Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:42

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 114 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2020, 14:17 
Offline
фен

Регистриран на: 13 Юни 2011, 14:34
Мнения: 297
Идеално са станали! Какво ползва като материали за постигане на толкова добър резултат?

_________________
Мазда 626, 2001г., 2,0ТД, 110 к.с. - бившата
Мазда 6, 2011г., 2,2, 163 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2020, 19:21 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Материалите са водна шкурка и 2 вида полир паста. Купуват се от всеки магазин за автобои и струват евтино. За жалост ефектът не е дълготраен и след едно лято пак почват да пожълтяват. Последният път пробвах същата процедура, само че накрая сложих лак за фарове и ги изпекохме за 10 мин. Чак сега (след 3 години) взе да се люпи лака на единия фар. Препоръката ми е или да сложите фолио или лак за фарове. Има го по магазините. Купувате си пасти, шкурка и лак и ще имате за 10 чифта фарове поне.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2020, 20:32 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
В този ред на мисли да попитам как се свалят фаровете на тази мазда ? Като гледам ме съмнява да става без сваляне на бронята, но дано не греша :)

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2020, 07:47 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Аз не съм ги свалял. Хартиено тиксо + вестник. Лакът е от флакон (спрей). Ето пример за лак https://www.auto-colors.com/bg/%D0%BB%D ... D0%B9.html

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2020, 14:07 
Offline
фен

Регистриран на: 13 Юни 2011, 14:34
Мнения: 297
Има и готов комплект за фарове, та затова попитах колегата как е постигнал резултата и какво е ползвал. Ето гоhttps://tonex1.com/%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%B0%D1%80%D0%B8-%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5-turtle-wax

_________________
Мазда 626, 2001г., 2,0ТД, 110 к.с. - бившата
Мазда 6, 2011г., 2,2, 163 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2020, 14:28 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Само да вметна,че ако ще ползвате лак НЕ ползвате полираща паста.Минавате фара с водна шкурка 400...800....1200....2000....3000 и нанасяте след добре обезмаслен фар лакът :)
Самият лак избистря фара след това и държи колкото заводският ;)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2020, 09:19 
Offline
любител
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 15 Сеп 2016, 22:23
Мнения: 88
Местоположение: Раковски
don_gori написа:
В този ред на мисли да попитам как се свалят фаровете на тази мазда ? Като гледам ме съмнява да става без сваляне на бронята, но дано не греша :)


Тук >> http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?f=108&t=42725


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2020, 11:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Никакви лакове. Едно, че може да не станат идеално прозрачни, а на портокалова кора, и второ, че един ден като тръгне да се люпи (което в повечето случаи е по-скоро от очакването), не се люпи равномерно и трябва да се шкури повече отколкото когато е просто пожълтял.
Слагайте си фолио. След доста години като пожълтее го сменяте без грам търкане, защото фарът отдолу е запазен. Отделно фолиата издържат по-добре на удари от камъчета и драскотини и топлината от слънцето или при крайна необходимост от сешоар "лекуват" драскотините върху тях.
От 3г съм с фолио и са като нови. Не съм го слагал сам, не бих се занимавал, но са добре похарчени и сравнително малко пари.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2020, 14:15 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
И аз съм решил да ги фолирам, това с лака ми се струва малко рискова операция пък и като знам какви лакове продават за броня при първия сблъсък с камъче ще му се наруши цялостта. Ще си избера някакво качествено фолио и ще ги дам на познат да ми ги направи, но цирка е голям по свалянето на фара като гледам.

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2020, 15:36 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Пълни глупости .Ако ползваш лак за нокти може и да стане така :D
С този дукомпонентен лак съм от 5г. и не е мръднал : https://avtomateriali.com/sprei-spray-m ... y-max.html

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2020, 21:12 
Offline
фен

Регистриран на: 13 Юни 2011, 14:34
Мнения: 297
don_gori написа:
Здравейте колеги, да раздвижа малко темата. Онзи ден гледах снимки на колата като съм я купувал и направо ми стана жал фаровете колко зле са станали, с времето потъмняха и спряха да светят толкова добре. Та реших да оправя този проблем с полиране, не им сложих фолио/керамично покритие но и това ще стане като се отпусне живота.
Изображение
Изображение Изображение

Мисля че станаха като нови :)

Я опиши подробно процедурата, смисъл номерата на шкурките и пастите и съответните марки, че доста добре ти се е получило. То е ясно, че ще трябва лак или фолио, но това вече е въпрос на предпочитания.

_________________
Мазда 626, 2001г., 2,0ТД, 110 к.с. - бившата
Мазда 6, 2011г., 2,2, 163 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2020, 21:28 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Пак казвам не ги правих аз, дадох ги на познат като номера, марки и т.н. не мога да кажа. Просто видях че ги мина с 2 вида водна шкурка и 2 вида паста, просто в тези неща хич ме няма и реших да се доверя на сигурен човек :)

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2020, 07:28 
Offline
фен

Регистриран на: 13 Юни 2011, 14:34
Мнения: 297
don_gori написа:
Пак казвам не ги правих аз, дадох ги на познат като номера, марки и т.н. не мога да кажа. Просто видях че ги мина с 2 вида водна шкурка и 2 вида паста, просто в тези неща хич ме няма и реших да се доверя на сигурен човек :)

Предполагам не е трудно да го попиташ за процедурата :)

_________________
Мазда 626, 2001г., 2,0ТД, 110 к.с. - бившата
Мазда 6, 2011г., 2,2, 163 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2020, 12:30 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
don_gori написа:
И аз съм решил да ги фолирам, това с лака ми се струва малко рискова операция пък и като знам какви лакове продават за броня при първия сблъсък с камъче ще му се наруши цялостта. Ще си избера някакво качествено фолио и ще ги дам на познат да ми ги направи, но цирка е голям по свалянето на фара като гледам.


Фаровете въобще не се свалят от колата. Фолират се както да си, и няма нужда от облепване около тях както при пръскането с лак.
Колегата, който е писал че говоря глупости - на предната кога пробвах точно с лак и знам какво говоря, виждал съм и други мнения в този форум на опарили се хора. Може да стане и перфектно разбира се, но може и да не стане. При фолиото просто няма какво да се обърка, а и пази по-добре.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Май 2020, 22:49 
Offline
маниак
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 22 Сеп 2012, 16:20
Мнения: 560
Местоположение: Разград
Преди 2г. направих тази процедура с полиране на фаровете и полагане на фолио при човек специализирал се в това и ми беше излязло нещо в порядъка на 50-60лв. Та не знам дали си струва за тези пари да му мислите толкова.

_________________
Mazda 6 2.0i 147hp autom 2009


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2020, 22:40 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Колеги здравейте, дойде ред и на спирачките които все така отлагах и отлагах. Понеже на всеки преглед ги проверявахме много точно и обстойно на машина(вуйчо ми работи там) и все излизаха добре най-накрая реших да ги сменя. Днес минах и преглед на окачването профилактично, та и там нищо не излезна и човека даже изрично ме посъветва да си оставя предните дискове, понеже били оригинални и почти нови.
Но съм решил да взема нови неща и да ги обслужа както си му е реда, та питането ми е в следните въпроси:
1 - изисква ли се спрециален инструмент за смяна на задните дискове, понеже при някои коли се изисквал такъв за да се освободи апарата ?
2 - каква марка/модел комбо - диск+накладки бихте ми препоръчали за задни ?

За отпред съм поръчал Otto Zimmermann 370.3083.52 + накладки АТЕ, мисля за отзад да избера дискове/накладки на АТЕ но ми се иска да чуя някакви отзиви на хора, които карат с такива.

Поздрави !

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2020, 06:57 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Оригиналните дискове и накладки на GH са много издържливи и качествени. За пример моите са на 60 000 км. и накладките дори не са на половина. Дискът почти няма ръб. Имам колега със GH 2.2, той за първи път смени накладки на 85 000 км., и в момента си кара още с оигиналните дискове (на 150-160 000).
Съветът ми е, ако дисковете са добре, както твърди твоят майстор, да не ги пипаш. Сложи си само накладки, мисля че АТЕ се вграждат оригинално. Пък ако си решил сменяй всичко, но внимателно, че много ментета по пазара. Може и да проучиш ОЕМ дискове с накладки, звънни на Ники Велков за цена.
За Цимерман в България съм чувал, че е като Калгона за пералнята. Има го, но навсякъде е менте.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2020, 21:57 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Да знам, точно затова съм си поръчал предните дискове от Германия и очаквам доставка в близката седмица две. Предполагам пак от там ще поръчам и задните, но просто не съм решил на коя марка да са. Zimmermann-а много ги хвалят по чуждите форуми и е доста чест избор за предната ос, за отзад обаче има доста разнородни мнения, имам едно старо предложение за АТЕ дискове на 75лв/бройката от Германия пак внос и накрадки пак АТЕ 60лв, другото е пак Zimmermann + АТЕ накладки.

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2020, 22:30 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
През къде ги поръчваш колега, че през Autodoc комплект дискове и накладки Ate за отпред и отзад излизат 525 лв ... по твоите цени май ще дойдат по-тънко.

Дори през ибей идват към 600 лв.

https://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSSCHEIB ... SwyuZdCmDy

п.п. ... всъщност намерих и един комплект за 450 лв ... странно, от къде ли идва тази разлика

https://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSSCHEIB ... SwTM5Y084p

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2020, 23:15 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Това са цени за задните отпреди горе долу 1 година, понеже си запазих офертата с различните марки. Частите ги поръчвам от един познат, има и опция с поръчка на неща от Германия но се чака, сега доста повече от нормалното 1-2 седмици, иначе идваха за около 2-3 дена макс. Зимермана с накладки АТЕ ми излезнаха около 320лв това пак казвам от Германия, за АТЕ-то още не съм питал но искам да харесам модел и тогава.
Някъде четох че ОЕМ дискове/накладки за нашите Мазди са на АТЕ, та затова и съм се спрял на задни такива с накладки.

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2020, 18:27 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Днес пристигнаха задните дискове, чакам и предните и ще влиза в бокса. Докато чакам ще си мерна клапаните как са след 34 000км на газ.
Изображение

Никой не каза нужен ли е инструмент за смяна на задните дискове ?

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2020, 18:50 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Юни 2019, 11:09
Мнения: 58
Местоположение: Sofia
Тази кола е елементарна за обслужване. Скоро сменях моите. СЪвет наблегни на почистването на водачите на апаратите и ги смажи.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2020, 19:04 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 13 Мар 2014, 21:09
Мнения: 31
Местоположение: Перник
Трябва за прибиране на буталото .

Изпратено от моят SM-N975F с помощта на Tapatalk

_________________
Мазда 6 2.0d 140кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2020, 07:45 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Здравейте колеги, този уикенд извърших смяната на дискове и накладки, нямам много снимки от работния процес, че беше голяма цапуртия, но горе долу цял ден си играх.
Имах 1 спекал водач на предно дясно колело и отзаде явно маншоните бяха сложени обратно та и те бяха доста запекли.
На задните апарати срещнах следния проблем - 1 от водачите на апарата има гумичка в края, та тази гумичка явно при мен вече си беше загубила свойствата и беше раздута, от там се получава нещо като налягане и водача не иска да се прибере до крайната точка, от там и двата апарата задържаха и гумата не може да се отмести :D Та разглобявах всичко по 3-4 пъти докато разбера от къде дойде тази аномалия. Накрая махнах тези гумички и нещата се оправиха. Те самите гумички имат каналчета, явно да минава въздуха през тях и да не се получава така както при мен, но от препаратите за чистене от времето ли се бяха раздули много. Не разбрах каква роля имат тези гумички .. според мен за по-добра смазка в целия ход на водача, защото и отпред бяха така.
Та както и да е оправихме се, смазах всичко идеално, главините лъснаха после с меден спрей и резултата е много добър. Още не съм ги натиснал здраво, но и това време ще дойде :)
Ето малко снимки от прецедурата
Изображение Изображение
Изображение Изображение

Накрая се почерпихме всички :D
Изображение

И финалния резултат
Изображение

Днес ще я мия и ще снимам и задните. Ето и какво сложих
- предни дискове Otto Zimmermann Sport 370.3083.52 + накладки АТЕ
- задни дискове АТЕ + накрадки АТЕ

Поздрави !

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2020, 09:24 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Накрая даже си почерпил и колата за добре свършената работа :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2020, 17:40 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Юни 2019, 11:09
Мнения: 58
Местоположение: Sofia
"Гумичките" или там както им викаш уплътняват апарата да не ти дрънчи, но сам ще го разбереш. Не случайно ти написах да си почистиш водачите и леглата им в Супортите ама карай.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2020, 07:34 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Ето за тези малки гумички говоря долу в ляво на снимката
Изображение

Иначе самите водачи ги излъсках до блясък, леглата където влизат също ги изчистих супер и смазах перфектно. Проблема беше че водача с гумичката като влезне не потъваше до край и съответно щом сглобя апарата задържаше диска. До момента минах около 300км и нямам никакви оплаквания или шумове, едиснтвено на задна лява гума накладката още не е "залепнала" изцяло на диска и има една част от около 1см на диска от вътрешната част която не се е оходила, но има следи.

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2020, 08:22 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Юни 2019, 11:09
Мнения: 58
Местоположение: Sofia
Да разбрах те, нали си правих моите скоро. Но трябва да ги има разбери :D, при мен беше аналогично, но след като почистих дупките в супорта и смазах много тънко заработиха нормално. Инъче апаратите не знам дали си обърнал внимание да повдигнеш уплатненията на спирачните буталца и ако има нужда със специална смазка много леко да се смаже и спирачното бутало. За улягането на накладките и моите след 500-700 км чак се напаснаха.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2021, 21:18 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Юли 2019, 17:47
Мнения: 2
Местоположение: Пловдив
[-o< Здравейте колеги.
Имам само един въпрос и ако е възможно да кажете че се измъчих.Фаровете може ли да се отворят и почистват или са капсуловани?Ако са капсуловани да ме насочите каква марка да търся за закупуване да ги сменя с качествени. [-o<


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2021, 08:15 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Здравейте колеги, от известно време ме мъчи един гаден дрънчащ звук та да питам дали при някой се е случвало.
Шума е тип дрънчащи метални парчета в някоя кутийка от кока кола :lol: примерно. Звука се чува някъде под колата около средната част под ск.лост (там мисля че е средното гърне), чува се само при определени обороти - 1000-1100 и 1800/1900 без значение от предавката.
За мен главен заподозрян е средното гърне, но не съм ходил още на канал да я огледам. Коментирахме с моя майстор той каза че може и да е от катализатора да се е разпаднал и тези части да дрънчат, в което има логика.
Та ако някой е срещал подобен проблем може да сподели от какво е било и как се е оправило.

Поздрави !

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 114 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб