Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:18

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2022, 00:06 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Апр 2022, 13:04
Мнения: 1
Местоположение: Bs
Здравейте! Колата е мазда 6 2.3 166кс, ръчка, 2006г. Понякога се усещат прекъсвания (особено при по-рязко подаване на газ) и доста сериозна загуба на мощност. Реших един път да изляза да я изпробвам на магистрала и на около 160км/ч спря изцяло ускорява (все едно беше влязла в :lol: авариен режим) и светна чека. Закачих я на обд и ми даде грешка p0302 (misfire на втори цилиндър). Размених бобините на първи и втори цилиндър, за да видя дали ще има някаква промяна с грешката и така чека изгасна. След известно време пак започна да се появява, обаче този път грешката е p0420 (catalytic converter system, bank 1 efficiency below threshold) и не съм имал проблема със забиването на 160, но понякога 180 ги вдига със 300 зора, а понякога без никакви проблеми. В крайна сметка не мога да разбера откъде идва проблема дали е от бобини или от някоя ламбда сонда. Колата понякога върви супер, понякога е доста мудна и общо взето го прави на настроения :D. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, моля да сподели как го е отстранил. (Също да добавя свещите са сменяни преди 2000-3000 км.)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2022, 22:30 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Юли 2016, 15:04
Мнения: 9
Местоположение: Варна
Аз имах подобен проблем. При мен се оказа единия кабел - лош контакт. Смених комплект кабели и свещи и се оправи. При мен се държеше и неестествено на празен ход.

_________________
Mazda 6 2.3L 166hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2022, 18:15 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
harsezis написа:
Аз имах подобен проблем. При мен се оказа единия кабел - лош контакт. Смених комплект кабели и свещи и се оправи. При мен се държеше и неестествено на празен ход.


При колегата кабели няма, той е с 4 отделни бобини, за всеки цилиндър, тъй като колата е фейслифт ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2022, 18:31 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
PKT10 написа:
Здравейте! Колата е мазда 6 2.3 166кс, ръчка, 2006г.
...........


Колега, започни от най-лесното към по-трудното, стъпка по стъпка:
1. Почистване на дебитомера (MAF сензора) със специален за целта спрей. Долу вдясно до колектора се намира и MAP сензора за налягането във всмукателния колектор - той също може да се почисти превантивно тъй като заедно с МАF-a са пряко отговорни за горивната смесм която прави компа на колата.
2. Провери дали свещите, които са ти сложили, са правилните за този мотор. Тъй като моята също е 2.3 фейслифт, споделям, че правилните свещи за колата са NGK ILTR5A-13G. Може и DENSO да се ползват. Всичко друго като марка и модел е компромис и е вероятен причинител на проблем.
3. Бобините също са заподозрени, но те се хващат лесно, по метода, който си изпробвал и ти - размяната им и следенето на кодовете после.
4. Добра идея е, превантивно да свалиш бензиновите инжектори и да ги почистят на ултразвук. Това подобрява динамиката доста, особено ако никога не са чистени преди това.
5. Провери вихровите клапи във всмукателния колектор - те са вътре и няма как да ги видиш без да се свали колектора, но можеш да раздвижиш на ръка актуатора им, който е вляво от дроселовата клапа - вижда се ябълката на лоста на актуатора.
6. Има вероятност да имаш и много задръстен катализатор (особено ако колата гори или е горяла масло). Това определено я спъва при високи скорости.
7. Следва един от по-скъпите причинители на проблеми - ламбда сондата преди катализатора (регулиращата сонда). Там също не трябва да се прави компромис с марката - само NGK или DENSO и нищо друго. Но до това прибягваш, само ако в гореизброените неща всичко е наред.

Като цяло е добре да се включи OBD четец и да се погледнат живите данни при работа на колата на място и в движение. Аз имам такава и си гледам всичко на телефона/таблета в колата.
По принцип този мотор е доста динамичен и не трябва да се замисля при високите скорости. С тази къса 6-та предавка, ако всичко е наред, мотора набира доста пъргаво след 160 км/ч. и така чак до прекъсвача на 230 км/ч. (по табло).

Успех с разрешаването! ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2022, 20:53 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Юли 2016, 15:04
Мнения: 9
Местоположение: Варна
Sky_Walker написа:
harsezis написа:
Аз имах подобен проблем. При мен се оказа единия кабел - лош контакт. Смених комплект кабели и свещи и се оправи. При мен се държеше и неестествено на празен ход.


При колегата кабели няма, той е с 4 отделни бобини, за всеки цилиндър, тъй като колата е фейслифт ;)


Честно казано, не знаех. Сега разбирам , че коментара ми не е бил на място.Моята е 2003-та. Поздравления за точно описаната последователност при диагностиката :)
Надявам се колегата да не е за катализатор, че оригинален трудно се намира. На мен ми го "произведоха" в испания.

_________________
Mazda 6 2.3L 166hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб