И така, да затворим темата...след смяната на ролката на алтернатор-а, този стържещ звук не се е появявал вече 1500 км. Алтернатора успях да извадя отдолу, между стартера и компресора на климатика, като откачих самият компресор (четирите болта) за да ми даде още 2см "у лево"...абе, с други думи "тегава работа". Не е като да свалиш алтернатор на рено 19.
Ролката се развива със специална вложка, "пеперуда", има ги в нета по 10лв.
Изненадата дойде от факта, че няма как да се законтри здраво ротора на алтернатор-а (вижда се от снимката по-долу), но стисната ролката с ръка и акумулаторен лидълски гайковерт нещата се случиха.
Относно зареждането, нещата стоят по същият начин с новата ролка. При включване на големи консуматори за 1, 2 секунди напрежението пада под 13в и след това се връща на нормални стойности. Вероятно малко мудно PCM управлява алтернатора, но всичко изглежда наред след като изчетох и написаното в тази тема :
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=43651Дано съм бил полезен на някой. Хубаво нещо е форумът...