Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:40

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2018, 01:15 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 6

Регистриран на: 27 Окт 2011, 19:58
Мнения: 244
Местоположение: Sofia/Montana
Здравейте ,колеги! Бих искал да отправя един въпрос към собствениците на Мазда 6 2.2 175к.с дизел с автоматична скоростна кутия. Понеже обмислям покупката на такъв автомобил - фейслифт... задължително искам да е автоматик. Въпроса ми е как се държи скоростната кутия - отзивчива ли е? Бързо ли сменя предавките? Има ли спортен режим? Спортния режим е важен за мен ,защото често минавам планински проходи и докато чакам кутията да се адаптира си е леко дразнещо. Не съм карал до сега Мазда 6 скайактив ,автоматик...карал съм с ръчна скоростна кутия и съм очарован от колата - добре балансиран автомобил със страхотно пътно поведение.
Благодаря ,поздрави.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2018, 09:40 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Мар 2018, 17:24
Мнения: 74
Местоположение: Варна
Според моите лични наблюдение скоростната кутия се държи отлично. Превключва гладко и не придърпва в повечето случаи (само, когато си на кикдаун и 4000 оборота тогава може да се случи). Автомобила е с две турбини, което означава, че няма голяма турбо дупка, нито голям лаг. Дизеловия двигател има огромен въртящ момент спрямо бензиновия и при кикдаун сваля само една предавка, а не повече.

За този "спортен режим", за който говориш имам чувството, че не го разбираш достатъчно добре, затова ще си позволя да обясня. Спортният режим е добавен само към автоматичните скоростни кутии на бензиновите двигатели. Заради технологията им пика на мощността е при високите обороти, а не като на дизелите при ниските, затова единственото нещо, което прави този "спортен режим" е да държи двигателя на 3000+ оборота, за може да е в оптимален мощностен режим. Не се скъсяват предавките, нито пък се случва нещо, кой - знае колко различно с превключването. Просто двигателя ти се държи на високи обороти, за да се намали лага при ускорение. Дизелите имат пик на въртящия момент при 1900 - 2100 оборота и нямат нужда да бъдат държани на 3000+ за да доставят мощност при нужда, затова и нямат такъв спортен режим.

Относно цялостното ми впечатление от 2.2 D 175 AT е много положително. Заради двете турбини двигателя се държи много добре при скорости до 140 - 160 км/ч. Ускорява бързо, ръмжи прилично и се представя добре. Разбира се, няма как да го сравниш с някой турбиниран V6, но за купето е достатъчен. Доускорението над 160 до към 220 (максималната скорост) е бавно, както на повечето двигатели от този тип, но пак повтарям, че не може да се сравнява с V6-ците, или турбинираните бензини.

Чувствай се свободен да питаш, каквото пожелаеш. Ще се радвам, ако мога да ти бъда полезен :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2018, 10:11 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Здравей,

ето и от мен малко размисли :)

Повече от 2.5 г. карам такава, мога да сравня с TDI и DSG, каквато карах в продължение на 8 години.

Субективно според мен тази кутия е по-добре до около 20-30 км. при тръгване, след това DSG се представя по-добре. При заводските данни при VAG няма загуба на ускорение при автоматичните кутии (спрямо ръчна), при Мазда дават около половин секунда в зависимост от модификацията.

Режим Sport няма (както колегата горе написа), само бензиновите модели имат, но и лично мнение не ти трябва. С DSG го ползвах само в началото, после установих, че няма смисъл. Единствено е, че ти държи по-високи обороти и захапва една идея по-бързо при kick down.

Другото, е че при Мазда не съм успял да вкарам мотора в турбо дупка, докато при DSG особено на тръгване с kick down и на 4500 оборота забива нос.

За планини, изкачване и пр. няма да имаш проблем.

P.S.
Да допълня за свалянето на предавки - един два пъти ми се е случвало да свали една, да се зачуди и пак още една надолу. Но това беше при трима възрастни, две деца, пълен багажник до над кората и доста клекнала задница :)

Два пъти тествахме с един колега от място до около 90-100 едно изкачване. Той с Passat Variant B8, 190 к.с.

Аз тръгвам доста по-бързо (може би заради двойното предаване), той се изравнява с мен, но на превключване от втора на трета изостава с 4-5 метра и така остава докрай. Реално той превключва около 1000 оборота по-рано.

На теория трябва да е по-бърз 7.9 срещу 9.1, въпреки, че Autobild или AMS измериха 8.2 за Mazda 6 Combi AT AWD.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2018, 23:34 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 27 Окт 2011, 19:58
Мнения: 244
Местоположение: Sofia/Montana
Благодаря за изчерпателните коментари! Със закъснение отговарям ,но просто нямах време тези дни да вляза във форума. Ще трябва да направя тест драйв на Маздата ,за да я усетя. Превключването на предавките го видях в you tube - нормално бих казал... има леко забавяне като Ауди от 2007 година ,което до сега карах...не е бърз като DSG - да. Попитах за спортния режим ,защото аз често го ползвам и обичам колата да бъде в пика на мощността си. Като пример мога да дам прохода Петрохан...на изкачване винаги слагам - “S” режим...предполагам ,че инженерите на Мазда са го обмислили и щом не е приложено ,значи не е нужно.
Благодаря за коментарите още веднъж ,ако имам други въпроси ще пиша!
Поздрави


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб