Abu написа:
Има хора които слагат "по-гъсто" масло като 10W40 с идеята точно да уплътнят хлабините и да намалят тракането. Аз купих моята Мазда 6 (2007, 2.3) с подобно чукане. Смених няколко повдигача (изглеждат като капачки с определена дебелина), смених веригата, семних акшуатора (не знам как е на български) за промяна на ъгъла на отваряне на смукателните клапани... Трака и трака. Накрая я отворих от долу и един от биелните лагери (две черупки полудъги) на втори цилиндър беше започнал да заминава. Появават се нещо като язви по самия алуминий. За щастие беше още в началото и не беше надраскал коляновия вал. Смених и четирите лагера и чукането спря. Като се взема кола втора употреба винаги има риск предния собственик да е бил по-неглиже и да е прецакал нещо. Подобно нещо може да се получи, ако колата гори масло и никой не обръща внимание като поне долива от време на време. Много двигатели си горят просто защото са проектирани така и не е странно да искат литър на 2000 км да речем. Но ако се разчита, че можем да караме 15000 км, щото маслото е синтетично - като нищо може да прецакаме нещо. Аз даже направих и "промивка" на двигателя по руския начин (с Димексид, в моя случай с DMSO) за да мога да изчистя максимално количество от нагара в двигателя. Качил съм го на Ю-туба. Ако някой му е интересно мога да сложа линк.
Колега, няма да е лошо това с линка да го добавиш към темата.