След операцията по смяна на маслата мога да обобщя резултата.
Маслото
GL 4 и
GL 5 са тотално различни, като консистенция, цвят и мирис, въпреки че са с
едни и същи технически характеристики(на хартия). От кутията изтече по-кофти на вид масло, а от диференциала ми се стори, че маслото беше читаво.
Обаче за моя голяма изненада, засега голяма разлика се усеща в работата на дифф-а, а не толкова на скоростите. Шумовете изчезнаха тотално и имам чувството, че при старт от място "захапва" по активно. Едва ли ще мога да го обясня, но е положително.
Ако някой реши да прави такава интервенция за NB FL:
При моята има два щита - черен на 6 болта по
17 мм. и алуминиев термо щит с 4 болта
10 мм., Пробка на кутията източване
24 мм., пълнене
14 мм. квадрат !!! Ползва се обикновен "отворен" ключ 14.
Пробка на дифф-а източване
24 мм., пълнене
23 мм. Развийте първо горната, за да сте сигурни, че ще можа да напълните после
Капацитет на кутията: 1.9 л. докато протече от пробката (в моя случай 2 кварти по 946 мл.) дифф-а 950 мл. (една кварта )
Наливах от към двигателя с 1,5 м., 8 милиметров шлаух и фуния, за да избегна помпи и шприцове. Става чисто и не се хаби материала, който в моя случай беше точното необходимо количество.
Общо взето бих казал, че е препоръчително подобно нещо още повече за кола с неясна история с оглед на това, че инвестицията е минимална, а ти дава голяма доза спокойствие в техниката.
Поздрави ,