Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 19:21

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2021, 18:48 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Яну 2012, 09:20
Мнения: 17
Местоположение: Троян, ловешко
Здравейте,
Има ли вариант с аутоком (китайски клонинг) да се
хване "пикаеща" дюза или друг проблем
по дюзите на Мазда 6, 2007-ма година,
2.0L, 143 коня?
Ако не стане с аутоком, то коя диагностика е
подходящо да си купя?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2021, 19:12 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Доколкото знам, а и от опита ми с няколко проблемни дизелови коли, дюзи - само на стенд се хващат на 100%. Така или иначе и да ти покаже нещо диагностиката или да имаш симптоми на проблемни дюзи, пак ще трябва да ги качваш на стенда да видиш коя как е.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2021, 20:27 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Както вече писах в една друга тема, без да се свалят се хваща с обратното гориво. В твоя случай, ако връща много по-малко от другите има проблем. При Мазда обаче са ги затворили под капака на главата и не съм сигурен дали така ще стане. Мисля, че твоите са такива.

Диагностиката също може да покаже дали има проблем, ако корекционният коефициент на едната дюза е значително различен. Ако има такава, следва да се качи на стенд и да се мери.

Когато се правят тези неща обаче, трябва да се има превид че компресията на цилиндъра оказва влияние върху впръсканото количество, и ако цилиндъра няма компресия може да ти изглежда като пикаеща дюза при диагностиката, а да се окаже че не е.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2021, 20:51 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Ако диагностиката ти открива параметър “ fuel injector injection amount correction” или нещо подобно беше, може да ти даде някаква ориентация. Би трябвало да го има на 16 реда - четирите дюзи при четири различни налягания на рейката. Ще виждаш положителни или отрицателни стойности - колкото по-голямо число, толкова по-голяма корекция, толкова по-износена дюза или пък друг проблем в цилиндъра, който принуждава дюзата да прави корекции и да се опитва да компенсира проблема.
Но Ilia801 е прав със съвета да си провериш и компресията преди да сваляш дюзи.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2021, 21:14 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Яну 2012, 09:20
Мнения: 17
Местоположение: Троян, ловешко
МЕрси.
Проблема е, че предният собственик ги е свалил за смяна на дифтунги и
е решил да свали нагара с телена четка.
Та не се знае дали съм минал само с една или и 4-те са тоталка.
Но на стенд ми искат 200лв да ги свалят, почистят и тестват. И след това
евентуално да се купувят други. Та смятам поне стенда да прескоча и
затова ще мъча с диагностика да видя колко ще ми трябват.
Иначе е вероятно и 4-те да са за смяна на разпръсквачи, но не видях
някъде да се продават само те....


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2021, 21:44 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Щом е свалял нагара с телена четка, няма да се изненадам ако е разместил и местата им, а тези дюзи си имат гравирани кодове на тях. Този код за всяка дюза се въвежда в компютъра на колата и ако не са си по маста, двигателя тотално бърка корекциите.
Лично мнение, но за мен 200лв за демонтаж и тест не са много, ако теста си е като за тези дюзи а не само по обратно гориво - както колегата писа при този двигател се сваля капака на главата и си е занимавка.
Виж рециклирането си е цифра. На мен ми обявиха 1100лв. за четирите разпръсквача.
Важно е след рециклиране на дюзата да ти я върнат и с нов код, който да въведеш в компютъра.
Ако майстора ти каже, че няма код или не се е променил - бягай надалеко от тоя сервиз :)
Преди време правих това клипче как изглеждат кодовете на дюзите записани в компютъра
https://youtu.be/oUx3TsGlSec

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2021, 20:18 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Яну 2012, 09:20
Мнения: 17
Местоположение: Троян, ловешко
nikivelikov написа:
Щом е свалял нагара с телена четка, няма да се изненадам ако е разместил и местата им, а тези дюзи си имат гравирани кодове на тях. Този код за всяка дюза се въвежда в компютъра на колата и ако не са си по маста, двигателя тотално бърка корекциите.
Лично мнение, но за мен 200лв за демонтаж и тест не са много, ако теста си е като за тези дюзи а не само по обратно гориво - както колегата писа при този двигател се сваля капака на главата и си е занимавка.
Виж рециклирането си е цифра. На мен ми обявиха 1100лв. за четирите разпръсквача.
Важно е след рециклиране на дюзата да ти я върнат и с нов код, който да въведеш в компютъра.
Ако майстора ти каже, че няма код или не се е променил - бягай надалеко от тоя сервиз :)
Преди време правих това клипче как изглеждат кодовете на дюзите записани в компютъра
https://youtu.be/oUx3TsGlSec


Гледах с делфито за живи данни, но нямаше нищо за горивото.
За сметка на това набарах "reset injectors" и го пуснах. Според мен колата
се оправи и нещата изглежда долу-горе добре.
Какъв е този Forscan от клипа? В алито ми излиза все ЕЛМ327....


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2021, 20:55 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
stomanata написа:
nikivelikov написа:
Какъв е този Forscan от клипа? В алито ми излиза все ЕЛМ327....

ForScan e софтуера за диагностика, а ЕЛМ327 ще ти трябва за да се свържеш с колата.
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=25&t=44937
"reset injectors" нулира корекциите на инжекторите.
Ако в твоя софтуер откриеш калибрация на инжекторите, пусни им и една калибрация. Би трябвало да се получи по-добър резултат.
В темата от линка съм качил клипче за тази процедура, но пак с ForScan

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2021, 23:01 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Яну 2012, 09:20
Мнения: 17
Местоположение: Троян, ловешко
nikivelikov написа:
stomanata написа:
nikivelikov написа:
Какъв е този Forscan от клипа? В алито ми излиза все ЕЛМ327....

ForScan e софтуера за диагностика, а ЕЛМ327 ще ти трябва за да се свържеш с колата.
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=25&t=44937
"reset injectors" нулира корекциите на инжекторите.
Ако в твоя софтуер откриеш калибрация на инжекторите, пусни им и една калибрация. Би трябвало да се получи по-добър резултат.
В темата от линка съм качил клипче за тази процедура, но пак с ForScan


Мерси.
Не намерих други опции.
Има шанс да не са съвсем умъртвени дюзите :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2021, 20:23 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Яну 2012, 09:20
Мнения: 17
Местоположение: Троян, ловешко
Пусках резет на дюзите. след това пусках 3 поредни пъти адаптация, понеже
бях чел, че понякога 1 адаптация не е достатъчна.
Все корекциите си остават около -160 и на четирите при
най-високото налягане.
Не е проблем с дебитомера - пробвах с друг и е пак
същото.
Но пък за последните седмици ми даде разход около 6л/100км.
При 620км заредих 72лв (пълно-пълно) с преобладаващо
извънградско.
Върви зле, но пък поне разхода е поносим...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2021, 09:22 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
stomanata написа:
Пусках резет на дюзите. след това пусках 3 поредни пъти адаптация, понеже
бях чел, че понякога 1 адаптация не е достатъчна.
Все корекциите си остават около -160 и на четирите при
най-високото налягане.
Не е проблем с дебитомера - пробвах с друг и е пак
същото.
Но пък за последните седмици ми даде разход около 6л/100км.
При 620км заредих 72лв (пълно-пълно) с преобладаващо
извънградско.
Върви зле, но пък поне разхода е поносим...


Ако всичките са на минус е възможно проблема да ти е в клапана за регулиране на налягането в рейката, или датчика дето го мери това налягане в рейката.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2021, 17:49 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Яну 2012, 09:20
Мнения: 17
Местоположение: Троян, ловешко
мога да ги видя на живи данни, но не знам референтни стойности, за да преценя.
Как се познават?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2021, 22:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Колега, като за начало си попълни профила от къде си. Един тест на дози на стенд е 80 лв ( х 20 на дюза ). Въпроса е можеш ли сам да си ги свалиш и качиш ? Има условия и процедури които трябва да се спазат, но ако не си наясно по-добре отиди в сервиз. Имам контакти на човек който доста го хвалят за дюзи, но е във Варна ... пускаш му ги по Еконт и на 3-тия ден са при теб, но така след тая телена четка ... се готви за нещо около 800 лв +/- ... ама така де, може да се окажат половината за ремонт и да извадиш късмет.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2021, 18:33 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Яну 2012, 09:20
Мнения: 17
Местоположение: Троян, ловешко
От Троян съм (добавено е в профила вече).
Предпочитам да пропусна стендовете, поради
многото противоречивии негативни отзиви.
Чувал и за дюзи, които на стенд казват "за боклука
са", а човека си ги кара с години.
Затова искам с диагностика да локализира проблема
и след това да се действа.
Не е проблем да се плати в рамките на разумното, но
да има гарантиран резултат.
Тъпо е да хвърлиш и 50лв за нищото...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2021, 21:01 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Дизеловите горивни системи в крайна сметка се настройват на стенд. Желателно от компетентен механик :)

Искаш или не, но ще трябва да се отиде при някой, който може да измери налягането в рейла, да провери датчиците и да ти настои дюзите (евентуално, след гаврата с четката).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2021, 08:08 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 05 Дек 2018, 16:21
Мнения: 83
Местоположение: Варна
МИсля че в Бургас имаше една 5-ца за части с рециклирани дюзи ( нещо около 300 лв беше комплекта им). Моето мнение е да си вземеш комплект дюзи и дихтунги и да ги подмениш. Няма да има голямо значение как ще се поставят в двигателя, след това се вписват в компа и .... :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Yandex [Bot] и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб