Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 21:39

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2010, 18:09 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Здравейте колеги. Смея да твърдя, че ремъците ми са още нови. Но уви малко след смяната им просто ме изкарват извън релси. Почти винаги свирят- като си свалям прозорците, като пусна климатика, като потеглям и случайно ако паднат малко повече оборотите пак свири. Много е дразнещо, защото все пак Мазда Миата е кола, след която всички се обръщат и аз като мина от някъде и като се разсвири и направо срам ме хваща. Не знам кой или кои ремъци свирят, но въпросът ми е, тъй като аз съм некомпетентен в тази област, може ли да се стегнат по някакъв начин. т.е. би трябвало да може и въобще какво се прави като ти свири ремък. Такова чудо не ми се е случвало. Също така когато вляза в колата и пусна реотаните, пусна климатика и в момента в който пусна и фаровете и пак започва да "писка". Ясно е че трябва да я заведа на чичо доктор, но ми се иска ако има някой компетентен в тази област да ми обясни какво е това.

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2010, 19:19 
Offline
фен
2000 Mazda MX-5

Регистриран на: 18 Сеп 2009, 21:10
Мнения: 310
Хлабав ти е ремъка на алтернатора.

Как да си го затегнеш:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=313067

Проста операция е :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2010, 18:50 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Ще го пробвам задъжително. А имаш ли си на представа колко трябва да се стяга ?

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2010, 19:16 
Offline
фен
2000 Mazda MX-5

Регистриран на: 18 Сеп 2009, 21:10
Мнения: 310
Ами не прекалявай няма как да ти кажа колко точно гледай да не е повече от сантиметър и половина разстоянието, което изминава ремъка навътре или навън. Натегни го малко ако спре свиренето си ок, но да знаеш, че това може да издържи 1 месец, може и доста повече. Сега като го натягаш ако ти се занимава му виж "релсичките" ако са се напукали е за смяна

(пример не е от мазда мх5)
Изображение

или ако има стърчащи "конци" - сменяй.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2010, 15:19 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Ремъка не е напукан няма и конци. Днес го затегнах леееко. Да се надявам, че няма да се разбие лагера на алтернатора. Иначе свиренето като че ли направо изчезна. Ще видим в процес на каране и на студен двигател как е. :)

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2010, 09:50 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Колеги, не спира да свири ремъка. Отпускам го, стягам го пак свири. Като го позатегна по малко свири но не мога да го затягам до безкрай. Събота мисля да го разкача този ремък и да пробвам случайно да не би да е от съседния защото то така писка че не мога да определя от левия или десния свири.
I'm depressed :cry:

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2010, 11:10 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 20:54
Мнения: 167
Смени с нов ремак. Струва 3лв–18лв.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2010, 10:48 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Изпитвам проблем с махането на ремъка за климатика. Отпуснал съм до максимално болта за затшгане и пак не мога да го изакрам но това е нещо с което ще се справя. Четохз из интернет и да ви кажа навих се да си купя инструмент за изнерване на хлабината на ремъци. Гледах много инструменти и най различни. Искам да попитам някой от вас дали е запознат с това и какъв инструмент ми препоръчвате ?

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Авг 2011, 15:28 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Смених ги и след малко време пак започнаха да свирят. Да му се невиди и динамо започвам него да виня.

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Авг 2011, 16:47 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Почисти и обезмасли шайбите на ремъците, а самите ремъци глей да са прилична марка, с достоверен произход.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Авг 2011, 19:37 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
STUFFF написа:
Смених ги и след малко време пак започнаха да свирят. Да му се невиди и динамо започвам него да виня.

Нали знаеш че новите ремъци винаги се донатягат след време защото отпускат.Ако пък са калпава марка няма оправия.Някои наскоро беше писал че колкото и да ги натяга все преплъзват въпреки че са нови.Е..... сменил марката и проблемът изчезнал.Както писа Драгоичо ремъци на пазара много и доста от тях не стават.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2011, 01:11 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Метода "проба-грешка" :) Ще чистя ще меря заряд и ще се моля за оправия. Започва да свири, когато колата се натовари в смисъл като пусна повечко консуматори на ток за това съм готов да обвиня динамото. Но това е само предположение за сега.

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2011, 01:43 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
Скапани ремъци са ти продали - гумата, която е използвана за производството им е прекалено твърда и няма достатъчно сцепление.

_________________
"Any car which holds together for a whole race is too heavy." - Colin Chapman
"If you want to go faster, you will have to add lightness." - Colin Chapman
"Simplify, then add lightness." - Colin Chapman


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2011, 08:48 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Искам да ви попитам нещо. има ли така наречен "бабин-метод" по който аз мога да разбера дали ролка например прави отклонение при въртене, което би могло също да допринесе за неправилното износване, отнемане, на материал от ремъка, приплъзване и свирене?

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2011, 19:52 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юли 2010, 17:03
Мнения: 327
Местоположение: Бургас
А в какво състояние e акумулатора ти.Прави ми впечатление моя ремък последните месеци започна доста да свири при включени консуматори ,съответно смених ремъка. След някой друг километър го донатегнах малко но без резултат и започнах да се съмнявам в акумулатора ми,защото гледам на него маркировка за първият му преглед в Австрия е началото на 2004 година.Замерих го повреме на палене пада на 10волта а зареждането му е на 13.8волта.

_________________
MAZDA 626GF 1.8 - хечбек 04.97-08.99


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2011, 01:05 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 17 Юни 2011, 11:19
Мнения: 89
Местоположение: варна
При мен свириха ремъците и ги смених и така стана ,че чак се счупи денферната шайбата от коляновия вал и вече съм почти сигурен ,че е от климатика -създава огромно съпротивление и преди да го пусна нямах никакви проблеми. Но моята е дизел и всичко е по различно...просто предполагам.

_________________
Ако нещо е трудно, ще го направим,ако е невъзможно ,ще отнеме малко време.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2011, 14:22 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
ipal написа:
А в какво състояние e акумулатора ти.Прави ми впечатление моя ремък последните месеци започна доста да свири при включени консуматори ,съответно смених ремъка. След някой друг километър го донатегнах малко но без резултат и започнах да се съмнявам в акумулатора ми,защото гледам на него маркировка за първият му преглед в Австрия е началото на 2004 година.Замерих го повреме на палене пада на 10волта а зареждането му е на 13.8волта.



Колега в крайна сметка при теб от батерията ли излезе проблема ?

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2011, 15:59 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юли 2010, 17:03
Мнения: 327
Местоположение: Бургас
Все още не съм разрешил проблема.Ще изчакам да хване студ за да видя дали акумулатора е за смяна но преди една година не свиреше а сега и със стария и с новия ремък си свири.Тъй като свири при включване на различни консуматори и засега изключвам да е от ремъка на климатика.Ако скоро сменя акумулатора и пак свири ще се ориентирам към лагерите на динамото или по точно ще го отворя на първо време да им сложа малко смазка.

_________________
MAZDA 626GF 1.8 - хечбек 04.97-08.99


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2011, 18:40 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Лагера на динамото обикновено скрибуца едно такова преди да се счупи.При вас го няма този звук.Как си го обяснявате при слаб акум. да се създава такова съпротивление на шаибата или динамото че да преплъзва....

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2011, 21:59 
Offline
фен
Аватар
1991 Mazda MX-5

Регистриран на: 25 Апр 2009, 17:12
Мнения: 146
Местоположение: София
Силиконов спей и са готови!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Окт 2011, 08:41 
Offline
маниак
2011 Mazda 6

Регистриран на: 11 Май 2011, 07:25
Мнения: 690
Местоположение: Девин, България
Здравей, колега!

Това, което мога да ти кажа аз е, че ремъците се характеризират с няколко параметъра, един от които е коефициент на приплъзване (няма да засягаме зъбните ремъци в тази тема). Има предписание каква честота на трептене трябва да се достигне за нормална работа, т.е. предаване въртеливото движение от едната ремъчна шайба на другата без загуби или с минимални такива. След определени работни часове, в следствие еластичните сили, ремъците се удължават необратимо и е необходимо пренатягане. Това не може да се случва безкрайно, разбира се. В един момент ремъкът се къса и... За да не се стига до скъсване на ремъка по време на употреба, всеки производител извършва опитно-теоритични установки в производствена лаборатория. Там се определят теоритично и практично максимално допустимите работни часове на ремъците. Употребата им след тези часове/километри е възможна, но непрепоръчителна от производителят и той не поема отговорност за нанесените щети.

Това, което може да влоши работата на ремъка всъщност повлиява на изменението коефициента на приплъзване. Такива фактори могат да бъдат: влажност на въздуха или директо обливане с вода/масло (например преминаването през локва или теч).

Опитай се да си спомниш случвало ли ти се е да газиш в дълбоки води преди да се появи шума. Също така огледай водопроводи и други маркучи. Около разширителния съд или резервоарчето за течност за чистачки.

Дано съм бил полезен.

Поздрави!

ПП: Забравих да спомена, че осите на ремъчните шайби трябва да са строго успоредни и средите на каналите на шайбите са лежат на една права. Допуска се отклонение от порядъка на +/- 1,5% на метър. В противен случай има опасност ремъкът да трие в стените на шайбите, да се износи по-бързо и да се скъса преди достигането на максималните работни часове/километри.

_________________
"Мазда" 6, 2.5 л., 170 к.с., лукс, 2011


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2011, 09:20 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Благодаря за информацията. Проблема не се появява след локва или теч всичко е сухо. Ремъците съм ги сменял няколко пъти и свирещият звук стои. Попринцип ще огледам динамото защото има мсъмнения, че може и някой лагер там да е заминал и за това да има пискащ звук при по голямо натоварване. Ремъка за моята кола горе долу го дават до към 8 милиметра след работа отклонение и забравих вече колко Нютона уж гледах да спазвам тези параметри колкото е възможно. Ролките ги мерих принципно лежат в една равнина. Ще видя сега времето ме възпрепядства обаче...

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2011, 12:04 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Юни 2011, 20:19
Мнения: 100
Местоположение: София
skype: metodikumanovski
STUFFF написа:
Благодаря за информацията. Проблема не се появява след локва или теч всичко е сухо. Ремъците съм ги сменял няколко пъти и свирещият звук стои. Попринцип ще огледам динамото защото има мсъмнения, че може и някой лагер там да е заминал и за това да има пискащ звук при по голямо натоварване. Ремъка за моята кола горе долу го дават до към 8 милиметра след работа отклонение и забравих вече колко Нютона уж гледах да спазвам тези параметри колкото е възможно. Ролките ги мерих принципно лежат в една равнина. Ще видя сега времето ме възпрепядства обаче...

Колега,вземи една лекарска слушалка и слушай през нея,като я допираш до корпуса на динамото или я държиш близо до ремака.Много помага за локализиране на шума!

_________________
MAZDA 3i 1.6 105HP.2007;
MAZDA 3 MPS 2.3 260HP.2010


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2011, 11:34 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Аз добре ще я взема ама ако в този момент реши да скърца познай ще имам ли уши после :D

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2011, 09:45 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 874
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Колеги проблема излезе от износени и изострени ролки. А сега де :x Знаете ли дали например тези ролки са стандартни и от мазда MX-3 например дали ще станат за модел MX-5 ?

_________________
Osu


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2011, 11:57 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Шублерът ще каже най-точно, а и мисля, не трябва да има никакви разлики в диаметрите. Каналите за пистите наремъците може и да са стандартни, не се сещам сега.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб