Здравейте Колеги,
I част на ревюто - Мазда 6 2018 - Такуми (кратка версия)
Първи срещи на живо с Бялата мазда - слънчев но студен и сух ден пред авто салона в Пловдив. Перления ефект се забелязва от далече на пряка слънчева светлина - впечатляващо!
Дилъра ми говори нещо, но аз почти не го слушам. Веднага започвам да оглеждам колата от билзо - като застраховател при оглед преди застраховка
. Търся някакви фабрични дефекти, одрасквания и други козметични проблеми - всичко е наред. Разглеждам от вън от вътре от долу. Задните подкалници освен пластмасата има и шумоизолационнен мокет, отпред изглежда е само пластмаса - но това трябва да проверя допълнително. (По повод шума от камъчета - наистина се чува при силно опесъчен път и при скорости до 100 км/ч, без пусната музика - това реално е единствения шум освен лекото свистене от новите зимни гуми с джани 17" - тествано по пътя Пловдив-Пампорово). Използвам мястото да благодаря на Колегата който подсказа, че от мазда могат да ми направят много добра оферта за комплект зимни гуми, оригинални джанти и вентили - офертата беше по добра от това което аз намерих с хиляди отстъпки!
Жилузите пред радиатора за които говорих преди вереме, в моята модификация ги има (допълително ще пратя снимки). Затворени са когато мотора е студен с цел бързо достигане на работна температура и от там икономия на гориво и при висока скорост с цел аеродинамика.
Глезотиите като подгрев на седалки и волан въщност са много полезни особено при отрицателни температури (Жена ми се влюби в тези опции
). Заради нейната зиморничевост изпробвах и вентилация чрез изсмукване на седалките. Последното го тествах и още лятото при 34С и ефекта е забележителен и не те удря в кръста и бъбреците както при обдухването при други марки - нововъведението на японците според мен е доста добро и ефикасно.
Комфорта на седалките при дълъг път (и път със завои) е сравним с този на БМВ 5 серия или специалните ергономични седалки в новата опел инсигня. Пълно електрическо регулиране на всичко по седалката.
Видимостта към пътя и периферията е добра на фона на намалените задно и странични стъкла с цел по висока сигурност на кокпита. Но това сравнение е само между новите автомобили. Старите имаха доста по добра видимост. Това обаче сега е допълнено от всякакви подпомагащи системи като камери и парктроници. Маздата има преден и заден парктроник и общо 5 камери - 1 отпред под радара, 1 отзад, по една под страничните огледала и 1 зад предното стъкло най - горе точно зад огледалото за обратно виждане.
Возията е стегната леко спортно ориентирана (какво ти очаквах), но много комфортна и едновременно стабилна в завоите. Пътя към Пампорово го знам на изуст и съм минавал от там с доста и различни автомобили - бих казал че маздата се справя най-добре, след едно рено меган (мисля) на което му завиваха и задните колела.
От извънградското ми шофиране до момента което беше изцяло верер, много се впечатлих от ЛЕД фаровете и най-вече от автоматичните мулти сигментни предни светлини. На планинския път не се усещаше че е тъмно, а все едно е ден. На магистралата - на правите участъци видимостта напред беше над 200-300метра, когато се включат дългите светлини. И всичко се регулира автоматично и на сегменти в зависимост от насрещния трафик. Времето за реакция на системите е много кратко, а превкючването на сигмените е плавно и не се получават слепи петна (светло/тъмно).
При градското каране ми направи впечатление интелигентната система I-stop. За разлика от други коли с такава система които съм карал, тук има система която разпознава силата с която се натиска спирачката при спрял на светофар автомобил. Така без да изключваш тази система можеш да прицениш дали да се изключи автомобила или не само чрез силата на натиск на спирачката. Например ако спирането е съсвсем кратко няма смисъл да се гаси автомобила и не се налага това да превключваш винаги от бутон. Иначе си има такъв бърз бутон с който да изключиш напълно тази система до следващо рестартиране на автомобила.
Друго интересно е системата за регенерация i-ELOOP. Регенериране има основно когато пуснеш педала на гаста и автомобила се движи над определена скорост и също при натискане на спирачка (но в по малка степен). До колко ефективна е тази система зависи изцяло от шофьора. Аз имам навика да карам така отдавна и ефиктивността на регенерация при мен е доста вискоа. Това директно се отразява на няколко неща:
1) Колкото системата (кондензатора и акумулатоа) е по заредена, толкова по често при спиране се задейства системата i-stop, дори когато са включени електрически консуматори. (ако систмета не е заредена и колата е студена, i-stop може да не се задейства)
2) Второто частично е следствие на първото - подобрява се разхода на гориво по 2 направления - от една страна при регенерация и от друга с i-stop в градски условия.
Горните 2 неща не са само на теория. а след направата на реален тест при различни условия за около 600-700 км пробег, на база показания на компютъра и реално заредено гориво.
Колата все още се разработва и дилъра ми каза че разхода може да е с до 30% по висок от обявения през първите няколко хиляди километра. Независмо от това за изминатия пробег имам среден разход 7,8л/100км (300км магистрала със скорост между 120 и 140км/ч, планинско+извънграско 180км, 100-150км градско в Пловдив и София - час пик). Разбира се трябва да уточни че сега карам изключително внимателно и жаля колата - без много рязки тръгвания и спирания. Максималната скорост която съм развил за кратко е 150км/ч.
Това е за сега. Очаквайте другите части на ревюто!
Въпрос - вярно ли е че през първите 1000-3000км колата има електронно ограничение на оборотите?
Виждам, че стои в гараж, браво. Газ до ламарината..