслото нз дали е ресетнат/нулиран брояча и лампата на ДПФ-а. Попринцип нивото на маслото ми е към 1,5-2см над MAX-a при изминати около 5000км след смяната му. Може ли да ме насочите към някой добър диагностик от София който да се свърже с компа на колата и да се види за какво става на въпрос - може и на ЛС.

предварително благодаря.

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2014, 19:23 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
isaak.angel написа:
...1,5-2см над MAX-a при изминати около 5000км след смяната му...

Това за мен си е сериозно количество нафта в маслото /това при положение, че в началото е било до MAX/.
При мен за 12000км не се покачва с повече от 5-6мм.
След диагностициране на проблема, аз бих сменил маслото.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2014, 20:24 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
nikivelikov написа:
isaak.angel написа:
...1,5-2см над MAX-a при изминати около 5000км след смяната му...

Това за мен си е сериозно количество нафта в маслото /това при положение, че в началото е било до MAX/.
При мен за 12000км не се покачва с повече от 5-6мм.
След диагностициране на проблема, аз бих сменил маслото.


Следя от доста време нивото на маслото (да кажем почти от смяната му) и ми направи впечатление че е над МАX-а още при смяната му, бяха налети към 4,5L при нужни ~4, въпреки това си прав че 1,5-2см за 6000км (днес си погледнах точно кога е била смяната) не е много добре дори и да е било 0,5см-1см над макса още при наливането на маслото, затова скоро обмислям да го сменя. Днес ми занулираха интервала за смяна на масото и ДПФ-а спря да мига, тъй като не беше направено при смяната му преди половин година и измериха диференциално налягане, което беше в границите на нормалното. Все пак и те ми дадоха съвет да сменя скоро маслото, но ако ДПФ-а пак почнал да мига направо да преминавам към изтърбушването му и инсталирането на емулатор за ~1200лв :? Не е ли малко скъпо премахването му, някой правил ли го е успешно, възникват ли промени след махането, какви пари е струвало това удоволствие и в кой сервиз сте го правили?

поздрави.

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2014, 20:31 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Цените са по-ниски, има във форума писано и за успешно премахване на DPF-ите ;-)

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2014, 09:31 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 17 Ное 2011, 11:23
Мнения: 213
Местоположение: София
Да колеги, цените вече спаднаха до към 700-800 лв., а ако си намерите и да Ви изкупят стария за 300-350 лв. идва направо за без пари :D

Исках да кажа и на колегите с вдигнатото ниво на маслото, че това е нормално.Японеца го е измислил и Ви е сложил жълта лепенка на двигателя - СМЕНЯ СЕ КАТО СТИГНЕ Х.За 6000 км. се дигнало с 1,5-2 см., до Х са 5-6 см., тамън до 15К км. ще стигнеш до там :D. Колега от форума - Дамян в няколко теми е писал, че кара основно градско и го сменя на 9-10, защото стига хикса, аз карам повечко извънградско и го сменям на 13-14, като доближи Х, мога и до 15 да го докарам, но така се е случвало.Не се плашете от вдигане на нивото на маслото, така са го измислили дръпнатите :lovemazda: (все пак не говорим за 2000 км. да стигне Х де, това е проблем)

Поздрави,


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2014, 11:03 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Колеги, карате ме да се замисля. Карам моята кола 30:70 градско:извънградско. Сменям маслото на 11-12000км щото така съм си решил. За този пробег маслото да се е покачило с максимум 5мм. А като чета при вас е доста повече. Това може ли да означава, че мотора ми си "хапва" масълце и поради това не вдига павечко маслото? Силно се надявам колата да не е често в регенерация и затова да не качва маслото, но не е така-средно на 250км забелязвам регенерация. При вас как е? Имате ли наблюдения?
п.п. Мисля, че съм открил брояч на регенерациите в паметта на компа, но не съм 100% убеден. Някой знае ли за такъв брояч?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2014, 11:16 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 17 Ное 2011, 11:23
Мнения: 213
Местоположение: София
Колега, сериозно, как ги усещаш регенерациите, че и аз съм се чудел кога регенерира, забелязвал съм някои странни неща, но не съм сигурен, как се хваща кога регенерира.
А, дали си хапва масълце, не съм спец технически, но в една тема разисквахме за нашите мазди, че трудно ще я хванеш, дари да си хапва с това покачване.Някой майстор(не помня кой) ми беше казал, че било хубаво на някакъв пробег да се сменят дифтунгите, защото при нас трудно се хващало дали си хапва, а било голям проблем - не гарантирам за достоверност, може просто да е искал да вземе повече паричко :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2014, 11:47 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
nikivelikov и аз горе долу карам като теб колицата 30:70 градско:извънградско, но да си призная не съм усетил и един път регенерацията на ДПФ-а, нито по някакъв по странен звук, нито по по-голяма консумация на гориво. Тъй де нз за 6-цата, но моята 5-ца не е от най-икономичните, дори извънградско под 7,5Л на 100км трудно пада, е да и аз под 130км/ч рядко карам по магистралата. Ако мислиш че похапва масло гледал ли си от ауспуха какъв дим излиза?

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2014, 11:51 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 18 Сеп 2011, 07:20
Мнения: 506
Местоположение: София
skype: d0pest
Не съм 100% сигурен, но мисля, че при мен регенерацията се усеща на празен ход - оборотите се вдигат на около 900 за минута-две. В движение не се усеща. Мисля си, че това е регенерацията, поради факта, че се случва винаги, когато колата е карана по-дълго в режим тръгни-спри (задръствания), основно през зимата. През лятото не се случва често а и тогава карам и повече извънградско.

_________________
Mazda 6 Touring (GY), 2.0 MZR-CD (RF7J), 143PS - EX
BMW E61 LCI 525d, 3.0d (306D3), 197PS


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2014, 12:51 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
И аз не забелязвам никакви външни признаци като шум, обороти и други подобни.
Регенерациите ги хващам по два признака:
1. Температура на ДПФ-а. Покачва се над 500градуса целзий и достига до 650. При нормална експлоатация трудно стига 400градуса. Това следя с един bluetooth ELM и GSM-a. Между другото в ДПФ-а има три датчика за температура - на входа, в средата и на изхода.
2. Разхода на гориво - по борд компютър се покачва с 2,5л/100км при скорост около 100км/ч. Тоест ако си карам спокойно със 100-110км/ч по равен участък борд компютъра ми изписва разход 5,5-6л/100км и като влезе в регенерация става 7,5-8,5л/100км това няма как да не се забележи. Как да ви кажа, някак съм свикнал с показанията на разхода на борд компа. Даже и да е натоварен двигателя при изкачване пак се забелязват допълнителните 2,5 л/100км. Примерно от 8,5-9 става 11-12л/100км. Друг признак с разхода е когато карам, без значение от натоварването и "върна нацяло газта", тоест съм на моторна спирачка - показанието на компа за разхода е различен от 0 л/100км, остава на 2,2-2,5л/100 в зависимост от скоростта /оборотите на двигателя/ за определено време /понякога 10сек, понякога 30сек/ преди да се нулира.
Колега isaak.angel, не знам как е при Мазда5, но при мен средния ми разход е 6,5л/100км мерено по колонка не по борд, че понякога съм го хващал да лъже с по литър :)
Минималния съм го докарвал до 5,7л/100км, но тогава си беше голямо изпитание за мен да не надвишавам 120км/ч :)
Максималния - 7,8л/100км миналия декември Айтос-София-Айтос със средна скорост по борд 143км/ч.
Тези стойности се отнасят за пробег 800-900км - цял резервоар. Винаги пълня до горе. Това означава, че примерно половината разстояние разхода може и да е 7,5, но се компенсира с по-нисък до момента на следващото зареждане.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2014, 18:43 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
направих си и аз труда да пресметна колко е изразходила колата последните 800км, и аз винаги пълня догоре като теб, та излиза 59л дизел => ~7.3Л на 100, при показани 7.8Л според борд компютъра, при каране на 80% по магистрала с 130-135км/ч и от време на време изпреварвания с 140-145км/ч, така че се потвърждава мнението ми че Мазда 5 не е от най-икономичните дизели, може би е малко по-голяма от 6-ците, все пак е ван... е вярно в едната посока бяхме 5 човека с багаж на връщане към Сф 4-има.
BTW на мен ми мигна ДПФ-а като изпреварвах с 140км/ч някъде, нз дали има връзка въобще но седмица преди това бях сложил добавка Liqui Moly за почистване на дюзи за Common rail системи...

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2014, 11:19 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
isaak.angel написа:
BTW на мен ми мигна ДПФ-а като изпреварвах с 140км/ч някъде, нз дали има връзка въобще но седмица преди това бях сложил добавка Liqui Moly за почистване на дюзи за Common rail системи...

Няма значение. При мен мигна в града. Достигне ли се граничната стойност на брояча, която при мен е 21000км, си почва да мига.
Когато мига без да свети друга лампа не е страшно, но ако свети постоянно е друга работа.
Тук описах режимите на ДПФ-а
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=36291

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2014, 21:35 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юни 2011, 10:05
Мнения: 34
isaak.angel написа:
направих си и аз труда да пресметна колко е изразходила колата последните 800км, и аз винаги пълня догоре като теб, та излиза 59л дизел => ~7.3Л на 100, при показани 7.8Л според борд компютъра, при каране на 80% по магистрала с 130-135км/ч и от време на време изпреварвания с 140-145км/ч, така че се потвърждава мнението ми че Мазда 5 не е от най-икономичните дизели, може би е малко по-голяма от 6-ците, все пак е ван... е вярно в едната посока бяхме 5 човека с багаж на връщане към Сф 4-има.
BTW на мен ми мигна ДПФ-а като изпреварвах с 140км/ч някъде, нз дали има връзка въобще но седмица преди това бях сложил добавка Liqui Moly за почистване на дюзи за Common rail системи...


И така..освен емулаторното премахване на DPF-а, вече предлагаме и софтуерно...далеч по-бюджетно !


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2014, 22:37 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
наред със софтуерното, физическото изтърбушване на ДПФ-а (без замяната му с резонаторно гърне) заради датчиците и т.н правите ли? Приспадате ли от цената за изкупуването му?

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Последна промяна vili на 15 Яну 2014, 23:35, променена общо 1 път
При последователен пост, не се отговаря с Цитат!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014, 23:13 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юни 2011, 10:05
Мнения: 34
И изтърбушваме , и приспадаме цената на катализатора !


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб