Колеги както обещах ще споделя какво ново направих около колата.
Беше ми интересна темата за аванс процесори на коли с LPG\CNG та се зачетох и реших да сложа и аз. На теория нещата изглеждат супер даваш определено предварение на запалването и от там се подобрява ефективността на горивния процес, от там следват подобрена мощност, намалена консумация на гориво и най-важното според мен се намалява температурата в цилиндрите, което е критично за моторите на газ и прегорелите клапани след време. Основно за това се реших да сложа ТАП.
Свързах се с човек, който си прави сам ТАП-а а и отзивите бяха позитивни и реших да заложа на неговия вариант. Хареса ми концепцията на която е заложил - взима сигнала след бобините и го променя, без да лъжеш дачици на коляновия вал и т.н. Много исках да си поръчам ТАП на фирмата STAG, но не можах да намеря на нашия пазар.
Срещнах доста трудности около настройката, защото всичко се наглася според състоянието на мотора, настройката на газ и т.н. общо взето нямаш точна отправна точка. Хубавото на 2.5 мотора е че е с широколентова ламбда сонда и можеш да настройш доста прецизно всички режими на газ какво и бях направил де
Та поне откъм настройка на газовата нещата бяха точни и реших да започна от там. Настройката която се прави на ТАП-а е под и над 3000об, т.е. 2 корекции. Идеята е променяш градуса и правиш засичане, и така докато не уцелиш точния градус. Това най-добре ще се види и настрой на дино стенд, но нямам познат с такъв
Настройките ги правих на една и съща отсечка като правих запис и после анализирах, това са резултатите при горе долу оптимален ъгъл в моя случай.
1 тест беше от 3та скорост 1500-4800об.
Бензин
Газ с ТАП
Та в този диапазон имаме разлика от около половин секунда в полза на газта.
Друия тест беше пак на 3та скорост от 3000об до 6000, там забравих да направя screenshot-и , но резултата беше 1.2сек в полза на ТАП-а спрямо бензина.
Играх си да изключвам ТАП-а и резултата беше изненадващо близко до бензина, но по-бавно.
Накрая реших и да направя и няколко замервания 0-100 и 60-200
0-100 8.3сек на газ с ТАП. Искам да отбележа че нямам кой знае какви умения за старт от място и предполагам, че с правилния човек времето може да падне до 7.8-8сек
60-200 видео
http://www.youtube.com/watch?v=0Ru9J2xN ... e=youtu.beТук искам да направя уточнение, че наистина разликите са доста малки и човек трудно може да усети някаква разлика, особенно когато условията са различни - път, наклон, натоварване и т.н. Карам с монтиран ТАП повече от месец и според мен разликата е следната(говоря на газ) - в ниските има по-добър респонс една идея по-добре от бензин и вече осезаемо по-добре от газ без ТАП. При ускорението нещата са горе долу идентични, защото говорим за разлики от 2-3 сек максимум. Поне аз виждам разлика, че колата на газ с ТАП върви повече от на бензин основно във високите.
Относно разхода на гориво не видях някаква забележителна разлика, реалния разход винаги е показанието на борда + 0.5л та дори и да има някаква разлика няма как да разбера защото зарежданията с газта са доста променливи, всеки който кара на газ знае за какво говоря.
Интересно ми е да видя клапаните в какво състояние са, но това ще е може би другата година. До момента съм минал около 24 000км на газ.
Та това е, дано някой му стане интересно
Поздрави !