Моят опит е повече от скромен. Имам Mazda 6 Skyactiv 2.5 бензин от една седмица и колата още не е "улегнала". Отдавна не съм си купувал бензинова кола, та и на мен ми е интересно. Това, което показва тахометъра е ок. 10 - 10.5 градско и 7.5 ивънградско, което е комбинирано между магистрала и обикновен първокласен път. Понеже ме предупредиха по-кротко да карам първите 300 км. на магистралата карах 130-150 км. Честно казано старт - стоп системата и тези приказки за голямата иновация с кондензатора, който много пестял мисля, че е ала бала. Колата гасне когато си поиска на светофар и наблюдението ми е, че по-скоро не гасне. Безспорно автомата добавя поне половин литър отгоре над ръчната кутия. Не съм карал 2-литровата, за да преценя доколко моята "дърпа" повече, но забелязах, че при скорост от ок.150 км. не мога да мина 3 хил. оборота, а макс вътрящ момент на този двигател го дават ок.3250 оборота. То хубаво бавно развърта, ама не знам с каква скорост трябва да се кара за макс мощност или пък трябва да я карам на ръчен режим за по-добра динамика при нужда. Освен това в градски условия отдавна не съм "лепял педала на ламарината", което с този бензинов модел се случва, ако искаш наистина да имаш демараж. Но в този случай гарантирано разхода няма да е ок.10/100.
Иначе за по-спокойни шофьори колата е много добре балансирана мотор - автомат и е приятна за каране. Все пак това е един хубав "стар" атмосферен двигател, който и каквото мнение да има по въпроса.