Късно пиша , но май доста хора с великия skyactiv 2.2d ( не лош двигатл иначе) ще си блъскат главите.
Геренерациа на 100-150 км *не е нормално* , дори за 160000км , колкото е моята.
Понеже и с мен се случа така , изхарчих малко нафта и време. Какво се оказа :
ДПФ регенерацията още взето следи 3 неща - диференциално налагане на ДПФ-а , т.е колко е запушен и генерирани сажди от двигателя. третото не го знам. Пид-овете са PM_ACC (колко е запишен дпф-а) , PM_GEN ( колко сажди е генерирал двигателя) , PM_ACC_DSD - това още не го знам.
Тези три пид-а трябва да са приблизително еднакви и който и от тях да прехвърли границата ( около 6) , започва регенерация.
Оказа се че PCM смята невярно количеството генерирани сажди от двигателя , т.е. по някаква причина приема че работи с малко въздух (или много нафта) - PM_GEN беше 2 пъти по-голямо от PM_ACC , когато почва регенерация. т.е. регенерира незапълнен ДПФ . Сега честите регенерации няма да казвам до какво водят при тоя двигател
За този извод спогодна и грешката P0101 от време на време , pcm-a пак мисли че дебитомера не мери правилно входящия въздух.
Ревейки по pcm-a видях че до 60 000 км официалния сервиз е правил калибрация на дюзите през 10000 или 20000 м като последната е била на 60 000 , а аз след това със сигурност (около 100000 ходих пак - но калибрация не е имало.
Та.... пуснах калибрация на инжекторите и регенерацията и пид-овете по горе заспаха, пак почна да регенерира на 250-300 км.
тоя двигател 2.2д или има проблемни дюзи или искат периодична калибрация - т.е пак проблемни дюзи.
В противен случай почват да пръскат все повече и повече нафта , ошашквайки все повече и повече алгоритъма за регенерация,
докато не завърши с регенерация на 50 км и съсипан двигател.
Аз дори подозирам че заради всичко това хвърля и гарнитура на главата , щото температурния режим при газ по баир и регенерация е страшен направо.
Jelio Cherkezov написа:
Здравейте на всички,
Пускам на ново питането, понеже мисля, че темата "DPF режими" е правилното място.
Нов съм във форума и от скоро карам Мазда 6 4х4 2015 2,2d 175к.с. на 120к.
За 2 месеца съм изминал около 4500км и впечатленията са ми, че прави доста често автоматични регенерации на DPF. Разбирам го по следния начин, в потвърждение на много от коментари на колеги от форума: Вдига доста моментния разход, следователно и средния, i-stop и i-Eloop не са в готовност и т.н.
Последният път когато пътувах Бургас-София си направих труда да преброя пътите, в които се включи, а именно: на отиване 6 регенерации (демек през 60км), а на връщане 3 регенерации, демек през 100 и нещо км.
И всеки път продължават за около 15км изминато разстояние.
Маслото ми е на 10000км и в момента нивото му е между последната точка и Х-а, което би следвало да е нормално разреждане.
Нормален ли е такъв интервал на регенерация?