Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 12:30

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2021, 23:25 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Ное 2021, 23:08
Мнения: 2
Местоположение: Плевен
Здравейте, купих си Мазда 6 бензин 2.0 / 2008 г.
Имам такъв проблем като загрее двигател има едно чукане в двигателя мисля че от клапани повдигач само на тихи обороти ,не гори масло но е с масло 10w40 bardal някой имали идея дали повдигач и с какво масло да го сменя ,мотора има сила и изглежда запазен и съдинител е много твърд ,така ли трябва да е...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 14:30 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
Не трябва да е твърд съединителят,клапаните се нуждаят от реглаж на определен пробег,защото не са с хидравлични повдигачи

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 19:31 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Ное 2021, 23:08
Мнения: 2
Местоположение: Плевен
Здравей виждам че си от Плевен даИ добър майстор за клапаните


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 20:13 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
https://motofocus.bg/novini/8136/11-izt ... -otstranim

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2021, 11:36 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Колега, ако продължаваш да караш с грешно масло, ще се появят и други аномалии в работата на мотора. Тези двигатели по нашите географски ширини работят само и единствено с масло 5W30 и спецификация по API - A5/B5 или поне C3 (идеята е HTHS коефициентът на маслото да е по-малък 3.5 mPa/s). Всякакви италиански изпълнения или заучени фрази и подходи на кварталните майстори, че видиш ли като е на много километри, си иска гъсто масло и подобни дивотии убиват мотора. 10W40 е масло - полусинтетика и няма място в този двигател. Тъй че сменяй бързо маслото с правилното и ако проблемът все още е налице - най-добре се разходи до Влади от Костенец, за да ти оправи колата ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2021, 08:59 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Sky_Walker написа:
Тези двигатели по нашите географски ширини работят само и единствено с масло 5W30 и спецификация по API - A5/B5 или поне C3 (идеята е HTHS коефициентът на маслото да е по-малък 3.5 mPa/s).
:ok: Също така, най важната идея е ниското съдържание на сулфатна пепел в маслото, а 5/40 и 10/40 са бъкани с такава. Тази пепел образува нагари и спича сегментите в канала на буталото.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2022, 00:06 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 02 Май 2015, 03:09
Мнения: 34
Местоположение: Ireland
Колега, двигателят ще ти замине ако не смениш маслото. Караш с грешно масло! Трябва да е 5W30 и нищо друго. Запомнете бе хора, веднъж за винаги - грешното масло, както и нередовната смяна са причина колите ви да се скапват! Масло различно от 5W30 не може да смазва оптимално двигателя. Колата е направена само за този вискозитет. Не правете никакви компромиси с това!!! Аз съм с Mazda GH 1.8 2010г. бензин, карам я само с Liqui Moly TopTec 4600 5W30 от 2015 година. Сух ауспух, не гори масло, цъка като часовник. Сменям маслото в рамките на година или не повече от 7000км - което дойде първо. И след 20 години колата пак ще си върви като нова. Не я напъвам, не свиря гуми - карам си лимузината и си правя кефа. Сменяйте и другите консумативи навреме и ще си карате животинчето без проблеми дълги години. Колите се развалят заради шофьори мърлячи и безотговорни хора. А тази Мазда е като танк - но само ако я уважаваш и се грижиш за нея.

_________________
2010 - MAZDA 6 GH 1.8 Petrol


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2022, 05:10 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Дек 2021, 23:27
Мнения: 32
Местоположение: САЩ
Има хора които слагат "по-гъсто" масло като 10W40 с идеята точно да уплътнят хлабините и да намалят тракането. Аз купих моята Мазда 6 (2007, 2.3) с подобно чукане. Смених няколко повдигача (изглеждат като капачки с определена дебелина), смених веригата, семних акшуатора (не знам как е на български) за промяна на ъгъла на отваряне на смукателните клапани... Трака и трака. Накрая я отворих от долу и един от биелните лагери (две черупки полудъги) на втори цилиндър беше започнал да заминава. Появават се нещо като язви по самия алуминий. За щастие беше още в началото и не беше надраскал коляновия вал. Смених и четирите лагера и чукането спря. Като се взема кола втора употреба винаги има риск предния собственик да е бил по-неглиже и да е прецакал нещо. Подобно нещо може да се получи, ако колата гори масло и никой не обръща внимание като поне долива от време на време. Много двигатели си горят просто защото са проектирани така и не е странно да искат литър на 2000 км да речем. Но ако се разчита, че можем да караме 15000 км, щото маслото е синтетично - като нищо може да прецакаме нещо. Аз даже направих и "промивка" на двигателя по руския начин (с Димексид, в моя случай с DMSO) за да мога да изчистя максимално количество от нагара в двигателя. Качил съм го на Ю-туба. Ако някой му е интересно мога да сложа линк.

_________________
1997 Мазда 626, 2.5 V6 - продадена
2002 Мазда MPV, 3.0 V6
2007 Mazda 6, 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 13:16 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Abu написа:
Има хора които слагат "по-гъсто" масло като 10W40 с идеята точно да уплътнят хлабините и да намалят тракането. Аз купих моята Мазда 6 (2007, 2.3) с подобно чукане. Смених няколко повдигача (изглеждат като капачки с определена дебелина), смених веригата, семних акшуатора (не знам как е на български) за промяна на ъгъла на отваряне на смукателните клапани... Трака и трака. Накрая я отворих от долу и един от биелните лагери (две черупки полудъги) на втори цилиндър беше започнал да заминава. Появават се нещо като язви по самия алуминий. За щастие беше още в началото и не беше надраскал коляновия вал. Смених и четирите лагера и чукането спря. Като се взема кола втора употреба винаги има риск предния собственик да е бил по-неглиже и да е прецакал нещо. Подобно нещо може да се получи, ако колата гори масло и никой не обръща внимание като поне долива от време на време. Много двигатели си горят просто защото са проектирани така и не е странно да искат литър на 2000 км да речем. Но ако се разчита, че можем да караме 15000 км, щото маслото е синтетично - като нищо може да прецакаме нещо. Аз даже направих и "промивка" на двигателя по руския начин (с Димексид, в моя случай с DMSO) за да мога да изчистя максимално количество от нагара в двигателя. Качил съм го на Ю-туба. Ако някой му е интересно мога да сложа линк.


Колега, няма да е лошо това с линка да го добавиш към темата.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2022, 01:05 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Дек 2021, 23:27
Мнения: 32
Местоположение: САЩ
Първият линк е на самото промиване на двигателя и нагара на буталата:
https://www.youtube.com/watch?v=LLz4lFIdEO4
На второто просто изчистих едно бутало само за да се види как действа DMSO-то (руснаците ползват Димексид от аптеките, едно и също е):
https://www.youtube.com/watch?v=G-nESS-Z8wM

Ако решите да го ползвате винаги почиствайте с безин. DMSO-то не е агресивно към алуминия, но ако го оставите върху желязо води до много бързо окисление (ръжда). Руснаците имат много видеота в ю-туба, но са малко палачорски. Аз се опитах да го направя по-чисто. При промивката трябва да се внимава - ако катрера е само алуминий не е опасно, но ако е метален и боядисан от вътре (Нисан имат такива) ще отлепи боята и може да се запуши цедката от където маслена помпа засмуква маслото. И да стане беля. При мен нямаше никакви поражения, но трябва да се внимава да не се накапе нещо по купето и задължително да се ползват ръкавици. Само по себе си DMSO-то не е опасно, даже се ползва в медицината точно с идеята да достигне по-навътре в тъканите обикновенно като преносител на определено лекарство. Но ако е смесено с моторно масло не е най-доброто нещо върху кожата.

_________________
1997 Мазда 626, 2.5 V6 - продадена
2002 Мазда MPV, 3.0 V6
2007 Mazda 6, 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб