Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2019, 09:58 
Offline
фен

Регистриран на: 28 Окт 2008, 15:26
Мнения: 131
Здравейте! Имам много неприятен проблем, за който ви моля за мнения от какво може да бъде и как да подходя. Колата е Мазда GH - 2.5 2008. Преди време не я карах 2 седмици и когато се наложи, акумулатора беше паднал до абсолютния минимум. Съсед ми каза, че докато ме е нямало алармата се е включвала предиочно (алармата е фабрична и се пуска при двойно натискане на копчето за заключване). Реших да спра да ползвам аларма и заключвам колата с ключ. Два месеца ежедневно каране, без проблем. Миналата седмица не карах колата отново 9 дни, днес отивам акумулатора пак е паднал на мунимум, дори таблото не светва. По колата не са правени никакви модификации, нищо не съм добавял, няма нещо което да не е от СМ. Какво може да е станало и как да подходя към установяване и решаване на прблема? Много благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2019, 11:19 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Нещо ти дърпа по малко ток. Впредвид, че и алармата прави парчета, залагам, че там е проблема. Нищо, че не я включваш, тя си е вързана към захранването. Трябва при някой автоел сервиз да идеш да ти замерят за отечки.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2019, 11:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 261
Местоположение: Пловдив
Вариантите са два: 1) имаш утечка по ел. инсталацията, която се хваща като мериш напрежението при заключен автомобил и някой методично маха един по един предпазителите, докато стигнеш до консуматора
2) по- вероятната причина според мен е акумулаторът ти да е към края на живота си и при продължителен период без заряд да не задържа ток. Може да се установи в пункт за акумулатори с товарна вилка между полюсите.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2019, 11:33 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
При новите автомобили бъкани с разни КАН комуникации утечка не се мери с махане на предпазители а с пад на напрежение на предпазителите като допустимия пад на напрежение за предпазителя зависи според ампеража за който е ... причината е че когато вадиш и сллагаш предпазители, прекъсвайки и възтановявайки напрежението събуждаш КАН-а и комуникацията с определени модули и това повишава консумацията което не е критерии за повишена извън норми консумация. Информация в интернет колкото искаш ... само като насока за правилната начин на мерене.

Конкретно в случая е добре да се направи добро зареждане на акумулатора и да се замери след 2-3 дни каране какво е положението ... евентуално проблема може да е там.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2019, 13:16 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Както някой по-горе предложи, отиваш в някой магазин за акумулатори да видят състоянието на акуто и да проверят при заспала кола колко е консумацията. Над 80 mA е признак за проблем.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2019, 21:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
И моята е така, а акумулатора е нов. Ако не я карам 2 седмици е ОК, но при 3 седмици покой и акумулатора е паднал. Все се каня да се залавям с проблема, но като се сетя каква ще е играчка докато го открия (ако въобще успея) и минавам на вариант просто да се стремя да не я оставям повече от 2 седмици да не е карана.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2019, 17:47 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Апр 2017, 17:14
Мнения: 24
Местоположение: България
2.5 мотора с какъв акумулатор е по каталог някой знае ли?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2019, 21:59 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Прикачени файлове:
battery_2.5.jpg
battery_2.5.jpg [ 259.75 KiB | Прегледано 9154 пъти ]


Демек 60Ah e минимума. :)

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2019, 07:54 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Апр 2017, 17:14
Мнения: 24
Местоположение: България
Мерси колега!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2020, 18:03 
Offline
фен

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Колеги, проблема е следния, замерих и се оказа че винавника за утечката е предпазител ROOM 15 A. Имате ли на идея за какво отговаря въпросния предпазител. Колата е комби, 2006 година 2.3 мотор бензин, автомат. Утечката е сериозна, близо ампер. Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2020, 20:12 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Отговаря за 11 неща, но най-вероятният виновник е един. :)
Специално при комбито (за разлика от хечбека) лампата в багажника е с мощност 10W,
което отговаря на утечка от почти 1А, ако не се изключва при затваряне на багажника.

P.S. Не спомена дали и как си оправил газовото... 8)

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2020, 16:33 
Offline
фен

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Колега, за газта още не съм.
Иначе нямам идея от къде е тая утечка, какво ли не търсих из тоя ROOM прекъсвач, ама явно някъде бъркам. Махна ли го консумацията пада на нормални стойности, върна ли го отива на 1 ампер и половина. Нямам идея какво се захранва на тая верига. Ще бъда много благодарен ако някой сподели... гледах всички интериорни крушки, които можех да се сетя, стоя вътре в колата като е заключена, всички се крушки се изключват - тези над шофьора и мястото до него, както и тези над задните седалки. Изключват се и тези които са на двете предни врати. За багажника, тая която е на тавана се светва, когато се отвори багажника и се изгася когато се затвори, да не би да има и друга в багажното? Аз виждам само една която е точно на тавана над багажника. Колата е с keyless, няма ключ, с една карта е, съовтветно там където "ръгаш ключа" има една лампичка ама и тя се изгася...

Наскоро ми се прецака моторчето на задния ел прозорец, смених го, викам си там нещо съм осрал, днес разглобих всичко по вратата, махам ключ за ел стъкло, откачих и моторчето, както и централното, ефект нулев. Махнах и колонката, пак нищо.. цоца си ампер и половина
От какво може да е тая бая сериозна утечка... не мога да разбера какво е вързано на тази верига, в различните източници пише различни неща.
Много благодаря ако някои реши да помага!
А най тъпото е, че махна ли този прекъсвач, нито мога да завътря ключа да я запаля, нито мога да я заключа...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2020, 21:23 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Как я мериш въпросната консумация и колко е тя ?

Щом е 15А е нормално да има голяма консумация при незаспал автомобил.

След 40 мин на заключен автомобил, каква ти е консимацията в mA ?

Прочети тази тема ... може да ти помогне нещо.

https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=49648

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2020, 22:01 
Offline
фен

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Ами, затварям всички врати, махам минуса, включвам на най големия обхват на мултицета. Слагам на минуса на акумулатора едната сонда а другата на минусовата клема. И изкача 01.56 при обхват 20 ампера... Което изглежда потресаващо много, махна ли въпросния Room предпазител пада на 0.02 около 20 милиампера което мисля е нормалната консумация.
Не съм чакал 40 минути преди тестване, но си мисля че това е много голяма консумация, дори колата още да не е "заспала".


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2020, 08:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Е това не е правилен начин на мерене. Амаш активни модули и тази консумация на верига с предпазител 15А е възможно да е в норми.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2020, 16:32 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Начина, по който измервах тока бе следният :
1. Затварям всички врати и капаци (капакът на мотора само му щраквам ключето - да си мисли, че е затворен).
2. Отхлабвам клемата на акумулатора (да, по-добре е да е минусовата, за да не изгориш мултиметъра или някой кабел ако дадеш нещо на късо :)
3. Закачам мултимера към клемата и към акумулатора
4. Отделям клемата от акумулатора (така, че токът да продължи да тече през мултицета без прекъсване)...

На GH обикновено след около минута 'заспиваше' и от около 1.5А спадаше на няколко пъти (например 1.5->0.5->0.3->0.03-0.05А), в зависимост колко неща е успяло 'да заспи'...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2020, 20:02 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
И моята я замервах точно така и падна до 50 мА, след два часа престой. Четох в интернет, че не трябва да е повече от 20-30 и за това мислих да почвам да търся къде е проблема. Говорих обаче с двама търговци на акумулатори (мои познати), които ми казаха да не се занимавам и че било нормално за по-новите коли, защото имат доста повече електроника и контролери. Тази стойност около 50 мА била нормална. Обаче проблема е, че за около месец акумулатора пада.
Тъй като сега пак не я бях карал един месец точно, вчера я запалих (въртеше нормално стартера) и я вкарах в гаража за да дозаредя акумулатора. Зарядното показа 25% заряд и цяло денонощие зареждаше докато стигна 100%.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2020, 00:26 
Offline
фен

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Най вероятно не съм мерил правилно. От както смених акумулатора нямам проблеми, да чукам на дърво. Стария беше на 7 години. Аз съм и виновен де, че му ускорих умирането. Оставих плафона включен за доста дълго време.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2020, 09:32 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Малък акумулатор или с малък остатъчен капацитет също може да се държи така - проста сметка:
0.050А*24(часа)*30(дни) = 36Ач 'изядени' от акумулатора за месец... Без вътрешните утечки на акумулатора...
Ако акумулатора е бил 40Ач (както например 'заводския' на Кашкая), е напълно верояно да се разреди докрай, дори и да е бил с пълен капацитет в началото...
Аз затова при подмяната на акумулатора го замених с 62Ач (такъв влизаше безпроблемно на стойката)- така има по-голям резерв дори и при по-дълъг престой...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2020, 09:49 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Като се замисля, щом след месец без мърдане е запалила без проблем, би следвало да е ок. Може би трябва да си планирате 1-2 обиколки месечно за дозареждане. В крайна сметка трябва и да се кара, въпреки домашното положение в момента.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2020, 17:41 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Виж тук зависи от гледната точка... Кашкая последните 7-8 години се въртеше между 200 и 1000км на година...
Да, технически погледнато трябва 'проверка и превъртане на механизмите', но колата съм я взел за да ми служи, а не аз да и слугувам...
Затова и бе на това положение... Тази година - 14х.км... Не е много, ама пък разликата е голяма в сравнение с предходни години :)

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2020, 20:34 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Старият акумулатор беше 80Ah, някаква непозната за мен марка. Бяха го сложили от автокъщата като я купувах през 2015 и падаше за 3 седмици, ако не я карам и то до степен, че направо и централното не работи. Новия, който купих тази пролет е Bosch S4 028 830A 95Ah 12V. Наистина по сметките би трябало да кара 2 месеца, но мисля да не рискувам и да го дозареждам ако не я карам (извънградско) повече от месец. Аз гледам да я покарвам поне веднъж на 2 седмици за да раздвижвам механичните части, но от раздвижване до работа и обратно не успява да се зареди и така се прецака стария.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб