Parisatis написа:
Сега аз на Стар моторс ли да вярвам или на теб ?! Те искат едни N хиляди лева за ремонт на компонент (турбо) на Мазда в гаранция. Кое точно не разбра г-н Разбирачев ?! Карай си Реното Qashqai със здраве и безплатни ремонти.
Колега, не знам защо реагираш толкова остро...
Имал съм нов Опел, нов Авенсис, нова Мазда, нов Фиат, нов Джип и още доста други марки - минал съм през процедурата..
И съм чел ВНИМАТЕЛНО дребните букви...
За Кашкая не се притеснявай - ще е странно да изисквам безплатни ремонти за 13 годишен автомобил
Може да е под 80х.км, ама времето си е време.....
Приказки 'как един приятел' са релевантни ако си вникнал в детайлите...
В случая съм убеден, че ти просто си пропуснал детайлите - вероятно приятеля ти просто е спестил някой текст 'с дребен шрифт' - точно тези условности след официалната ЗАВОДСКА гаранция...
И да - например Джипа го взех със ЗАВОДСКА гаранция 2г/100х.км и РАЗШИРЕНА (разбирай - застраховка - с 'малки букви') до 4г/200х.км...
Вторите две години бяха с условности, докато ЗАВОДСКАТА гаранция по закон си е безусловна - за всички дефекти, получени по време на нормална експлоатация, изключвайки нормалното износване и инциденти... (можи бе трябва да потърся архива какви бяха условностите? Но доколкото си спомням ДВГ бе покрит изцяло поне за Джип)
С Опел са изпращали екип със сервизен автомобил (да, след контакт с представителя за Европа, защото 'странното гаснене на ДВГ по време на изпреварване и изчезване на сервото на волана и индикациите по дисплея' не можеха да бъдат показани пред сервизните специалисти), който да отстрани 'странен' проблем с ДВГ, като преди това сменяха електрически дросел, ЕКУ и т.н... БЕЗПЛАТНО... Отстраниха проблема отново безплатно
На познат му смениха целият двигател в Австрия по гаранция (ДВГ отказа по време на път)...
С Маздата сменяха някои детайли гаранционно (СТАР МОТОРС разбира се), но не толкова основни... С Фиата проблеми в гаранция не съм имал доколкото си спомням (бях го взел на служител)...
С Джипа правиха интервенции по сервоусилвател на спирачната система, сенници, ск.кутия, ДВГ (препрограмиране на последните два) и т.н. - всичко бе безплатно за мен...
Просто това са заводски дефекти - няма как турбината (част от ДВГ) да не е покрита от ЗАВОДСКАТА гаранция..... Това си е ПИСАНО правило...
В допълнение - на служебно Пежо - бус сменихме ДВГ с нов (от преставителя) - съответно получихме ПЪЛНАТА ЗАВОДСКА ГАРАНЦИЯ за ДВГ до навършване на години/километри въпреки, че бусът вече бе 5 годишен...
И покриваха ВСЕКИ проблем, който може да възникне по ДВГ (включително турбонагнетателя) по време на гаранцията.... Само по ДВГ - което си е напълно логично и разбираемо...
Така, че съветът ми е просто да попиташ приятеля си дали наистина е сменял турбина по време на заводската гаранция...