Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:00

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014, 15:30 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Здравейте колеги ,

Както знаете от скоро имам мх-5-цата и сега мисля, че е време за ревизия на маслата на скоростната кутия и диференциала.
Пред голяма дилема съм, дали да ги пипам въобще , т.к. колата е на 42 000 км., което е малък пробег за смяна, но пък е на 10 години. По сервизна спецификация дават, че се сменят на 10 години или 95 000 км.
Колата се кара редовно в максималните обороти и искам всичко да е наред. При положение, че събира общо три литра масло на стойност около 50-60 лв. не ми се рискува заминал синхронизатор примерно или по сериозна повреда.
В официалния сервиз на Мазда казаха "Не пипай, по добро от оригиналното няма" ., в същото време други собственици извън България доста по-често сменят тези масла.
Ще се радвам да чуя и вашия опит по въпроса.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014, 20:35 
Offline
любител
1992 Mazda MX-5

Регистриран на: 01 Мар 2013, 12:21
Мнения: 71
Местоположение: Copenhagen, Denmark
Моята е на 22 години и маслото не бе сменяно още. Има странни звуци и трансмисията не е много щаслива. За това сега смених гумените оплътнения на шифтера и ще сменя маслото също - 75в-90 казват на всякъде. :)
Марко.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014, 21:04 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 20:54
Мнения: 167
75w90 качествено масло, като Мотул пълна сентетика


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2014, 13:05 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
За двигателя използвам Мотул 8100 5W40.
За сега не мога да кажа нищо, защото съм минал около 3000км.

Намерих предложенията на Мотул за скоростни кутии.
MOTUL MOTYLGEAR 75W90
Стандарти: API GL4 и GL5 / MIL-L-2105D
Свойства:
Viscosity grade SAE J 306 75W-90
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.864
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 107.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 16.7 mm²/s
Viscosity index VIE ASTM D2270 171
Flash point ASTM D92 200°C / 392°F
Pour point ASTM D97 -45°C / -49°F

Предполагам и маслото в дифф-а е същото като в кутията?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2014, 21:29 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 20:54
Мнения: 167
fastdriver написа:

Предполагам и маслото в дифф-а е същото като в кутията?


Да същото е и около 90-100мл в шифтъра трабва да слагаш.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Юни 2014, 14:45 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Доста прочуване направих по темата с маслата , т,к от личен опит съм установил, че това е може би най -важния елемент за правилна и безпроблемна експлоатация на техниката, особено в тежък режим.

Накратко.
Маслото за кутията задължително трябва да отговаря на стандарт GL-4. T.e. "всяко синтетично масло", не става!
Причината е, че нашите кутии са с бронзови синхронизатори (цветен метал), който е податлив на негативно въздействие при масла от клас GL-5.
Масла с клас GL-5 имат много ниско ниво на триене (принципно звучи добре), но то не позволява на синхронизторите да "увличат" зъбните колела.
Маслото в диференциала е от стандарт GL-5 , там няма такива ограничения.
И в край на сметка моя избор е проверена от доста потребители марка, има доста впечатления от работата на кутията на мх-5 точно с тези масла.
Отговаря на по-горните изисквания:
Кутия: RED LINE MT-90 75W90 GL-4 Gear Oil
Диференциал: 75W90 GL-5 Gear Oil FOR DIFFERENTIALS

Разбира се не ангажирам, никой с мнението си, но също така считам и аргументи от типа на " абе карай, няма какво да и стане " или "ми аз карам така от доста време и нямам проблем" за несъстоятелни.
Надявам се информацията да е полезна.
Ще споделя впечатления след смяната. Общото правило е че на маслото му трябва известно време да се "отложи" върху метала и подобрението от смяната не се усеща веднага .


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2014, 09:35 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
След операцията по смяна на маслата мога да обобщя резултата.
Маслото GL 4 и GL 5 са тотално различни, като консистенция, цвят и мирис, въпреки че са с едни и същи технически характеристики(на хартия). :!:
От кутията изтече по-кофти на вид масло, а от диференциала ми се стори, че маслото беше читаво.
Обаче за моя голяма изненада, засега голяма разлика се усеща в работата на дифф-а, а не толкова на скоростите. Шумовете изчезнаха тотално и имам чувството, че при старт от място "захапва" по активно. Едва ли ще мога да го обясня, но е положително.
Ако някой реши да прави такава интервенция за NB FL:
При моята има два щита - черен на 6 болта по 17 мм. и алуминиев термо щит с 4 болта 10 мм.,
Пробка на кутията източване 24 мм., пълнене 14 мм. квадрат !!! Ползва се обикновен "отворен" ключ 14.
Пробка на дифф-а източване 24 мм., пълнене 23 мм. Развийте първо горната, за да сте сигурни, че ще можа да напълните после :wink:
Капацитет на кутията: 1.9 л. докато протече от пробката (в моя случай 2 кварти по 946 мл.) дифф-а 950 мл. (една кварта )
Наливах от към двигателя с 1,5 м., 8 милиметров шлаух и фуния, за да избегна помпи и шприцове. Става чисто и не се хаби материала, който в моя случай беше точното необходимо количество.
Общо взето бих казал, че е препоръчително подобно нещо още повече за кола с неясна история с оглед на това, че инвестицията е минимална, а ти дава голяма доза спокойствие в техниката. :lovemazda:
Поздрави ,


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2014, 22:11 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Дек 2012, 23:10
Мнения: 15
Местоположение: Sofia
Много полезна информация! И аз смятам да сменя маслото на скоростната кутия и диференциала. Колата е NB FL на 11 г и 68 000 км и определено вече е време за смяна.
След отзивите за продуктите на RED LINE се насочвам към тях.
Колега fastdriver, от къде се снабди с маслата?
Поздрави,


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2014, 09:34 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Радвам се, че съм полезен. Като знам аз с какъв зор събирам необходимата ми информация... А маслата ги поръчах от България на едни момчета от Субару фурум-а Краси и Алекс. (ще ги намериш лесно там, да не излиза че правим реклама).Те имат сервиз за Субару и доколкото знам, не търгуват с маслата а ги ползват за тяхна дейност. Цената е 38 лв. за литър (кварта 946 мл.).
П.П. Засега осезателна промяна в работата на кутията няма.
На ход е антифриза. И тук темата е дълга и противоречива. Ако някой може да каже, с какъв антифриз е заредена заводски тази кола , ще има бира от мен. Избора ми е Motul inugen Optimal, заради алуминиевата глава и по-дългия интервал за смяна. Сега в събота, ще правя промивка на системата и самата смяна.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2014, 12:14 
Offline
фен

Регистриран на: 27 Фев 2013, 17:10
Мнения: 143
Местоположение: Smolqn
или


Прикачени файлове:
mazda.jpg
mazda.jpg [ 256.9 KiB | Прегледано 8008 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 17:00 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Тази събота направих смяна на антифриза със споменатия Motul Inugen Optimal. Имам доверие в тази марка и това е продукт от органичната има серия без силикати, фосфати и бор. Все неща, който по всеобщо мнение нашите коли не обичат. Води се Long Live и изисква смяна на 5 г. Оригиналния антифриз е зелен на цвят и излезе относително бистър, макар и на 11 години. Самата процедура е много лесна и не изисква кой знае какви умения или познания. Отнема време ! Съотношение за смесване направих 60/40 с цел по-добро охлаждане. Някой хора препоръчват дори по-агресивна пропорция 70/30, но предпочетох да не падам под 40% антифириз заради смазването на водната помпа.
След като, техниката вече е напълно подготвена, този уикенд смятам да тествам тук:


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Трансагаръшън, Румъния
transfagarasan6.jpg
transfagarasan6.jpg [ 802.95 KiB | Прегледано 7972 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 08:15 
Offline
любител
1992 Mazda MX-5

Регистриран на: 01 Мар 2013, 12:21
Мнения: 71
Местоположение: Copenhagen, Denmark
Колега, бях там миналата година. Тая може пак да мина но знай, че тая отсечка от планинския път(на снимката) е само една 3та от целия трансагарашън. Другия е с дупки и ужасен път! Тая отсечка е от северния край на пътя та ако го заобиколиш и се качиш по тоя път и после да слезнеш по него мисля че е по добрия вариант. Иначе голям кеф, аз бях още с джапанки и къси гащи а на върха имаше сняг... Прегледай в ютюб видях един който беше намерил още по добър планински път в ромъния който е с нов асфалт.

Марко.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 14:24 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Аз планирам да се кача от юг(от към България), да спя в Сибиу и да се върна по същия път. Другия път за който говориш предполагаме е Трансалпина. http://viptouristbg.com/wp-content/uplo ... CF5962.jpg Завършили са го миналата година. Той е успореден на Трансфъгъръш. Гледах клипове от там, съвсем пресни, обаче има много нападали камъни от зимата. Асфалта е нов, има много завой, но според мен не е така живописно, както Фъгъръш.
Имам само един уикенд време за това пътуване и ще трябва да преглътна някой неудобства май.
Все пак ще бъда благодарен за мнения и препоръки относно маршрута :idea:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 15:29 
Offline
любител
1992 Mazda MX-5

Регистриран на: 01 Мар 2013, 12:21
Мнения: 71
Местоположение: Copenhagen, Denmark
Да ако е за уикенд значи по добре направо карай през планината. Аз също от юг минах и после продължих на север. Със стандартно окачване не би било проблем. А иначе да за тоя път говорих, сега като се прибирам август ще го пробвам и ще пиша как е. Аз минах през Русе и заобиколих Букорещ от някъде (не знам точно кой път) но знам че от там минават всички камиони и беше ужасно. Само камиони отпред и отзад и страшно натоварени 2 ленти, пътя пропаднал от камионите... Може би някой приятел ако имаш дето кара тир може да ти каже как да избегнеш тоя път ама не съм сигурен от къде. Беше няколко километра след моста.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб