Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:05

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2022, 13:57 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 26 Яну 2013, 13:42
Мнения: 189
Местоположение: Първомай
Здравейте. Някой сменял ли е ТРВ-то (термо регулиращ вентил) на мазда6 2005година бензин 141 кс. Ще се радвам на насоки относно процедурата по смяната му.
Благодаря

_________________
Mazda 6, 2.0,141kc,petroll, 2005г.
Mazda CX5/2.3/2018г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2022, 15:52 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Яну 2013, 13:42
Мнения: 189
Местоположение: Първомай
Или някой ако може да намери клип с процедурата ,че аз нищо не намирам

_________________
Mazda 6, 2.0,141kc,petroll, 2005г.
Mazda CX5/2.3/2018г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2022, 20:04 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
Привет. А каква е причината за смяна на редуцир вентила?
Ето тук един пич показва как се прави.
http://www.youtube.com/watch?v=GjGJ76kOxIk

Между другото не е Термо Регулиращ Вентил, а е редуциращ вентил за налягането на климатика. Използва свойствата на фреона при редуциране на налягането да изстива до много ниска температура и така във изпарителя температурата на фреона трябва да се движи около 5'С.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2022, 21:57 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Яну 2013, 13:42
Мнения: 189
Местоположение: Първомай
Тази на клипа не е на същото място . Смених го. Намира се под жабката и се сменя сравнително лесно. Бях се стреснал,че ще трябва да се расглобява таблото. Смених и радиатора (кондензатора).За разлика от ТРВ е голям панайр ,сваля се бронята,фаровете, металната греда и пластмасата за която се захваща водния радиатор а за него е захванат този на климатика , повечето болтове са така раждясали и клеясали ,че няколко се скъсаха ,разпробивах ги и слагах нови отзад с гайка.
Цялата тази операция я направих ,защото климатика вече почти не се усещаше ,че е климатик . Духа едно такова не като от климатик. Миналото лято имаше моменти спираше нацяло . Фреон си имаше няма загуби , компресора е наред. Проблема според няколко майстори е ,че е задръстен дехидрататора или че ТРВ е останал някак си почти затворен и немърда . Макар ,че ТРВ рядко дефектира реших да сменя и него , а радиатора си плачеше за нов . Долните няколко реда бяха страшно изгнили като го пипаш и се разпада. Сега е надута системата с азот. Утре ще видим дали всичко е нормално с херметичноста и зареждаме фреона.

_________________
Mazda 6, 2.0,141kc,petroll, 2005г.
Mazda CX5/2.3/2018г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2022, 20:28 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Яну 2013, 13:42
Мнения: 189
Местоположение: Първомай
Вече имам климатик като хората. Макар ,че все още няма голяма жега , но мисля че няма да има проблем и в жегите. Но според майстора ми не е много нормално да работи ON -OFF защото моя така работеше включва сваля до към 4,5 градуса ( това меря въздуха който излиза от въздуховодите ) и изключва , вдига се температурата до към 6,5 - 7 градуса и пак включва и така през около 30-40 секунди . Може ли някой със същата кола да сподели как работи неговия климатик . Дали това включване и изключване е нормално.

_________________
Mazda 6, 2.0,141kc,petroll, 2005г.
Mazda CX5/2.3/2018г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2022, 00:02 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Дек 2021, 23:27
Мнения: 32
Местоположение: САЩ
Пандов написа:
... според майстора ми не е много нормално да работи ON -OFF защото моя така работеше включва сваля до към 4,5 градуса ( това меря въздуха който излиза от въздуховодите ) и изключва , вдига се температурата до към 6,5 - 7 градуса и пак включва и така през около 30-40 секунди .

При мен го правеше от недостатъчно фреон. Компресора включва - от едната страна помпи и нагнетява, от другата дърпа. Ако обаче е малко фреона след като тръгне компресора налягането в засмукващата страна ще падне и датчика по ниско налягане ще изключи. След като се вдигне налягането пак ще включи. Ако му е много фреона тогава датчика на високо налягане ще изключи, но ще минава доста повече време преди да включи отново.
Според диаграмата има обаче и 3 температурни сензора - на изпарителя (самата пита вътре в купето), на температурата на въздуха някъде в купето и за външната температура. Ниската външна температура бих я изключил, защото тогава компресора въобще не трябва да тръгне. Последното нещо, което се сещам е магнитния съединител на шайбата на компресора, но тогава включванията и изключванията няма да са ритмични а ще са безразборни.

_________________
1997 Мазда 626, 2.5 V6 - продадена
2002 Мазда MPV, 3.0 V6
2007 Mazda 6, 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2022, 08:40 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
На дисплея A/C ли пише или A/C ECO? Доколкото знам, когато е на ECO включва и изключва периодично, защото само поддържа температурата. А и както казваш, не е много топло...

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2022, 20:22 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Яну 2013, 13:42
Мнения: 189
Местоположение: Първомай
Фреон му сипаха 450гр. Мисля че по каталог е 430 а на десен волан 470. Брат ми има същата мазда 2008г. Фрислифта , и при него така работи. Искам да съм някак си сигурен дали е нормално или не е ,за да започна да търся евентуално проблема . Климатика го пущам на АС не на АС eco. Тия дни си беше топло особенно като стой колата на слънце се беше напекла доста , охлажда задоволително ,но пак така си работи ON-OFF.Прави ми впечатление ,че като надуя вентилатора на макс стои една идея по дълго включен компресора.

_________________
Mazda 6, 2.0,141kc,petroll, 2005г.
Mazda CX5/2.3/2018г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Апр 2022, 22:27 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Окт 2009, 08:59
Мнения: 130
Местоположение: Varna
Когато всичко е наред така си работи колега. Компресора спира и тръгва много често, особено когато времето не е толкова топло (както сега), буквално през по малко от минута време.
Когато надуеш вентилатора компресора работи малко по дълго от гореспоменатото защото за единица време трябва да охлади повече въздух преминал през питата на изпарителя, нормално е.

При недостиг на фреон компресора ще работи дълго време или дори без въобще да изключва защото системата няма капацитет да свали достатъчно температурата на въздуха след изпарителя. Освен ако фреона съвсем го няма, тогава даже е възможно компресора изобщо да не включи.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Апр 2022, 22:54 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
Колега, хубаво си сменил някой неща, но в крайна сметка не разбрах дехидратор смени ли? Това ти е като филтъра на ДВГ, искаш не искаш на 5-8 години се сменява.
Друго искам да те посъветвам, дали е нормално да включва и изключва климатика е много относително да се говори без цифри, цял ден можем да се изреждаме при кой как включва и изключва.
Това нещо се вижда дали е нормално, когато на климатичната система са закачени манометрите за високо и ниско налягане, и някой който е в час с материята. Отделно трябва да имаш и необходимите условия, външна температура над 20-25 градуса, климатика да е работил поне 30 мин и т.н. и т.н.
Защото и моя ту се включва и се изключва, даже когато е по хладно го прави доста често, а когато е жега дори ЕСО не излиза на таблото, иди че разбери редовен ли е ако само съдим от това как работят на останалите колеги. Затова си закачвам манометрите и гледам, ниско налягане 2 bar, високо налягане 14 bar, външна температура 25'С, всичко е ОК за мене, нов филтър купе на всеки 10к км и газ и ляв мигач ;)

П.п.: при правилно работещ климатик, и кола седяла на слънце при 30'С след 30 мин работа на централните духалки трябва да измерите 5-7'С, а климатика да е на AUTO.

Успех!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Май 2022, 21:09 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 26 Яну 2013, 13:42
Мнения: 189
Местоположение: Първомай
JIeBaK написа:
Колега, хубаво си сменил някой неща, но в крайна сметка не разбрах дехидратор смени ли? Това ти е като филтъра на ДВГ, искаш не искаш на 5-8 години се сменява.
Друго искам да те посъветвам, дали е нормално да включва и изключва климатика е много относително да се говори без цифри, цял ден можем да се изреждаме при кой как включва и изключва.
Това нещо се вижда дали е нормално, когато на климатичната система са закачени манометрите за високо и ниско налягане, и някой който е в час с материята. Отделно трябва да имаш и необходимите условия, външна температура над 20-25 градуса, климатика да е работил поне 30 мин и т.н. и т.н.
Защото и моя ту се включва и се изключва, даже когато е по хладно го прави доста често, а когато е жега дори ЕСО не излиза на таблото, иди че разбери редовен ли е ако само съдим от това как работят на останалите колеги. Затова си закачвам манометрите и гледам, ниско налягане 2 bar, високо налягане 14 bar, външна температура 25'С, всичко е ОК за мене, нов филтър купе на всеки 10к км и газ и ляв мигач ;)

П.п.: при правилно работещ климатик, и кола седяла на слънце при 30'С след 30 мин работа на централните духалки трябва да измерите 5-7'С, а климатика да е на AUTO.

Успех!

Благодаря за информацията . Дехидрататора го смених и него .За сега изглежда всичко наред .Нищо общо с преди ремонта. И на мен ми прави впечатление ,че тия дни като е по топло , стои включен компресора значително по дълго време. Ще го видим лятото на 45 градуса какво ще прави.

_________________
Mazda 6, 2.0,141kc,petroll, 2005г.
Mazda CX5/2.3/2018г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб