КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

DPF режими
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=36291
Страница 1 от 10

Автор:  nikivelikov [ 20 Дек 2013, 00:59 ]
Заглавие:  DPF режими

Здравейте,
Тъй като често се появяват теми за проблеми с DPF филтъра, ще споделя това, което съм изровил и научил от нета /а и от опит/ без да твърдя, че е 100% вярно.
Предварително се извинявам ако темата се повтаря, но не открих такава.

Първият режим, който пожелавам на всеки е натрупване на сажди от 0 до 60%. В този режим нищо необичайно не се случва, не се включва автоматичната регенерация.

Вторият режим - натрупани сажди 60-80%. Тук вече се разрешава автоматичната регенерация. При нормална експлоатация на автомобила и ако нищо не свети и не мига, с помощта на автоматичната регенерация нивото на сажди се поддържа 60-80%. Веднъж стартирала, регенерацията продължава докато натрупаните сажди спаднат до 60%, не изгасим двигателя или не включим на първа /това по мое наблюдение/.
Според мен с правилното гориво и масло, това състояние може да се поддържа и за автомобили над 200к км.

Трети режим - сажди 80-100%. Автоматичната регенерация все още е разрешена, лампата DPF свети постоянно. В това състояние производителя препоръчва управление на автомобила с обороти на двигателя над 2000об/мин и скорост над 40км/ч за време от около 15 мин. Това време е достатъчно автоматичната регенерация да завърши пълен цикъл и би трябвало натрупването на саждите да спадне под 60%. Често съм срещал из нета коментари от колеги, че с "яка газ" се опитват "да продухат" филтъра. За мен това е грешка. Повече газ - повече сажди. Мисля си, че една спокойна разходка /най-добре по магистрала за избягване на трафика/ със 130км/ч, 2100об/мин е много по-добър вариант. Следил съм температурата на DPF-а в такъв режим по време на регенерация - поддържа си 650 градуса без проблем, тоест регенерира се съвсем успешно.

Четвърти режим - сажди 100-125%. Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка P2458. Нещо много важно в този режим - автоматичната регенерация се забранява от компа. Тоест няма смисъл да юркаме колата над 2000об/мин. Производителя препоръчва да отиваме директно в сервиза. Там ще бъде направена ръчна регенерация с нормална продължителност, което би трябвало да оправи нещата. Лично аз съм правил такава регенерация в домашни условия с познатите ни трикове ЛИНК или с помощта на ForScan - колата работи на място с около 2000об/мин, а около нея е голяма жега от температурата на филтъра /отново около 650 градуса/ и това продължи около 30-40 мин. Не се препоръчва да правим регенерация когато ни хрумне, само ако се налага.

Пети режим - сажди 125- 140% същото като при четвъртия режим - Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка P2458, но в сервиза би трябвало да изпълнят ръчната регенерация в продължителен режим.

Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч и се записва грешка P242F. Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.

Седми режим - над 200% същите сигнали и грешки като при шести режим, но тоя път в сервиза за смяна на филтъра.

Режим, който не е свързан с проблем на DPF-a - лампа DPF мига, записва се грешка P2459- не е нулиран брояча за изминатите километри след смяна на маслото.

Регенерацията е режим при който:
1. Се затваря EGR клапана. По този начин постъпва повече кислород в цилиндъра и така се повишава температурата на горене;
2. Частично се затваря ISV клапана за да се повиши температурата на постъпващия въздух в цилиндрите;
3. Извършва се едно допълнително предварително впръскване в цилиндрите, за да се повиши температурата на горене чрез изгаряне на допълнителното гориво;
4. Извършват се две допълнителни впръсквания по време на изпускателния такт на буталото, така постъпва гориво във филтъра, което изгаря там и повишава температурата допълнително. Точно поради това се просмуква и нафта в маслото, което води до повишаване на нивото му.

Надявам се с тази информация да съм бил полезен.

Автор:  Damian [ 20 Дек 2013, 16:16 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Изключително полезна информация, благодаря! Може би модераторите трябва да я сложат тази тема като важна.

Аз до трети режим не съм стигал, а колата ми е на 220000+, карам я от 2,5 години (40000км), т.е. абсолютно нормално се регенерира филтъра. Реално всеки път, когато се качите на магистрала, се извършва регенерацията от трети режим, тъй като при 130-140км/ч на шеста скорост, двигателя работи на около 2100-2300 оборота. Колата се кара 90% градско, което за съжаление води до по-честа смяна на масло, обикновено сменям на около 8000-10000км, а не на 15000, както се препоръчва от производителя (следи се щеката за маслото). Само с OMV MaxxMotion или Lukoil Ecto карам, масло Mazda Original Oil DPF 5W-30 и без добавки за гориво. Или съм случил на кола, или съм уцелил така наречените 'best practices' и препоръчвам на всички, които карат коли с този двигател (Mazda 6 I gen facelift, II gen pre-facelift, Mazda 5) да не правят компромиси с качеството на горивата и маслата ;)

Автор:  isaak.angel [ 03 Фев 2014, 21:29 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

в допълнение към супер полезната информация предоставена ни от колегата nikivelikov, предоставям същата, но в табличен вид за по-добра нагледност:

Прикачени файлове:
Коментар на файл: The different conditions of the soot accumulation in the DPF are described in the following table
DPF_conditions.JPG
DPF_conditions.JPG [ 90.12 KiB | Прегледано 48191 пъти ]


+1 глас темата да бъде сложена като важна от модераторите.

Автор:  mirchev_7999 [ 01 Мар 2014, 21:14 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

При мен се получи следното,светна ми лампичката DPF,и след това излезнах на извън градска разходка с колата и се пожозих горе долу 15 мин някъде с скорост около 120-130 км с обороти 2100-2300,и лампата угасна надявам се че всичко е станало както трябва и филтъра се е поизчистил!

Автор:  bigs5s [ 08 Мар 2014, 14:07 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Днес започна да ми мига лапмата на ДПФ-а, но не знам дали филтърът е пълен със сажди или мига заради брояча, който трябва да се нулира след смяна на масло. Обаче знам че и при двете смени откакто колата е при мен, нулиране не е правено. Тук идва и проблема че питах майстор който ми каза че нищо не трябва да се нулира и не знам какво да правя и на кого да вярвам. Ако го има, как се прави това нулиране ? :oops:

Автор:  JXT [ 08 Мар 2014, 16:53 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Сменяй майстора. При мен също не го бяха нулирали въпреки, че специално им бях казал да обърнат внимание на това. Минах 500 км и почна да мига, та се наложи сам да си го нулирам. Има инструкции в нета как се прави, не е сложно. Хвани и си го ресетни и следващия път при друг майстор.
https://www.youtube.com/watch?v=NV3_TYoWzAs
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm

Автор:  deadman [ 11 Мар 2014, 10:21 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

bigs5s написа:
Днес започна да ми мига лапмата на ДПФ-а, но не знам дали филтърът е пълен със сажди или мига заради брояча, който трябва да се нулира след смяна на масло. Обаче знам че и при двете смени откакто колата е при мен, нулиране не е правено. Тук идва и проблема че питах майстор който ми каза че нищо не трябва да се нулира и не знам какво да правя и на кого да вярвам. Ако го има, как се прави това нулиране ? :oops:


колега ето тук http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=39&t=33363 съм описал как се нулира на мазда 5 би трябвало да става за всички двигатели MZ-CR въпроса е при теб къде е буксата от която изхода се заземява

Автор:  big_player [ 07 Ное 2014, 16:43 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Здравейте. Трябва ли след ръчна регенерация на DPF филтъра да се подменя маслото на колата.

Автор:  big_player [ 07 Ное 2014, 18:13 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Пробвах да почистя DPF филтъра по начин описан в www.cdn.dk/mazda6/tips.htm, но неуспях. Ето как си превеждам последователноста:
МНОГО ВАЖНО: Проверете това само на открито с 5м свободно пространство зад ауспуха и с капака отворен
1. Уверете се, че двигателя е топъл (важно)
2. Запалете двигателя.
3. Заземете щифта ограден с червения кръг (шасито)
4. Натиснете педала на газта до пода и отпуснете два пъти.
5. Увеличава се скоростта на двигателя, ако не - повторете процедурата от точка 2.
6. Този процес може да отнеме до 60мин и е много трудоемко за акумулатора
7. Когато двигателят започне да работи на празен ход, извадете кабела към шасито.
8. Оставете го да работи за 3мин преди да се изключи.
При мен само лампата за подгряване на свещите започна да мига и така си остана и след повторното запалване ка маздата.
Калибрирането на инжекторите съм го правил.
MAZDA6 143к 2.0 2010г.

Автор:  choko77 [ 08 Ное 2014, 17:16 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

big_player написа:
Здравейте. Трябва ли след ръчна регенерация на DPF филтъра да се подменя маслото на колата.

Не!Ако на пръчката на маслото не е достигнат хикса,няма нужда от смяна на масло.

Автор:  isaak.angel [ 10 Ное 2014, 00:10 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Малко е странно, но при мен също ми светна веднъж дпф лампата точно като се бях доста засилил на тракия след пазарджик, което ме учуди и мен... Дави питам какъв софтуер използвате за диагностициране на грешките (предполагам нещо андроид базирано) и що за устройство се използва за връзка между еку-то на автомобила и смартфона?

Sent from my MI 3W using Tapatalk

Автор:  ifkata [ 10 Ное 2014, 00:41 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Има различни видове ОБД четци който следят параметрите в реално време. Eдин от тях е ELM 327

Автор:  MazDa UseR [ 10 Ное 2014, 01:59 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

masterfu написа:
грешката която ми даде: P0299

Тази грешка показва проблем с налягането в турбото:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30900.html

Автор:  MazDa UseR [ 10 Ное 2014, 11:54 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Колега, като начало почисти си дебитомера (MAF sensor) - за 10-на лв. продават специален спрей за тази цел

Автор:  moonlightrider [ 10 Ное 2014, 12:37 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Да при мен имаше подобни грешки. За съжаление не ги помня точно, а изтрих скриншотовете. Оказа се проблем с турбото, както е написал колегата MazDa UseR, т.е. не проблем със самата турбина а скъсано маркуче от въздушния филтър към датчика. Казано на народен език - губех вакуум - намерих скъсаното място и след смяна на въпросното маркуче нещата заспаха.

Автор:  nikivelikov [ 10 Ное 2014, 13:06 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Изпъването на колата според мен не почиства филтъра.
Повече изпъване -повече сажди особено в комбинация с некачествена нафта :)
Дори и при 180-190км/ч филтъра пак не загрява достатъчно за да се получи пълноценно изгаряне на саждите.

Автор:  MazDa UseR [ 10 Ное 2014, 19:11 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

@masterfu

Колега, търси спрей за почистване на дебитомери, би трябвало да го има във всички магазини за автоконсумативи. За последно чистих моя през пролетта и взех това от някакъв магазин на Козлодуй.

Ето тука е обяснено с картинки:
http://forum.mazda6club.com/engine-susp ... aning.html

- чакаш да изстине напълно двигателя и откачаш минуса на акумулатора
- дебитомера се намира отгоре на тръбата, излизаща от кутията на въздушния филтър и вързана за дебелия гофриран маркуч
(в тази джаджа всъщност се намират 2 сензора - IAT (за температурата на входящия въздух, видимото с "капчицата" накрая) и MAF (за дебита на входящия въздух, който е скрит в дупката отдолу)
- разглобяваш дебитомера (през цялото време много внимаваш с нищо да не докосваш жичките, дръж го само отгоре)
- постави го неподвижно върху някакъв картон, сложи фината тръбичка на спрея и пръскай по-отдалече
- първо пръскай върху видимия температурен сензор, после върху MAF-а в дупката (както е показано на снимките)
- ако е много замърсен, може и да не стане само с едно пръскане, затова изчакваш да изсъхне и пръскаш пак
- накрая изчакваш всичко да изсъхне много добре и монтираш по обратния ред

През цялото време се действа с повишено внимание, защото пре*баването на джаджата е силно противопоказно за портфейла!

Прикачени файлове:
Mazda6.Diesel.png
Mazda6.Diesel.png [ 343.9 KiB | Прегледано 45688 пъти ]

Автор:  bodlio [ 11 Ное 2014, 10:00 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Много внимателно с почистването на дебитомера!
Ако не се чувстваш сигурен какво правиш, по-добре потърси някой, който вече го е правил :)

Автор:  isaak.angel [ 11 Ное 2014, 15:50 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

masterfu написа:
Да аз ползвам ELM 327. Което стои постоянно забито. А на телефона съм с Torque v 1.8. В него съм напвавил акаут на колата и когато стартирам програмата тя си включва bluethooth-а и след няколко секунди има връзка с колата. И докато съм в движение сканирам за грешки, показва ми ги. Изтривам ги и съм готов.


и аз си поръчах едно блутуут ELM 327 от ибей, къде е буксата където се включва, някъде при лостчето за отварянето на капака ли беше? Освен следене на показателите на колата, откриването и триенето на грешки може ли ELM 327 да се използва за други екстри като включването принудително регенериране на ДПФ и т.н., или това зависи от Софта който се ползва? Аз си инсталирах Torque Lite и изглежда доста постен от към възможности...

Автор:  gadnyara [ 11 Ное 2014, 16:10 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Не, не зависи от софтуера, а от четеца. ELM си е само за потребителски цели. Еднопосочен уред - само чете. Единственото, което прави в обратна посока е да трие грешките. Дилърските скенери са друга работа - там може повече да се влияе на компютъра.

Автор:  isaak.angel [ 11 Ное 2014, 16:41 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

masterfu написа:
Колега аз ползвам Torque v 1.8 Pro, който съм качил тук:
https://www.dropbox.com/s/s5u91v6i256pk ... o.apk?dl=0
Иначе Pro версията може да прави доста работи, дори и аз не знам всички.
Най-добре да си поръчаш едно устройство от OLX.bg Аз моето го взех от там за 15 лева. Към него има и диск със софтуер за всички видове операционни системи: Android, Windows, Linux, Apple. Мога дори да ти кажа от кой съм си взел моето. А иначе мястото където се забучва това устройство поне при мазда 6 е под волана доста близо до педалите. Предполагам, че зависи доста и от софтуера, с който се достъпва самата машинка. Torque v 1.8 Pro отчита някъде 18 или 20 сензора.


Благодаря masterfu за файла, туко що го инсталирах на телефона и изглежда с доста повече опции отколкото фрий версията... Относно самото устройство както казах аз си го поръчах от ибей за 10 кинта, няма сега какво да пълним гушата на местните тарикати от OLX-а, които тъй или иначе го поръчват оттам и го продават тука....

поздрави!

Автор:  MazDa UseR [ 11 Ное 2014, 19:31 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

ELM327 за 20-на лева с подходящия софтуер (в случая FORScan) върши съвсем прилична работа за любители като нас - чете един куп модули и прави доста сервизни процедури:
http://forscan.org/modules_list.html

Понеже темата е за DPF, ето как се прави DPF-регенерация с FORScan и ELM:
https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs

Автор:  nikivelikov [ 11 Ное 2014, 21:55 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

+1 за FORScan
Много як софтуер. Вече с версия и за iPhone.

Автор:  gadnyara [ 11 Ное 2014, 22:05 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Предпочитам Carman Scan...

Страница 1 от 10 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/