Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 16 Ное 2018, 03:30

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 124 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2018, 23:00 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Здравейте, колеги!

Присъединявам се към голямата флотилия на Мазда 6, след като закупих така мечтания от дълго време автомобил - 2007 Mazda 6 Hatchback (GG) 2.3 166 hp.

За първи път си купувам кола, която покри всичките ми изисквания при огледа и наистина ми легна на сърцето. Нямам много опит още с нея (едва 600 км), тъй като я имам от 10-на дни, но досега машината се представя чудесно! Предишната ми кола - 2002 Honda Civic 7-ма генерация ми служи вярно 4 години, но просто исках нещо по-голямо и понеже мечтаех за Mazda 6 още откакто я видях на живо паркирана на едно летище за първи път през 2003-та година, изборът ми беше ясен. По същия начин в момента се захласвам и ми текат лигите по новата Мазда 6, но за съжаление към момента ми е непосилна финансово и ще трябва да се задоволя с първата генерация. Иначе изискванията бяха следните - да е фейслифтова, да е с голям бензинов мотор (за съжаление не стигнаха средства за MPS), да е хечбек версията и да не е от Италия :D (защото с това се напатих достатъчно) и общо взето да е гледана добре. Колата е съвсем пресен внос от Швеция (докарана преди 10 дни на собствен ход) и интересното е, че беше още с шведските регистрационни табели, с помощта на които имах рядката възможност да се запозная предварително с цялата й история, собственици, кога е минавала на прегледи, както и реалния й пробег (168к км). Просто в Швеция системата е такава - с регистрационния номер на колата може да се провери и проследи всичко за конкретния автомобил и то съвсем свободно. Противно на очакванията ми, че след като идва от студена северна страна ще е ръждилник - точно обратното - ламарините са съвсем чисти. Повърхностна ръжда намирам само по носачите, гърнетата и по задните спирачни апарати.
Другото, което ме грабна в нея е интересният й и не толкова масов цвят, а именно червен перлен металик (май се води Velocity Red), в който след като го видях на слънце, се влюбих веднага!

Иначе идеята на тази тема е не да откривам "топлата вода" тъй като моделът е достатъчно популярен и информация за него не липсва, а просто да споделям с вас за подръжката, подобренията или решаването на проблемите по колата, за което се надявам по-опитните от вас да дадат едно рамо с някой друг съвет.

Какво съм направил по нея за малкото време откакто я имам:

- смяна масло - Mazda Original oil 5W30 от колегата badprince (засега за 600 км (от които 300 км извънградско) не му е мръднало нивото, но и да "замърда", вече съм подготвен психически за решението);
- филтри (смених всички освен горивния, защото май е като при Сивик-а - не е отделен, а е част от бензиновата помпа в резервоара);
- чисто нов комплект зимни гуми BFGoodrich G-force Winter 2, 215/45/R17;
- нови задни дискове и накладки Textar Pro (старите бяха много зле и сега колата започна да спира много прилично);

Предстои:
- смяна свещи (OEM Mazda ILTR5A-13G - с такива е в момента и се държат и изглеждат чудесно, но просто не им знам пробега и ще ги сменя);
- смазване на кормилния прът (имам типичното леко трополене по волана при бавни маневри по неравен път, а пък предницата е съвсем здрава);
- мисля профилактично да сменя и PCV клапана (по-скоро за лично успокоение, че е сменен);
- смяна на цялото интериорно осветление с LED крушки;
- извеждане на AUX вход от фабричната система BOSE (въпреки че е с 6-дисков чейнджър, удобството на флашката е несравнимо);
- слагане на парктроник (назад видимостта не е добра при паркиране и за момента не си позволявам смели маневри на тесни места, въпреки наличието на механичен "парктроник" - теглич, който смятам да демонтирам разбира се;
- смятам да сваля вентилатора на парното и да се опитам да смажа втулките на моторчето (тъй като дори при ниска скорост има един специфичен звук от него и май иска смазване);
- ще сменя и пистовия ремък, защото като е много студена колата и запаля, има едно тихо свирене от ремъка, което изчезва след 1-2 минути, но е дразнещо, и дано със смяната му се оправи...

Предвид студеното време навън и липсата на гараж, някои от нещата ще почакат по-топли дни...

Какво не възнамерявам да правя:
- да слагам газова уредба (за момента разхода й ме устройва напълно, карам я с 98 или 100 октана бензин, пък и годишния ми пробег е сравнително малък и не ме бърка особено много);
- всякакъв вид визуален тунинг (колата за мен е достатъчно красива и във фабричен вид);

Засега нямам хубави снимки, но ето две за обща представа:

Изображение

Изображение

Това е засега, ще продължавам да актуализирам темата ;)

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 07:37 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 542
Местоположение: Pleven
Със здраве да се возите :) И да слуша жената :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 07:51 
Offline
фен

Регистриран на: 25 Юли 2013, 18:18
Мнения: 101
Местоположение: Panagyuriste
Честита придобивка. Много безаварийни километри.

свещите ако са сменени когато трябва, имаш още 30к с тези.

_________________
Mazda6 GG1 2007 2.0 AT 147hp. LPG Romano Antonio OBD

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 10:36 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1019
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
Много хубав цвят :) Много безаварийни километри :)

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 10:42 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7776
Местоположение: Плевен/София
Супер е, много да те слуша и да се забавлявате заедно ;)

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 11:36 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 597
Местоположение: Варна
Честито и безаварийно. Само те съветвам да не сменяш PCV клапана безпричинно. Знам къде си го чел, но не е вярно - тая статия филмира сума ти народ вече.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 14:20 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Благодаря ви за пожеланията! ;)

Много си я обичам колата и смятам да си я гледам както трябва. Да, PCV-то така или иначе ще почака, защото много разходи се събраха покрай покупката и мисля да го отложа за по-натам, ако се наложи.

Имам обаче два въпроса:
1. Пистовият ремък на 2.3 мотора с автоматичен обтегач ли е или ръчно се натяга? Питам, защото ми се струва леко хлабав и може би оттам идва това леко свирене, като е студена колата.

2. Някой знае ли със сигурност какво количество моторно масло съответства на показанието от MIN до MAX на щеката? Четох някъде за 750 грама, а на друго място се споменава и за 1 литър, което май е при повечето коли.

Благодаря предварително за информацията!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 17:26 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 09 Дек 2015, 17:36
Мнения: 70
Местоположение: Пазарджик
Честито и от мен и много безаварийни километри.

_________________
Mitsubishi Lancer 1.8i - ex
Mitsubishi Carisma 1,6i
Mazda 6 2.0 Diesel 103kw 2010


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 20:55 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8013
Честито и от мен.Красива кола наистина.Махни го обаче този голям ароматизатор че се набива на очи.... :D

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 21:56 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
valio323 написа:
Честито и от мен.Красива кола наистина.Махни го обаче този голям ароматизатор че се набива на очи.... :D


Благодаря!

Ароматизаторът вече го няма, а целта му беше да "отмие" миризмата на цигара, оставена от пича, който я закара в КАТ за регистрация... Като ми я докара готова, ми идеше да извърша престъпление направо... Колко "умен" трябва да си, за да запалиш цигара в чужда кола, в която никога не е пушено... Та както и да е, вече мирише на хубавко вътре и няма нужда от ароматизатор ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 14:27 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 241
Местоположение: София
Честито колета и много безаварийни километри. Докарай я на някоя от срещите да я разгледаме и да изкажем "експертно" мнение :D

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 00:44 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Малко да събудя темата:

Днес за малкото свободно време, което имах, свърших две неща по любимата:

Първо, най-накрая пристигнаха новите свещи за красавицата - ILTR5A-13G (OEM Mazda):
Изображение

След като свалих старите, забелязах, че електродите им са доста износени в сравнение с новите - разликата в луфта беше осезаема, което ме навежда на мисълта, че това може и да са фабричните свещи на колата, още повече, че са FoMoCo, за които четох някъде че май се слагат фабрично на този мотор. Въпреки това до последно с тях, колата не показваше никакви проблеми като прекъсвания при ниски обороти, висок разход и т.н.

Изображение

Впечатленията ми за първите 30 км градско с новите свещи - осезаемо по-плавна работа на мотора при ускорение и сякаш една идея по-бърза реакция при натискане на педала - общо взето колата стана още по-приятна за каране. Моторът си работи все така тихо на празен ход. Сега остава да видим как ще е и разхода на гориво. Досега по колонка ми даваше около 8.5 - 9 смесен (50:50) разход, тепърва ще го засичам наново.

Второто нещо е дребен детайл, но обикновено дреболиите дразнят най-много... Та, още от както я купих колата, много ме дразнеше че в двигателния отсек, имаше тръгнала ръжда на няколко места - по планката на акумулатора, както и по скобите на големия въздушен маркуч:

Отбелязал съм проблемните места с червено (капака на мотора е свален умишлено заради смяната на свещите):

Изображение

Съответно свалих двете скоби и планката и изчистих с телен накрайник ръждата:

Изображение
Изображение

Следва грундиране и боядисване с черен спрей:

Изображение
Изображение

В момента още съхнат и след като ги монтирам обратно, ще щракна и крайния резултат.

Това е засега!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 08:26 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 297
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Здравей колега.Всичко ,което си направил е добре.

Но, не разбирам номера със свалянето на капака.И аз съм сменял свещи.Това да не е някакъв трик ?!!!

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 09:29 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Stan4ev написа:
Здравей колега.Всичко ,което си направил е добре.

Но, не разбирам номера със свалянето на капака.И аз съм сменял свещи.Това да не е някакъв трик ?!!!


Здрасти, на снимката горе съм махнал пластмасовата декоративна кора/капак над двигателя, защото тъкмо бях сложил бобините на свещите. Да не си разбрал случайно, че съм махал капака на клапаните? Него няма за какво да го свалям (поне засега). Та просто ползвах тази снимка със свалената кора на мотора ;)

Иначе изглежда така:
Изображение

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 09:47 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1019
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
Колега доста ти е чист мотора. На пластмасовия капак (който си свалил) от долу имаш ли вата или не ?

При мен е пълно в ситни боклучета от ватата :(

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 10:07 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 297
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Аз ,помислих ,че си махнал капака на колата,защото на снимката не се вижда щеката с която си го подпрял.

Колега VJS ,ватата под капака ,аз съм я изхвърлил веднага след покупката.Постоянно се трошеше.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 16:19 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
VJS написа:
Колега доста ти е чист мотора. На пластмасовия капак (който си свалил) от долу имаш ли вата или не ?

При мен е пълно в ситни боклучета от ватата :(


Имам вата, да. Наистина от нея падат едни ситни трохички и е досадно, но още като я купих я продухах хубаво с компресор и да ти кажа оттогава положението си е направо розово - само тук-там има по някоя троха и затова засега си я държа. Ако почне да ме дразни, ще я махна. Иначе на снимката е чисто, защото като бях свалил бобините на свещите, с парцал и обезмаслител почистих самия капак на клапаните - понеже е пластмасов се чисти идеално!

Колеги, като споменахме вата, да попитам дали и при вас е така - като пусна парното в колата или въобще вентилатора на която и да е степен, освен звука от въздушната струя се чува и един досаден механичен звук от самия вентилатор - точно като като от електромотор при триенето на четките с колектора. Онзи ден свалих вентилатора и смазах двете втулки на оста на мотора. Измих и самата турбина, която направо светна и вече се върти с доста по-голяма инерция. Та въпросният звук затихна наистина след тази интервенция, но все още освен звука на самата струя, се чува и моторчето. Та при вас така ли е? На всички други коли, които съм имал или съм се возил, моторчето на вентилатора е напълно безшумно и се чува единствено и само въздушната струя.

Една от вероятните причини, заради която си мисля, че става така е, че като се наведох под жабката, вентилаторът направо си се вижда - няма никакъв капак или някаква изолация и май затова се чува при работа... При вас как е?

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 20:52 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юли 2011, 15:40
Мнения: 82
Местоположение: Варна
skype: dami-butterfly
Честита ти Мазда в личен план и на клуба поредната 6-ца.
Исках те питам за свещите, би ли споделил от къде ги закупи ?
Относно количеството от MIN до MAX e 750 при бензина.
Справка виж си книжката

_________________
Mazda 5 L8


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 21:37 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
kok12 написа:
Честита ти Мазда в личен план и на клуба поредната 6-ца.
Исках те питам за свещите, би ли споделил от къде ги закупи ?
Относно количеството от MIN до MAX e 750 при бензина.
Справка виж си книжката


Благодаря, колега!

Свещите ги поръчах от САЩ по ибей, излязоха около 40 долара с транспорта, което е чувствително по-тънко отколкото да ги купя тук.

При мен книжката на колата не ми върши много работа, защото е на шведски, от който не разбирам нищо, а пък тези книжки, които намирам в нета са за Мазда 6 за американския пазар и там доста неща се различават.

Благодаря още веднъж за инфото ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2018, 22:03 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1959
Местоположение: селянин в София
Потвърждавам за маслото, а за вентилатора не се коси шумна е пущината.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 08:28 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Колеги, забелязах, че на загрял двигател (650 об/мин), самият мотор леко вибрира на празен ход. При вас има ли го това или трябва да няма вибрации поне видими.?

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 08:32 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1019
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
При мен се чува едно леко жужене от дясно от духалката.

Като цяло като набримча вентилатора на макс от въздушната труя трудно се чува нещо друго :D

P.S. за вибрациите при мен си има .. предполагам е някой тампон на скоростите или на двигателя. При D на спирачка се усеща доста по-осезаемо :)

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 09:01 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
VJS написа:
При мен се чува едно леко жужене от дясно от духалката.

Като цяло като набримча вентилатора на макс от въздушната труя трудно се чува нещо друго :D

P.S. за вибрациите при мен си има .. предполагам е някой тампон на скоростите или на двигателя. При D на спирачка се усеща доста по-осезаемо :)


Е това жужене е точно звука от моторчето на парното - май почвам да му привиквам вече и не ми прави така впечатление, но си го има. Ще мисля нещо дали не може да се покрие отдолу под жабката - вата или нещо друго.

Иначе аз съм с ръчни скорости и мога да наблюдавам какво се случва само като е изключена от скорост. Вибрацията в купето е съвсем лека и поне на мен ми се вижда нормална. По-скоро ме притеснява леката вибрацията на самия двигател - не се тресе силно и държи много стабилни обороти на празен ход, но ми се иска и други колеги с 2.3 мотор да кажат как е при тях.

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 09:21 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1959
Местоположение: селянин в София
Към задължителните профилактични процедури спадат:
-почистване на MAF и IAT(5 минути)
-почистване на дросела(30 минути)

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 10:52 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 269
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
MAF с какъв препарат се почиства, яко нямаме специален MAF Cleaner спрей.

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 11:56 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
ihristov написа:
Към задължителните профилактични процедури спадат:
-почистване на MAF и IAT(5 минути)
-почистване на дросела(30 минути)


Дам, дросела още не съм го чистил, защото е електрически и ме е страх да отворя клапата принудително, за да не счупя някоя зъбчатка в механизма? Та има ли проблем, ако се отвори ръчно от самата клапа или е по-добре на контакт, някой да натисне педала и тогава да я почистя, като е отворена?

MAF-а е почистен вече, почистих го със спрей за ел. контакти, защото чисти много добре и се изпарява след това. Колата тръгна осезаемо по-добре след процедурата. Ако специалният спрей за чистене на MAF върши по-добра работа, веднага ще взема и такъв и пак ще го почистя.

IAT сензора също не съм го чистил, даже дори не знаех, че и той се чисти... Тук въпросът ми към вас е къде се намира той? Логично е да е някъде по всмукателния колектор, но къде точно се намира на нашите мотори?

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 12:08 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 297
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Според мен, той е вграден в МАФ сензора.Едно малко стъклено балонче може и диод да е.Не съм се зачитал в НЕТА.

пп Да там е.Точно както ти го описах ,черно стъклено балонче,монтирано отстрани на сензора.
И още нещо, не подценявайте MAP сензора,той се задръства с мизерия от ЕГР вентила.Почисти го също.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 13:26 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1959
Местоположение: селянин в София
ihristov написа:
Към задължителните профилактични процедури спадат:
-почистване на MAF и IAT(5 минути)
-почистване на дросела(30 минути)


Например:
http://blogssanatolich.ru/2017/09/12/%D ... azda-6-gg/
http://blogssanatolich.ru/2017/08/27/%D ... mazda-6gg/

Аз MAF и IAT ги чистя със специален спрей за такива датчици, капката е термистора измерващ температурата на входящия въздух.
Жичките вътре са MAF, те не се барат(механично), само почистване и подсушаване.
Дроселът се чисти само със сваляне. Със спрей за карбуратори се пръска на парцалче(не върху дросела), минава се мизерията,като около оста на клапата не се бута много. Ако трябва си помагаме с четка за зъби, но пак без фанатизъм. Гарнитурката се маха и използва повторно без проблеми. Клапата я отваряме с ръка внимателно.

П.С.
За предпочитане, преди тези процедури се маха минуса на акумулатора.

П.С.2
След почистване на дросела, аз процедирам така:
Запалвам двигателя, трябва да няма включени консуматори-фарове,парно, радио, климатик, прочее. Оставям да работи на празен ход на място поне 10-15 минути(желателно е докато загрее и се включи перката, но зимата е малко трудно).
Целта е да се стабилизират оборотите на празен ход, при мен са 600(+-50) без товар. След това избягваме момента с гаснене по светофарите и прочее колебания на оборотите ден-два.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 13:53 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Много полезна информация, супер сте!

Всъщност оказва се, че мислейки си, че чистя MAF, съм изчистил това балонче, което явно е IAT сензора... Забелязах, че навътре в пластмасовия отвор на дебитомера има още 2 тънки жички, които май са същинските елементи на MAF-а, та ще пръсна и тях.

Ще почистя и дросела, но ме притеснява това поведение на колата докато се обучи после - толкова ли е страшно? На предишната ми кола след разкачане на акумулатора, беше някакъв ад с празния ход и затова питам...

А ако пък дроселовата клапа се свали за почивстване без да се разкачва акумулатора, после пак ли ще играят оборотите?

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2018, 14:59 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7776
Местоположение: Плевен/София
След процедурата с дросела, най-добре е да се обучи TPS-a.
Процедурата е лесна, даваш на контакт (без да палиш) и натискаш педала до край, отпускаш го и връщаш от контакт. След това палиш и я оставяш малко да поработи. Идеята е, TPS-a да каже на ЕКУ-то къде се намира дросела.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 124 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб