Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 00:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2021, 07:23 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Авг 2021, 07:08
Мнения: 1
Местоположение: Перник
Здравейте,

От около половин година съм собственик на Mazda CX-5 2.0, 150 ph, Skyactive на 90000 км проверени в Mazda.
Малко след покупката колата започна да губи обороти по магистралата като на всеки 150 км не можеше да развие повече от 2500 оборота и 130 км/ч.
Мина през няколко сервиза, където казваха, че не намират проблем с автомобила, докато не светна DPF. Почистиха го, но загубата на обороти продължи и след 500 км лампата пак светна. В сервиза на мазда я отвориха и се оказаха запушени клапани и колянен. След като изчистиха клапаните и подновиха колянен вал разгледаха турбините и работата на инжекторите като не намериха проблеми, пуснаха регенерация и колата спря да губи обороти, но лампата на dpf пак светна(вътрешна повреда на DPF). Отидох в сервиз, където премахнаха дпф и сега при запалване изкарва бял пушек като го прави пори при запалване на загрял автомобил. Не пуши по светофарите, както и в движение. Не харчи масло и маслото не мирише на гориво. Та питането ми е това нормално ли е или има причина за притеснение?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2021, 17:00 
Offline
любител
2008 Mazda 6

Регистриран на: 27 Окт 2008, 17:57
Мнения: 7
Местоположение: София
nikivelikov написа:
Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч и се записва грешка P242F. Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.


В момента колата ми се намира в този режим с мигаща DPF и светещ "check engine". Усеща се, че и мощността е намяляла. Стартирам програма за регенерация и след достигане на 1800 оборота програмата веднага спира и оборотите се връщат плавно на 800. Ако имате някакви идеи, моля помагайте? Утре ми предстои пътуване около 600км и ми е малко притеснено.
Колата е Мазда 6, 2008 GH 2.0 MZR-CD 140кс дизел (RF7J)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2021, 12:02 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Май 2020, 10:52
Мнения: 1
Местоположение: Ukraine
NOAH написа:
nikivelikov написа:
Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч и се записва грешка P242F. Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.


В момента колата ми се намира в този режим с мигаща DPF и светещ "check engine". Усеща се, че и мощността е намяляла. Стартирам програма за регенерация и след достигане на 1800 оборота програмата веднага спира и оборотите се връщат плавно на 800. Ако имате някакви идеи, моля помагайте? Утре ми предстои пътуване около 600км и ми е малко притеснено.
Колата е Мазда 6, 2008 GH 2.0 MZR-CD 140кс дизел (RF7J)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2021, 23:07 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
an4o1 написа:
NOAH написа:
nikivelikov написа:
Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч и се записва грешка P242F. Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.


В момента колата ми се намира в този режим с мигаща DPF и светещ "check engine". Усеща се, че и мощността е намяляла. Стартирам програма за регенерация и след достигане на 1800 оборота програмата веднага спира и оборотите се връщат плавно на 800. Ако имате някакви идеи, моля помагайте? Утре ми предстои пътуване около 600км и ми е малко притеснено.
Колата е Мазда 6, 2008 GH 2.0 MZR-CD 140кс дизел (RF7J)

Имах такъв проблем когато филтъра беше прекалено задръстен. Само предполагам, но може компютъра да помни, че положението е безнадежно и да не разрешава ръчна регенерация.
Опитай с reset на ДПФ-а. Така казваш на компютъра, че си сложил нов филтър. Би трябвало регенерацията да тръгне. При мен се получи.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2022, 23:23 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Окт 2020, 23:49
Мнения: 4
Местоположение: България
Късно пиша , но май доста хора с великия skyactiv 2.2d ( не лош двигатл иначе) ще си блъскат главите.

Геренерациа на 100-150 км *не е нормално* , дори за 160000км , колкото е моята.

Понеже и с мен се случа така , изхарчих малко нафта и време. Какво се оказа :

ДПФ регенерацията още взето следи 3 неща - диференциално налагане на ДПФ-а , т.е колко е запушен и генерирани сажди от двигателя. третото не го знам. Пид-овете са PM_ACC (колко е запишен дпф-а) , PM_GEN ( колко сажди е генерирал двигателя) , PM_ACC_DSD - това още не го знам.
Тези три пид-а трябва да са приблизително еднакви и който и от тях да прехвърли границата ( около 6) , започва регенерация.

Оказа се че PCM смята невярно количеството генерирани сажди от двигателя , т.е. по някаква причина приема че работи с малко въздух (или много нафта) - PM_GEN беше 2 пъти по-голямо от PM_ACC , когато почва регенерация. т.е. регенерира незапълнен ДПФ . Сега честите регенерации няма да казвам до какво водят при тоя двигател :(

За този извод спогодна и грешката P0101 от време на време , pcm-a пак мисли че дебитомера не мери правилно входящия въздух.

Ревейки по pcm-a видях че до 60 000 км официалния сервиз е правил калибрация на дюзите през 10000 или 20000 м като последната е била на 60 000 , а аз след това със сигурност (около 100000 ходих пак - но калибрация не е имало.

Та.... пуснах калибрация на инжекторите и регенерацията и пид-овете по горе заспаха, пак почна да регенерира на 250-300 км.

тоя двигател 2.2д или има проблемни дюзи или искат периодична калибрация - т.е пак проблемни дюзи.
В противен случай почват да пръскат все повече и повече нафта , ошашквайки все повече и повече алгоритъма за регенерация,
докато не завърши с регенерация на 50 км и съсипан двигател.

Аз дори подозирам че заради всичко това хвърля и гарнитура на главата , щото температурния режим при газ по баир и регенерация е страшен направо.



Jelio Cherkezov написа:
Здравейте на всички,
Пускам на ново питането, понеже мисля, че темата "DPF режими" е правилното място.
Нов съм във форума и от скоро карам Мазда 6 4х4 2015 2,2d 175к.с. на 120к.
За 2 месеца съм изминал около 4500км и впечатленията са ми, че прави доста често автоматични регенерации на DPF. Разбирам го по следния начин, в потвърждение на много от коментари на колеги от форума: Вдига доста моментния разход, следователно и средния, i-stop и i-Eloop не са в готовност и т.н.
Последният път когато пътувах Бургас-София си направих труда да преброя пътите, в които се включи, а именно: на отиване 6 регенерации (демек през 60км), а на връщане 3 регенерации, демек през 100 и нещо км.
И всеки път продължават за около 15км изминато разстояние.
Маслото ми е на 10000км и в момента нивото му е между последната точка и Х-а, което би следвало да е нормално разреждане.
Нормален ли е такъв интервал на регенерация?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2022, 14:20 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Яну 2021, 00:53
Мнения: 8
Местоположение: София
Здравейте,

Някой може ли да посъветва дали трябва да изчакаме да премине целия процес на "DPF soot reduction", преди да загасим колата? Ако следвам логиката, че не изкарва съобшение, бих казал-не, но нищо не разбирам от дизели.

Потвържадам, както вече написаха, че няма никакъв индикатор. Единствено може да се разбере, защото в покой става по-шумна и изписва съобщение в менюто за готовността на системите, i stop, a/c.."i stop is inactive due..."

Колата е на 13-14К км(за година), MAZDA 3 1.8d и забелязвам че го прави на около 3-4 месеца веднъж. Кара се 90% извънградско. Винаги се е включвало в градски условия. От ауспуха излиза бял дим, днес като я загасих, продължаваше да дими(сиг студеното време си оказва влияние).


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 10:01 
Offline
любител
2014 Mazda 6

Регистриран на: 13 Ное 2021, 10:17
Мнения: 8
Местоположение: Шумен
На мен моя майстор ми каза направо да я продавам ако не искам да правя двигател скоро въпреки че е сменян гаранционно преди 40 000 км… в момента ми светва за втори път лампата за дпф че има много сажди предния път я изкарах на магистралата покарах със 130-140 и се оправи но сега пак светна а миналата седмица карах 250 км извънградско, разхода никак не е малък защото честичко ми прави регенерации за тези 250 км два пъти ми прави регенерация а като я карам градско имам чувството че по често прави регенерация обслужих я като я купих преди 3000 км масло сменях филтри абе каквото имаше нужда и сега маслото е между high и Х и все едно пак трябва да го сменям колата много ми харесва не ми се иска да я продавам 2000 лв съм дал откакто я купих джанти гуми сервиз… помогнете моля дайте някакъв съвет


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2022, 21:55 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Окт 2020, 07:32
Мнения: 14
Местоположение: Sofia
Mazda6Shumen написа:
На мен моя майстор ми каза направо да я продавам ако не искам да правя двигател скоро въпреки че е сменян гаранционно преди 40 000 км… в момента ми светва за втори път лампата за дпф че има много сажди предния път я изкарах на магистралата покарах със 130-140 и се оправи но сега пак светна а миналата седмица карах 250 км извънградско, разхода никак не е малък защото честичко ми прави регенерации за тези 250 км два пъти ми прави регенерация а като я карам градско имам чувството че по често прави регенерация обслужих я като я купих преди 3000 км масло сменях филтри абе каквото имаше нужда и сега маслото е между high и Х и все едно пак трябва да го сменям колата много ми харесва не ми се иска да я продавам 2000 лв съм дал откакто я купих джанти гуми сервиз… помогнете моля дайте някакъв съвет


Решението е честа смяна на масло, за да не му позволяващ да се разрежда прекалено.

Аз лично съм решил да го сменям на всеки 5к км или около 6 месеца.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2022, 18:34 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
То двигателят е нов но ДПФ-а е стар. На 90% извънградско бе трябвало да се прочиства и да не регенерира толкова често. Както писа колегата по горе сменяй на 7-8000 маслото.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2022, 08:46 
Offline
любител
2014 Mazda 6

Регистриран на: 13 Ное 2021, 10:17
Мнения: 8
Местоположение: Шумен
Сега скоро смених маслото в Мазда я закарах и човека от Мазда ми каза че щом е в Х маслото значи е за смяна защото имам около 2 литра нафта в маслото къде ще му излезе края да го сменям през 5к км и то даже още на 3-4к като стана и беше в Х сега ще я проследя кога ще се вдигне нивото да видим но явно наистина тези Мазди изобщо не са за градско шофиране и то на къси разстояния иначе колата е супер красива супер екстри има ама ще ми е трудно финансово да сменям масло пред 3-4 к км и да ми гори 12 градско :(


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Май 2022, 19:44 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Окт 2021, 10:37
Мнения: 22
Местоположение: София
Моята е на 5к км градско, и маслото не е мръднало.
Кара се всеки ден градско. И не гори 12 градско.
Това в София. На истински 105к км е.
2.2д 150 к.с 2014.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2023, 14:25 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Май 2013, 16:56
Мнения: 48
Местоположение: Sofia
Здравейте, колеги. Автомобилът ми е на 210,000км реален пробег и миналата седмица при проверка на щеката, нивото на маслото (плюс нафта) беше над X-a. Сменихме маслото, пуснахме регенерация, но налягането с което работи филтъра все още е високо, което ще рече че си остава запушен. Интересното е че лампата за DPF изобщо не ми е светвала, за да индикира какъвто и да е проблем. Сега се чудя какъв би бил най-добрия курс на действие. От една страна обмислям да взема добавката на Бардал за DPF, която намаля температурата на на изгаряне на саждите до 270 градуса, но тя пък струва 150 лв и нямам идея колко са ефективни. Някой има ли опит или впечатление от такива добавки?

Другият вариант, от който почти ме отказаха е т.н. пране на филтъра, но струва към 250лв и ми казаха, че било със съмнителни резултати, а едно евентуално махане на филтъра с продаването му би излязло около 400лв.

Изчетох цялата тема, но не мога да преценя кое би било най-добре.

За евентуално махане на филтъра, слагане на резонатор и софтуерното отстраняване също така, бихте ли ми препоръчали надежден сервиз в София?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2023, 15:38 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
Отиди с нея до някой курорт с постоянни обороти между 2200 и 2500 да си направи сама регенерацията. Ако стане така ще си имаш едно на ум с прекаленото градско на дизел, ако не стане се подготвяш финансово за интервенции. За махане имай едно на ум, че може да се окаже запушването да не е от градското, а от проблеми с дюзи и/или въздух и тогава отзад няма да е красива картинката, да не говорим за еко стикера... При мен филтъра се запушваше от кофти горене и премахването нищо не реши, а само показа проблема ЧЕРНО на бяло :oops: След ремонти по двигателя нещата се оправиха :lovemazda:

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2023, 14:43 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Май 2013, 16:56
Мнения: 48
Местоположение: Sofia
Сложих добавката на бардал в около 35 литра нафта някъде, покарах магистрално към 150км и днес пуснах ръчна регенерация, но трая има няма 5 мин, а очаквах да е към 40. Това какво би следвало да означава, че филтъра няма нужда от регенерация или че и регенерация не може да му помогне? Имам от тези Bluetooth OBD2 четци и гледам показателите на колата с Car Scanner, но освен двата показателя за температурата в катализатора, не знам кой друг би показал дали проблема е решен или не.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2023, 14:46 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
Трябва да се прочете % запушване...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2023, 15:05 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Май 2013, 16:56
Мнения: 48
Местоположение: Sofia
Няма такава метрика/показател в апликацията. Май ще трябва да се ходи на сервиз да видим с про диагностика какво ще видят.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2024, 17:15 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Здравейте колеги, ЧНГ на всички,бъдете живи и здрави!
Аз бих искал да попитам,знае ли някой как може да бъде активирана автоматичната регенерация,когато тя сама е спряла! Вероятно, зараради запушен филтър на ауспуха! Колата е 6-ца от 2006 2.0 дизел 89kw.
Слагах му препарати за отпушване,правих му принудителна регенерация преди 2месеца, но вчера лампата пак светна. Защото не се включва автоматичната регенерация. Искам да го продухам и да я активирам отново,но незнам как става!Само ресет ли трябва на DPF-а или и още нещо се прави?!
Ще ви бъда много благодарен, ако накой може да помогне!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2024, 14:42 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
odzhakov написа:
Здравейте колеги, ЧНГ на всички,бъдете живи и здрави!
Аз бих искал да попитам,знае ли някой как може да бъде активирана автоматичната регенерация,когато тя сама е спряла! Вероятно, зараради запушен филтър на ауспуха! Колата е 6-ца от 2006 2.0 дизел 89kw.
Слагах му препарати за отпушване,правих му принудителна регенерация преди 2месеца, но вчера лампата пак светна. Защото не се включва автоматичната регенерация. Искам да го продухам и да я активирам отново,но незнам как става!Само ресет ли трябва на DPF-а или и още нещо се прави?!
Ще ви бъда много благодарен, ако накой може да помогне!

Сигурен ли си, че не се включва автоматичната регенерация?
Аз първо правя ресет на DPF-а, после нулирам всички грешки, защото ако има записана грешка P242F или P2458, автоматичната регенерация е забранена.
След това пускам една принудителна регенерация и когато приключи пак правя ресет на DPF-а.
Обикновено това помага ако DPF-а не е тотално запушен.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2024, 14:27 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Дек 2015, 12:48
Мнения: 80
Местоположение: Collonges -Франция
Здравей колега, значи аз направих почти същото,като теб,но напнаправих регенерация истрих грешките и нулирах DPF -а! Както и калибрирах инжекторите преди регенерацията. И на края смених маслото. Направих това преди 3-4дни,сега ще наблюдавам ще има ли резултат! Немога да кажа със сигурност 100% за регенерацийте,защото женами ползва колата,но съм и показал многократно какви са белезите,когато колата е в такъв режим. Тя твърди,че не е забелязала такова поведение на колата! Аз мисля,че ако циклите на автоматичната регенерация се случват,би трябвало нивото на маслото да расте!
Незнам обаче,може ли да се влезне с "форскан" някъде в електрониката на колата,кадето да е отбелязано дали регенерацийте са активни или не! Защото като избера параметъра автоматична регенерация на диагностиката в живи данни пише,че е изключително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2024, 21:03 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Не знам някъде в FORScan да се вижда дали регенерациите са разрешени или забранени.
Но може да разбереш дали е правила регенерации по количеството добавена нафта в маслото - има такъв параметър в PCM-a, но не се сещам точно как му беше името, но нещо с мерна единица в грамове. Един вид колко грама нафта се е добавила в маслото - с всяка регенерация числото расте, но имай в предвид, че числото намалява по-малко между две регенерации. Предполагам логиката на намаляване е, че е заложено изпаряването на нафтата.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2024, 21:22 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Започва регенерация.....впръсква се гориво в изпускателните клапани /по-точно при изпускателния такт на двигателя/, което се превръща в изпарения и под тази форма отива към ДПФ-а, за да изгори във филтъра и така да му се повиши температурата, за да се "регенерира", да дойзгорят всички остатъци, уловени от филтъра... и като не изчакаш да свърши регенерацията, явлението е, че горивото се превръща в "течно" и се връща в картера, когато угасиш двигателя, а в този момент е впръскано гориво, което да отиде към дпф-а, но то отива в картера... Доста често явление е това, ако двигателят не е достатъчно топъл, когато започне регенерацията - тоест, караме си колите по 2-3км, те не са загрели хубаво (за да изпарят нафтата, вместо да я втечнят обратно), започва регенерацията, не усещаме, гасим двигателите, нафтата става на "ракия" /същия процес е/ и отива в картера.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб