Здравейте колеги, малко да обновим темата с една реализирана мечта по колата. От всичко по колата волана беше единственото нещо, което хич не ми харесваше от самото начало.
Та през годините ми минаваха какви ли не идеи, за претапициране, смяна и т.н. Доста инфо изчетох (основно при руснаците
) и подмяната в GH модела (преди фейса) се оказа една наистина трудна задача, на повечето места най-много бяха сложили волан от фейс с неработещи копчета ... ама пък и фейсовия волан хич не ми харесваше визуално.
Та реших да се гмурна на сляпо и купих волан, който ми харесваше наистина визуално и беше удобен - от Мазда 6 GJ 2020 година.
Хубавото е че коснтруктивно нещата са почти 1:1 с GH модела преди фейслифта, но до тук с plug&play нещата
От там насетне нито едно копче не работеше - управление мултимедия/климатик и круиз контрола. Върнах се малко в годините ми от университета, където от платки сваляхме принципните схеми и се чудехме как работят
Волана се разглобява изключително лесно и реално само това трябва да се свали и преработи.
Пазя си записките, така че ако има някой мераклия ще му пратя нужната информация. Основната идея е че при натискане на даден бутон от платката излиза определено съпротивление, което колата възприема, но в новия волан всички бутони бяха с различно съпротивление спрямо оригиналния волан, та на всякъде беше нужно преправяне.
Не е някаква философия, но елементите са SMD и е малко трудно за запояване. Друга специфика беше че оригиналната подсветка на волана в GJ e бяла, а на GH е оранжева, та и там се наложи смяна на всичките светодиоди по платката (играчката е голяма). Оставих само бутоните за телефона в бяло.
Както казах конструктивно воланите са еднакви с единствената разлика, че оригиналния на GH има едно пъпче на шлица, който влиза към кормилния прът. То влиза в пластмасата на лентовия кабел и служи за по-прецизно движение (явно при новия модел това е спестено) , но не е проблем и да не се направи - волана ще работи без проблеми. Ето за това нещо говоря.
Буксите на Airbag-a са идентични, така че там нещата са plug&play. Буксата за клаксона също е идентична.
Бялата букса на която е управлението на бутоните е различна и трябва да си вземите оригиналната от вашия волан, и да пренаредите новите кабели по нея(голяма занимавка е).
И май това е , следва да си монтирате новия волан и да се радвате
Аз го пратих на тапицер, понеже ми беше мерак да е с нова кожа и този дизайн
Направил съм и клип, някой ако не вярва че всичко работи да се увери
.. всъщност има нещо което наистина не работи, поради липсата на физически бутон на волана от GJ - фукцията resume/cancel на темпомата. На стария волан като натиснеш спирачка или cancel темпомата помни запазената скорост и с бутона Resume тя се възстановява, на новия волан тази опция не работи. Темпомата се пуска(светва жълто) с копчето Mode и вече с Res+/Res- се активира към зададената скорост. С Mode се изключва.
Всички останали контроли работят, започнах да се занимавам да направя копчетата за телефон на новия волан да работят с Андроид мултимедията ми, но се оказа че трябва да я преработвам и се отказах
http://youtu.be/E87AzC2omJU?si=DM0IDyO42EAMimzAАко някой има интерес нека ми пише/звънне за да му помогна, тази операция я правих в началото на годината и вече съм забравил някой подробности.
Поздрави