Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:32

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2018, 12:02 
Offline
фен
2013 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 13 Авг 2018, 14:35
Мнения: 132
Местоположение: Sofia
Доколкото разбрах от клипчето Мазда дават живот на маслото(или не дай си Боже кутията) 150к/200к мили което като километри е 240к до 320к. Лично аз мисля че при това състояние на маслото което беше в клипчето може и да изкара до 250к км но както се вижда маслото не е синьо вече а беше по скоро като винен цвят. Което значи че още малко му остава да почернее когата почти ще си е изгубило смазочните и охладителни способности. Също така филтъра в момента на смяна е бил на 150к км но не се знае в кой момент ще спре да обира микроспопичните метални елементи и дефакто всичко ще ходи към магнита който ще може да улови определен брой стружки..абе малко на гадателска работа заприлича този коментра.

Както и да е, колата ще влиза началото на декември на рикол за вакуумна помпа и ще се помъча да ги накарам да ми дадът дата за смяна на масло/обслужване по мое желание..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2018, 13:39 
Offline
маниак

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 504
Местоположение: Botunec
Да, така е, прав си, малко на гадателско мислене отива. И за това и аз мисля, че е тънък момента, кога да се смени. Ако се разчита на това, че СМ поне имат документи и правилните течности, ако се решиш сега да го смениш, ще я забравиш за още 180к ... :) дето се вика здраве да има, да можеш да и ги врътнеш.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2018, 01:17 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Апр 2018, 16:49
Мнения: 57
Местоположение: София
Така, сложихме Себринга днес, крайно гърне и ауспуси.
Не звучи като на бензинова кола, даже до 2500 оборота не чуваш почти нищо, обаче тук идва красотата, на 130 км/ч като я настъпиш, чуваш леко, приятно по-плътен звук отзад. Визуално- въпрос на вкус, на мен ми харесва повече сега, като изпълва изцяло отворите на бронята.

_________________
Mazda 6 GJ 2013, Sedan, Ultimate /2.2D Auto 201 hp, 499 NM/
"Ако след като слезеш от колата си не се обърнеш да я погледнеш поне веднъж, значи не си избрал правилната кола. Същото е и с жените."


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2018, 11:41 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Я прати снимка да видиим как изглеждат :)

Като взимах доста се чудех дали да не поръчам тези овалните, но исках да взимам колата по-бързо :)

Тогава това ми предлагаха:
Прикачени файлове:
mazda_offer.png
mazda_offer.png [ 131.11 KiB | Прегледано 6557 пъти ]


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2018, 21:50 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Апр 2018, 16:49
Мнения: 57
Местоположение: София
Исках да постна снимка, ама от телефона ми дава, или че е много малка,
или много голяма и се отказах.
Пиши ми във фейса - Stoyan D. Stoyanov и ще ти ги пусна на лично.

_________________
Mazda 6 GJ 2013, Sedan, Ultimate /2.2D Auto 201 hp, 499 NM/
"Ако след като слезеш от колата си не се обърнеш да я погледнеш поне веднъж, значи не си избрал правилната кола. Същото е и с жените."


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2019, 22:34 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Апр 2019, 22:30
Мнения: 1
Местоположение: Sofia
Здравейте, съвсем скоро и аз очаквам да стана собственик на този модел (дизелов агрегат, автомат, 150 кс) и се чудех дали вече някой от вас е пристъпил към смяна на маслото на кутията и какви са му отзивите. Аз също съм много озадачен как да постъпя и би ми се искало, ако някой от вас може да сподели вече опита си. Благодаря


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2019, 10:01 
Offline
фен
2013 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 13 Авг 2018, 14:35
Мнения: 132
Местоположение: Sofia
Здрасти,

Мисля че колегата [Maverick] го смени и каза че е доволен. Аз също му се каня да го направя скоро защото моята е почти на 200к и не ми се рискува. Сега тъкмо и махнах ДПФ-а така че това остава...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 15:57 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Апр 2018, 16:49
Мнения: 57
Местоположение: София
Кутията като цяло се оказва надеждна - поне 200-250к пробег са гарантирани с нея дори и да не се облсужва.
Аз я обслужих (ако помня добре на 205к), защото ме хвана страх да не стане беля.
Вече съм на 217к и кутията работи, а предишното масло приличаше на черен конфитюр.
Мненията са различни - според майстора, който ми смени маслото, то трябва да се сменя на 60к, според СМ е имало случаи на счупени кутии след смяна на масло, СМ си държат, че кутията е необслужваема.
Всеки да си преценява за себе си.

_________________
Mazda 6 GJ 2013, Sedan, Ultimate /2.2D Auto 201 hp, 499 NM/
"Ако след като слезеш от колата си не се обърнеш да я погледнеш поне веднъж, значи не си избрал правилната кола. Същото е и с жените."


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2019, 22:33 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Авг 2012, 11:46
Мнения: 44
Местоположение: UK London(Варна)
Имам въпрос точно какво масло ATF са ви наливали : Марка,класификация.вискозитет.....или дайте връзка да питам ,където сте го сменяли.Тук в 6-та зона на Лондон в Мазда офиса не са поръчвали изобщо оригинално масло за Автоматична кутия на Мазда 6 .Има го в листинга,но никой не е искал.Струва около 8 лири на литър.Не е Idemitsu Kosan ATF TYPE M 0000-77-112E-01 .Това единствено мога да си го поръчам от Щатите.Четейки много разбрах,че и Форд правил подобни кутии за Фокус,които обаче ползвали тяхното си масло ATF Dexton III ,но за Мазда 6 било "по-гъсто" с висок вискозитет.Затова пробвах да сложа Клас 3 масло ,но ме изкара само няколко седмици и започна да буксува.Мисля да си поръчам истинското оригинално за Мазда,както също така и Хонда си ползва фирменото за рейката и трансмисията.Isuzu в гаража също му наливам за сектора на автоматичната кутия специално оригинално масло от кутия за 9 лири литъра.
Ако някой е запознат или знае кое,как и какво или къде да питам за точното масло за 2-ро мнение,нека сподели!
Благодаря!
П.П. Колата е англичанка.В Лондон съм си и ми беше смесило ATF с антифриза в радиатора,както съм писал в някои теми във Форума.Оттогава поради не почистване на конвертора,а само източване и смяна с друго масло и филтър нещата не стават.Бях ползвал Dexton III ,но си иска оригиналното....стига вече да не съм прецакал кутията....

_________________
Mazda 6/ TFF7/ 2.0 Automatic/ Hatchback UK-car
Нов за Мазда,стар фен на Хонда!
Две японки стигат да ги менкам!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2020, 23:01 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Авг 2012, 11:46
Мнения: 44
Местоположение: UK London(Варна)
Както и да е отговор нямам,но да продължа с монолога си...по-точно пледоария!

Дойде ми маслото от USA 7 литра си бях поръчал и филтър за кутията от UK.Смених филтъра,стария беше задръстен тотално и не преминаваше нищо към помпата.Сложих Volvo сив силикон на картера и налях 6 литра масло ATF Idemitsu Kosan.Изкарах маркучето към радиатора с бяла боя белязано на тръбичката...запалих на N колата и започна да тече замърсеното ATF масло.....държах,докато се избистри и после изгасих двигателя.Долях още 0.5л масло и запалих....напред,назад....без проблем.Отидох до автомивката и се върнах....загря и проверих маслото-пушка!Помислих си - Край!Заработи отново.
Днес тръгнах за работа и на 10-та миля на светофара не пожела да тръгне нормално и светна AT .....добрах се и нямах задна да паркирам чак пред гаража.След процеса на смяна на ATF съм на 22мили само....Утре ще сваля картерчето за кой ли път и ще пробия скапания филтър,защото сигурно пак е задръстен с елементи от дисковете в кутията....Филтъра представлява един плат в пластмасова кутия,който,ако има частици се задръства и не пуска към помпата,която нагнетява маслото,за да работят предавките(общо казано де).
Благодаря за вниманието и отговорите на въпросите ми,явно форума е толкова много активен,ама аз да си пиша тук за обща култура на колегите да знаят с какво се сблъсква понякога човек.Пак добре,че работя в гараж и шефа ми дава ключа да си човъркам по скапаните коли през уикенда....
Накрая ще премахна тази кутия и ще я направя ръчка колата,та да мирясам.....преди това ще налея 75W90 ръчка масло, та да видим без филтър в AT кутията,дали ще се тръгне....!
Благодаря за вниманието! :) :)

_________________
Mazda 6/ TFF7/ 2.0 Automatic/ Hatchback UK-car
Нов за Мазда,стар фен на Хонда!
Две японки стигат да ги менкам!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2020, 10:03 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Апр 2017, 21:29
Мнения: 1
Местоположение: Stara Zagora
Колега... (madmix) има ли развитие, какво стана?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2020, 00:02 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Авг 2012, 11:46
Мнения: 44
Местоположение: UK London(Варна)
Съжалявам,късно видях отговора ти.За моята количка.... филтъра на кутията беше задръстен с частици от феродови дискове(после намерих комплект за автом.кутии) та видях снимката ,какво има вътре-към 7-8 феродови диска и семеринги и какво ли още не...и струваше 550 долара....няма да стане тая!Ще звънна на Автосервиз Дунев мотор спорт,както друг колега ти е дал линк да ги питам има ли смисъл да правя някакви процедури или не,щом дисковете явно са изтъркани-тези влакнести частици откъде идват иначе?!Ако кажат,че не става,тогава ще смеся маслото 50/50 с по-гъсто или с присадка(ако ми кажат каква е) и дано тръгне...

_________________
Mazda 6/ TFF7/ 2.0 Automatic/ Hatchback UK-car
Нов за Мазда,стар фен на Хонда!
Две японки стигат да ги менкам!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Май 2021, 15:32 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Авг 2012, 11:46
Мнения: 44
Местоположение: UK London(Варна)
Може ли за компетентно мнение за автоматична ск.кутия с белязка L3 .Купих я от Кипър и казаха,че била свалена от Мазда 6 .Нещо визулално,като я гледам куплунгите не са на същото място,като моята от 2006г....(от подписа ми).Снимки по-късно,че си забравил лога в Imgur.
Мисля си,че може да е от Мазда 3 .Ако е ,дали са съвместими?
Благодаря!
П.П. Снимките на кутията ,която е в багажника на колата и корпуса е с повърхностен окис!

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

_________________
Mazda 6/ TFF7/ 2.0 Automatic/ Hatchback UK-car
Нов за Мазда,стар фен на Хонда!
Две японки стигат да ги менкам!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2022, 00:47 
Offline
любител
2016 Mazda 6

Регистриран на: 30 Окт 2020, 12:12
Мнения: 20
Местоположение: Бургас
Всички се чудим за маслото на кутиите. А някой чувал ли е в крайна сметка за разбити автоматични кутии от това , че не са били обслужвани? Защото и аз съм гледал и съм чел и не съм чул за такива случаи.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2022, 03:11 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Дек 2021, 23:27
Мнения: 32
Местоположение: САЩ
Автоматичната скоростна кутия я скапва най-често високата температура и мръсното масло. С течение на времето филтъра се задънва и потока масло е много по-малък от нормалния. Маслото е охладителя на кутията. Маслената помпа на скоростната кутия работи като засмуква маслото, което е минало през филтъра преди това. Докато при двигателя е обратно - маслената помпа засмуква непречистеното масло и го нагнетява в посока на филтъра. Затова мръсен филтър на скоростната кутия ще остави помпата да започне да работи с по-малко масло (или на сухо) - това води до по-малко налягане и приплъзване на металните и фрикционните дискове в съединителите. Това допълнително повишава температурата в скоростната кутия и качествата на маслото отиват на кино. Не след дълго фрикционните дискове вече няма да имат достатъчно материал и започват проблемите с предавките. Новите синтетични масла за автоматини скоростни кутии е добре да се сменят на 100 хиляди километра. Не е голям разход, но спетява доста главоболия. Аз съм в САЩ и изпозвам Valvoline MaxLife Multi-Vehicle Full Synthetic Automatic Transmission Fluid. Има доста широк диапазон като марки автомобили. Не знам дали го има в Европа, но при нас цената е повече от прилична - около 18 долара за 4 литра. И при двете ми мазди в момента със със това масло.
При мен е задължителна процедура смяната на трансмисионното масло след като съм купил употребяван автомобил.

_________________
1997 Мазда 626, 2.5 V6 - продадена
2002 Мазда MPV, 3.0 V6
2007 Mazda 6, 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб