Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:44

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Май 2014, 16:32 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
Здравейте колеги.
Скоро си купих Мазда 6 комби 2.0 143к.с. 2010г. Преди да я взема беше с пълен резервоар. След като ми светна лампата за недостик на гориво( три деления преди "E") покарах 10км и напълних резервоара до горе. Проблема ми е, че вече карам над 40км лампата още свети и стрелката сочи"Е". На БК ми изписва, че нямам гориво в резервоара.
Какво ще ме посъветвате да направя.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Май 2014, 20:16 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
Така ли само на мен ми се случва това?
От първата публикация до сега само чета за моя проблем и нищо не намирам. Днес прочетох, че ако отсъединя минуса ще се оправят нещата. Така и стана, лампата угасна, но стелката мръдна само 3 деления. На БК ни изписа 85км до следващо зареждане. До тук добре. След 10 км лампата пак светна. Не мога да си влезна в кожата заради този проблем.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Май 2014, 23:43 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Винаги, когато изпише 0, има за още. Ама винаги и не само при Мазда

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2014, 10:23 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
Мен ме дразни това, че не отчита правилно и неискам да остана на пътя някой ден. Сега немога да я закарам на сервиз. Искам просто да разбера каква е пречината


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2014, 14:45 
Offline
любител
2013 Mazda 6

Регистриран на: 27 Ное 2013, 12:07
Мнения: 38
Местоположение: Sofia
Аз имам малко по-различен проблем. При последното зареждане на БК показваше че остават още 6л. На бензиностанцията заредих 50л точно до капачката. При положение че резервоара (би трябвало да) е 62л, означава ли че има резерв от 6л, които не се отчитат на таблото? т.е. като ми покаже 0 (празен), ще има още 6л оставащи?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2014, 17:47 
Offline
фен

Регистриран на: 29 Окт 2011, 11:52
Мнения: 260
big_player Според интернет е или проблем със уреда със стрелката на горивото или е проблем с поплавъка в резервоара. Имa описано как да си провериш стрелките по таблото дали отиват до горе и се връщат в тестов режим. Ще се опитам да преведа:

1. Вкарваш ключа и го оставяш на изключено от контакт
2. Натискаш копчето за ресетване на брояча на километража.
3. Докато държиш копчето натиснато завърти ключа на контакт. Продължавай да държиш копчето натиснато докато на дисплейчето се изпише TEST
4. Пускаш копчето и го натискаш пак и изчакваш 5 секунди - някоя от стрелките трябва да иде до горе и да се върне обратно, после натискаш пак - така преминаваш през тестването на различните стрелки една по една (скорост, обороти, температура, гориво).
Предполагам така поне ще провериш дали в тестов режим стрелката си отива до горе и че се движи свободно.

По-вероятно е обаче проблема ти да е в поплавъка в резервоара. Не съм механик но до колкото знам поплавъка заедно с горивната помпа са 1 цял елемент.

_________________
mazda 3 1.6 benzin 2005. Астматичка, но пък безпроблемна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2014, 18:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
Да, колегата orlinm е описал самодиагностиката на борд-панела, виж я и тук:
http://www.drive2.ru/l/4899916394579303046/

Ако има проблем с индикатора или с датчика за горивото, теста трябва да ти даде някаква грешка. Ако няма проблем, чакай търпеливо и върти километри, докато системата се самонагласи (след светнала лампа за горивото на борда му трябват минимум 20 л гориво и доста километри).

За по-старите 6-ци чрез подобна самодиагностика може да се наглася и средния разход на гориво по реални данни (а не по разчетите на компютъра), но твоята Мазда е 2010 г. и това май вече става само чрез диагностичен софтуер...

@bloodrain
Винаги остават няколко литра "санитарен минимум", който не се отчита от борд-компютъра, защото пълното изразходване на горивото може да доведе до доста тежки (финансови!) последици (скапване на катализатор, отказ на горивната помпа, проблеми в горивната система...). Оставям настрана времето и километрите, необходими за нова калибрация на данните. Не случайно в камасутрата на потребителя съветват горивото да не пада по принцип под 1/4 от обема на резервоара...

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002


Последна промяна MazDa UseR на 20 Май 2014, 21:01, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2014, 20:57 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
И при мен има разлика в отчитането и отчита според това как караш.

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2014, 22:56 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Интересно: как свършването на горивото ще ми скапе катализатора? Моля за подробности!

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Май 2014, 04:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
gadnyara написа:
Интересно: как свършването на горивото ще ми скапе катализатора? Моля за подробности!
Без да съм някакъв специалист по въпроса предполагам, че засмукването на бензинови пари и остатъчна утайка от дъното на резервоара ще доведе до неравномерно подаване на горивото (горивният филтър сигурно ще се задръсти), двигателят ще почне да заглъхва на тласъци (ту много богата, ту бедна смес), няма да стане пълно изгаряне, неизгорялото гориво ще попадне в катализатора, температурата в него ще се вдигне рязко и буквално ще стопи керамичната пита... Нещо такова ми се струва логично...

Във всеки случай това предупреждение съм го виждал в няколко руски камасутри за Мазда (вкл. и за мойто Premacy), както и за други коли, които са ме интересували. Мисля, че е основателно и по-добре да не се подлагат нашите звезди на подобни екстремуми...


Прикачени файлове:
Mazda6.Pre-Facelift.png
Mazda6.Pre-Facelift.png [ 36.39 KiB | Прегледано 12847 пъти ]

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Май 2014, 10:10 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
orlinm написа:
big_player Според интернет е или проблем със уреда със стрелката на горивото или е проблем с поплавъка в резервоара. Имa описано как да си провериш стрелките по таблото дали отиват до горе и се връщат в тестов режим. Ще се опитам да преведа:

1. Вкарваш ключа и го оставяш на изключено от контакт
2. Натискаш копчето за ресетване на брояча на километража.
3. Докато държиш копчето натиснато завърти ключа на контакт. Продължавай да държиш копчето натиснато докато на дисплейчето се изпише TEST
4. Пускаш копчето и го натискаш пак и изчакваш 5 секунди - някоя от стрелките трябва да иде до горе и да се върне обратно, после натискаш пак - така преминаваш през тестването на различните стрелки една по една (скорост, обороти, температура, гориво).
Предполагам така поне ще провериш дали в тестов режим стрелката си отива до горе и че се движи свободно.

По-вероятно е обаче проблема ти да е в поплавъка в резервоара. Не съм механик но до колкото знам поплавъка заедно с горивната помпа са 1 цял елемент.

Предполагам края на теста е като върна ключа без да натискам каквито и да е други бутони


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Май 2014, 13:18 
Offline
фен

Регистриран на: 29 Окт 2011, 11:52
Мнения: 260
big_player точно така

_________________
mazda 3 1.6 benzin 2005. Астматичка, но пък безпроблемна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Май 2014, 17:46 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
orlinm написа:
big_player Според интернет е или проблем със уреда със стрелката на горивото или е проблем с поплавъка в резервоара. Имa описано как да си провериш стрелките по таблото дали отиват до горе и се връщат в тестов режим. Ще се опитам да преведа:

1. Вкарваш ключа и го оставяш на изключено от контакт
2. Натискаш копчето за ресетване на брояча на километража.
3. Докато държиш копчето натиснато завърти ключа на контакт. Продължавай да държиш копчето натиснато докато на дисплейчето се изпише TEST
4. Пускаш копчето и го натискаш пак и изчакваш 5 секунди - някоя от стрелките трябва да иде до горе и да се върне обратно, после натискаш пак - така преминаваш през тестването на различните стрелки една по една (скорост, обороти, температура, гориво).
Предполагам така поне ще провериш дали в тестов режим стрелката си отива до горе и че се движи свободно.

По-вероятно е обаче проблема ти да е в поплавъка в резервоара. Не съм механик но до колкото знам поплавъка заедно с горивната помпа са 1 цял елемент.

Направих теста успешно. След като ми изписа "test" започнах да натискам бутона за нулиране на киломитража. Имаше 5теста:
1. Всички стрелки забиха максимално положение и се върнаха на средата на на 50%
2.Върнаха се на изходно положение
3. Изписва ми 15. 14.3 -това незнам какво е
4. Някакъв звуков сигнал
5 Всички лампи светнаха
За моя проблем ми стана ясно, че няма да е от стрелата и лампата защото работят след тест. Ще търся проблема в поплавъка

Ако греша моля ви поправете ме. Ако ли не дайте малко инфо за този поплавък.
Благидаря.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2014, 19:19 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
Понеже явно има неяснота по въпроса с отчитането на горивото в Маздите, в нета се натъкнах на долната картинка:

Прикачени файлове:
Mazda2.Fuel.Tank.jpg
Mazda2.Fuel.Tank.jpg [ 251.45 KiB | Прегледано 12740 пъти ]

Какви изводи си правя за себе си:
- в резервоара винаги остава гориво (min 7% от обема, айде да го сложим 10% предвид грешките в отчитането), защото горивната помпа не може да смуче от самото му дъно. Тези 10% (5-6 л в резервоарите с обем около 60 л) явно трябва да забравим, че съществуват...
- след като светне лампата, остава гориво за ефективно използване около 12-13% (1/8) от обема на резервоара. За 60 л резервоар - около 7-8 л, на които може да се разчита...
Това е, а за колко км ще стигнат тези 7-8 литра, зависи изцяло от средния разход в момента...

Ако колегата big_player реши сам да пробва с датчика, за първоначална ориентация може да погледне тука:
http://forums.mazdaworld.org/147-techni ... r-fix.html

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2014, 19:43 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
То и 43л да е резервоара пак остават около 7-8л резерва когато ти светва лампата.А за да не го засмуква помпата максимум 2 -3литра.Говоря обаче за по старите автомобили...преди 2005год.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014, 06:20 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
MazDa UseR написа:
Понеже явно има неяснота по въпроса с отчитането на горивото в Маздите, в нета се натъкнах на долната картинка:

Прикачени файлове:
Mazda2.Fuel.Tank.jpg

Какви изводи си правя за себе си:
- в резервоара винаги остава гориво (min 7% от обема, айде да го сложим 10% предвид грешките в отчитането), защото горивната помпа не може да смуче от самото му дъно. Тези 10% (5-6 л в резервоарите с обем около 60 л) явно трябва да забравим, че съществуват...
- след като светне лампата, остава гориво за ефективно използване около 12-13% (1/8) от обема на резервоара. За 60 л резервоар - около 7-8 л, на които може да се разчита...
Това е, а за колко км ще стигнат тези 7-8 литра, зависи изцяло от средния разход в момента...

Ако колегата big_player реши сам да пробва с датчика, за първоначална ориентация може да погледне тука:
http://forums.mazdaworld.org/147-techni ... r-fix.html

Благодаря MazDa UzeR.
Днес заминавам за Гърция, но като се върна това ще е първото което ще направя.
Само малко уточнение - става въпрос за дизел нали? (извинявай за уточнението, но искам да съм сигурен)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014, 14:32 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
По-различно е при дизелите, твоят датчик би трябвало да изглежда горе-долу така:
http://www.ebay.co.uk/itm/2008-MAZDA-6- ... 46104b36fa

Но иначе процедурата по разглобяване/сглобяване е подобна.
В тая книжка (стр. 269-270 и 126-130) е описана доста подробно с картинки (377 MB):
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... 202008.rar

Колега, колата ти е сравнително нова, преди да се хвърляш на такова човъркане, защо не й направиш една хубава диагностика със специализиран софт на Мазда - всичко ще си каже... И едва тогава, ако действително се установи и локализира точно проблема, да се заемеш сам да я оправяш (ако не е заяло нещо механично, ще трябва да измериш напр. съпротивлението...).


Прикачени файлове:
Mazda6.FGSUnit.Inspection.png
Mazda6.FGSUnit.Inspection.png [ 165.93 KiB | Прегледано 12674 пъти ]

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014, 23:59 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
MazDa UseR написа:
По-различно е при дизелите, твоят датчик би трябвало да изглежда горе-долу така:
http://www.ebay.co.uk/itm/2008-MAZDA-6- ... 46104b36fa

Но иначе процедурата по разглобяване/сглобяване е подобна.
В тая книжка (стр. 269-270 и 126-130) е описана доста подробно с картинки (377 MB):
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... 202008.rar

Колега, колата ти е сравнително нова, преди да се хвърляш на такова човъркане, защо не й направиш една хубава диагностика със специализиран софт на Мазда - всичко ще си каже... И едва тогава, ако действително се установи и локализира точно проблема, да се заемеш сам да я оправяш (ако не е заяло нещо механично, ще трябва да измериш напр. съпротивлението...).

От както съм купил "самолета" се опитвам да си запася час за преглед при Mazda Стара Загора (всеки път са заети). След това ще мисля какво да правя.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2014, 14:17 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
Проблема се оправи. След като заредих отново до горе стрелката показа "F" и лампата изгасна. Все пак благодаря за помоща колеги. Научих много полезни неща.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2015, 13:21 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Фев 2015, 21:31
Мнения: 61
Местоположение: София
Здравейте колеги,

От 2 дни, ми свети и на мен жълтата лампа, не съм правил теста, защото я закачих на диагностика Delphi 2014, не ми показа никакви грешки.

Проблемът е, че непрекъснато сипвам и жълтата лампичка си стои... става дума за Mazda 6, 2005 комби, 2.0 дизел.

Какви са вариантите според вас:
1. Пълнене до горе на резервоара.
2. Ако и това не сработи, смяна на поплавника в резевора ли? (и сложна ли е процедурата)

Поздрави !

_________________
Mazda 6 Station Wagon (GY) 2005 / 2.0 DI 136 кс.


Последна промяна Borko на 10 Мар 2015, 14:47, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2015, 14:30 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Зареди първо догоре и ако не се оправи тогава мисли за ремонти.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2021, 07:28 
Offline
любител
2005 Mazda Premacy

Регистриран на: 17 Май 2019, 10:05
Мнения: 1
Местоположение: Варна
Здравейте! Аз имам подобен проблем, когато ми светне лампата за гориво пълня догоре за около 25 литра MAZDA Premacy (CP) 2.0 TD дизел 101 K.C


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб