Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 128 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 20:12 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Мисля, че не. Навсякъде пасват и работят адекватно съвсем обикновени лед-ове. Единствените крушки с жички останаха в габаритите и стоповете отзад, както и всички мигачи. Те просто си искат релета и засега не ми се занимава. Иначе при мигачите ефекта от ЛЕД е най-осезаем...

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2018, 08:29 
Offline
любител
2023 Mazda 6

Регистриран на: 22 Юни 2017, 20:07
Мнения: 20
Местоположение: София
Защо релета? Мигачите искат един мощен резистор, за да харчи ток вместо тях, за стоповете няма ли комбинирани крушки?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2018, 09:31 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Онзи ден пристигнаха и LED крушките за светлините за заден ход. Основната идея на ъпгрейда, освен по-добрата визия заради бялата светлина и съчетанието с осветлението на регистрационния номер, е мнооооого по-добрата осветеност зад колата. Това е особено полезно при паркиране вечер на тъмни места, тъй като видимостта назад се подобрява чувствително.

Крушките, които взех са ето такива:

Изображение

Доста са доста евтини, но предвид факта, че светлините за заден ход обикновено работят за съвсем кратко, колкото да се направи маневрата или паркирането, не мисля, че ще има проблем с издръжливостта на диодите. Отделно от това, специално този модел, както се вижда на снимката, има един голям диод с лупа, който свети право назад и много помага с осветяването.

Все пак, направих един тест за издръжливост, за да проверя дали въобще има смисъл да си играя с тях - оставих ги включени у нас за през цялата нощ да светят. Никакви проблеми на сутринта - всичко си свети, бяха средно загрели.

Та, ето и резултатът:

Изображение

Мен лично много ме радват и нямам търпение да ги тествам някоя вечер в реална ситуация ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2018, 01:50 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Най-накрая намерих време да осъществя едно отдавна желано подобрение, а именно осветлението на багажника. Оригиналното изпъленение ми беше прекалено слабо и затова реших да сложа в багажника LED лента, разделена на 2 части, които да осветяват целия багажник. Захранването взех от оригиналния плафон...

Изображение

Изображение

Изображение

Смея да твърдя, че резултатът надмина очакванията ми. Сега в багажника все едно е ден и вече няма да ровя вечер по багажа в тъмницата.

Цена на проекта: 7 лева (4 лв. ЛЕД лентата и 3 лева кабел). Заслужава си!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2018, 08:41 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Привет,

искам да отбележа, че след почистването на въпросния клапан за празен ход се появи едно играене на оборотите, не е постоянно, от време на време. Случва се като освободя от скорост - или е малко над 1000 оборота или под, но отчетливо се вижда как стрелката играе в рамките на 100-200 оборота. Да не би да вкарва отнякъде въздух, ако не съм затегнал добре някой маркуч?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2018, 19:04 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Сеп 2015, 14:52
Мнения: 29
Колега Sky_Walker, искам да те попитам, ти за задните светлини крушки с пластмасов или метален цокъл си сложил, защото на моята (комби 2006, фейслифт) всички задни светли са w21w/T20, но не намирам с метален цокъл в али-то. Всичките са с пластмасов, а колега в една тема беше писал, че тези с пластмасов горят. Какво би ми препоръчал.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2018, 19:48 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Крушките, които взех за задните светлини можеш да ги видиш как изглеждат 3 поста по-горе от твоя. Не са нито с метален, нито с пластмасов цокъл, а е нещо като текстолит, то е се вижда на снимката. Това за прегарянето каквото си чул са пълни глупости... Диодните крушки се нагряват много по-малко от тези с нажежаема жичка, а още повече сеетлините за назад светят за много кратък период от време и просто нямат време дори да загреят, камо ли да прегорят. Аз все пак, както написах и в поста горе, ги пробвах за издръжливост и в продължение на цяла нощ крушките бяха включени и на сутринта бяха светещи и просто топли на пипане. Взимай смело и слагай, разликата с преди е от земята до небето. Вече на няколко пъти паркирам в пълна тъмница назад и все едно е ден... Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2018, 20:10 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Сеп 2015, 14:52
Мнения: 29
Благодаря за отговора, ще разгледам и ще поръчам тия дни. Иначе подмених всички крушки в купето с бял LED и разликата е огромна. Сега ми остава да подменя тези на сенниците и задните светлини.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Май 2018, 16:13 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Ето че дойде ред и на още едно нещо, което безумно много ме дразнеше още от началото, а именно разпадащата се изолация под пластмасовия капак на мотора. В резултат от това, целия двигател за няколко километра каране се покрива с едни фини бели прашинки и изглежда ужасно... Та, поръчах си специална изолация за двигателни капаци, която изолира шум, топлина и вибрации и даже е със замозалепващо покритие от едната страна. Цената с транспорта от Китай беше 20 долара за 1 кв. метър, което като количество стига за ремонт на 4 броя капаци.

Ето колко заема капака от целия лист:

Изображение

Ето и как изглежда капака с ужасната разлагаща се фабрична изолация:

Изображение

Използвайки старата изолация като шаблон, изрязах дупките по новото парче изолация, и след като капакът бе внимателно измит и подсушен, последва залепването:

Изображение

Резултатът е, че вече няма досадното "опрашване" на двигателя и че вече капакът обира още повече от шума при работа на мотора на празен ход. Цъкането на инжекторите например е осезаемо по-трудно доловимо при поставен капак. Доволен съм!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Май 2018, 16:23 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
БравОс!

Дето се вика :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Май 2018, 17:35 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Sky_Walker написа:
Ето че дойде ред и на още едно нещо, което безумно много ме дразнеше още от началото, а именно разпадащата се изолация под пластмасовия капак на мотора. В резултат от това, целия двигател за няколко километра каране се покрива с едни фини бели прашинки и изглежда ужасно... Та, поръчах си специална изолация за двигателни капаци, която изолира шум, топлина и вибрации и даже е със замозалепващо покритие от едната страна. Цената с транспорта от Китай беше 20 долара за 1 кв. метър, което като количество стига за ремонт на 4 броя капаци.

Ето колко заема капака от целия лист:

Изображение

Ето и как изглежда капака с ужасната разлагаща се фабрична изолация:

Изображение

Използвайки старата изолация като шаблон, изрязах дупките по новото парче изолация, и след като капакът бе внимателно измит и подсушен, последва залепването:

Изображение

Резултатът е, че вече няма досадното "опрашване" на двигателя и че вече капакът обира още повече от шума при работа на мотора на празен ход. Цъкането на инжекторите например е осезаемо по-трудно доловимо при поставен капак. Доволен съм!
Това под самия преден капак може ли да се залепи? Каква е дебелината му, може ли линк?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Май 2018, 19:25 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Дебелината е 10 мм, и го дават че може да се монтира под предния капак.

Иначе самата изолация поръчах през ибей:

https://www.ebay.com/itm/Automotive-engine-cover-noise-insulation-cotton-wool-10mm-thick-foam-board-black/263351017009?epid=8010552045&hash=item3d50f19e31:g:~hMAAOSwjM5aHkWs&vxp=mtr

Даже гледам е паднала цената и вече е смешно евтино...

Успех! :)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2018, 11:27 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Привет,

а някой пробвал ли е да смени с лед крушки мигачите, както и светлините на стоповете? Там как става хватката със светенето, когато са пуснати фаровете и когато натиснеш спирачките? Сегашната крушка е с две жички, предполагам в другия случай светят само някои диоди, а при натискане на спирачката светват и останалите или? И в тази връзка самата крушка като е по-силна дали е ок да свети в бяло пак, макар че стопът е червен или по-добре да се потърси такава, която свети също в червено? Крушките за задна скорост и за третия стоп видях, че са еднакви, но май е по-добре също да е червена, може би...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2018, 16:50 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Antoni написа:
Привет,

а някой пробвал ли е да смени с лед крушки мигачите, както и светлините на стоповете? Там как става хватката със светенето, когато са пуснати фаровете и когато натиснеш спирачките? Сегашната крушка е с две жички, предполагам в другия случай светят само някои диоди, а при натискане на спирачката светват и останалите или? И в тази връзка самата крушка като е по-силна дали е ок да свети в бяло пак, макар че стопът е червен или по-добре да се потърси такава, която свети също в червено? Крушките за задна скорост и за третия стоп видях, че са еднакви, но май е по-добре също да е червена, може би...


За мигачите си има специални LED крушки, които не се нуждаят от допълнителен резистор и си мигат нормално. Единствения проблем е цената, тъй като чифт такива крушки са 20-на долара и за цялата кола инвестицията е 60+ лева. Не че е нещо фрапантно, но половин резервоар пари за просто по-пъргави мигачи... Незнам, може и да се навия по-натам.

Крушките са стоп/габарит работят на същия принцип, който си описал. На габарит светят една част от диодите и като натиснеш спирачка, светват всички. И да, крушката трябва да свети в червено, защото пробвах с бяла крушка и червеното после някак розовее и седи грозно. Същата е логиката и за третия стоп.

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2018, 17:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Да,

както и предположих. В интернет намерих доста предложения за мигачи, с доста диодчета, мисля е по-добре от нагреваемата жичка. По закона на Мърфи, исках да проверя дали цокълът е същия и едната крушка изгоря някак...срещу 7лв взех една на Нарва, но си поръчах за около 4-5 долара две за задните мигачи от тези сайтове, от които и ти писа по-рано, но за интериора. Та така. Ще споделя скоро впечатления, доста "крушка" очаквам в следващите дни :)

Иначе намерих нещо случайно, изглежда интересно:

https://de.aliexpress.com/item/New-Desi ... autifyAB=0


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Юни 2018, 13:21 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Малко движение по темата:

Предните накладки започнаха да свирят при спиране със скорост над 40 км/ч и реших, че е време за смяна. Да отбележа, че това са накладките, с които купих колата, същото се отнася и за предните дискове. Оказа се обаче, че накладките си имат още доста феродо останало (над 70%) и причината за свиренето не е от износване, а явно просто са си твърди или са някакви ментаци.

Понеже зимата сложих отзад нови дискове и накладки Textar, заложих на същата марка и за предните накладки. Дисковете са си в отлично състояние с минимален ръб, затова само ги шлайфах, за да легнат новите накладки на равна повърност. Междувременно реших най-накрая да рециклирам и предните спирачни апарати (спирачни буталца, уплътнения и гумички) и имаше защо - макар да си мислех, че работят ок, като видях старите буталца ми стана лошо - бая ръжда по тях, в следствие на което се движеха доста трудно в цилиндъра.

И най-приятният момент разбира се дойде след като всичко бе сглобено - колата спира уникално, макар и след само 90 км пробег от смяната. Не си позволявам да спирам по-екстремно, за да улегнат по-добре накладките, но първите ми впечатления са за съвсем друга кола! Спирачката е много по-прецизна и може да се дозира много по-лесно, а също така и захапва прилично при доста по-леко натискане на педала. Колата има и по-добра инерция от преди. Голям кеф!

Всичко това го пиша, за да послужи на някой, който не е доволен от спирачките си или мисли, че има нещо, което не е наред в системата - решението е рециклирането на апаратите - просто огромна разлика преди и след!

П.П.: Като единствена забележка след интервенцията ще посоча, че и новите накладки просвирват при спиране с над 40 км/ч., но разбрах, че трябва да се изчака улягането им хубаво със диска. Разбрах също, и че Textar си свирели по принцип, но със задните например никога не съм имал проблеми още от самото начало. Може би причината е, че тези нямаха антивибрационни подложки на гърба им... Както и да е, ако не утихнат след един приличен пробег, ще ги пенсионирам преждевременно и ще си взема по-меки и с подложки ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юни 2018, 22:07 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Сеп 2015, 14:52
Мнения: 29
Колега, Sky_Walker аз също смених крушките с лед на моята кола, но се появи проблем. Крушките на номера, на вратите и на предните габарити, започнаха да примигват. Някаква идея на какво може да се дължи това? Поръчах тези крушки: https://www.aliexpress.com/item/10pcs-L ... 4c4dAuu28R И ако е възможно да ми препоръчаш крушки които да сложа отзад на колата, ако е възможно с линк. Както и за номера, вратите и предните габарити. Благодаря.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2018, 09:39 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Пробвай с тези и се похвали след две седмици като пристигнат и ги сложиш :) :
https://www.ebay.de/itm/10x-Stuck-12V-2 ... SwmrlUwMit


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2018, 18:10 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Сеп 2015, 14:52
Мнения: 29
Колега, дали ще може да намериш същите в Али-то, защото от Ибей не ми се взима?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2018, 18:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Чак толкова не мога да бъда сигурен дали ще мога да предложа, все пак търговците са десетки-стотици-хиляди :)
Вземи си, не го мисли този ибей, едва ли ще стане ебей ;) Какво те притеснява?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2018, 11:35 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
По темата със светлините:

Пристигнаха диодните, смених предни и задни мигачи, като сила и цвят, бих казал, че са сходни, за силата на светене не съм категоричен, защото беше светло, довечера ще проверя. Най-голямата разлика е в начина на светене, логично, новите мигат по-отсечено, нямат нажежаема крушка и така се губи ефектът на това плавно светване и загасване. Мен лично ми допада повече.
Проблемът дойде обаче с крушките за задните светлини, съответно спирачките. Като включа едната крушка се включва автоматично и третата стоп светлина, която е на прозореца. Другият стоп също светва с по-силна светлина, макар и с обикновена крушка. Явно нещо се бърка по тоците. Иначе светят много добре, за разлика от нажежаемите, които са дори бели, не са червени. Някакви идеи какво може да се направи?
Вторият ми въпрос е: крушчицата в багажника каква се води точно, някакъв умален вариант май на W5W или нещо друго?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2018, 15:02 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Antoni написа:
Някакви идеи какво може да се направи?

Върни си старите. Така отзад си като коледна елха.
Antoni написа:
Вторият ми въпрос е: крушчицата в багажника каква се води точно, някакъв умален вариант май на W5W или нещо друго?

Изтървах дали става въпрос за комби или седан, ама ако е седан е T10 стандартна ако е комби са https://www.aliexpress.com/item/10-pcs- ... 42125.html

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2018, 16:07 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Привет,

даже не съм ги монтирал. Проба и дотам. Иначе крушката не е такава, пак е с плоско начало с две телчета и нагоре се раздува.
По-лошото е, че и мигачите не са съвместими в този си вид. Аз съм тествал с бутона за аварийни светлини. Като се пусне само ляв или десен мигач, започва едно скоростно мигане, което е индикацията за изгоряла крушка. Тоест, по-слабият ток, който е в тези крушки се индикира като изгоряла крушка. По-горе чета, че колегата Sky_Walker е обяснявал нещо за релета и резистори...май е ясно за какво иде реч :)
Като обобщение: имам дузина крушки вкъщи, поне са много готини на вид и си ги гледам :lol: :oops:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2018, 16:48 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Antoni написа:
Привет,

даже не съм ги монтирал. Проба и дотам. Иначе крушката не е такава, пак е с плоско начало с две телчета и нагоре се раздува.
По-лошото е, че и мигачите не са съвместими в този си вид. Аз съм тествал с бутона за аварийни светлини. Като се пусне само ляв или десен мигач, започва едно скоростно мигане, което е индикацията за изгоряла крушка. Тоест, по-слабият ток, който е в тези крушки се индикира като изгоряла крушка. По-горе чета, че колегата Sky_Walker е обяснявал нещо за релета и резистори...май е ясно за какво иде реч :)
Като обобщение: имам дузина крушки вкъщи, поне са много готини на вид и си ги гледам :lol: :oops:


Аз пак нещо изтървах :D Можеш ли да снимаш крушката в багажника да ти кажа каква е. Иначе LED светлини за задната като си взема моята от сервиза мога да ти дам ако ти трябват още :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Авг 2018, 09:15 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Трябва да я проверя, че я демонтирах и запилях някъде. Води се 1/2 от стандартните по купето :)

Исках да попитам друго, понеже колегата не е активен или е на море, и темата позамря :)
От няколко дни много досадно ми скърца колоната отзад (а дори радиото не е включено). Става въпрос за тази, която отговаря за баса и е на задната кора (колата е седан с Босе). Как решавате този проблем, по какъв начин уплътнявате пластмасите и колоната, за да не скърца?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2018, 18:04 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Ето ме и мен, не съм още на море, но рядко влизам тук напоследък поради доста натоварен график.

По въпроса за скърцането - моята е хечбек и субуфъра е при задната гума, та немога да дам компетентно мнение. При всички положения обаче, щом скърца, значи се е разхлабило нещо по закачването му. Доколкото знам, при седана е доста по-труден достъпа до самия говорител от горната му страна. Потърси някъде из Youtube как става - неможе да го няма.

И да използвам този пост да актуализирам малко информацията относно това какво направих в последно време по колата ми:

1. Раздвижих и след това направих байпас на VAD клапата, намираща се на кутията на въздушния филтър. По просто казано - клапата на тази система ако не й е обръщано внимание в последните 2-3 години от експлоатацията на коалта, почти винаги е клеясала и се движи трудно и съответно неможе да се отвори напълно, когато трябва да бъде отворена. Раздвижва се с подходящ препарат и същата започва да се движи съвсем свободно и да се отваря напълно. Другото нещо, което често се прави в Америка например е, че с цел да се поотпуши колата в ниските и средни обороти, се прави байпас на системата и клапата вече е постоянно отворена, а не както е по принцип - стои затворена и се отваря само при над 5800 об./мин. Въпросният мод се прави ултра лесно и изисква просто затапването на единия вакуум маркуч на системата (за да може клапата да стои постоянно отворена и в същото време компа да не изкарва грешка). Повече информация по въпроса, ще опиша в отделна тема, която ще направя за раздвижването на клапата и модифицирането й в постоянно отворено положение. Само да загатна за резултата - колата се поотпушва в ниски и средни обороти и става още по-приятна за каране!

Прилагам снимки, за всеки, който незнае къде се намира тази клапа и какво представлява:
Изображение

Изображение

Изображение


2. Второто нещо засяга спирачките - след като почти ведната щом взех колата смених задни дискове и накладки, преди известно време реших, че е време и за предните. Тъй като дисковете бяха доста добре и почти нямаха ръб, реших да не ги сменям, а само да ги шлайфна на машина, която не изисква свалянето им от главината. Сложих и нови накладки, като тези отзад - Textar. Още при разглобяване на спирачните апарати обаче се видя съвсем ясно, че буталцата на двата апарата бяха прилично корозирали и се движеха не толкова свободно, колкото трябва. Съответно последва смяната им, с нови уплътнения и маншони. При изваждането на старите буталца, се виждаше корозия по стените им, откъдето и по-трудното им движение. След интервенцията смело мога да споделя, че карам съвсем друга кола - адски по-прецизен контрол над спирането, както и че вече спирачките захапват много по-стабилно при доста по-лек натиска на спирачния педал! Отделно от това и предните колела се въртят много по-свободно и колата има по-добра инерция от преди. Много съм очарован - ето така трябва да спира тази кола! Който иска инфо за мястото, където направиха всички ремонти по апаратите и шлайфането на дисковете, да пише на Л.С. и ще дам координати, за да не излезе, че правя нарочна реклама тук.

Като страничен негативен ефект, ще посоча, че дори след вече изминати близо 1500 км от смяната - предните накладки при спиране от скорост 30-40км/ч и нагоре леко пищят, което пищене спира след това. Оригинален Textar са, със задните нямах подобен проблем... Причината според мен е, че нямат никакъв материал или подложка между тях и спирачния апарат и буталото, в следствие на което се получават вибрации при спиране и съответно - пищене. Имам една специална смазка на Textar, която уж елиминира точно такива скърцания. Ще намажа на гърбовете им и ще пиша за резултата. Засега си карам така и не ми пречи особено, а пък и колата спира перфектно добре, но като ми остане време, ще опитам да го оправя.

Забравих да снимам старите буталца, но не бяха приятна гледка...
Ето и как изглежда всичко непосредствено след смяната (повърността на диска тук още не е разработена):
Изображение


2. Смених най-накрая и хидравличната течност на кормилната система. Не съм имал проблеми с нея, по-скоро от четене по други форуми разбрах, че при смяната й би могъл да олекне малко волана и с тази надежда прибегнах към смяната й.

Изтеглих старата течност със спринцовка и маркуче от система директно от казанчето. Оказа се, че от нормалния й червен цвят, същата беше станала тъмно оранжево-кафява, затова се радвам, че я смених все пак. Та, издърпва се колкото може със спринцовката, след това на загасена кола волана се върти няколко пъти пълно ляво и после дясно и така в казанчето се появява още течност, която също се издърпва. Мисля, че изтеглих някъде около 500-600 грама. Съответно след това налях новата течност, която в случая беше REPSOL ATF, покриваща стандарта Dexron III. Цветът е бистро-червен. Налива се до максимум, волана пак се върти на изгасена кола и отворено казанче няколко пъти и се долива пак до MAX. Пали се колата и почти веднага помпата ще дръпне от течността. Ако има нужда пак се долива на МAX. В началото помпата може да е леко по-шумна но при няколко пълни завъртания на волана утихва до нормалното си положение. Може да се наложи и малко каране градско до пълното обезвъздушаване на системата. В момента при мен системата е напълно обезвъздушена и работи нормално. За съжаление немога да кажа, че воланът се усеща като по-лек... Може би една идея, но може и да си внушавам. Независимо от това, преди това какъв беше цвета на старата течност, радвам се, че я смених все пак.

Ползвах такава течност:
Изображение


3. Следващото нещо, което направих по колата е прословутото почистване на дроселовата клапа.

Най-накрая се престраших да го направя, тъй като се притеснявах от обучението на празния ход след това. Оказа се сравнително бърза и проста задачка.

Сваля се кутията на въздушния филтър, откачва се големия гофриран маркуч към дросела и самата дроселова клапа се демонтира от колектора с 4 болта (8мм). Двата маркуча с охладителната течност в двата й края не съм разкачвал, тъй като клапата може да се отдели от колектора достатъчно, без маркучите да се разкачват.
Това, което виждат очите след отделянето на клапата от колектора не е хич приятно! Цялата й вътрешна страна на клапата е покрита с черна гняс, като в първия момент се зачудих как е работила тази кола на празен ход! (В интерес на истината не съм имал някакви проблеми с празния ход преди почистването).
Та, както вече бе отделена от колектора, запуших всмукателния колектор с парцал, за да не влиза вътре мръсотия, и се захванах с клапата, като я напръсках със спрей за карбуратори и упоритата гняс взе да поддава. С няколко парцалчета започнах да я чистя и отдолу взе да се показва чистия метал. След упорито 10-15 минутно търкане и пръскане, клапата стана буквално като нова - радост за окото.
ВНИМАНИЕ! Моята клапа е електронна и при чистенето я отварях внимателно принудително с ръка. Отбелязвам, че много трябва да се ВНИМАВА с отварянето й, тъй като механизмът е с пружина и клапата се затваря сама и може много лесно да прещипе пръстите. Аз лично внимавах много и все още имам по 5 пръста на ръката.
След като всичко е изчистено и подсушено, следва монтаж по обратния ред.
След това идва ред на обучението на празния ход, което правих по указанията на Мазда:
1. Дава се на контакт без да се пали колата и се изчаква така 1 минута;
2. Изключва се от контакт и пак се чака 1 минута.
3. Пали се колата, изключват се всички видове ел. консуматори и без да се пипа педала на газта, колата се оставя да работи докато достигне 90 градуса или се включат перките на радиатора.
4. Веднъж загряла, колата се остава да работи така на празен ход още 5-10 мин, през което време оборотите вече трябва да са паднали на обичайните 650 об./мин.
5. Колата се гаси и се пали пак за проверка, като вече всичко трябва да е обичайно и оборотите следва да заспят на 650 малко след запалването.
Това е. При мен се усеща леко по-бързо стабилизиране на оборотите на празен ход, както и една идея по-малко вибрации от мотора в купето. Колата като че ли реагира една идея по-уверено при настъпване на педала при градско шофиране. Общо взето - доволен съм от манипулацията, още повече като знам колко гняс падна при чистенето. Единствено забравих да снимам докато почиствах, за което се извинявам, но прилагам примерна снимка, която е сходна със ситуацията при мен:

ПРЕДИ!

Изображение

СЛЕД:

Изображение

4. Почистих каналите на стъклата на четирите врати, тъй като предните, особено шофьорското се отваряше леко по-бавно и шумно от другите. За целта напръсках със силиконов спрей в каналите в рамките на вратите - където се движат стъклата. Избърсах 1 път с парцал, падна доста мръсотия и напръсках пак със силиконовия спрей, след което затворих отворих стъклата няколко пъти. Още при първите няколко отваряния и затваряния си пролича разликата - много по-бързо, леко и безшумно движение на стъклата и на четирите врати. Шофьорското стъкло вече се отваря еднакво бързо като останалите. На пръв поглед дребна интервенция, но каква разлика след това! Сега съм решил на определен интервал от време (например 1-2 пъти годишно) да повтарям пръскането със силиконовия спрей, за да се поддържа топ кондицията на стъклата, както е в момента.

5. На следващо място, но може би най-важното от всички - нанасяне на антикорозионно покритие върху долната част на купето.

Уточнявам, че моята кола беше сравнително чиста откъм ръжда отдолу, но имаше някои петна, които бяха леко тръгнали и реших, че по-добре навреме да спра процеса, преди да стане по-тежко. За целта - внимателно почистване на всички проблемни места до метал. Закупуване на едно вълшебно и доказало се за мен лично покритие на Valvoline, с което бях напръскал и предишната ми кола. Покритието е с кафеникаво-бронзов цвят и след засъхване, стои леко като гумирано и е много много издръжливо на механични въздействия - почти няма начин да се изтърка. Цената му е сравнително висока, но явно има защо. Цялата работа отне около 3-4 дни, през които бях без кола, но си заслужаваше. Много съм доволен за пореден път от интервенцията и ще карам значително по-спокойно зимата. Ето как изглеждаше дъното непосредствено след интервенцията:

Изображение

Изображение

Изображение

След вече изминати почти 2000 км от тогава, всичко изглежда съвсем чисто и запечатано. Бронзовият цвят на покритието вече не си личи така и всичко изглежда съвсем нормално като кола, която никога не е имала позиви за корозия долу. На предишната ми кола покритието бе непокътнато след близо 50 000 км. и така и я продадох.

И да допълня - понеже така и така за при нанасяне на покритието, трябваше да се свали задната броня, махнах и теглича, който искрено ме дразнеше с присъствието си - просто ми беше грозен... На мястото на дупката, която беше изрязана за него, закрепихме парче пластмаса от идентична броня, което беше боядисано в цвета на колата. Отдалече почти не си личи, че някога е имало теглич там:
Изображение

Изображение

6. На следващо място ще докладвам след вече изминати почти 3000 км от смяната на шумоизолацията под пластмасовия капак на мотора как се държи същата. Резултат - изглежда непокътната и мотора е много чист отдолу. Вече го няма досадното запрашване с бели влакна от старата оригинална шумоизолационна вата. Смятам проблемът за окончателно решен.

7. Колкото за LED крушките по цялата кола, смяната с които я има по-напред в темата - държат се мъжки засега, с изключение на една от тях, намираща се в преден десен габарит - единия от диодите й започна да примигва леко... Габаритите работят най-продължително време и може би затова по-бързо се стигна до това. Разбира се, никакъв проблем - имам 10-на резервни и скоро ще я сменя.

Засега толкова по колата. Много ме радва и ме слуша за момента. Учудвам се също така и колко икономична може да бъде предвид работния обем, конете и динамиката, която предоставя.

Следващият мод, който предстои засяга алуминиевите тръби на климатика в двигателния отсек и изолирането им от топлината на двигателя, с което се повишава ефективността му и времето за достигане на ниска температура на входащия въздух в купето. Засега това са само чужди отзиви, ще споделя лични впечатление, след като го направя. Очаквайте скоро включване със снимки!

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2018, 18:45 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Юли 2018, 08:00
Мнения: 24
Местоположение: Пловдив
Колега можеш ли да ми снимаш от каде идва маркучлето което влиза във филтърната кутия това което затваря или отваря клапата.още като се отвори предния капак и се погледне филтърната кутия се вижда щуцера но при мен липсва точно този маркуч и незнам до каде отива


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2018, 09:50 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1047
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
Не поздравяваш колегаааа. Мигам светя .. няма братче :D

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2018, 23:42 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
VJS написа:
Не поздравяваш колегаааа. Мигам светя .. няма братче :D


Къде бре? Винаги се оглеждам за колеги,но явно съм бил "някъде" мислено в този момент... :D

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2018, 07:29 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1047
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
Sky_Walker написа:
VJS написа:
Не поздравяваш колегаааа. Мигам светя .. няма братче :D


Къде бре? Винаги се оглеждам за колеги,но явно съм бил "някъде" мислено в този момент... :D


Абе май се позагледа даже накрая ..

Иначе с сряда вечерта към 9:30-10 карахме заедно от Арена Запад до билата в Люлин. Малко след Арената пуснах аварийките ... не видях да реагира. После ме изпревари покрай светофара .. догоних те в тунела и така до Билата.

Както и да е ... другия път :D

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 128 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб