OCV клапана управлява VVT акшуатора (не съм сигурен че се произнася така), който отмества самия разпределителен вал на смукателните клапани. Там имаше нещо като палец, който трябва да зацепи. Нещо като да влезе в една дупка и да заключи в това положение. Понякога стената на дупката става като свод под наклон и няма вече зацепване. И цялата история отива на смяна на VVT. Аз съм го правил на 2.3 литровия двигател. Играчка е, сваля се веригата, аз даже я подмених заедно със всичко останало там, после трябва да се направи центровката наново.
За самата грешка има нещо в тоя американски форум :
https://www.mazda6club.com/threads/car- ... lp.388858/А тук един руснак също е качил едно много полезно видео пак всързано с това нещо:
https://www.youtube.com/watch?v=RVihkLJ1OU4