Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 15 Ное 2018, 19:15

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 124 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2018, 13:23 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 542
Местоположение: Pleven
To един колега преди години беше пуснал снимка как е сложил двигателя на масата в кухнята...смятай кВо е кеф :D
п.п. Аз утре ще слагам летните джанти+гуми :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2018, 12:37 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Привет,

имам един бърз въпрос. Свалянето на дросела може ли да се случи без да се премахва кутията на въздушния филтър? Оглеждах вчера и се замислих. Другият ми въпрос е, миете ли двигателя периодично? Като вдигнах кората над двигателя забелязах, че е доста прашен и мръсен.
Гледах клипове в Youtube, общо-взето не изглежда сложна манипулация, но все пак си е пипкаво.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2018, 13:15 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1216
Местоположение: Густо Майна Филибето
Миенето на двигателя е рискова процедура. Освен ако не е олято всичко в масло не бих си го причинил. Мих го веднъж на стария ми Кадет и после 2 дни трябваше да съхне до де запали. Отделно миенето по мивките е пълен ташак - пръскат с обезмаслител и минават с водоструйка - отбиване на номер. Ако е само прашасал не бих. Такъв е двигателят-мечта при покупка, защото се вижда дали има течове. Измитият винаги буди съмнение.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2018, 19:35 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 542
Местоположение: Pleven
Antoni написа:
Привет,

имам един бърз въпрос. Свалянето на дросела може ли да се случи без да се премахва кутията на въздушния филтър? Оглеждах вчера и се замислих. Другият ми въпрос е, миете ли двигателя периодично? Като вдигнах кората над двигателя забелязах, че е доста прашен и мръсен.
Гледах клипове в Youtube, общо-взето не изглежда сложна манипулация, но все пак си е пипкаво.

Аз никога не съм си мил двигателя .Добрият двигател изглежда точно прашен,но не и мазен ;) Периодично само минавам с препарат и кърпа кората отгоре ,казанчетата и акумулатора и това е /не повече от 10мин./ :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2018, 21:56 
Online
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 597
Местоположение: Варна
Аз имам от над година следи от лапички по кората от някоя котарана и така и не съм ги чистил. Лепят й се :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2018, 22:59 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Относно миенето на двигателя - против, но за неговото почистване - твърдо ЗА. Двигателният отсек е част от колата и няма причина да бъде игнориран. Същото важи примерно и за мястото около капачката на резервоара - прави ми впечатление, че масово се игнорира при почистване. Иначе за мотора - абсолютно ясно е, че с водоструйката става най-бързо и лесно, но както посочиха колегите горе - рисково е. Особено при тези нашите мотори, дето имат повече датчици, клапани и кабелни снопове отколкото болтове. Аз периодично чистя мотора, но с цената на повече време и общо взето си е занимавка. Ползвам обезмаслител за металните части и пластмасите, силиконов спрей за гумените маркучи и тампони, вакса за пластмаса, както и няколко парцала. Моторът става като нов, а заради ваксата, пластмасата се задържа черна и блестяща за прилично дълго време:

Изображение

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2018, 08:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Моят е прашасал, не е мазен или с петна. Просто гледката малко ме стресира, не е нищо фрапиращо.

А относно почистването на дросела? Можели да се направи без премахването цялостно на кутията с въздушния филтър?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2018, 20:32 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Antoni написа:
Моят е прашасал, не е мазен или с петна. Просто гледката малко ме стресира, не е нищо фрапиращо.

А относно почистването на дросела? Можели да се направи без премахването цялостно на кутията с въздушния филтър?


Не мисля, че ще е проблем, стига да се свали изцяло и от двата края гумената тръба на въздуха, защото ще пречи иначе. А ако не е тайна, какво те притеснява в свалянето на филтърната кутия? Аз я свалям за един миг време - отвива се скобата на тръбата, изключва се дебитомера и VAD клапана и кутията се дърпа нагоре, за да се откачи от трите тампона, върху които стои. Нещо притеснява ли те конкретно в свалянето й?

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2018, 20:42 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Днес стана планираната смяна на гумите и джантите и определено съм доволен от резултата! Гумите на първо четене са много добри, но засега съм ги карал само няколко километра на сух път със 140-160 км/ч. за пробата и няколко километра градско. Возията остана също толкова хубава, колкото и със зимните, т.е. не се влоши, а шумът е една идея по-висок, но все пак зимните са изключително тихи, затова смятам, че тези са с нормално ниво на шум. Стабилността в завой е както и беше досега - перфектна! Тепърва предстои тестването им на различни настилки. Малко снимков материал от днес:

Изображение

Изображение

Изображение

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2018, 10:28 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Привет,

много добре стои с тежи джанти колата, аз съм със същите :) В събота ги сложих и разликата със зимните я усетих. Малко по-трудно се върти воланът и малко по-твърдо вози, но пренебрежимо за мен.

Относно питането ти - притеснява ме това, че единият болт е ръждясал и при опит да се отвърти почти няма вече ръбчета по главата му :(


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2018, 13:51 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
А кой болт е ръждясал? за филтърната кутия имаш да развиеш само скобата на големия маркуч при дебитомера... Друго не се изисква за развиване при свалянето й. Дай някоя снимка ;)

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2018, 15:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Пардон me :)

Объркал съм се с кутията с бушоните, която е в съседство. Просто при последната ми тежка смяна на късите светлини (преди да пробвам през калниците) отвъртах този болт. По-точно не успях. :)
Тези дни ще се захвана най-накрая и с дросела да видим как ще изглежда и дали ще има промяна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2018, 16:05 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
А, така може, и при мен този болт, който е отдолу на кутията с бушоните, е корозирал, но не съм се опитвал да го развивам, а само съм го намазал с препарат.

Като тръгнеш да правиш процедурата по чистенето на дросела, щракни някоя снимка и най-вече ако може - сподели после как си обучил празния ход, че мен още ме е страх да пробвам.

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2018, 08:37 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Привет,

свалих го за не повече от 10-тина минути. Нищо специфично. Единствено не откачих минуса на акумулатора, както колеги тук са препоръчали. Не знам дали има голямо значение.
Относно чистенето на снимките се вижда.
Първа снимка:

Прикачени файлове:
IMG_4968.jpg
IMG_4968.jpg [ 703.7 KiB | Прегледано 832 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_4969.jpg
IMG_4969.jpg [ 312.31 KiB | Прегледано 832 пъти ]


така изглеждаше преди почистването. Видимо с много нагар. След близо 5-минутно чистене резултатът беше почти нулев. След близо 12-13 минутно чистене и търкане започна да се показва най-накрая златистата основа. Не знам дали това се води за много мръсен дросел или не.

Прикачени файлове:
IMG_4970.jpg
IMG_4970.jpg [ 255.25 KiB | Прегледано 832 пъти ]


Както се вижда от снимките си имахме инспектор, който удобно се беше разположил и следеше изкъсо за работата и коректното й изпълнение :)

Прикачени файлове:
IMG_4971.jpg
IMG_4971.jpg [ 520.8 KiB | Прегледано 832 пъти ]


След монтирането на дросела дадох на контакт, натиснах педала на газта докрай и после го върнах, изключих. След това запалих и изчаках 2-3 минути докато загрее. Изфорсирах няколко пъти и това беше всичко.
Видима разлика на този етап не виждам. Не съм имал проблеми с оборотите, тествах я след това за ускорение - не мога да преценя, може би в ситуации, когато трябва да се изпреварва ще преценя - и ускорение и шум при високи обороти.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2018, 09:00 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Браво, колега! И аз ще правя същото упражнение скоро и ще кача снимки също. При теб е по-лесно, защото си преди фейса и дросела не е електрически. Моята е с моторче и ще кача снимков материал като я чистя ;) Какъв препарат ползва за почистването?

П.П. При теб има и клапан за празния ход - той също е добре да се почисти, като според мен в твоя случай той е дори по-важният компонент за чистене, тъй като същият отговаря пряко за стабилността на оборотите. При фейса тази функция се изпълнява от самата дроселова клапа, тъй като същата е електронна и компа си наглася празния ход съвсем финно чрез самата клапа, затова аз мога да мина и само с чистене на дросела ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2018, 09:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Привет,

аз се чудя защо се оказа по-лесно от очакваното :)

Може ли да попитам малко наготово :) Вчера извадих няколко датчика и няколко маркучета, които влизаха в кутията на въздушния филтър, предполагам, че трябва да се водя по пътеката на някои от двата от тези маркучи и да стигна до въпросния датчик. За някои неща се уча в движение и затова питам и след това действам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2018, 09:47 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
То не е датчик, а си е сравнително голям клапан - електромагнитен.
Незнам с кой мотор си, но понеже колекторите им са кажи речи еднакви, ето една примерна снимка от колектор на 2.3 мотор, на която клапанът е демонтиран, но се вижда къде стои:
Изображение

Та гледаш точно над стрелка номер 2, дето са двете дупки. Там се хваща с 2 болта. Реално е точно след дросела.

Иначе самият клапан представлява това:

Изображение

Успех!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2018, 10:47 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Ще го проверя привечер да видим.

Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2018, 17:34 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Този клапан не е ли отстрани на дросела? На една от снимките, които съм постнал по-готе се вижда. Или аз нещо се заблуждавам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2018, 18:29 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Antoni написа:
Този клапан не е ли отстрани на дросела? На една от снимките, които съм постнал по-готе се вижда. Или аз нещо се заблуждавам.


Това, което се вижда на снимките с конектора, се нарича TPS (Throttle position sensor) и следи за позицията на дроселовата клапа. Чрез него, компа на колата разбира колко си натиснал педала на газта. Също много важен датчик, но в повечето случаи е настроен фабрично и капсулован и следователно неможе да се отваря и чисти. Като се бъгне - нов (не е приятна цената), а технически погледнато е просто един потенциометър...

Клапана за празния ход е там, където обясних на снимката с колектора и той работи като пропуска повече или по-малко въздух, който минава байпас през дросела ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 10:54 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Привет,

нещо зациклих...

Прикачвам снимка, ако може да хвърлиш малко светлина и днес да го проверя, и без това ми замина крушката на левия фар, та днес ще си търся да купувам и след това предстои занимавка с подкалници :)


Прикачени файлове:
IMG_51576.jpg
IMG_51576.jpg [ 456.8 KiB | Прегледано 752 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 15:17 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Колега, прикачвам снимката, на която съм оградил с червено кое трябва да е клапана. Така като гледам, за да стигнеш до него, трябва май да се свали планката дето държи жилата, а самият клапан отдолу би трябвало да е на 2 болта ;) Поздрави!

Прикачени файлове:
IMG_51576.jpg
IMG_51576.jpg [ 384.53 KiB | Прегледано 733 пъти ]

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2018, 08:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Привет,

приключих процедурата. Беше видимо черен, но се изчисти бързо, не беше толкова зле, както дросела.
Официално вече дебитомер, дросел, клапан почистени.

Благодаря за помощта!


Прикачени файлове:
IMG_51578.jpg
IMG_51578.jpg [ 471.3 KiB | Прегледано 700 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2018, 08:58 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Браво! Сега остава да пишеш дали усещаш подобрение в някой аспект след като покараш известно време ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2018, 10:19 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 253
Местоположение: Пловдив
Да, ще изчакам някое извънградско шофиране или изпреварване, леко "изреваване" на мотора, за да сравня.
Иначе проблеми с обороти не съм имал, за да усетя разлика сега. По-скоро по-тиха работа на мотора при високи обороти и една идея по-добра мощност.

Иначе по темата с осветлението:
Вчера си закупих крушки на Осрам, Original Xenarc...4300К (лека корекция 4150К) с 4-годишна гаранция. Светят ми жълто, явно за годините съм свикнал с досегашните ми (тоест с тези, които съм купувал колата), които са Филипс 85122, но светят много приятно млечно бяло, просто едната замина.
Иначе досегашните не мога да разбера точно колко К са, може би 5000К. На крушката пише само това:
Прикачени файлове:
IMG_5168.JPG
IMG_5168.JPG [ 253.93 KiB | Прегледано 688 пъти ]


Имам съмнения, че фаровете леко са заминали, явно новата и логично по-силна крушка показва недоброто им състояние. От снимката се вижда как от двете страни на лупата има едни сенки, които се отразяват и на пътя.
Прикачени файлове:
IMG_5163.JPG
IMG_5163.JPG [ 87.31 KiB | Прегледано 688 пъти ]


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 23:41 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 22 Юни 2017, 20:07
Мнения: 9
Местоположение: София
@Sky_Walker: сподели откъде вземаш свестни LED крушки за вътре и вън, че искам да сменя няколко? Преди много години сбърках с едни от dealextreme и оттогава не смея да пробвам, че не ми се чака три седмици, само за да разбера, че са боклучиви.
Много искам и мигачите да пробвам със светодиоди, много ми харесва като светва рязко.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 07:28 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
Всички ЛЕД крушки са поръчвани от ибей и са евтини, но взимам модели, които се бяха доказали още на предишната кола. И засега нямам дефектирала крушка. Понеже са евтини, взимам повече бройки, за резерва, но все още не ми се е налагало смяна. Не искам да взимам скъпи ледове, защото и при тях се случва да дефектират, а там боли... Та засега сега си карам с тези, представят се повече от добре!

Довечера ще кача снимки и от смяната на светлините за заден ход...

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 08:52 
Online
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 597
Местоположение: Варна
Изброй ги марките ;)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 13:24 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 85
Местоположение: София, България
vladki4 написа:
Изброй ги марките ;)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


1. Най-често използваните по колата са T10 цокъл и аз разчитам на такива (нямат марка, търсят се по външен вид):

Изображение

Цена за пакетче от 20 бр. (за да има и резервни) - между 5 и 6 долара.


2. След това трябват 4 броя крушки с цокъл T5 за осветлението на сенниците и аз взех от тези:

Изображение

Цена за пакетчето от 10 бр. (6 бр. остават за резерва) - около 3 долара.


3. След това могат да се сменят и светлините за заден ход. За целта трябват крушки W16W и се спрях на такива:

Изображение

Цена за 2 броя - 3 долара.

Тези ще ги сложа довечера и ще снимам как се е получило. Основната цел (освен по-добрата визия заради бялата светлина) е когато се паркира на тъмно да се вижда по-хубаво назад.

Това е, колега. Търсиш в ибей или амазон по модела или цокъла на крушките, както съм ги описал горе и след това от хилядите обяви търсиш съобразно снимките, които дадох.

Дано съм помогнал!

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 17:38 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 22 Юни 2017, 20:07
Мнения: 9
Местоположение: София
Нямаме крушки с CANbus, нали?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 124 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], rosen1 и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб