Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 01:27

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2021, 15:23 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
Колеги, нормално ли е при включване/зацепване на компресора на климатика напрежението да пада под 13в?
Наскоро го забелязах, наблюдавайки китайска усб зареждачка с волтмер на нея, поставена в запалката. Същото показва и forscan-a, на vpwr obd при accs on/off. Напрежението пада при всяко изщракване на компресора...
Вчера дори включих на макс вентилатора и пуснах нагревателя на задното стъкло....и при вклю.на компресора за момент светнаха няколко жълти лампи на таблото. Записаха се грешки U1900, U2516, U0155...
Маздюхата е 6-ца, 2006г, 2.0 дизел на 142хил.
По ремъчното задвижване са сменени във времето : пистов ремък, паразитна ролка, Лагер на компресора, Лагер на обтегача,а наскоро преди 2500 км ангренажен ремък, ролки , обтегач...вметнах това, защото на два пъти след каране по магистралата, спиране за 15мин и след запалване на ДВГ се чува силно стържене за кратко от към пистовия ремък. Случи се и при изкл.климатик.
Възможно ли е тази специфична ролка на алтернатор-а да създава тези проблеми или причината трябва да се търси на друго място.
Благодаря предварително на всички, дали своето мнение или минали през тези проблеми и споделили решението.

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2021, 09:38 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Или ремъка е отишъл, или ролка или генератора е тръгнал(може само изправителен блок да е)
Генератора се сваля и се слага на стенд където се развърта и "натоварва" с консуматори и ще си покаже ако е от него проблема.
Ако е ремък или ролка се вижда по време на демонтажа принципно.
Под 14в не трябва в никакъв случай да пада напрежението защото тогава недозарежда ефективно акумулатора и той ще приключи пътя по рано от колкото ако се дозарежда както трябва..
Успех!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2021, 16:23 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
Има проблем, но не може да се каже без оглед на алтернатора на място и свален...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2021, 16:56 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 12 Апр 2011, 08:21
Мнения: 59
Местоположение: VRACA
При мен имаше подобно( почукване, стържене) оказа се ролката на алтернатора. След смяна всичко е на 6. Ролката хич не е евтина и се сваля със специален инструмент. мазда 6 121 коня 2004 г


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2021, 17:35 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
Разбирам, ще се сваля.
Да, ролката не е никак евтина, може би заради принципа и на работа, но надявам се да е в нея проблема.
И като гледам колко свободно място има около алтернатора, дайте препоръка от къде е най-удобно да се извади.
А иначе пистовия ремък е на 2000км, сменен заедно с ангренажа ,Gates.

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2021, 21:37 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Няколко пъти поред попадам на ментета пистови ремъци, карат по няколко хиляди и заминават. Различни марки. Най-добре го заменете с ремонта на другите неща.

Патил съм от алтернатор два пъти. Най-добре е при първи симптоми да се свали и сервизира напълно, за да не те остави на пътя.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юли 2021, 10:39 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
И така, да затворим темата...след смяната на ролката на алтернатор-а, този стържещ звук не се е появявал вече 1500 км. Алтернатора успях да извадя отдолу, между стартера и компресора на климатика, като откачих самият компресор (четирите болта) за да ми даде още 2см "у лево"...абе, с други думи "тегава работа". Не е като да свалиш алтернатор на рено 19.
Ролката се развива със специална вложка, "пеперуда", има ги в нета по 10лв.
Изненадата дойде от факта, че няма как да се законтри здраво ротора на алтернатор-а (вижда се от снимката по-долу), но стисната ролката с ръка и акумулаторен лидълски гайковерт нещата се случиха.

Относно зареждането, нещата стоят по същият начин с новата ролка. При включване на големи консуматори за 1, 2 секунди напрежението пада под 13в и след това се връща на нормални стойности. Вероятно малко мудно PCM управлява алтернатора, но всичко изглежда наред след като изчетох и написаното в тази тема :

https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=43651

Дано съм бил полезен на някой. Хубаво нещо е форумът...


Прикачени файлове:
rolka.jpg
rolka.jpg [ 302.42 KiB | Прегледано 2663 пъти ]

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.
Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб